نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
سگ طاهر است و هیچ تاثیری بر صحت نماز ندارد
کد مطلب: 9279 تاریخ انتشار: 04 خرداد 1395 - 18:38 تعداد بازدید: 5759
فتنه وهابیت » فتاوای شنیعه
مفتی سابق مصر:
سگ طاهر است و هیچ تاثیری بر صحت نماز ندارد

علی جمعه در پاسخ به استفتای یکی از مقلدان خود گفت: سگ طاهر است و هیج تاثیری در صحت نماز ندارد.

علی جمعه که در برنامه «والله اعلم» در شبکه سی بی سی مصر سخن می گفت، در پاسخ به سوال یکی از بینندگان که از وی پرسیده بود داری سگی است که بسیار دوستش دارد و نسبت به صحت نمازش وسواس دارد، باید چه کاری انجام دهد؟ مدعی شد: سگ در هنگام مالکیت طاهر است و هیچ تاثیری بر نماز ندارد و تاثیرپذیرفتن از مالکیت در این قضیه جایز است.


Share
1 | مجتبی | Iran - Yazd | 10:08 - 06 خرداد 1395 |
2
 
 
0
پاسخ نظر
سلام این موضوع در کتب اهل سنت امده؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در اين خصوص که آيا سگ نجس هست يا نه، علماي اهل سنت در اين خصوص اختلاف دارند و بيشتر آنها معتقدند سگ نجس است اما در مقابل برخي مانند مالک، داود، ثوري و اوزاعي و زهري معتقدند سگ پاک است
وقال مالك وداود : الكلب طاهر فإذا ولغ في الإناء كان وما فيه طاهراً ، ووجب غسله تعبداً ، وبه قال الزهري والأوزاعي والثوري
الحاوي الكبير في فقه مذهب الإمام الشافعي وهو شرح مختصر المزني ، علي بن محمد بن حبيب الماوردي البصري الشافعي الوفاة: 450 ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - لبنان - 1419 هـ -1999 م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : الشيخ علي محمد معوض - الشيخ عادل أحمد عبد الموجودج 1 ص 304
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
1 |شاهد|Romania - Bucharest |22:06 - 10 خرداد 1395 |
0
 
0
سلام
منظور از داود در پاسختون همون داود ظاهریه؟
پاسخ :
با سلام
دوست گرامي
مراد همان داود ظاهري است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
2 | سیدمجید | Iran - Qom | 15:37 - 06 خرداد 1395 |
1
 
 
0
پاسخ نظر
سلام
علت اینکه حیواناتی مثل سگ نجس هستند چیست ؟ممنون از سایت خوبتون

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
احکام شرع، تابع مصالح و مفاسد است. اگر چيزي مصالح و مفاسد نداشت، نه امري بود و نه نهي و نه حکم به نجاست و طهارت اما اگر در امري مصلحت و يا مفسده باشد در اين صورت حکمي براي آن مترتب مي شود در خصوص سگ نيز چنين است هر چند حکمت اصلي نجاست سگ براي ما روش نيست اما در واقعيت يک مفسده اي در آن بوده است که گفته شده است آن نجس است غير از اين با يک نگاه به ظاهر قضيه نيز مي شود به يکي از علل نجاست اين حيوان پي برد؛ زيرا سگ حیوانی است كه بدن او محل پرورش خیلی از میكروب ها است و سگ عامل یكی از خطرناك ترین بیماری ها به نام هاری است و همچنين حیوانی است كه زود با انسان انس مي گيرد و انس و مجالست با حیوانات (مخصوصا بعضی از آنها مثل سگ ) روح حیوانی را در انسان تقویت می كند.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
3 | علی | Iran - Gorgan | 17:49 - 06 خرداد 1395 |
2
 
 
31
پاسخ نظر
عجب حرفی می زنید!وقتی جهادالنکاح وجهاداللواط ونکاح المحارم دراین مذاهب حلال است،سگ بیچاره هم قطعا طاهر است دیگه.
4 | محمد | Iran - Tehran | 11:15 - 30 خرداد 1395 |
1
 
 
0
پاسخ نظر
با سلام و دعای خیر
موارد ذکر شده در قرآن کریم در خصوص نجس بودن سگ نیست. برای مثال همراهی سگ با اصحاب کهفف با شکار سگ تعلیم دیده شده. هرچند که آگاه هستیم نه فقط سگ بلکه اکثر حیوانات میتوانند ناقل بیماریهایی از حیوان به انسان شوند. برای مثال گرگ یا روباه هم خوانواده سگ هستند ولی حکم شرعی آنها با سگ متفاوت است.
ممنون میشوم مرا آگاه سازید.
با تشکر
امینی

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
قرآن کريم در احکام فقهي معمولا کليات رابيان مي کند و تبيين و تفسير آن را به پيامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و به دنبال آن، ائمه (علیهم السلام) سپرده است، «وَ أَنْزَلْنَا إِلَيْکَ الذِّکْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ». سوره نحل، آیه 44
هر چند در قرآن به صراحت درباره نجاست سگ چيزي به ميان نيامده است اما در روايات معتبر و فراوان به نجاست آن اشاره شده است:
و بهذا الإسناد عن حماد عن حريز عن الفضل أبي العباس قال: سألت أبا عبد الله ع عن فضل الهرة و الشاة و البقرة و الإبل و الحمار و الخيل و البغال و الوحش و السباع فلم أترك شيئا إلا سألته عنه فقال لا بأس به حتى انتهيت إلى الكلب فقال رجس نجس لا تتوضأ بفضله و اصبب ذلك الماء و اغسله بالتراب أول مرة ثم بالماء
ضلمي گويد از امام صادق(علیه السلام) از پس مانده حيوانات (گربه ، گوسفند، گاو، شتر،...) سوال کردم؛ و امام فرمود: اشکالي ندارد. تا اينکه از سگ سوال کردم؛ و امام فرمود: پليد و نجس است.
تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏1 ؛ ص225
علامه مجلسی گوید:
الحديث التاسع و العشرون: صحيح.
ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار ؛ ج‏2 ؛ ص246
در ضمن لازم به يا آوري است که احکام شرع، تابع مصالح و مفاسد است. اگر چيزي مصالح و مفاسد نداشت، نه امري بود و نه نهي و نه حکم به نجاست و طهارت اما اگر در امري مصلحت و يا مفسده باشد در اين صورت حکمي براي آن مترتب مي شود در خصوص سگ نيز چنين است هر چند حکمت اصلي نجاست سگ براي ما روش نيست اما در واقعيت يک مفسده اي در آن بوده است که گفته شده است آن نجس است غير از اين با يک نگاه به ظاهر قضيه نيز مي شود به يکي از علل نجاست اين حيوان پي برد؛ زيرا سگ حیوانی است كه بدن او محل پرورش خیلی از میكروب ها است و سگ عامل یكی از خطرناك ترین بیماری ها به نام هاری است و همچنين حیوانی است كه زود با انسان انس مي گيرد و انس و مجالست با حیوانات (مخصوصا بعضی از آنها مثل سگ ) روح حیوانی را در انسان تقویت می كند.لذا ممکن است اين چنين چيزي در روباه و يا گرگ نباشد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
5 | عبدالله مومن | Iran - Tehran | 12:37 - 13 تير 1395 |
0
 
 
3
پاسخ نظر
بیخود نیست که این جماعت مطیع سگان جوامع خود به اسم رهبران کشورهایشان اند !!!



ههههههههههههههه
6 | زرمهر سوخرا | Iran - Tehran | 04:15 - 14 تير 1395 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
بابا من فکر میکردم این اقای علی جمعه آدم خوبیه،چون یک کلیپ ازش درمورد امام علی ع دیدم.
7 | مجید | Iran - Tehran | 16:27 - 05 مرداد 1395 |
0
 
 
1
پاسخ نظر
همانطور که میدانید شیخ علی جمعه یکی از برجسته ترین عالمان اهل سنت مصری در مواجهه با فرقه ضاله وهابیت است که به همین دلیل از طرف وهابیت نیز تخریب میشوند
لذا نباید کاری کرد که این بزرگمرد تضعیف شوند
1 |محید م علی|The Netherlands - Amsterdam |01:49 - 06 شهريور 1395 |
0
 
2
برادر عزیز حرف شما متین .
اما برادران اهل سنت هم باید بدانند اشکالاتی در باورهایشان هست و باید برای صراط مستقیم تحقیق بکنند
لبیک یا علی
8 | م | France - Vitry-sur-Seine | 20:44 - 23 مهر 1395 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
همیشه بگو یا الله

پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
اولا شیطان از امر خدا تمرد کرد و به آدم علیه السلام سجده نکرد چون می گفت فقط خدا آیا کار شیطان درست است؟!!
ثانیا اگر در قرآن دقت کنيد آمده است:«اياك نستيعن» در اين آيه کمک خواستن را منحصر در خدا دانسته است اما در آيه ديگر مي فرمايد :« اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ بقره وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ» بقره 45 در اين آيه خداوند امر به کمک خواستن از صبر و نماز مي کند و يا مي فرمايد:)، امر به توسل نيز کرده و فرموده است: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ (المائده - 35)
آيا مي شود گفت اين منافات با آيه اياک نستعين ندارد؟!
شكي نيست كه خداوند، انسان را كافيست اما استمداد جستن از انبيا و ائمه عليهم السلام در طول استمداد از خداست و دستور خود خداوند مي باشد و وسائط در مقابل خداوند نيستند بلكه آنها هم از نيرويي كه خداوند در اختيار آنها قرار داده استفاده مي كنند كه در حقيقت از يك جا سرچشمه گرفته شده آيا شما در زندگي خود از نانوا و كشاورز و بقال و راننده و... كمك نمي‌گيريد ؟ اگر كمك مي‌گيريد آيا با «اياك نستيعن» منافات ندارد ؟ اگر ندارد ، توسلي كه شبيه كمك گرفتن از نانوا و... باشد نيز اشكال ندارد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :