به گزارش شيعه آنلاين، شبكه خبري «العربيه» كه از سوي دولت وهابي عربستان سعودي حمايت و پشتيباني مي شود و همواره سياست و مواضع ضدايراني، ضدشيعي و ضدمقاومتي را در پيش گرفته، روز گذشته در خبري مدعي شد كه اكثر زنان شيعه در عربستان سعودي خواستار حرام اعلام شدن ازدواج موقت هستند.
شبكه العربيه در اين خبر خود گفت: بر اساس نظرسنجي انجام شده توسط اين شبكه، حدود 56 درصد از زنان شيعه عربستان كه در شهرهاي شيعه نشين قطيف، أحساء، دمام و ... دارند، مخالفت شديد خود با پديده ازدواج موقت را اعلام كرده و خواستار تحريم آن از سوي مراجع تقليد و علماء هستند.
قابل ذكر است اين ادعا در حالي توسط شبكه خبري العربيه مطرح شد كه چندي پيش خبر افزايش چشمگير ازدواج موقت در شهرهاي مختلف عربستان سعودي به ويژه مكه مكرمه و مدينه منوره اعلام شد. در خبر مزبور چنين آمده بود: مقامات مسئول در جاكارتا پايتخت اندونزي فاش كردند تعداد دختران اندونزيايي كه براي ازدواج موقت به عربستان سعودي سفر مي كنند، طي 3 ماه اخير چندين برابر شده است. اين دختران با اهداف يافتن كار و يا كارگري در منازل سعودي هاي ثروتمند به عربستان سفر كرده اند اما بعد از رسيدن به ازدواج عربستاني ها در مي آيند!
ازدواج موقت نزد اهل سنت
گفتني است همه علماي اسلام معتقدند كه ازدواج موقت در زمان پيامبر(ص) وجود داشت و گروهي از علماي اهل سنت مي گويند در عصر خليفه دوم و بوسيله او و گروه ديگري نيز مي گويند در عصر خود پيامبر(ص) تحريم شد. ما پيروان اهل بيت(ع) به اتفاق معتقديم كه هرگز تحريم نشده و به قوت خود باقي است.
در اين عقيده عده اي كمي از علماي اهل سنت با ما موافق اند و عده اي بيشتر مخالف و آن را به رخ ما كشيده و ايراد مي كنند در حالي كه نه تنها جاي ايراد نيست، بلكه نقطه قوتي براي حل بسياري از مشكلات اجتماعي است. جالب اين كه حتي منكران ازدواج مؤقت (يعني غالب اهل سنت) هنگامي كه تحت فشار جوانان و ديگر اقشار محروم (از ازدواج دائم) قرار گرفته اند تدريجا به نوعي ازدواج - شبيه ازدواج موقت - تن در داده اند و آن را "ازدواج مسيار" ناميدند، هر چند نام آن را ازدواج مؤقت نمي گذارند اما در عمل هيچ تفاوتي با ازدواج مؤقت ندارد.
به اين ترتيب اجازه مي دهند فرد نيازمند به ازدواج، با زني ازدواج دائم كند در حالي كه قصد دارد بعد از مدت كوتاهي او را طلاق دهد و با او شر ط مي كند كه نه حق نفقه داشته باشد و نه شب خوابي و نه ارث! يعني دقيقا شبيه ازدواج موقت با اين تفاوت كه در ازدواج مسيار با طلاق جدا مي شوند و در ازدواج موقت با پايان مدت يا بخشيدن باقي مانده ي مدت آن ازدواج به پايان مي رسد. آنها كه ازدواج مؤقت را انكار مي كنند اما به نام ازدواج مسيار به آن رو مي آورند در واقع اسمش را نمي آورند اما خودش را مي آورند.