![]() | ||
* ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ * | ||
ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ (ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½) ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ||
![]() ![]() |
ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½شگï؟½ï؟½ |
فهرست نظرات |
1 |
نام و نام خانوادگي: مرتضي -
تاريخ: 20 اسفند 88 - 00:00:00
سلام عليکم در قران آمده است که سليمان با مورچه و پرنده و ... صحبت ميکرده است سگ اصحاب کهف ايمان به خداوند را فهميد و با آنها همراه شد به نظر من اين نه تنها توهين نيست بلکه با آنچه در قران خوانده ايم مطابقت دارد و تحتي تکذيب آن ميتواند پايين آوردن مقام پيامبر اعظم از پيامبران ديگر باشد هيچ استعبادي در حرف زدن پيامبر با حيوانات بلکه همه ي اشيا نيست اجر شما با خداوند |
2 |
نام و نام خانوادگي: hatam1062 -
تاريخ: 21 اسفند 88 - 00:00:00
نسبت به کتاب شريف کافي بيشتر تحقيق کنيد و اينکه شما موسسه اي هستيد که کاربران بر روي صحبتهاي شما حساب مي کنند و احتمال بدهيد شخصي که ظرفيت و بعدها حديثي از کافي بشنود به همين صحبت شما استدلال کند و همين طور ادامه پيدا کند بهتر است کمي تامل کنيم اين گونه علما در ان زمان مانند اين زمان به دنبال نوشتن و فروختن کتاب نبوده اند زحمت کشيده اند و لطف خدا و رسول شامل حالشان شده است.واين صحبت شماباعث استدلال در ميان دشمنان نشود که بگويند خودشان هم مي گويند بعضي از احاديث کافي سندش ضعيف است. اللهم العن الجبت و الطاغوت و اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و اخر تابع له علي ذلک |
3 |
نام و نام خانوادگي: دوستدار شما -
تاريخ: 22 اسفند 88 - 00:00:00
دمتتون گرم .سايه امام زمان و شيعياني چون شما از سر ما كم نشه |
4 |
نام و نام خانوادگي: علي ناصريان اراني -
تاريخ: 22 اسفند 88 - 00:00:00
احسنت سعيکم مشکور |
5 |
نام و نام خانوادگي: سيد علي -
تاريخ: 23 اسفند 88 - 00:00:00
سلام خسته نباشيد بازهم که علماي اهل سنت را ضايع کرديد خداقوت |
6 |
نام و نام خانوادگي: سادات -
تاريخ: 23 اسفند 88 - 00:00:00
جالبه که اهل سنت خودشان را تابع الله و حضرت رسول مي دانند مخصوصا اين حضرت رسولي که بااين افترائات (نعوذ بالله) در کتبشان معرفي شده . پيروي از چنين پيامبر ي با اين کمالات ( پيامبري كه ارزشش نزد خدا از ابوبكر نيز پايينتر است و يا پيامبري كه بيخود و بيجهت به مردم فحش ميداد و يا پيامبري كه زن اجنبي با او تماس بدني داشت ووو...بقيه توصيفاتشان!!! ) نتيجه اش همين سني هاي فعلي ميشه ولاغير .و نتيجه اعتقاد به پيامبر صلوات الله عليه که معصوم از هر خطا و افترايي است مي شود شيعه اميرالمومنين و ائمه اطهار عليه السلام .حساب دو دو تا چهارتاست ميگيد نه به توصيفات پيامبر اکرم به نقل از کتب شيعه مروري کنيد مي فهميد تفاوت ره از کجا تا به کجاست . |
7 |
نام و نام خانوادگي: سادات -
تاريخ: 23 اسفند 88 - 00:00:00
آخر حبّ ابوبکر و عمر و کينه و عناد چقدر بايد در دل باشد که انسان حاضرباشد براي به حقانيت جلوه دادن آنها رسول خدا را از مقام عظماي خودش عزل کند و به وجود مقدس ايشان که لولا لما خلقت الافلاک است اينهمه افترا ببندند. آخر جهالت تاچقدر ؟ پيامبري که اينهمه در وجودش اشکال اثبات کردند ديگر پيامبر نيست بقال سر کوچه است که عمر و ابوبکر از او بهترند و مرتب به او تذکر مي دن اينجوري اينها نه تنها پيامبر - حتي خدا رو هم زير سوال مي برند چرا چون اشتباهاً يک فرد عادي رو که حتي کاهل نماز هم بوده و نماز صبحش قضا مي شده و و دائم هم قصد خودکشي داشته و حتي از ابتدايي ترين احکامي هم که خودش آورده خبر نداشته و مرتب فراموش مي کرده ندانسته و پيغمبر کرده و بعدا هم لابد فهميده فرد بهتري مثل ابوبکر و عمر بوده ولي متاسفانه خدا دير متوجه شده و ديگه کار از کار گذشته بود ولي ديده ضرر رو از هرجا بگيري منفعته اين آقايان را مامور اصلاحات دين کرده. مثل تغييراتي که جناب عمر در دين آورد و لابد با وجود اين عاليجنابان خواسته يک عذر خواهي بزرگ از بشريت داشته باشه .ضمنا فکر کنم از همون زماني که پيامبر تعريفي اينها نماز صبح خواب مونده عمر در فکر اصلاح اذان بوده که الصلوۀ خير من النوم بگه که بعدا اين فکرشو عملي کرده . فتامل يا اولي الابصار . |
8 |
نام و نام خانوادگي: سادات -
تاريخ: 24 اسفند 88 - 00:00:00
يک سوال از اهل سنت به نظر شما اين خداي داراي جسم و موفرفري داراي دست و پاي شما که قابل رويت هم هست با اين پيغمبر اهل ساز و تنبور و لخت و عور که يواشکي دور از چشم مردم هم پشت به قبله قضاي حاجت مي کرد و سر نماز با عيالش هم شوخي مي کرده فکر نمي کنيد چنين خلفاي سه گانه اي رو هم مي خواسته که جنسشون کاملا جور باشه؟ |
9 |
نام و نام خانوادگي: عطيه -
تاريخ: 24 اسفند 88 - 00:00:00
دمتون گرم دست مريزادخيلي زحمت كشيديد اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد(ص) |
10 |
نام و نام خانوادگي: سيد غلام حسن موسوي -
تاريخ: 24 اسفند 88 - 00:00:00
با تشكر ويژه از استدلالهاي منطقي گروه پاسخ به شبهات. |
11 |
نام و نام خانوادگي: مرد مردستان -
تاريخ: 24 اسفند 88 - 00:00:00
تا مومن عبدالله نيومده منم چيزي بنويسم قابل توجه دوستان و دوستداران عامه (حيفم مياد اسم اهل سنت رو روي شما بزارم بهتره بگم اهل بدعت نه اهل سنت) يک کافر کاريکاتور پيامبر رو کشيد و اين همه تو دنيا جنجال درست کرد يه کافر ديگه کتابي نوشت به نام آيات شيطاني و موج عظيمي تو دنيا به وجود آورد اما شما به ظاهر مسلمونا سالهاي سال اين همه تهمت و افترا که آدم از نقل کردن اونا شرمش مي شه تو کتاباتون نگه داشتيد به خاطر اين که ديديد خليفه ها که بالا نمي رن مجبور شديد پيامبر رو پايين بياريد اونقدر پيامبر رو پايين آورديد که اگه اين صفات رو يکي به پدرتون بگه ناراحت مي شيد يه کم عقل و يه کم کنار گذاشتن تعصبات شايد و اونهم شايد بتونه کاري کنه که شما آبروي اسلام رو نبريد |
12 |
نام و نام خانوادگي: momen abdullah -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
جناب وهابي محب عايشه شما محبين عايشه در عبدالملک بن مروان خونخوار چه ميبينيد که تا اين حد دلبسته او هستيد؟ ar.wikipedia.org/wiki/عبد_الملك_بن_مروان «لقب بـ أب الملوك كان واسع العلم متعبدا ناسكا شجاعآ قويآ، توسعت الدولة الأموية في عهد وازدهرت وكانت دمشق عاصمة الدولة منارة للعلم واعظم مدن العالم الإسلامي.» شما پيرو چه ديني هستيد که بر پايه آن شخصيت فاسق و خونريزي چون او «اب الملوک» است؟ اصول اخلاقي دين شما چيست که بر اساس آن يک خونريزي مانند او «عالم» و «متعبد» و «ناسک» و «شجاع» و «قوي» معرفي ميشود؟؟ آيا جز اين است که پيروي از کعب الاحبار يهودي شما را به اين ورطه فساد اخلاقي کشانده است که از عبدالملک بن مروان براي شما «عابد» ميشود؟؟ آيا جز اين است که دشمني شما با اهل بيت (عليهم السلام) چنان شما را از حقيقت و راستي دور کرده است که عبدالملک دجال را «ناسک» ميخوانيد؟ آيا جز اين است تعصب و اصرار شما در پيروي از «ابوبکر» و «عمر» و «عثمان» چنان فطرت خدادادي شما را سياه و چرکين کرده است که قدرت تشخيص حق از باطل را از دست داده ايد؟ معبود شما، وهم ابوهريره «در» آسمان. «خليفة الله» شما ابوبکر. «خليفة» 120 هزار نبي و رسول در نظر شما عمر. امير المومنين شما يزيد. ناسک و شجاع و عابد شما عبدالملک بن مروان. دين شما، دين اختراعي کعب الاحبار يهودي. اين است عاقبت شرمآور و سياه افرادي که «ابوبکر» را شريک خدا در تشريع قوانين و انتخاب «مجري» قوانين بدانند. همان افرادي که به جاي «الله متعال» از «عمري» پيروي ميکنند که از او حتي بيست صفحه مطلب علمي نقل نشده است. يا علي |
13 |
نام و نام خانوادگي: عقيل العزيز -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
لعنت الله تبارک و تعالي بر کور دلان حرام زاده.!!!!!!!! روزي با يکي از دوستان اهل سنتم که طلبه هم بود نشسته بوديم و حال و احوال ميکرديم. او فرزند پسر جواني داشت. از کتب و حديث و عرفان صحبت شد. گفتم صحيح مسلم و صحيح بخاري را خونده اي؟! گفت: اي.....تقريبان يه مطاله اي کرده ام اما به دلم نچسبيد. گفتم چطور؟ گفت اين کتاب اصلش پيدا نميشود. باز گفتم چطور؟ گفت ديشب براي فرزندم داشتم صحيح مسلم و بخاري ميخواندم که به اين قضيه رسيدم که رسول الله با عايشه مقاربت کرد و تا نماز صبح غسل جنابت نکرد و نماز صبح که رد شد با تن جنب نماز خواند. و در آن لحظه من به پسرم گفتم: پسر جان. تو تا حالا ديده اي که من با مادرت مقاربت کنم و تا نماز صبح غسل نکنم.؟ و براي پسرم روشن کردم. من که داشتم ازخشم به حالت انفجار ميرسيدم که آخه مرد نا حسابي اين چه استدلاليست. من ب افروخته شدم. در همان لحظه گفت: رفيق من هم قبول دارم که اين کتاب چرت و پرت است. حالا جالب است دليلش را بشنويد: گفت رفيق من هم قبول دارم که اين کتاب چرت و پرت است. اما اين کتاب را تحريف کرده اند؟ با خنده گفتم چه کساني تعريف کرده اند؟ گفت اعدا الله..... گفتم خب يعني کيان؟ گفت وهابي ها و سلفي ها......... گفتم : عجب..... يعني انقدر خنگ شده اي که نميداني همچين احاديثي سالياني است که در کتبتان هست و تو تازه خوانده اي و چون به مذاغت خوش نيامده ميگي وهابيا تحريفش کردن.؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! الله اکبر...... مومنان اينان هيچ پشتيبان فکري و شخصيتي ندارند.اينان هيچ و پوچند. منطقشان پوچ است. علمشان پوشاليست....... گفتم شما بزرگي نداري که اين چنين سوالاتي را از آنان بپرسي گفت چرا داريم اما نميشود پرسيد. باز گفتم چرا؟! بالاخره بايد جوابت را بدهند. گفت: ببين رفيق آنان در اين موارد نظر نميدهند و فقط عبادت الله را ميکنند. به او گفتم چه عبااااادت اللهي ميکنند. ما شا الله. و او سر به زيرانداخت. شيعيان. شيعيااااااااااااااااااااااااااااان. به واالله سرتان را در جهاااااااااااان بالا بگيريد. ان پشتوانه ي علمي شيعه را هر مذهب من در آوردي ندارد. به خداي احد و واحد قسم در مذهب حق شيعه مطلب و سوالي نيست که برايتان بي جواب مانده باشد. به خدا سرتان را در جهااااان بالا بگيريد و با افتخار بگوييد من شيعه ي جعفريم. همانطور که اين بنده ي گنهکار(البته محب) هر وقت به اينان ميرسيدم با افتخااااااااااااااااااااااااااار ميگفتم من شيعه ي اماميه هستم. من شيعه ي جعفريم. من شيعه ي اثني عشري هستم نه پيرو يک ملحد مکار .......... چون ائمه ي کفر شما. يا الله جل جلاله. |
14 |
نام و نام خانوادگي: مجيد م علي -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
با سلام پيرو نظر شماره 13 با عرض پوزش چند خط اخر را تصحيح ميكنم . ......بقول حديثتون شيطان در گوش تو بول كرده است. طبق حديث ذكر شده از بخاري البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج1 ، ص 1092، ح1093، == ==== ناراحت هم نشو چونكه تورا با يك صحابي برابر دونستم . ==== يا علي |
15 |
نام و نام خانوادگي: momen abdullah -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
جناب بوف کور منظور شما از «خداي احد و واحد» همان چيزکي است که در قيامت «روئيت» ميشود و ساق پا دارد و ابوبکر براي او خليفه تعيين ميکند؟ شايد هم منظور شما همان چيزي است که خليفه شما عمر براي رضاي او به خانه حضرت سيدة النساء العالمين (سلام الله عليها) حمله کرد. يا علي |
16 |
نام و نام خانوادگي: يك وهابي -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
مرد مرد_ستان ! اين كتابها و كاريكاتورها يي كه اسم بردي به پاي كتابهاي مفاتيح الجنان و اصول كافي و تابلوهاي امام علي و غيره با آن هاله هاي نور نميرسد غربي ها خواستند اداي علما و هنرمندان شيعه را دربيارند ... اما كارشان مثل آنها نگرفت |
17 |
نام و نام خانوادگي: علي رضا -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
پس اين چيه؟؟ - بحار الأنوار - العلامة المجلسي ج 92 ص 126 : وعن أبي عبد الله الصادق عليه السلام أنه سئل عن المعوذتين أهما من القرآن ؟ فقال الصادق عليه السلام : نعم هما من القرآن ، فقال الرجل : إنهما ليستا من القرآن في قراءة ابن مسعود ، ولا في مصحفه ، فقال أبو عبد الله عليه السلام : أخطأ ابن مسعود أو قال : كذب ابن مسعود ، هما من القرآن ، قال الرجل : فأقرأ بهما يا ابن رسول الله في المكتوبة ؟ قال : نعم ، وهل ترى ما معنى المعوذتين ، وفي أي شئ نزلتا ؟ إن رسول الله صلى الله عليه وآله سحره لبيد بن أعصم اليهودي ، فقال أبو بصير لابي عبد الله عليه السلام : وما كاد - أو عسى - أن يبلغ من سحره ؟ قال أبو عبد الله الصادق : بلى كان النبي صلى الله عليه وآله يرى أنه يجامع وليس بجامع ، وكان يريد الباب ولا يبصره حتى يلمسه بيده ، والسحر حق وما يسلط السحر إلا على العين والفرج ، فأتاه جبرئيل عليه السلام فأخبره بذلك فدعا عليا عليه السلام وبعثه ليستخرج ذلك من بئر أزوان وذكر الحديث بطوله إلى آخره . جواب نظر: با سلام دوست گرامي فرق بين ما و اهل سنت در اين است كه علماي ما به سند اين روايت اشكال گرفتهاند و علماي اهل سنت ، سند اين روايت را صحيح ميدانند ! اين روايت تنها با سند ذيل نقل شده است و سند اشكالات فراوان دارد : إبراهيم البيطار قال حدثنا محمد بن عيسى ، عن يونس بن عبد الرحمن عن ابن مسكان ، عن زرارة أ. ابن مسكان در روايت مشترك است ! ب. در روايات محمد بن عيسي از يونس بن عبد الرحمن اشكال گرفته شده است ! ج. اشكال اصلي اين است كه ابراهيم البيطار ، مجهول است ! (تنها يك نفر عالم اهل سنت شبيه اين نام پيدا شد !) موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات |
18 |
نام و نام خانوادگي: مجيد م علي -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
با سلام جواب در خور عقلت جناب بوف كور و كر . حالا اينكه يك حديثه كه ما انرا رد كرديم ,,,,, نقل شده است و روايت مرفوع ارزش استدلال و نياز به اين همه جار و جنجال ندارد. اما شما چرا دنبال رو اون گوساله سامري ( البته با اون سن و سال ديگه نبايد اونو گوساله ناميد ميرويد ) هستيد . حالا كه كور هستي كه هيچ نكنه كه بقول حديثتون شيطان در گوش تو بول كرده است. گبق حديث پكر شده از بخاري البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج1 ، ص 1092، ح1093، ناراحت هم نشو چونكه ترا با يك صحابي برابر دونستم . يا علي |
19 |
نام و نام خانوادگي: بوف کور -
تاريخ: 25 اسفند 88 - 00:00:00
سلام خدا رو شکر که پس از هزارو چهارصد سال شما شيعيان خرافه پرست و مرده پرست و گنبد پرست که هر چيزي را به جز خداي احد و واحد مي پرستيد را اينچنين خوار نموده که هنوز درگير حرف زدن يک الاغ با پيامبر مي باشيد. چطور ميشود پيامبري که هر شبش را با يک زن به صبح مي رسانده الاغش تمايل به خر ماده نداشته باشد؟ واقعا" جاي تاسف است که اين همه حديث جعلي در کتبتان داريد و نمي بينيد. جواب نظر: !!! ظاهرا شما اصلا جواب ما را نخواندهايد ! پاسخهاي ما از كتب اهل سنت بود ! گروه پاسخ به شبهات |
20 |
نام و نام خانوادگي: ابراهيم -
تاريخ: 26 اسفند 88 - 00:00:00
راستي اکر گسي که به رسول خدا توهين کند مرتد نيست و خونش مباح نميشود چه توبه کند چه توبه نکند اين همه توهين به پيامبراکرم(ص) حکم مرتددي اهل سنت را ايجاد نکرده است اين مطالب را شيعه وسني و وهابي و تمام مسلمين در مورد اهانت به پيامبر هم عقيده هستند چرا تا به حال کسي به اين قضيه نپرداخته حتما اين مطالب توهين نيست يا شايد به قول خودشون ... چطور ساحري بيايد و پيغبر را سحر کند و کاري انجام دهد که اختياري نيست يا بر اصر توهم است چطورري به اين پيامبر راهنما يک امت يا پيام آور خداوندباشد شايد اين شخص که تونست شحر کنه شخص ديگه هم ميتونسته انجام بده در اينصورت تمام دين و قرآن زير سوال ميره که در اين اواخر يکي از شبهات يهوديان و مسيحيان به دين اسلام اين است که پيامبر شما سحر شده و مطالب شما هم صحيح نميباشد و باب هر توهين ديگر رابه پبامبر ما وارد ميکنند. و با اين احاديث جعلي کل اسلام در دنيا خدشه دار ميشود. نه حديثي در کتب شيعه که ضعيف است بر آن استناد ميکنيد اگر راست ميگيد اين حديث سحر شدن پيامبر اکرم (ص) رو به ديگر اديان پاسخ دهيد . لعنت خدا برجاعلان حديث و پيروانشان |
21 |
نام و نام خانوادگي: نصر -
تاريخ: 27 اسفند 88 - 00:00:00
واقعا آدم خجالت ميکشه حتي اين اراجيفي که در مورد پيامبر تو معتبر ترين کتابشون نوشته بخونه! لا اقل نگن اين کتاب بعد قرآنه!!!!! |
22 |
نام و نام خانوادگي: پويا -
تاريخ: 03 فروردين 89 - 00:00:00
سلام دوستان خودتان قضاوت کنيد. پيامبر اکرم(ص) در حديث ثقلين، قرآن و عترتش را دو وديعه بزرگ در ميان امت خود مي نامد و در حديث سفينه مي فرمايد: مثل اهل بيت من مثل کشتي نوح است که هر که در آن نشست نجات يافت و هرکه از آن تخلف ورزيد غرق شد. با اين همه فاصله گرفتن برادران اهل سنت از ائمه اهل بيت چنان است که اعتنايي به گفتار آنان در اصول و فروع دين ننموده اند و در تفسير قرآن هم به آنها مراجعه نمي کنند. اگر همه احاديثي را که از خاندان پيامبر(ص) نقل کرده اند جمع آوري کنيم به اندازه رواياتي که بخاري به تنهايي از عکرمه بربري خارجي دروغگو نقل کرده است نخواهد بود. بخاري در صحيح خود روايتي از امام صادق، کاظم، رضا، جواد، هادي و حضرت عسگري(ع) که همعصر او بوده و حتي از فرزندان آنها هم نقل نکرده است.با اينکه آنها امام صادق (ع) را بر کيش خود مي پندارند. او حتي از امام حسن مجتبي و سرور جوانان بهشت هم روايتي نياورده است. در حالي که از مبلغ خوارج و دشمن سرسخت اهل بيت(ع) "عمران بن حطان" که درباره ي ابن ملجم جنايتکار قاتل علي(ع) اشعار زير را گفته است روايت کرده و به روايت وي استناد مي کند. عجب ضربتي بود که از پرهيزکاري صادر شد و قصدي نداشت جز اينکه بهشت را از خدا طلب کند. من هر روز که او را ياد مي کنم چنان فکر مي کنم که اعمال نيک وي(ابن ملجم) از همه مردم بيشتر است. اين کتاب از معتبرترين کتابهاي اهل سنت است. نتيجه گيري: هر که با علي(ع) و اهل بيت پيامبر(ص) دشمنتر، نزد اهل سنت عمري محبوب تر. حال قضاوت با شما کدام سنت پيغمبر(ص) است؟ در کنار قرآن، از اهل بيت و کلام و سيره آنها بهره گرفتن و در کشتي آنها نشستن يا از عترت فاصله گرفتن و به دشمنان آنها روي آوردن و به سخنان بي خردان بسنده کردن؟ تنها بازي با الفاظ و اينکه ادعا کنيم پيرو اهل بيت هستيم کافي نيست. اين است كتابهايي كه عمري ها ادعا مي كنند پس از قرآن معتبر ترين است. اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم . يامهدي عجل علي ظهورك. |
23 |
نام و نام خانوادگي: azam -
تاريخ: 05 فروردين 89 - 00:00:00
وقتي اين جماعت مي بينند که از بدو تولد بر اثر تقليد کورکورانه و بغض و کينه و اي که اجدادشان به حضرت علي عليه السلام داشتهاند بخاطر غزوات کثير و در ان جنگها اجداد انها بدست مولا بدرک واصل مي شدند نمي توانند حقيقت را بفهمند و بعد از اينکه ميبينند بحران پوچي مکتب دارند و در اين مدت زياد گمراه شده اند و ديگر روي برگشتن و يا جرات مستبصر شدن و گرويدن به دين مبين اسلام را ندارند خودر را اينگونه بايد توجيه فکري يا شستشوي مغزي بدهند و يا کساني که براي اين افراد ساده لوح و فقير درس حوزوي مي دهد و فکر مي کنند عجب شبه هاي ايجاد کرديم / پيش خودشان / شيعه واقعاً با شاکر خدا باشد که اعتقادات ان همه از روي دليل / برهان و استدلال است / من به شخصي که اين سئوال برايش پيش امده يک جمله مي گويم روزها و شبها در حال گذشتن است و تمامي موارد جهت اتمام حجت شما ها فراهم بوده و هست و اگر حالا نمي خواهيد و يا منافع ماديتان حکم مي کند که سکوت پيشه کنيد عرض مي نمايم که شايد صبح فردائي نباشد ..... به اميد روزي که تمام شبکه منفي به طرف شبکه مثبت راهنمايي و هدايت شوند . انشاا... يا علي |
24 |
نام و نام خانوادگي: کميل -
تاريخ: 05 فروردين 89 - 00:00:00
اصلا جاي بحث نداره. وقتي پيامبر ميتونست با صحابه سه گانه راحت صحبت کنه پس با الاغ هم ميتونست حرف بزنه. اينکه تعجب نداره |
25 |
نام و نام خانوادگي: مالک اشتر -
تاريخ: 13 فروردين 89 - 00:00:00
اي شيعيان جعفري اثني عشري بدانيد و آگاه باشيد که: امام صادق عليه السلام فرمودند: کسي که ذره اي از محبت اولي و دومي را به دل داشته باشد استحقاق بهشت ندارد. (تفسير عياشي ج1ص156 – بحارالانوار ج30ص215) |
26 |
نام و نام خانوادگي: mt313 -
تاريخ: 14 فروردين 89 - 00:00:00
سلام حديث ثقلين در منابع اهل سنت را براي شما اسکن کردم با دو کيفيت به آدرس زير صحيح مسلم جلد 4 صفحه 1873 http://sms313.persiangig.com/Untitled-1%20%5B50%25%5D%20%282%29.jpg http://sms313.persiangig.com/Untitled-1.jpg |
27 |
نام و نام خانوادگي: الناز -
تاريخ: 16 فروردين 89 - 00:00:00
سلام خدمت برادران عزيز و زحمت كش . بر خي اهل سنت خباثت را به حدي رسانده اند كه به اين حديث ، حديث سلسله الذهب مي گويند . بگذريم . سوالي از شما برادران داشتم . در كدام كتاب اهل سنت قضيه ي بستن دستان اميرالممومنين و بردن براي بيعت امده . اگر آدرس آن كتاب ها را داريد در اختيار من بگذاريد . كار ما لنگ است . ممنون . منتظرم . جواب نظر: با سلام خواهر گرامي در پاسخ به شما ميگوييم جداي از كتب شيعه ، و نهج البلاغه كه اميرمومنان به اين مطلب اشاره ميكنند ، در كتب اهل سنت نيز مواردي آمده است : أ . معاويه خطاب به حضرت علي ميگويد تو در هنگام بيعت مانند شتري كه رم كرده است ، به زور به سمت بيعت ميرفتي : فكلهم حسدت وعلى كلهم بغيت، عرفنا ذلك في نظرك الشزر، وقولك الهجر، وتنفسك الصعداء، وإبطائك عن الخلفاء، في كل ذلك تقاد كما يقاد الجمل المخشوش به همه خلفاي قبل از خود حسادت بردي و بر همه شوريدي ! ما در گذشته نظر تفرقهانگيز تو و سخن قهر آلود تو و نفسهاي تنگ تو و همچنين تاخيرت از بيعت خلفا را دانستيم ! در هر موردي مانند شتري فراري كه براي داغ كردن ميبرند ، به زور براي بيعت رفتي ! أنساب الأشراف ج 1 ص 318 ، اسم المؤلف: أحمد بن يحيى بن جابر البلاذري (المتوفى : 279هـ) الوفاة: 279 حضرت نيز در پاسخ به او فرمودند : وقلت : إني كنت أقاد كما يقاد الجمل المخشوش حتى أبايع ، ولعمر الله ، لقد أردت أن تذم فمدحت ، وأن تفضح فافتضحت ، وما على المسلم من غضاضة في أن يكون مظلوما ما لم يكن شاكا في دينه ، ولا مرتابا بيقينه شرح نهج البلاغة ج 15 ص 105 ، اسم المؤلف: أبو حامد عز الدين بن هبة الله بن محمد بن محمد بن أبي الحديد المدائني الوفاة: 655 هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان - 1418هـ - 1998م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : محمد عبد الكريم النمري گروه پاسخ به شبهات |
28 |
نام و نام خانوادگي: محمد اميدواري ابرقويي -
تاريخ: 17 فروردين 89 - 00:00:00
اينطور که معلوم است افراد دو طرف اصل مطلب تهيه شده توسط موسسه را به دقت مطالعه نمي کنند و فقط وقتشان را صزف اظهار نظرها مينمايند و به آن جواب مي دهند نيايد از اصل مطلب غافل شد . |
29 |
نام و نام خانوادگي: مجيد شفيعي نسب -
تاريخ: 18 فروردين 89 - 00:00:00
سلام من هر زماني كه مطالب شما را كه به تازگي با آنها آشنا شده ام مي بينم لذت مي برم و احساس غرور مي كنم كه به اين مستدلي و شيوايي جواب گمراهان را داريد و همچنين از شيعه بودنم به خود مي بالم از شما زحمتكشان عرصه ي علم و دانش صميمانه سپاسگذارم سوالي دارم و آن هنوز برايم روشن نشده و آن اين است كه با اين همه استدلال و دلايل منطقي چرا اهل تسنن نسبت به خلفا و خلافت اختياري اين همه تعصب دارند آنان در رابطه با آخرت خود چه فكر مي كنند مگر علمايشان كتب مخالف و دلايل و مستندات شيعه را نمي بينند؟ با تشكر مجدد |
30 |
نام و نام خانوادگي: ذبيح الله -
تاريخ: 20 فروردين 89 - 00:00:00
سلام عليکم استفاده کردم از بحث و احاديث و .. ولي سفارش من به برادران اين است که به کسي توهين نکنند ، مگر شما پيرو قرآن نيستيد که فرمود حتي به بت بت پرستان توهين - سب- نکنيد و باعث شويد که از روي جهالت انان به خداوند - الله تعالي-توهين کنند .؟؟؟؟؟ واليلام |
31 |
نام و نام خانوادگي: الناز -
تاريخ: 21 فروردين 89 - 00:00:00
سلام . ببخشيد مشكلي پيش اومده خيلي نظرات را دير دير تاييد مي كنيد . هر نيم ساعت يه بار سر مي زنم ولي باز همون نظرات قبلي هست . ديگه صبرم تمام شده . آخه نظرات آقاي آل عارف و دوستان ديگه را تعقيب مي كردم . و برام جالب است . قبلا بهتر بوديد . اين كه رسمش نيست . ببخشيد ناراحت نشيد . يا علي جواب نظر: با سلام خواهر گرامي با عرض پوزش ، اما بهتر است ايام تعطيل را نيز جزو ايام هفته به شمار آوريد ! همچنين بسياري از نظرات كه احتياج به پاسخ تفصيلي دارند ، هميشه با تاخير پاسخ داده ميشده است . موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات |
32 |
نام و نام خانوادگي: مصطفي 64 -
تاريخ: 23 فروردين 89 - 00:00:00
با سلام وخسته نباشيد خدمت تمام مسلمين اعم از شيعه و سني اينجانب به اين روايت جناب عبدالله بن عمر كه پيامبر اكرم هيچگاه ايستاده بول نكرده است و اسنادي معتبر موجود است كه اين سخن پوچ و گزافي بيش نيست |
33 |
نام و نام خانوادگي: المتبرءمن أعداءالله -
تاريخ: 25 فروردين 89 - 00:00:00
امام باقر عليه السلام درباره آيه شريفه (يريد الله بکم اليسر ولايريد بکم العسر ولتکملواالعدة ولتکبرواالله علي ما هداکم ولعلکم تشکرون) فرمودند:يسر اميرالمومنان علي ابن ابيطالب وعسر ابوبکروعمرهستند. تفسير عياشي 1/82،مناقب 3/103،بحار 36/99 ، 103 |
34 |
نام و نام خانوادگي: مهب -
تاريخ: 26 فروردين 89 - 00:00:00
سلام. راستي کدام مسيحي اينگونه به پيامبر (ص) توهين کرده است؟ از هر طرف که نگاه مي کنيم دلمان خون است . تاريخ خودمان را که ميخوانيم بايد جلوي پاي اسکندر ها قرباني کنيم که حداقل بعد از حمله اين منت را سر ما نگذاشتند که ما شما را به نيکي ها دعوت کرديم ومسلمان نموديم. تاريخ خودشان را مي بينيم که از بسته شدن نطفه مورد دارند تا لحظه ي مرگ ! عرصه را براي خودمان آنقدر تنگ نموديم که شهادت پيامبر (ص) را هم نمي توانيم اعلام کنيم . آيا فرزندانمان ما را به خا طر اين شجاعت ستايش نمي کنند؟ يا علي (ع) برخيز و ببين چگونه من خون رسول الله را زنده نگه داشته ام؟ برخيز و ببين چگونه خاطره کوچه را با دوستي با دشمنان خدا از ذهن ها برده ام. سلمان از خاک بلند شو و به ايراني بودن خود افتخار کن که تو اينگونه امام زمان خود را ياري نکردي ! ما اين وحدت با پيروين عمر را به خاک مي بريم و آن را براي شفاعت به بانوي دوعالم پيش کش ميکنيم و مي گوييم درست است که با مهدي (ع) متحد نبوديم ولي با اين ها بوديم. انشا الله سرفراز باشيم. وسلام |
35 |
نام و نام خانوادگي: سعيد_م -
تاريخ: 26 فروردين 89 - 00:00:00
با سلام و خسته نباشيد معاويه گفت من تا اسم محمد رو بر ندارم اروم نميشم در نتيجه چاره اي جز اينكه شان پيامبر رو پايين بياره نداشت.بهتره به سني ها بگم جاي اينكه سر خودشونو با اين ايرادايي كه ارزشي نداره بگم برن دنبال اينكه وقتي پيامبر رفت فرمود بعد از من علي خود را به كوچه عمر چپ ميزنن |
36 |
نام و نام خانوادگي: علي محمدي -
تاريخ: 02 ارديبهشت 89 - 00:00:00
سلام با تشکر از توضيحات خوب تان از همه کساني که نظري دارند خواهش دارم در گفتار و نوشتار رسول الله را الگو قرار دهند وبه کسي توهين نکنند که اگر هدف هدايت است کسي با توهين هدايت نشده والسلام علي من اتبع الهدي |
37 |
نام و نام خانوادگي: ايليا مسكي -
تاريخ: 03 ارديبهشت 89 - 00:00:00
سلام من كسي هستم كه مسيحي بودم بعد از تحقيقاتي كه به مدت 23 سال از قبل داشتم مسلمان شدم ولي مردد بودم كه كدام فرقه مسلمانان حق است به لطف بحث هاي جالب و جانانه و منطقي اي كه در سايتتان خواندم شيعه شدم و تصميم گرفتم تمام رفقا و خانواده ام را به تشيع راهنمايي كنم در هيچ جاي دنيا ديني بهتر از شيعه نديدم (اين حرف را چون در مورد بيش از 348 تا از اديان و عرفان ها و فرقه هاي مختلف موجود در دنيا تحقيق كردم مي گويم) انشالله امير المومنين علي ابن ابي طالب در قيامت شفاعتمان بنمايد. ضمنا در تحقيقاتم فهميدم عمر بعد از حمله به ايران و ديدن كيفيت احترام گذاشتن مردم ايران به بزرگان و پادشاهان (دقيقا مثل انچه كه امروزه در فيلمهاي چيني ميبينيد) دستور داد در نماز مردم دستهايشان را براي خدا هم روي هم بگذارند! كه البته اينكار بدعت مي باشد يعني از خودش به دين اضافه كرده!!! كه ضد البته حق نداشته.. پس خدا عذابش را زياد كند كه اينهمه را گمراه كرد... الهي آمين يا رب العالمين. التماس دعا |
38 |
نام و نام خانوادگي: مجيد م علي -
تاريخ: 04 ارديبهشت 89 - 00:00:00
با سلام با تشكر از ايليا مسكني و تبريك بمناسبت استبصار ايشان وردشان را به سواحل درياي ولايات علي ( ع ) و ائمه اطهار تبريك و تهنيت ميگويم و اين شعر را از شاعر بزرگ ايران عطار نيشابوري را به اين مستبصرگرامي تبريك ميگويم : فرو رفتم به دريايي که نه پاي و نه سر دارد _____________ ولي هر قطرهاي از وي به صد دريا اثر دارد ز عقل و جان و دين و دل به کلي بي خبر گردد _____________ کسي کز سر اين دريا سر مويي خبر دارد چه گردي گرد اين دريا که هر کو مردتر افتد _____________ ازين دريا به هر ساعت تحير بيشتر دارد تورا با جان مادرزاد ره نبود درين دريا _____________کسي اين بحر را شايد که او جاني دگر دارد تو هستي مرد صحرايي نه دريابي نه بشناسي _____________که با هر يک ازين دريا دل مردان چه سر دارد ببين تا مرد صاحب دل درين دريا چسان جنبد _____________ که بر راه همه عمري به يک ساعت گذر دارد تو آن گوهر که در دريا همه اصل اوست کي يابي _____________ چو ميبيني که اين دريا جهاني پر گهر دارد اگر خواهي که آن گوهر ببيني تو چنان بايد _____________که چون خورشيد سر تا پاي تو دايم نظر دارد عجب آن است کين دريا اگرچه جمله آب آمد _____________ ولي از شوق يک قطره زمين لب خشکتر دارد چو شوقش بود بسياري به آبي نيز غير خود _____________ ز تو بر ساخت غير خود تويي غيري اگر دارد سلامت از چه ميجويي ملامت به درين دريا _____________ که آن وقت است مرد ايمن که راهي پرخطر دارد چو از تر دامني عطار در کنجي است متواري _____________ ندانم کين سخن گفتن ازو کس معتبر دارد در ضمن اگر مايل بودند ميتوانند اين هدايت را به صراط المستقيم را به گوش جهانيان برسانيد با اين سايت تماس بگيريد : http://www.aqaed.com/mostabser/index.html يا علي |
39 |
نام و نام خانوادگي: عبدالله -
تاريخ: 12 ارديبهشت 89 - 00:00:00
اللّهم العن أوّل ظالم ظلم حقّ محمدوآل محمد و آخر تابع له علي ذلك اينكه "مدتى وحى قطع شد" تقصير عايشه ي ??? بود كه سگي را به خانه ي نبي مكرم(صلي الله عليه وآله) آورد. اينكه "نمى گذاشت که ايشان سجده کنند" معلوم ميشود، مانعة الصلاة=شيطانِ نمازبُر بوده و پدرش به او أدب نداده تا به قِبلة و نماز إحترام بگذارد؛ شگفتا مگر در خانه ي پدرش آداب نماز را نديده و نشناخته بود؟! اينكه "فلما غَفَلَ غَمَزْتُهُمَا فَخَرَجَتَا" كاشف از تمرّدِ آن ملعونة است نه إطاعتش. معناي صحيح "سُبَاطَةَ قَوْمٍ" سرپوشِ گذر يا سايه بانِ گذر است؛ كه با اين وصف إهانت فوق الذكر شديدتر ميشود. "ايستاده بود مىكردند" تصحيح شود به "ايستاده بول مىكردند". يكي از محدثين أهل بدعت ميگويد: "بر بالاى بام خانه حفصه رفتم، پس ديدم كه رسول خدا (ص) پشت به قبله و رو به شام قضاى حاجت مىكرد". آيا ناكسيكه إعتراف كرده بدون إذن و إطلاع وارد حريم خصوصي مسلماني تا چه رسد به نبي مكرم(صلي الله عليه وآله) شده، لياقت نقل حديث دارد؟! الحمد لله الذي جعل أعدائه من الحمقاء |
40 |
نام و نام خانوادگي: عبدالحسين -
تاريخ: 12 ارديبهشت 89 - 00:00:00
سلام چرا سوال من رو در مورد معناي «اشهد ان عليا ولي الله» که بيش از يک ماه است در اين قسمت پرسيدم جواب نمي دهيد؟ جواب نظر: با سلام دوست گرامي سوال شما در تاريخ 89.1.10 پاسخ داده شده و به ايميل شما نيز ارسال شده است ! موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات |
صفحه بعد | [1] [2] |