آیا کرونا در حرم امامان معصوم سلام الله علیهم وجود دارد؟!
1- اعتقاد ما به حيات و ممات معصومين
مبنای کلامی، قرآنی و عقلی این مدعا قبل از هر چیز بر تجرد نفس ناطقه و حیات حقیقی انسان تکیه دارد، که حیاتی برتر از حیات مادی است. چنان که در بسیاری از زیارت های ائمه این گونه آمده است: "أَشْهَدُ أَنَّکَ تَشْهَدُ مَقَامِی وَ تَسْمَعُ کَلَامِی وَ أَنَّکَ حَیٌّ عِنْدَ رَبِّکَ تُرْزَقُ"؛ شهادت می دهم که، مرا می بینی و کلام مرا می شنوی و زنده ای و نزد پروردگارت روزی داده می شوی.
عبارت "انک حیّ عند ربک ترزق" اشاره به این آیه قرآن دارد: "وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ"؛ هرگز گمان مبر، آنها که در راه خدا کشته شده اند مردگانند، بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.
و نیزامام صادق علیه السلام فرمودند:
مَنْ زارَنا بَعْدَ مَماتِنا فَکَانّما زارَنا فی حَیاتِنا. وسائل الشیعه، ج 10، ص 260
بر این باور و اعتقادیم که امامان معصوم علیهم السلام، چه در حال حیات و چه پس از شهادتشان، امام و پیشوایند و رفتار پیروان را میبینند و از اعمال آنان آگاهند.
2-اعتقاد ما نسبت به مقام مادی آنها (مسکن آنها)
فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اَللّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اِسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيها بِالْغُدُوِّ وَ اَلْآصالِ
در تفسیر و توضیح این آیات سيوطى در تفسير «الدّر المنثور» از انس بن مالك و بريده (دو نفر از صحابه) نقل مى كند: «هنگامى كه رسول خدا(صلى الله عليه و آله) اين آيه را تلاوت فرمود، مردى برخاست و گفت: «اَىُّ بُيُوت هذِهِ يا رَسُوْلَ اللهِ؟»؛ (اين خانه هايى كه در اين آيه توصيف شده كدام است اى پيامبر خدا؟!). پيامبر(صلى الله عليه و آله) فرمود: «بُيُوتُ الاَنْبياء!»؛ (خانه هاى پيامبران است). ابوبكر برخاست و عرض كرد: «هذا البَيْتُ مِنْها لَبَيْتُ عَلى وَ فاطِمَةَ؟!»؛ (اين خانه از آنها است، خانه على و فاطمه(عليهما السلام)؟
فرمود: «نَعَمْ مِنْ اَفاضِلِها»؛ (آرى اين از برترين آنها است)».
و در تفاسیر دیگر (بیوت) را به مساجد هم تطبیق دادند:
*حدثني علي ، قال : ثنا أبو صالح ، قال : ثني معاوية ، عن علي ، عن ابن عباس في قوله : ( في بيوت أذن الله أن ترفع ) وهي المساجد تكرم ، ونهى عن اللغو فيها .
نتیجه:
آیا منازل و بیوت اهل بیت سلام الله عليهم کمتر از مساجد و عبادتگاهها هستند!!!؟؟؟
3 – صفات امامان معصوم عليهم السلام:
در کافی و بحار آمده که امام باید عالمترین و بهترین و کامل ترین انسانها باشد
*ان الإمام يجب ان يكون اعلم و أفضل و اكمل من جميع الرعية
[514] 1- مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، عَنْ أَبِي مُحَمَّدٍ الْقَاسِمِ بْنِ الْعَلَا، رَفَعَهُ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ مُسْلِمٍ، عَنِ الرِّضَا (عليه السلام) فِي حَدِيثٍ طَوِيلٍ قَالَ: الْإِمَامُ، يُحِلُّ حَلَالَ اللَّهِ وَ يُحَرِّمُ حَرَامَ اللَّهِ وَ يُقِيمُ حُدُودَ اللَّهِ وَ يَذُبُّ [1] عَنْ دِينِ اللَّهِ، إِلَى أَنْ قَالَ:
الْإِمَامُ، الْمُطَهَّرُ مِنَ الذُّنُوبِ وَ الْمُبَرَّأُ مِنَ الْعُيُوبِ
الفصول المهمة في أصول الأئمة المؤلف : الحر العاملي، الشيخ أبو جعفر
4-در لغت یکی از معانی و مرادفات العيب: آفَة. إصَابَة. مَرَض. نَقِيصَة. قَبِيحَة
ومعنای المَرَضُ: السُّقْمُ نَقِيضُ الصِّحَّةِ،/ • مرِض الشَّخصُ أو الحيوانُ تغيّرت صحَّتُه واضطربت بعد اعتدالها، فسدت صحَّتُه. إعتل.
