نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
پذيرش مهدويت با حل اختلافات ميان اهل شيعه و تسنن
کد مطلب: 3269 تاریخ انتشار: 20 خرداد 1389 تعداد بازدید: 2213
اخبار » عمومي
پذيرش مهدويت با حل اختلافات ميان اهل شيعه و تسنن

دكتر تيجاني، اسلام پژوه تونسي گفت: " يكي از پژوهشگران اهل سنت در مصر مي گويد اگر فردي به مهدويت اعتقاد نداشته باشد، عقيده او ناقص است. "

به گزارش فارس سيدمحمد تيجاني السماوي در نشست تخصصي بررسي شيوه هاي ترويج مهدويت و تشيع در جهان با اشاره به ابعاد گسترده اسلام اظهار داشت: تفاوتي بين موضوع

مهدويت و تشيع وجود ندارد، چراكه موضوع مهدويت در راستاي تشيع قرار دارد و اگر به موضوع تشيع بپردازيم، در واقع گامي به سوي مهدويت برداشته ايم.

اسلام پژوه تونسي با بيان اينكه مهدويت يكي از اختلافات اهل سنت و تشيع است، گفت: اهل سنت اعتقاد به مسئله مهدويت دارند و يكي از پژوهشگران اهل سنت در مصر در كتاب ابعاد اسلامي بيان داشته كه اگر فردي به مهدويت اعتقاد نداشته باشد، عقيده او ناقص است.

تيجاني السماوي خاطرنشان كرد: اهل سنت با توجه به دوري و جهلي كه به عقايد شيعه دارند، معتقدند امام زمان(عجل الله فرجه) در آخرالزمان متولد مي شود، بنابراين فرزندان پسر خود را مهدي مي نامند كه شايد مهدي آخرالزمان باشد. اما ما به عنوان شيعه اثني عشري اين اعتقاد را داريم كه حضرت مهدي(عجل الله فرجه) غايب است و اهل سنت نمي تواند اين اعتقاد را باور كنند و غيبت را به معناي عدم مي دانند.

محقق تونسي با اشاره به آيه اي از قرآن كريم اظهار داشت: ما نمي توانيم تغييري در قوم و دسته اي ايجاد كنيم مگر آنكه تغيير فردي در افكار به وجود آيد.
تيجاني السماوي تصريح كرد: پس از پذيرش مذهب تشيع و مكتب اهل بيت(سلام الله عليهم) بسياري از شك و ترديدهاي دروني از بين مي رود. عدل تشيع سبب گرايش من به اسلام شيعي شد و هيچگونه جبر را در اين مكتب نديدم.

وي تاكيد كرد: براي رفع معضلات و شبهات مهدويت بايد به حل اختلافات اهل شيعه و تسنن بپردازند تا اختلافات مهدوي نيز از بين برود.

محقق تونسي به آيه «اطيعو الله و اطيعو الرسول...» گفت: اهل بيت(سلام الله عليهم) و امامان مصداق بارز اين آيه هستند كه در دامان پيامبر اكرم(صلي الله عليه و اله) آموزش هاي لازم را فرا گرفتند. در مكتب اهل سنت اختلافات زيادي وجود دارد و ما در مكتب شيعه شاهد اين اختلافات نيستيم و تمام امامان يك مكتب و آيين را بيان كرده اند.

وي با اشاره به تاثيرات تشيع در بين مسلمانان بيان داشت: اگر تغيير در افكار مردم به وجود آيد، جامعه جهاني به علم و پيشرفت مي رسد و يكي از دلايل عدم ظهور حضرت مهدي(عجل الله فرجه)فراهم نبودن شرايط جامعه است.

اسلام پژوه تونسي يادآور شد: روزنامه ها و ماهواره ها در فعاليت هاي خود به تبليغات ضد شيعي مي پردازند و در دهه 70 پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين فعاليت ها به اوج خود رسيد و با شعرها و اكاذيب خود سعي در سركوب مذهب نبوي داشتند. با وجود تبليغات ضد اسلامي در دهه گذشته تاكنون بسياري از افراد مستبصر با ارشاد و راهنمايي كه كردم از كشورهاي عربي و آفريقا به تشيع گرويدند.



Share
1 | momen abdullah | Malaysia - Petaling Jaya | 15:00 - 20 خرداد 1389 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
اهل عمر
مگر ابوبکر را معادل حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) معرفي نکرديد؟؟
مگر معاويه هندمادر را معادل حضرت امام حسن مجتبي (عليه السلام) معرفي نکرديد؟؟
مگر ابن زبير را معادل حضرت امام حسين (عليه السلام) معرفي نکرديد؟

مگر چهار امام حنفي و حنبل و حنيفي و شافعي را معادل حضرت امام صادق (عليه السلام) معرفي نکرديد؟؟
مگر مامون را معادل حضرت امام رضا (عليه السلام) معرفي نکرديد؟؟؟؟
***********
پس چرا اکنون از آوردن ولي الله، خليفة الله و خليفة رسول الله و امام هادي و هدايتگر و عالم به علوم قرآن و روشنگر احکام قرآن و مفسر آيات قرآن کريم و ... «عاجز» هستيد؟؟؟؟

گويا کارکرد اين خلفا و امامان و مجاهدين و اولياء شما فقط اين است که خليفه و امام و مجاهد و ولي واقعي را بپوشانيد؟؟؟ درست است؟؟

يا علي
2 | مسعود | Iran - Yazd | 18:44 - 20 خرداد 1389 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
اين اختلافات متاسفانه در ميان ما وجود دارد و کمتر کسي از اهل تسنن حاضر است که حقايق را بپذيرد و همه پا در يک کفش کرده اند و به حرف خود
نيز مصرّ اند...اما اهل سنت علاوه بر موارد بالا در زمينه هاي ديگري راجع به موضوع مهدويت با ما اختلاف دارند که تنها به اين بحث ختم نمي شود........
خداوند بزرگ را شاکريم که ما را از دوستان امام زمان(عج)قرار داده است...اللّهم عجّل لوليّک الفرج...(آمين يا رب العالمين)
شهيد سيد محمد باقر صدر:
مهدي موعود فرد معيني است که در کنار ما با پوست و گوشتش زندگش مي کند ...اما قرار بر اين است که خودش را معرفي نکند و همراه با ديگران منتظر روزي باشد که خداوند وعده داده است...
به قول يکي از اساتيد به نام و گران مايه: ................اين ماييم که غايبيم........... يا زهرا


3 | عبدالله | Iran - Tehran | 22:22 - 20 خرداد 1389 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
السلام عليكم
لطفاً در إرائه مطالب بيشتر دقت كنيد، مگر تيجاني سيدّ=أولاد پيغمبر[صلي الله عليه وآله] است كه نوشته ايد: "سيدمحمد تيجاني السماوي"
4 | عبدالله | Iran - Tehran | 04:08 - 22 خرداد 1389 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
السلام عليكم
أستغفرالله ربّي و أتوب إليه، توبة عبد ضعيف ذليل حقير مسكين مستكين، و أسئله أن يقيل عثرتي و يغفر زلّتي، بحق من أذهب عنهم الرجس أهل البيت و طهرهم تطهيراً
أمّا بعد، حقير پرسيدم: آقاي سيدمحمد تيجاني السماوي مگر سيّد=از أولاد رسول الله[صلي الله عيله وآله] بوده؟ ولي بلافاصلة با خود گفتم: چه إستبعادي دارد؟ لذا در صدد تحقيق برآمدم و در نشاني ذيل(http://www.mezan.net/mostabsirin/Books/thomma/html/thoma7.html) ديدم إيشان خودش به سيدّ بودنش إعتراف نموده، و حقير بياد تفسير جنابِ حجة الإسلام بهلول رحمه الله از سورة الكوثر افتادم، مشعر بر اينكه در آخر الزمان شمار فرزندان زهراي أطهر بر سايرين أفزوني خواهد يافت البته با إحتساب ذريّةاي كه از جانبِ مادر به شجرة مباركة منسوبند. علي كلّ، جناب سيدمحمد تيجاني السماوي در كتاب: ثمّ اهتديت ص159 چنين مرقوم فرموده: "وبذلك أكون قد رجعت إلى أصلي، فقد كان أبي وأعمامي يحدثوننا حسب الشجرة التي يعرفونها أنهم من السادة الذين هربوا من العراق تحت الضغط العباسي ولجأوا إلى شمال أفريقيا حيث أقاموا في تونس وبقيت آثارهم حتى اليوم.
وهناك في شمال أفريقيا كثيرون مثلنا يسمون الاشراف لانهم من السلالة الطاهرة ولكنهم تاهوا في ضلالات الامويين والعباسين ولم يبق عندهم من الحقيقة شيء إلا ذلك الاحترام والتقدير الذي يكنه لهم الناس، فالحمد لله على هدايته والحمد لله على استبصاري وفتح بصري وبصيرتي على الحقيقة."
لذا مستدعيست، بجاي سؤال بنده اين جواب را درصورت صلاحديد مرقوم فرمائيد.
والسلام عليكم
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :