* ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ *
ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ (ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½) ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½شگï؟½ï؟½
تاريخ: 02 فروردين 1390 تعداد بازديد: 5361 
فتنه جديد وهابيت: استحاله عقايد اهل سنت در خراسان جنوبي
 


مقدمه:

چند وقتي بود که از جريان تبليغ جديد وهابيت در پوشش اهل سنت در استان خراسان جنوبي توسط برخي از دوستان آگاه شده بودم. اما هر وقت خواستم در موردش بنويسم احساس کردم فعلا لازم نيست. اما امروز برخي مطالب رو متوجه شدم که قصد کردم بنويسم تا شايد در سال جديد مسئولين بزرگوار بيشتر پيرامون اين قضيه بدانند و اگاه شوند و اگر خواستند کاري کنند.

پرده اول: شهر بيرجند خواستگاه اهل سنت

شهرستان بيرجند مرکز استان خراسان جنوبي مي باشد. اين استان به دليل مجاورت با استان سيستان و بلوچستان تا حدود زيادي تحت جريانت اين استان هست. از همين رو مي باشد که اکثر مولوي هاي اين شهرستان((بيرجند)) در زاهدان تحصيل کرده اند و با عقايد افراطي که در مدرسه دارالعلوم زاهدان تدريس مي شود آشنا هستند.

بخاطر همين مجاورت هست که اکثر خانواده هاي اهل سنت واقع در شهر منشا اصلي شان استان سيستان و بلوچستان هست.

**
يادآوري:

يادتان باشد چندين سال قبل مولوي عبدالحميد خريد خانه در زابل را جزو ضروريات دانستند و امر کردند که اهل سنت در انجا خانه بخرند. (( از روزي بترسيد که اين اتفاق سر بيرجند بيايد))

**

نکته ديگر که قابل توجه هست وضعيت جديد قرار گرفتن اهل سنت در بين شيعيان هست.

در شهر بيرجند شهرک هاي زيادي در حال ساخت هست. يکي از اين شهرک ها: (شهرک نيرو هوائي) مي باشد. شما اگر کمي در شهرک بچرخيد سبک قرار گرفتن اهل سنت در کوچه هاي اين شهرک برايتان جالب خواهد بود. زيرا غالبا در هر کوچه سه خانواده اهل سنت قرار دارند. که غالبا داراي ماهواره هستند و به قول يکي از همين خانواده ها بايد شبکه نور ((وابسته به وهابيت)) را نگاه  کنند. و از ديدن برنامه هاي تلوزيون ايران پرهيز کنند.

**
يادآوري:

چندي پيش برخي از مولوي هاي اهل سنت ديدن برخي برنامه هاي تلوزيون را حرام اعلام کردند که البته بعدا تکذيب شد. ولي اين مطلب در بين اهل سنت باقي ماند که اين برنامه مشکل شرعي دارد.

**
پرده دوم: خواب بودن مسئولين

هنوز يادم نرفته است دو سال قبل براي چاپ کتابي که در نقد وهابيت نوشته شده بود. به سفارش دوستان خدمت مشاور استاندار آن زمان شهر رفتم. اما جواب ايشان براي بنده جالب بود.

ايشان گفتند: اين کتب نبايد در استان ما چاپ شود. زيرا اهل سنت اينجا با وهابيت کاري ندارند. شما آنها را جري خواهيد کرد. زماني که اين حرف را زدند ناخودآگاه خنده ام گرفت. در دلم گفتم اين آقا مثل اينکه نمي داند اهل سنت بيرجند دارن وهابي ميشن.

اما بنده براي اين ادعايم دليل دارم

سال 87 به مسجد اهل سنت در شهرستان بيرجند رفتم. ابتدا که وارد کتاب فروشي نزديک مسجد شدم درخواست کتب ترجمه شده توسط ((اسحاق دبيري عوضي)) و ((منهاج السنه)) کردم. فروشنده فروشگاه گفت نداريم. اما بعد از چند لحظه گفتم بابا ما از خودتون هستيم و کمي گفتگو کرديم در انتهاي گفتگو آقاي فروشنده گفت:: اون کتبي رو که خواستي داريم ميخواي برات بيارم؟

آري اين جو استان هست. شايد به ظاهر ادعاي اهل سنت بودن را بکنند ولي در عمل دارند عقايد اهل سنت را در بين مردم استحاله مي کنند و عقايد وهابيت را به جاي آن قرار مي دهند ولي مسئولين عزيز که اين مسائل به آنها مربوط هست براي تنها چيزي که وقت ندارند اين مسائل هست.

**
ياد آوري:

چندي پيش شب نامه هايي در قسمتي از استان پخش شد. در نفي شهادت فاطمه بنت محمد

**
پرده سوم: تبليغ وهابيت

در بين خواب بودن مسئولين استان اما وهابيت خوب بهره مي برند.

از تبليغ شبکه وهابي نور تا پخش کتب و شب نامه ها در شهر

البته اين تبليغ ها متاسفانه تاثير هم داشته است. يکي از همسايه هاي خانه پدري بنده که در زماني که خودم در بيرجند زندگي ميکردم. در ايام عزاداري محرم و صفر در مراسم عزاداري شرکت ميکردند. اما الان بعد از چند سال از آن ماجرا و ديدن شبکه نور و سي دي هاي تبليغ وهابيت عزاداري را کاري عبس و شرک آلود مي داند. شخص همان شخص هست ولي تفکرش باطل شده است. دليلش چيست؟

جز اينکه مسئولين استان خواب هستند؟

جز اينکه روحانيون شيعه استان چنان که بايد نتوانستند در اثبات حقانيت شيعه و نقد وهابيت تلاش کنند؟

جز اينکه مدارس علميه اهل سنت نتوانستند عقيده واقعي اهل سنت را بيان کنند و تحت تاثير وهابيت قرار گرفتند؟

به نظر شما چرا مردم استان که غالبا حنفي هستند. بايد به وهابيت گرايش پيدا کنند؟

چرا کساني که در گذشته علمايشان زيارت قبور را جايز و مستحب ميدانسته اند امروز زيارت قبور را شرک ميدانند؟

و هزاران چراي ديگر که دنبال کسي ميگردم که پاسخ دهد

آيا وقت آن نرسيده که مسئولين بيدار شوند و در برابر تبليغ بي حساب و کتاب وهابيت کاري کنند؟

***
يادآوري:

چرا بزرگان و علماي اهل سنت در استان روشن نمي کنند که عقايد وهابيت صد در صد مخالف عقايد آنها هست؟

****

اميدوارم مسئولين گرامي بداند که اين نوشته ها فقط به عنوان هشدار بود زيرا اگر بازهم در خواب باشيد. ترس به وجود آمدن استان سيستان و بلوچستان جديد را داريم.

والسلام
مصطفي جوادي نسب

مدير پايگاه علمي تحقيقاتي گفتگوي آرام ميان شيعه و سني



    فهرست نظرات  
1   نام و نام خانوادگي:  momen abdullah     -   تاريخ:  02 فروردين 90 - 23:14:39
استحاله؟ اهل سنت؟ وهابيت؟ ****** بسم الله الرحمن الرحيم دوست عمر، دشمن ما است. والسلام ****** حلقه محاصره فرزندان عائشه هر روز و هر روز تنگ تر مي‌شود، احدي هنوز جرات نام بردن اول دشمن ما را ندارد!!! گويا صدام به ما حمله کرده باشد و ما بگوييم: صداميان برادران ما هستند!!! اينها که بمب و موشک مي‌زنند فريب خوردگان تکريتي هستند!! يا علي
جواب نظر:

 

2   نام و نام خانوادگي:  مسلمان     -   تاريخ:  04 فروردين 90 - 10:37:29
درد بسيار است و پند آموز کم...
3   نام و نام خانوادگي:  حامد     -   تاريخ:  05 فروردين 90 - 06:16:36
آقاي جوادي نسب كدوم هشدار به كدوم مسئولين جاي شما در جلسه تقريب مذاهب فرمانداري خالي بود ببينيد جناب مولوي فاروقي چه شبهاتي را مطرح كرد كه بله مطرح كردن مسائل صدر اسلام چه دردي دوا مي كند آيا با اين حرف ها امريكا ضعيف مي شود و......

ما چه كنيم وقتي به نام وحدت پا روي مسلمات شيعه گذاشته مي شود و حرف مقام معظم رهبري مبني بر وحدت را بعضي ها حمل بر ترك عقيده مي كنند؟
4   نام و نام خانوادگي:  بنده خدا     -   تاريخ:  05 شهريور 90 - 14:31:01
بسمه تعالي آقاي به اصطلاح خيرخواه عقايداهل سنت سنت هيچ ربطي به وهابيت وديگر چيزهاي ساخته ي توطئه گران ندارد.درضمن آقايي كه به ام المومنين عايشه توهين ميكني بدان كه اوهمسر رسول خدا ومادرمومنان به گفته قرآن است وطاهربودنش درسوره نور به اثبات رسيده است هركس شك دارد يك مرتبه سوره نور رابامعنابخواتد.ازاين هاگذشته شمااصلا درآن حدي نيستيدكه راجع به ايشان اظهار نظركنيد چگونه جرات ميكني به ناموس رسول بي احترامي كني جواب ايشان رادرقيامت چه خواهي داد.
5   نام و نام خانوادگي:  ابولولو (رض)     -   تاريخ:  07 شهريور 90 - 00:48:43
جناب بنده خدا کامنت 4

به نظر شما کساني که قصد ترور پيامبر را داشتند جزو توطئه گران محسوب

ميشوند؟؟؟؟!!!!

رهبران اهل سنت چه کساني هستند؟؟؟؟

در مورد عائشه سخن گفتي اگر در مورد انحراف قلب و کفر او شک داري

يک مرتبه سوره مبارکه تحريم را با معني بخوان ، باور کن سوره تحريم هم

جزو قران هست .

به نظرت عائشه در حدي هست که به پيامبر اکرم صلي الله عليه واله

توهين کند ؟؟؟!! به نظرت در قيامت جواب رسول الله صلي الله عليه واله

را چي ميخواي بدي که نصف دينت را از کسي گرفتي که خداوند در کلام

الله مجيد صراحتا انحراف قلب و کفر اون رو افشاء کرده است !!!!!

اللهم العن الجبت والطاغوت

6   نام و نام خانوادگي:  احمد احمدي     -   تاريخ:  03 دي 90 - 22:44:28
سلام برآنان كه از هدايت وراستي ژيروي مي كنند
فكر مي كنم نويسنده مطلب بالا يا جاهل است يا خودش را به جاهليت زده .گويا يشان آشنايي از عقايد اهل سنت نداشته با افترا وتهمت زدن مي خواهد نفس كشيدن رو هم از اهل سنت بيرجند بگيرندومثل اينكه خوابي يا خودت رو به كوچه علي چژ مي زني!
ايرانيان بيدار شدند وديگر زير بار تعصبات قومي ومذهب صفوي شما نمي روند!
همشهري بازيچه دست طاغوتيان زمان نسل كشي به ژايان رسيده!
اربابان شما از مقابله با آيين شيعه بهاييت در ايران وحتي بيرجن ناتوان شكست خورده هستند تا چه برسد اهل سنت كه تمام تلاشش ژيروي از قران وسنت پيامبر است وهر امري خلاف اون رو نمي پذيره !
اي كاش اين اندازه چشمهات باز مي بود كه مي دانستي رهبران مذهبي شهرت مثل آيت الله آيتي -ره-وديگران به هم وطنانشان چه نگاهي ورفتاري داشتند!
اميدوارم قبل از آنكه آتش حقد وكينه وجهالت دان تو خانواده ات رو بگيره خودت رو از اين جهنمي كه توش قرار گرفتي رها كني وبه سوي پيروي حقيقي از امير مومنان علي وفرزندان برگردي !
نمي گم بر كتابهاي اهل سنت رو بخون يه قران رجوع كن برو حقيقت كساني رو بشناس كه ادعاي محبت اونها رو داري !مبادا فردا شرمنده ساحت پاكشون بشي!
7   نام و نام خانوادگي:  آرش     -   تاريخ:  30 دي 90 - 13:05:25
خوشم اومد با ظهور عقيده توحيد هر روز شرک بيشتر خود را در معرض خطر ميبيند
درود بر موحدان
8   نام و نام خانوادگي:  بخت النصر     -   تاريخ:  30 دي 90 - 19:05:45
جناب آرش
از شرک گفتي ما را ياد مشرکيني انداختي که ابوبکر را شريک الله متعال در جعل خليفة الله مي‌دانند!!
ما را ياد مشرکيني انداختي که وهم ساقدار خود را شريک خداوند علي و اعلي در خلقت مي‌دانند!!
ما را ياد مشرکيني انداختي که عمر بن خطاب را شريک خداوند در جعل شريعت مي‌دانند!!!

سلام خداوند بر موحديني که به توحيد في الاطاعة معقتد هستند و وهم خود را نمي‌پرستند.
9   نام و نام خانوادگي:  صادق حيدري     -   تاريخ:  28 بهمن 90 - 14:09:29
من در مشهد دومين مركز شرك در ايران هستم به نظر من شيعه يعني مشرك
10   نام و نام خانوادگي:  ازادي بيان     -   تاريخ:  08 ارديبهشت 91 - 19:34:09
واقعا واستون متاسفم
از يه طرف آمريكا و اسرائيل به فكر نابودي اسلام و مسلمانها هستن از اين طرف هم شما با ايجاد تفرقه دارين اسلام رو ازبين ميبرين
يه كم فكر داشته باشين از توهم بياين بيرون
واقعا واستون متاسفم
11   نام و نام خانوادگي:  فاطمه     -   تاريخ:  05 خرداد 91 - 05:05:23
آدم بايد راجع به هر چي اطلاعات داسته باشه بعد صحبت کنه مسلمان يعني آزاد و شيعه يعني آزاده .شيعه يعني انتظار .تا حالا تجربه کردي؟من با اين که خيلي بدم اما جا نميزنم تا آقا ظهور کنند.در ضمن کتاب الفباي مهدويت رو بخونيد تا بفهميد سير مهدويت چکونه است و شرک يعني چه.
12   نام و نام خانوادگي:  محمد رضا     -   تاريخ:  19 مرداد 91 - 15:53:11
به نام خدا
چقدر خوب ميشد که به کتاب آسماني قرآن رجوع ميکرديم،همان امانتي که پيامبر از جانب خدا در ميان مردم قرار داد تا گمراه نشوند،ولي تا زماني که مومنين و مسلمانها فرقه فرقه شوند و به گروههاي مجزا تقسيم شوند اتحاد معنايي نخواهد داشت.
به اين فکر کنيد که اگر عوامل اختلاف را با گذشت و هم انديشي کنار ميگذاشتيم چه قدرتي نصيب کشورهاي اسلامي ميشد!
با کمي تامل و درنگ متوجه ميشويم که حضرت علي (ع) همواره براي اصلاح دين ميکوشيد و حتي به خلفا هم در اين امر ياري ميرساند.
اکنون زمان اين نيست که به اختلافها دامن بزنيم و مومنين به خدا و پيامبر خدا را قتل عام کنيم!!
اسلام يکي است و فرقه اي ندارد!!!
هر کس کاري براي حفظ اسلام کرده مزدش در نزد پروردگار محفوظ است.
13   نام و نام خانوادگي:  هدهد     -   تاريخ:  01 مهر 91 - 20:04:59
سلام آقاي جوادي نسب ببينيد با اين مطلبتون که هيچ گونه اساسي ندارد و هيچ مدرک علمي در آن ارائه نکرده ايد روحيه و ذهن چند نفر را با چالش روبرو کرديد! مخاطبان اگه کمي فکر کنند متوجه مي شوند که چه کسي قصد تفرقه اندازي دارد.... لطفا هر مطلبي که مي نويسيد آگاهانه بنويسيد و پيامدهاي آن را در نظر داشته باشيد.در ضمن مطالبتون بايد با سند و مدرک ارائه بشود.
14   نام و نام خانوادگي:  ايوب احمدبيگ     -   تاريخ:  02 اسفند 91 - 14:58:00
سلام
15   نام و نام خانوادگي:  دوستدار اهل بيت     -   تاريخ:  03 اسفند 91 - 00:54:34
من نميگويم که شيعه شويد اما قضاوت را بر عهده خودتان ميگذارم حتما برادران اهل سنت((نه وهابيون)) حديث کاغذ و دوات را شنيده ايد چرا عمر بن خطاب به پيامبر اکرم توهين ميکند.يا چرا يهوديان در زمان پيامبر جرأت هيچگونه اظهارنظر و يا منبر رفتن را نداشتند اما در زمان عمر بن خطاب نه تنها اظهار نظر هاي جدي ميکردند بلکه افرادي مانند کعب الأحرار به تحريف دين نيز مي پرداخته اند.و مگر پيامبر ساده زيست نبود و نشده بود که تاکنون سه روز سير از نان جو بخورد ولي عثمان زندگي تجملاتي داشت و در فصر زنگي ميکرد(((برادران اهل تسنن برويد کتاب الغدير علامه اميني در مورد کارهاي قبل از خلافت ابوبکر-عمر-عثمان را بخوانيد))) و تا حالا فمر کردهايد که چرا بيشتر جنگ ها الآن در کشور هاي سني تشين مثل فلسطين است وچرا در کشور هاي شيعي کم است اين بر ميگردد به سخن پيامبر خدا که هر کس که علي را ياري کند ياري ميشود.يرادران تا کنون نشته ايد کارهاي خلفاي خود را با کار هاي ائمه مقاييه کنيد.آيا خلفاي شما شجاعت و فداکاري امام علي-زير بار ذلت نرفتن امام حسين-علم امام صادق و.....را داشته اند.آيا اگر مفتي اعطم عربستان بگويد که شما پيامبر را قبول نکنيد شما مي پذيريد در آن زمان هم مردم گرفتار عقايد خرافي علماي خود شدند وگرنه تا زماني که امير مؤمنان علي(ع) است ديگر ابوبکر را نميتوان انتخاب کرد.
16   نام و نام خانوادگي:  يه شيعه؟ نه، يه مسلمان؟نه، پس کيم؟ بي دين و بي مذه     -   تاريخ:  22 فروردين 92 - 13:31:36
به نام خدا
از يکي از شهرهاي آذربايجانم
خواستم درباره بيرجند و مردمانش اطلاعاتي کسب کنم متاسفانه اين سايتو باز کردم و مطالبشو خوندم و نيز نظرات رو، از مسلمان بودن خودم متنفرم، از اينکه ميبينم افتاديم به جان هم، همديگر فحش ميديم، به صحابه و زنان پيامبر به ائمه ناسزا ميگيم و غيره، نزديک بالا بيارم، از قيل و قالهاي شما شيعه و سني خسته شدم، فکر ميکنيد مسلمان شديد شق القمر کرديد، به خدا قسم هر کدام از ما ها با توجه به محيط خانواده و جامعه ي مان دين!!!!!! داريم، اگر تو يک خانواده مسيحي يا يهودي و يا بي دين بوديم همون دين رو داشتيم، عقل و فهمتان کجا رفته؟ توهين يعني چي؟ چرا به همديگه ناسزا ميگيم، همه ي اين بدبختي ها از تبود عقل تو زندگي و سيطره عالمان بيخرد سني و شيعه بر ماهاست، أ فلا تعقلون؟ در ضمن هر کسي رو به خاطر عمالش باز خواست ميکنند نه به خاطر صرف اينکه پيشواي من کيست؟
انســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم
آرزوست، آري انسان.
17   نام و نام خانوادگي:  عاشق اميرالمومنين علي     -   تاريخ:  26 فروردين 92 - 00:34:15
جناب « يه شيعه؟ نه ، ... » شما فرموديد : هر کسي رو به خاطر عمالش باز خواست ميکنند نه به خاطر صرف اينکه پيشواي من کيست؟ خب اين اعمالي که ما انجام ميدهيم از کجا بفهميم درست است يا غلط ؟ آيا نبايد امامي ملاک درست و غلط بودن باشد؟ يعني فرقي ندارد امام من علي يا معاويه باشد در حالي که خداوند ميفرمايد : يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولَٰئِكَ يَقْرَءُونَ كِتَابَهُمْ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا (اسراء 71)
18   نام و نام خانوادگي:  نيما     -   تاريخ:  27 فروردين 92 - 17:54:50
سلام به برادرم عاشق اميرالمومنين علي
خواستم بهت بگم امامت معاويه باشه خيلي بهتر از اينه که خدات علي باشه
19   نام و نام خانوادگي:  عاشق اميرالمومنين علي     -   تاريخ:  28 فروردين 92 - 19:38:21
با سلام به برادر نيما ؛ خداي من «علي» هست : «و هو العلي العظيم» ولي اگر منظورتان حضرت علي بن ابيطالب است، ايشان امام اول و ولي و مولاي من هستند. اگر خدايم حضرت علي باشد دومين بنده خوب خدا را در حد او شمرده ام ؛ اما اگر امامم معاويه باشد ، خداوند را در حد ابليس پايين آورده ام ، چون امام من را معاويه قرار داده است ! هر چند که معاويه هم امام است منتهي « وجعلناهم أئمة يدعون إلي النار » قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم : « ويح عمار، تقتله الفئة الباغية، عمار يدعوهم إلى الله، ويدعونه إلى النار » و معاويه امام کساني است که حضرت عمار (رضوان الله تعالي عليه) را به جهنم دعوت ميکنند و هم اکنون هم باقيماندگانشان هستند ! والسلام
20   نام و نام خانوادگي:  اريامنش     -   تاريخ:  29 فروردين 92 - 22:42:56
دوستان سلام
دوستان وبرادران عزيز سلام اميدوارم از اين مطلب کسي ناراحت نشه. اما به عنوان يک سني به خودم واجب ديدم اين مطلب را بگم. وهابيت وجود خارجي نداره عده اي از عزيزان که اوضاع وعقيدشون مشخصه براي اينکه در بين صفوف متحد اهل سنت وفريقين اختلاف بيندازند دم از وهابيت ميزنند. اگر معناي وهابيت پرستش خداي لا شريک هست بله من وهابي هستم.!!!!! اگر مقصود از وهابيت اعتقاد به عدم ساختن بارگاه وگنبد بر قبر درگذشتگان هست اري من وهابي هستم!!!!!!! اگر وهابي بودن مساوي با عدم توهين وبه نيکي ياد کردن صحابه هست اري صد البته من وهابي هستم.
دوستان مسلمان يبائيم به اعتقادات هم توهين نکنيم با واژه ها بازي نکنيم. براي اينکه شبهه بيندازيم و در بين 4 فرقه راشده وهدايت يافته اهل سنت که فقط در بعضي مسائل فقهي با هم اختلاف دارند اتش افروزي کنيم از واژه وهابيت استفاده کنيد. خداوند دشمنان را هدايت نميکنه در جهل خود بسوزيد ودم از اسلام واهل بيت نزنيد. اگر اعتقاد به شهيد نشدن صديقه طاهره حضرت فاطمه نشان وهابي بودن من هست اري من با افتخار ميگويم که وهابي هستم
21   نام و نام خانوادگي:  يه شيعه؟ نه، يه مسلمان؟نه، پس کيم؟ بي دين و بي مذه     -   تاريخ:  31 فروردين 92 - 12:50:30
سلام به عاشق امير المومنين خدا کنه عاشق باشي ک عاشق واقعي باشي عاقبت بخيري اينکه بگم پيمبرم محمد ص و امامم عليست و هر غلطي بکنم نهايت خسران هست، خيلي از ماها علي رو هم نميشناسيم، انسان اگر کمي اهل تعقل باشه و اهل حساب کناب حقو به حقدار ميده و راهشو پيدا ميکنه والا فلا
22   نام و نام خانوادگي:  عاشق اميرالمومنين علي     -   تاريخ:  01 ارديبهشت 92 - 13:21:34
جناب کامنت 21 : يه شيعه؟ نه، يه مسلمان؟نه، پس کيم؟ بي دين و بي مذه

با سلام به شما ؛ ضمن تشکر از دعاي خيرتان و تذکر به جايتان در خصوص عشق به اميرالمومنين ؛ بايد بگويم اين اسم کامنتي يک آرزو و آرمان قلبي است و بنده حقير با عاشقان حقيقي اميرالمومنين مثل حضرات سلمان و مالک اشتر (رضوان الله تعالي عليهما) زمين تا آسمان فاصله دارم و به گرد پاي آن بزرگواران هم نميرسم.
بنده با شما موافقم. اصل قبول ولايت اميرالمومنين به اين است که ايشان را امام واجب الاطاعه بدانيم و در تمام طول زندگي ، ايشان را امام و اسوه خود قرار دهيم. صد در صد اين که فقط بگوييم پيغمبر اکرم ، حضرت امير را به عنوان امام و جانشين بعد از خود معرفي کرد دواي درد نمي شود با اين که اعتقاد به آن لازم است.يعني اقرار به ولايت ايشان شرط لازم هدايت است و نه شرط کافي.
اما در مورد نهايت خسران آياتي از قزآن داريم که آيات 103 تا 106 سوره کهف و 17 تا 22 هود بسيار زيباست.
23   نام و نام خانوادگي:  عاشق اميرالمومنين علي     -   تاريخ:  01 ارديبهشت 92 - 14:58:56
جناب کامنت 20 : اريامنش با سلام فرموديد : «اگر معناي وهابيت پرستش خداي لا شريک هست بله من وهابي هستم.!!!!! » کسي که خداي لاشريک را بپرستد موحد عملي(عبادي) نام دارد.نه شيعه و سني و ... اما اگر منظورتان از پرستش خدا اين است که توسل را قبول نداريد و آن را مساوي شرک ميدانيد وهابي هستيد! فرموديد : «اگر مقصود از وهابيت اعتقاد به عدم ساختن بارگاه وگنبد بر قبر درگذشتگان هست اري من وهابي هستم!!!!!!! » پس لطف کنيد بارگاه پيغمبر اکرم و ابوبکر و عمر و عده زيادي از اصحاب و امامان را تخريب کنيد!! فرموديد : «اگر وهابي بودن مساوي با عدم توهين وبه نيکي ياد کردن صحابه هست اري صد البته من وهابي هستم.» پس با صحابه منافق و جهنمي چه ميکنيد؟! يا افرادي مثل معاويه؟! فرموديد: «براي اينکه شبهه بيندازيم و در بين 4 فرقه راشده وهدايت يافته اهل سنت که فقط در بعضي مسائل فقهي با هم اختلاف دارند اتش افروزي کنيم از واژه وهابيت استفاده کنيد.» چه دليلي بر هدايت يافته بودن و راشده بودن شما وجود دارد؟ در ضمن ما نيازي به آتش افروزي بين شما نداريم. چون اختلافات بين شما خيلي زياد است! فرموديد : «اگر اعتقاد به شهيد نشدن صديقه طاهره حضرت فاطمه نشان وهابي بودن من هست اري من با افتخار ميگويم که وهابي هستم » جدي! يعني وهابي مساوي است با انکار حقايق تاريخي که موافق هواي نفس انسان نيست؟!!
24   نام و نام خانوادگي:  يادگار     -   تاريخ:  10 ارديبهشت 92 - 14:53:54
هرمسلماني به جاي اينکه تقليدکورکورانه انجام بده به قران رجوع کنه حقيقت روپيدا ميکنه الحمدلله که اين شبکه هاي توحيدي اومدن وهه رچه بيشتر مردم روبه سوي توحيد فرامي خونن و وبه اصطلاح ايت الله هايي رو که جيبشون با نذرهاوپول هايي مردمي که با جون کندن بدست ميارن بادکرده زيرفشار قرار دادن ئايا فکرمي کنين پول هاتون کجا ميره به اون دنيا يا به جيب ها...راستي بايد هم بترسيد که مردم دارن دين حق رو پيدا ميکنن چون همان کونه که فراماسونري ها ميترسن دراخر ميگم که از خدابترسيد وتوبه کنين وبترسيت ازروزي که خدا خشمگين بشه مثل بقيه قوم هايي که خدا ازشون خشم گرفت.خواهش ميکنم قران رو بخونين خواهش ميکنم خواهش.اما بدون تعصب وهيچ حرفي رو همين جوري قبول نکنين
25   نام و نام خانوادگي:  فاطمه     -   تاريخ:  11 ارديبهشت 92 - 00:42:14
بسمه تعالي با تشکر از مقاله ي عاليتون و همچنين با تشکّر از عاشق امير المؤمنين عليه السلام که با جملات ساده و منطقي جواب هاي محکمي به کامند 20و 21 داديد
26   نام و نام خانوادگي:  فتاح     -   تاريخ:  19 ارديبهشت 92 - 19:25:10
جاء الحق و زهق الباطل.
27   نام و نام خانوادگي:  آزاد     -   تاريخ:  23 ارديبهشت 92 - 20:10:06
همگي را به خدا قسم ميدم دست از شيطنت بازي نسبت به عقايد و مذهب ديگران برداريد مه همه امت پيغمبر(ص) هستيم
28   نام و نام خانوادگي:  يک سلفي وهابي     -   تاريخ:  01 خرداد 92 - 14:48:53
شما يک مشت بي سواد هستيد که مردم رو به راه کج هدايت ميکنيد اي اقا عاشق اميرالمومنين شما حق نداريد به حضرت معاويه تهمت بزنيد
29   نام و نام خانوادگي:  عاشق اميرالمومنين علي     -   تاريخ:  05 خرداد 92 - 23:31:23
جناب کامنت 28 : يک سلفي وهابي سلام عليکم! فرموديد : من به معاويه تهمت زدم ! من احاديث خودتان را آوردم ! باور نداري! اين هم آدرسش : 2657 - حدثنا إبراهيم بن موسى: أخبرنا عبد الوهاب: حدثنا خالد، عن عكرمة: أن ابن عباس قال له ولعلي بن عبد الله: ائتيا أبا سعيد فاسمعا من حديثه، فأتيناه وهو وأخوه في حائط لهما يسقيانه، فلما رآنا جاء فاحتبى وجلس، فقال: كنا ننقل لبن المسجد لبنة لبنة، وكان عمار ينقل لبنتين لبنتين، فمر به النبي صلى الله عليه وسلم ومسح عن رأسه الغبار، وقال: « ويح عمار، تقتله الفئة الباغية، عمار يدعوهم إلى الله، ويدعونه إلى النار » صحيح بخاري ، کتاب الجهاد والسير ، باب مسح الغبار عن الناس في السبيل وقول الله عز وجل: "ما كان للمشركين أن يعمروا مساجد الله شاهدين على أنفسهم بالكفر أولئك حبطت أعمالهم وفي النار هم خالدون، إنما يعمر مساجد الله من آمن بالله واليوم الآخر وأقام الصلاة وآتى الزكاة ولم يخش إلا الله فعسى أولئك أن يكونوا من المهتدين" التوبة: 17، 18 436 - حدثنا مسدد قال: حدثنا عبد العزيز بن مختار قال: حدثنا خالد الحذاء، عن عكرمة: قال لي ابن عباس ولابنه علي: انطلقا إلى أبي سعيد، فاسمعا من حديثه، فانطلقنا، فإذا هو في حائط يصلحه، فأخذ رداءه فاحتبى، ثم أنشأ يحدثنا، حتى أتى ذكر بناء المسجد، فقال: كنا نحمل لبنة لبنة، وعمار لبنتين لبنتين، فرآه النبي صلى الله عليه وسلم، فينفض التراب عنه، ويقول: « ويح عمار، تقتله الفئة الباغية، يدعوهم إلى الجنة، ويدعونه إلى النار » صحيح بخاري، کتاب الصلاة ، باب التعاون في بناء المسجد در 2 جاي صحيح بخاري از پيامبر نقل ميکند که قاتلين عمار قوم تجاوزگر و سرکشي هستند که او را به سوي جهنم فرا ميخوانند! حال شما بفرماييد امام اين جماعت داعيان إلي النار چه کسي است؟ اين هم دستور معاويه براي فحش دادن به حضرت علي عليه السلام : حدثنا قتيبة بن سعيد ومحمد بن عباد وتقاربا في اللفظ قالا حدثنا حاتم وهو بن إسماعيل عن بكير بن مسمار عن عامر بن سعد بن أبي وقاص عن أبيه قال أمر معاوية بن أبي سفيان سعدا فقال ما منعك ان تسب أبا التراب فقال أما ما ذكرت ثلاثا قالهن له رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن اسبه لان تكون لي واحدة منهن أحب الي من حمر النعم سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول له خلفه في بعض مغازيه فقال له علي يا رسول الله خلفتني مع النساء والصبيان فقال له رسول الله صلى الله عليه وسلم أما ترضى ان تكون مني بمنزلة هارون من موسى الا انه لا نبوة بعدي وسمعته يقول يوم خيبر لأعطين الراية رجلا يحب الله ورسوله ويحبه الله ورسوله قال فتطاولنا لها فقال ادعوا لي عليا فأتي به ارمد فبصق في عينه ودفع الراية إليه ففتح الله عليه ولما نزلت هذه الآية " فقل تعالوا ندع أبناءنا وأبناءكم " دعا رسول الله صلى الله عليه وسلم عليا وفاطمة وحسنا وحسينا فقال اللهم هؤلاء أهلي صحيح مسلم ، کتاب فضائل الصحابه ، باب من فضائل علي بن ابي طالب رضي الله عنه اين هم ويژگي دشمن حضرت علي : حدثنا عيسى بن عثمان بن أخي يحيى بن عيسى حدثنا أبو عيسى الرملي عن الأعمش عن عدي بن ثابت عن زر بن حبيش عن علي قال لقد عهد إلي النبي الأمي صلى الله عليه وسلم أنه لا يحبك إلا مؤمن ولا يبغضك إلا منافق قال عدي بن ثابت أنا من القرن الذي دعا لهم النبي صلى الله عليه وسلم قال أبو عيسى هذا حديث حسن صحيح جامع الصحيح ترمذي(سنن ترمذي) ، کتاب المناقب ، باب مناقب علي بن ابي طالب رضي الله عنه پيغمبر فرمود : دشمن علي منافق است. خدا ميفرمايد : إن المنافقين في الدرک الأسفل من النار نتيجه اخلاقي و عقلي : معاويه ( صحابي پيامبر و کاتب وحي و خال المومنين از ديدگاه اهل سنت ) در درک اسفل جهنم تشريف دارند!! ميتوانيد در اين باره به خداوند و رسول پاکش اعتراض کنيد! بحث در اين باره به اندازه يک مقاله مفصل است که از حوصله ما خارج است و بنده هم بيکار نيستم که يک ساعت ، جهنمي بودن معاويه را به شما ثابت کنم! العاقل يکفي بالإشارة در خانه اگر کس است ، يک حرف بس است والسلام
30   نام و نام خانوادگي:  عاشق خدا     -   تاريخ:  08 تير 92 - 10:47:52
از نوشته هاي كامنت 16 معلوم است آدم با سوادي است ما بر سر مسائل جزئي اختلاف ايجاد ميكنيم وبا اختلاف هاي كوجك داريم تيشه به ريشه ي اسلام ميزنيم
31   نام و نام خانوادگي:  bisetareh     -   تاريخ:  09 تير 92 - 17:20:14
باشه بايد مانند شاه عباس عمل کنيم که ميگن شيعه از آنجا بوجود اومده اونوقت ميگن ما امام حسين رانکشتيم شما شيعه ها کشيد پس در پيدايش مام شک دارند
شاه عباس چه کرد اول با ازبکهاو عثماني ها صلح کرد بعد پدر پرتقاليهارو در بندر عباس دراورد بعدش يه حالي به ازبکها داد بعدشم عثماني ها را سر جاش نشوند اگه ما همون کارهم بکنيم وفعلا با اهل سنت وحدت داشته باشيم وهابيت در وحدت جاييندارد چون زاده يهوديت است وشيطان که مستقيما از خدايشان شيطان فرمان ميگيرند پس اول بايد حال وهابيت وصهيونيسم راگرفت بعدا خود آقا ارباباتون رو از قبر درمياره وحد ميزنه
32   نام و نام خانوادگي:  خالد     -   تاريخ:  09 مرداد 92 - 14:50:39
من افتخارم اينه که حنفي هستم و شهادت فاطمه رض و عزاداري و شرک و بدعت و توسل به غير خدارو قبول ندارم و هيچ احدي الناسي هم نخواهد توانست به نام وهابي جلوي عقيده صحيح من وايسه -----------------ببين کور جاهل فتواي امام ابوحنيفه رو در مورد توسل و شرک !! وقتي که ما اين کارو انجام ميديدم ميگي وهابي هستي و سني نيستي!!!! تو به نظر من خيلي جاهلي جوادي نسب!!!!!برو تحقيق کن !!!-------ببين فتواي ابوحنيفه رح بيسواد از نظر شما همه موحدين وهابي هستند!!!امام ابوحنيفه مي‌گويد:براي هيچ شخصي جايز نيست که براي خواستن از خداوند به غير خدا توسل جويد، بلکه بايد از ذات اقدس الهي بخواهد. الدر المختار مع حاشية رد المختار، 6/396-397. باز امام ابوحنيفه ميگويد:«مکروه است در دعا بگوييم: خداوندا! از تو بحق فلان کس، يا بحق پيامبران و رسولانت و يا بحق بيت الحرام و مشعر الحرام، مي‌خواهم مشکلم را حل کني ويا..‌.» اتحاف السادة 2/285 و شرح الفقه الاکبر/198
جواب نظر:
با سلام
جناب خالد ! وهابي كه شاخ و دم ندارد . وهابيت يك فكر است و هر كسي اين افكار را داشته باشد، وهابي است ؛ هر چند كه از نظر فقهي حنفي و يا حنبلي و .. باشد .
اگر شما حنفي ها توسل را  قبول نداريد ، چرا براي امامتان گنبد و بارگاه ساخته ايد و به زيارت او مي رويد؟ كدام را باور كنيم ؟
اين نوع دعا را كه شما از ابو حنيفه نقل كرده ايد ، حتي وهابي ها نيز قبول دارند و با آن مشكلي ندارند . شما هنوز معناي توسل را نمي دانيد و منكر آن شده ايد؟ عجبا !!!
 
در باره توسل به آدرس هاي ذيل مراجعه فرماييد :
 
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=15
 
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=8
 
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=16
 
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=17
 
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=18
 
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
33   نام و نام خانوادگي:  منذر     -   تاريخ:  27 مرداد 92 - 11:31:02
با سلام خدمت همه كساني كه نظر دادند و علاقه مند به دين هستند.
همه ما از بدعت متنفريم و دنبال حقيقت، پس اگر تفكرات وهابيت حقيقت است پس چرا بايد تماشاي شبكه هاي ايراني حرام باشد!ازچه مي ترسند؟ و چرا اين همه تناقض دارند! از طرفي خدا را جسم دانسته و ادعا كرده اند كه رؤيت مي شود و شبها به آسمان دنيا مي آيد(به مجموع فتاواي ابن تيميه و بن باز و العثيمين و.. رجوع كن) از طرفي غصه شرك و مبارزه با بت پرستي دارد در حالي كه هرگز شيعه قبور اوليا را نمي پرستد و فقط چون خداوند آنها را وسيله و ميانبر ارتباط با خود معرفي كرده(و ابتغوا اليه الوسيله)به زيارت آنها مي روند و خداوند را در آنجا طلب مي كنند؛ضمن اينكه شيعه واقعي هيچگاه تناقض نداشته و تفكرات خود را از ثقلين يعني قرآن و عترت اخذ كرده كه (لن يفترقا).
من به عنوان يك مسلمان دوستدار تفكر و تحقيق همه مخاطبان را به جاي تعصب و كينه توزي به تفكر و تحقيق توصيه ميكنم. يا الله
34   نام و نام خانوادگي:  اسلام ناب محمدي     -   تاريخ:  20 شهريور 92 - 10:06:02
با اسلام خدمت همه برادران. من شيعه هستم ولي در منطقه سني نشين زندگي مي کنيم. بنابراين اکثر دوستام که خيلي با معرفت هم هستند سني هستند. من با دوستام که صحبت ميکني اونها هيچ کتاب تشيع رو حتي نگاه نمي کنند ! من تمام کتب اهل سنت رو از خودشون گرفتم و خوندم هيچ مشکلي پيش نيامده جز اينکه من به مذهب تشيع بيشتر معتقد شم! ولي به دوستام مي گم کتاب الغدير بخونيد نهج البلاغه بخونيد کتب وسايل و شيع و... چندين کتب معتبر شيعه رو بخونيد ولي اصلاً قبول نکردند؟ نميدونم چرا ولي خودشون ميگن کتاباي شما رو از بابام ببيند مارو آق مي کنه؟ چرا؟ چرا شيعه با تمام قدرت کتب اهل سنت رو مي خونه و به حقيقت شيعه پي مي بره چرا تشيع هيچ فيلمي رو تحريم نمي کنه ولي برادران اهل سنت فيلم مختار و امام علي رو تحريم کردند؟ اگه واقعاً اين فيلم ها خلاف واقعيت هست( که نيست چون نيمي از منابع اين فيلم از کتب معتبر اهل سنت گرفته شده است) به جوانان خودشون نمي گن اين فيلم و ببينيد بعد خودتون قضاوت کنيد؟ چرا از هم اول مي گن نگاه کردنش قدقنه؟
35   نام و نام خانوادگي:  همايون ريحاني     -   تاريخ:  01 دي 92 - 23:23:00
سلام به همه موحدان و مومنين . ما الان در عصر فن اوري پيشرفته امروزي زندگي ميکنيم نه در عصر جاهليت گذشته متاسفانه هنوز بسياري از مسلمانان در عمق جاهليتند همان جاده گمراهي را تا به امروز طي نموده اند فرق بين شيعه و سني در چيست چرا اهل سنت چند فرقه اي است اما شيعه يک خط بيشتر ندا ره ان هم پيامبر و اهل بيت پيامبر- ما اميرالمومنين علي{ع} داريم ما امام حسين{ع} به گفته پيامبر کشتي نجات داريم اگر خوب فکر کنيم حق از باطل به خوبي قابل تشخيص است شيعه يعني شريعت يعني فرموده خدا و اهل سنت يعني پيرو حوادث و اتفاقاتي که رخ داده مگر برادران اهل سنت نميدانند که در غدير پيامبر عظيم الشان چه مسئله و راه مهمي را مشخص نمودند خوش به سعادت کسي که بتواند حقيقت راتشخيص دهد
36   نام و نام خانوادگي:  عمر علوي     -   تاريخ:  27 دي 92 - 14:34:24
قل موتوا لغيظکم.... شما صفويان مي خواهيد به اسم وهّابيّت،فرقه ناجيه يعني اهل سنّت وجماعت رو نابودکنيد.البته امثال جوادي نسب مقصّرنيستند.کليني ها وصدوق ها ومجلسي ها گفتن!!بافترا برامامان هدي واهل بيت رسول الله،مي خواهيد اسلام سبائي روتوسعه بديد.والسّلام علي من اتّبع الهدي.
37   نام و نام خانوادگي:  مسلم مسلمان     -   تاريخ:  28 دي 92 - 22:49:42
برادر عزيز سلام عليکم " اهل سنت وجماعت بيرجند در زمره وفادارترين شهروندان ايراني به جمهوري اسلامي هستند مراجع ذيصلاح کاملا بر امور جامعه اشراف دارند باديدن دو يا سه تبعه کشور همسايه وبرادر دربيرجند درمورد اهل سنت بيرجند اظهار نظر سطحي وبدور از واقعيت نفرماييد . اگر صداوسيماي جمهوري اسلامي آيينه تمام نماي ايران مي بود از جمله اهل سنت را به حاشيه نمي راند وآنها را ناديده نم گرفت آن دو سه نفر هم نياز به ديش و ماهواره را احساس نمي کردند . دنياي امروز دنياي ارتباطات ، اينترنت ، موبايل ،تلفن ،ماهواره و.... است .نگران انحراف جامعه اهل سنت نباشيد اهل سنت پيشينه اي به قدمت اسلام دارد .ما برو به مذهب خود عمل بفرما و نگران برادران اهل سنت نباش . انشاءالله شايد دولت تدبير واميد جبران بي مهري هاي ساليان گذشته درمورد جامعه اهل سنت را بکند و باعث وحدت عملي گردد.
38   نام و نام خانوادگي:  ابوذر     -   تاريخ:  29 دي 92 - 16:52:45
السلام عليك يا اهل بيت انبوه چند سوال الف : آيا فاطمه زهرا سلام الله فرزند رسول خدا نبود پس چرا درب خانه اش را آتش زدند؟ ب: آيا پيامبر بزرگ اسلام در حج آخر و در هواي گرم نگفت من كنت مولا فهذا علي مولي ؟ مگر پيامبر در ان روز ميخواست داماد خودش را دوستش معرفي كند يا جانشينش ؟ ج: آيا اين آيه كه در همان روز برپيامبر نازل شد جه معنايي دارد اليوم اكمات لكم دينكم ؟ د: اگر توسل به ائمه (ع) كفر يا كراهت است پس شفاعت يافتگان چيستند ؟ دوستان اهل سنت
39   نام و نام خانوادگي:  ابوذر     -   تاريخ:  29 دي 92 - 16:55:13
السلام عليك يا اهل بيت انبوه چند سوال الف : آيا فاطمه زهرا سلام الله فرزند رسول خدا نبود پس چرا درب خانه اش را آتش زدند؟ ب: آيا پيامبر بزرگ اسلام در حج آخر و در هواي گرم نگفت من كنت مولا فهذا علي مولي ؟ مگر پيامبر در ان روز ميخواست داماد خودش را دوستش معرفي كند يا جانشينش ؟ ج: آيا اين آيه كه در همان روز برپيامبر نازل شد جه معنايي دارد اليوم اكمات لكم دينكم ؟ د: اگر توسل به ائمه (ع) كفر يا كراهت است پس شفاعت يافتگان چيستند ؟ دوستان اهل سنت
40   نام و نام خانوادگي:  رضا جابري     -   تاريخ:  11 بهمن 92 - 19:17:16
سلام خدمت دوستان عزيز .پدران ومادران ما سالها ي است که بدون هيچ اختلافي با سني ها ارمني ها .. زتدگي کرده اند پس ااختلافات را بگذاريد کنار .اگر شما احساس خطر مي کنيد از گسترش وهابيت بدانيد که وهابي شدن مساوي است با مردن هيچ انسان آزاده اي جنايات يزيد رانمي تواند تاييد کند واي به حال اين احمقها که مريد يزيدند .درمورد سيستان وبلوچستان بايد بدانيد که اين منطقه از دير باز محل خوارج ملعون بوده و اين خوارج که چه بلاهليي سر مردم بي گناه که نمي آوردند اين سر بريدنها که در اين منطقه زخ مي دهد ناشي از با زماندگان خوارج ملعون است . سني هاي ايران از ديرباز نسبت به امامان احترام خواصي قاييل بودند وهستند .من بچه زنجانم و با کردهاي اروميه و کردستان همسايه هستيم وبا کردهاي آن مناطق در ارتباطيم و خيلي انسانهاي متيني هستند .و کمتر کسي رو ديدم که از اينها که وهابي بشه البته شافعي ها اصلا علماي وهابي عربستان رو قبول ندارن و خيلي به شيعه نزديکترن .




  صفحه بعد [1] [2]  

آموزش رجال | مناظرات | فتنه وهابيت | آرشيو اخبار | آرشيو يادداشت | پايگاه هاي برتر | گالري تصاوير | خارج فقه مقارن | درباره ما | شبکه سلام |  ارتباط با ما