خلاف صحت که به معنی تندرستی است . (از کشاف اصطلاحات الفنون ).داء. درد. ناخوشی . نالانی . ناچاقی . ناتندرستی . تغییرصحت . اضطراب مزاج . ناسازی . سقم . خستگی . سام . آزار. رنجوری . رنج . علت . مقابل عرض . مقابل صحت . (یادداشت مرحوم دهخدا)
نتیجه:
پس امامی که زنده است و تنها جسمش در محل دفن مدفون است آیا میشود در آن مکان مطهر میکروب داخل بشود و سبب بیماری و کشتن شیعیان گردد؟!!
و اين درحالیست که در زیارت می خوانیم:
*مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ زَائِرٌ لَكُمْ لاَئِذٌ عَائِذٌ بِقُبُورِكُمْ: به شما پناهنده مي شوم؛ شما را زيارت مي كنم؛رو به قبور شما آورده و خود را به پناه آنها مي افكنم.(که من آمده ام از شربلایای دنیوی به شما پناه بیاورم ).
نتيجه:
اگر غیر از این است در اینصورت چ فرقی میان قبر مردگانمان با معصومین سلام الله عليهم وجود دارد و به عبارتی میشود همان کلام محمد بن عبدالوهاب وهابی که گفت:
"عصای هذه خیر من محمد لانها ینتفع فی قتل الحیه و نحوها و محمد قد مات و لم یبق فیه نفع اصلاً و انما هو طارش و قد مضی؛"[الدرر السنیه فی الرد علی الوهابیه، زینی دحلان، ص 110.]
یکی از پیروان محمد بن عبدالوهاب دائم می گفت عصای من بهتر از محمد (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم) است. چرا که با آن می توانم مار و مانند آن را بکشم ولی محمد (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم) مرده است و نمی تواند به هیچ نحوی نفعی را برساند او پیامرسان بوده است و زمانش گذشته است.
5- در روایات طاعون و میکرب را به نوعی شیطان تفسیر کردند!! حال میشود شیطان داخل حرم امن الهی گردد؟!!!
پیامبر (ص) میفرمایند: «الطاعون شهادة لأمتي، ووخز أعدائكم من الجن، تخرج في الآباط والمراق» یعنی «کسیکه از امت من از طاعون بمیرد شهید محسوب میشود، سبب آن دشمنان شما از جن است، و از زیربغلها و جاهای نرم بدن خارج میشود.» در روایتی داریم که دشمنان شما از جن همان شیطان است، و در جلد اول اثبات شد که جن و شیطان همان میکروب است.( درس طب در روایات /استاد تبریزیان10/12/10)
6- و در روایت آمده که خانه ای که در آن ویروس و بیماری هست مذموم است.
پس چطور با حرم الهی و بیوت ملائکه ميتوانيم جمع کنیم!!؟؟
از اصحاب حضرت امام باقر علیه السلام به امام علیه السلام عرضه داشت:
هنگامی که وبا در سرزمینی بیفتد، آیا ما خانهنشینی، گوشهنشینی و کنارهگیری از مردم را انتخاب کنیم؟ حضرت در پاسخ فرمود: چه اشکالی دارد که از وبا و بیماری فراگیر فاصله و کناره بگیری؟ در حالی که رسول خدا(ص) به مردی که به آن حضرت خبر داد که در خانهای همراه برادرانش بود و برادرانش همگی مردند و فقط او باقی مانده بود، فرمود: از آن خانه فاصله بگیر و دور شو، در حالی که این خانه مذموم است. (مستدرک الوسائل، ج2، ص96)
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته