نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
اگر داعش تمام شیعیان را بکشد، بسیار خوب خواهد شد
کد مطلب: 6903 تاریخ انتشار: 21 بهمن 1393 - 08:49 تعداد بازدید: 1395
اخبار » عمومي
کینه مامور سیا (اسچئور) از شیعیان ؛
اگر داعش تمام شیعیان را بکشد، بسیار خوب خواهد شد

مامور و کارشناس سابق سازمان جاسوسی آمرکیا –سیا- در برنامه زنده تلویزیونی گفت: اگر داعش تا بغداد پیشروی کرده و تمام شیعیان را به قتل برساند، بسیار خوب خواهد شد!

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ یک کارشناس و مامور شناخته شده سازمان مرکزی جاسوسی ایالات متحده آمریکا ــ سیا ــ در گفتگوی زنده با برنامه شبکه چهار این کشور با بیان این که بهترین راه متوقف ساختن خشونت موجود در خاورمیانه کشتن مسلمانان به دست همدیگر است، گفت: اگر داعش تا بغداد پیشروی کرده و تمام شیعیان را به قتل برساند، بسیار خوب خواهد شد!

«میشل اسچئور» با بیان این که بمباران های هوایی آمرکیا و نیز آموزش های نظامی داده شده توسط این کشور بهره وری چندانی نداشته است و هیچ کدام نتوانتسه مشکل را حل کند، با تاکید بر عدم قابلیت نظامی آمرکیا در عراق، کشتن مسلمانان توسط همدیگر را یک راه حل ایده آل برای حل این مساله دانست.

وی تاکید کرد: ما نیازمند ریخته شدن خون مسلمانان به دست همدیگر هستیم و در این راستا بهترین وضعیت، رسیدن داعش به بغداد است.

میشل اسچئور بین سال های 1982 تا 2004 با سازمان جهنمی سیا همکاری داشته است.



Share
1 | الف | Iran - Tehran | 18:15 - 21 بهمن 1393 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
مباركفوري:"احتج الشيعة بقوله -صلى الله عليه وسلم- " إن عليا مني وأنا منه " على أن عليا -رضي الله عنه- أفضل من سائر الصحابة -رضي الله عنهم- زعما منهم أن رسول الله -صلى الله عليه وسلم- جعل عليا من نفسه حيث قال : " إن عليا مني " ولم يقل هذا القول في غير علي . قلت : زعمهم هذا باطل جدا فإنه ليس معنى قوله -صلى الله عليه وسلم- " إن عليا مني " أنه جعله من نفسه حقيقة ، بل معناه هو ما قد عرفت آنفا ، وأما قولهم : لم يقل هذا القول في غير علي فباطل أيضا فإنه -صلى الله عليه وسلم- قد قال هذا القول في شأن جليبيب -رضي الله تعالى عنه- ففي حديث أبي برزة أن النبي -صلى الله عليه وسلم- كان في مغزى له فأفاء الله عليه فقال لأصحابه : " هل تفقدون من أحد " ؟ قالوا نعم فلانا وفلانا وفلانا الحديث ، وفيه قال : " لكني أفقد جليبيبا فاطلبوه " فطلب في القتلى فوجدوه إلى جنب سبعة قد قتلهم ثم قتلوه . فأتى النبي -صلى الله عليه وسلم- فوقف عليه فقال : " قتل سبعة ثم قتلوه هذا مني وأنا منه " ورواه مسلم ، وقال -صلى الله عليه وسلم- هذا القول في شأن الأشعريين . ففي حديث أبي موسى قال : قال رسول الله -صلى الله عليه وسلم- : " إن الأشعريين إذا أرملوا في الغزو ، أو قل طعام عيالهم بالمدينة جمعوا ما كان عندهم في ثوب واحد ثم اقتسموه بينهم في إناء واحد بالسوية فهم مني وأنا منهم " . رواه مسلم"؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
خود علماي اهل سنت از جمله مناوي در ذيل روايتي که پيامبر فرمود: علي از من است و من از علي و به صورت مطلق آمده است گفته است : على منى وأنا من علي ) أي ] هو متصل بي وأنا متصل به في الاختصاص والمحبة ( ولا يؤدي عني إلا أنا أو على ) كان الظاهر أن يقال لا يؤدى عني إلا علي فأدخل أنا تأكيداً لمعنى الاتصال
اين حديث گويد علي متصل با من (پيامبر) است و من پيامبر نيز با علي متصل هستم در اختصاص و محبت ... .و اين انا در حقيقت تاکيد معني اتصال است
التيسير بشرح الجامع الصغير ج 2 ص 147، الإمام الحافظ زين الدين عبد الرؤوف المناوي الوفاة: 1031هـ ، دار النشر : مكتبة الإمام الشافعي - الرياض - 1408هـ - 1988م ، الطبعة : الثالثة
اما در خصوص روايت جليبيب اين معني از آن برداشت نشده است بلکه شارحين روايت گفته اند اينکه پيامبر (ص) به او گفت هذا مني نشان از مبالغه در اتحاد راه آن دو دارد
نووي گويد:
هو بضم الجيم قوله 2472 ( كان في مغزى له ) أي في سفر غزو وفي حديثه أن الشهيد لا يغسل ولا يصلى عليه قوله صلى الله عليه وسلم ( هذا مني وأنا منه ) معناه المبالغة في اتحاد طريقتهما واتفاقهما في طاعة الله تعالى
صحيح مسلم بشرح النووي ج 16 ص 26 أبو زكريا يحيى بن شرف بن مري النووي الوفاة: 676 ، دار النشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت - 1392 ، الطبعة : الطبعة الثانية
در خصوص حضرت نفس او ذکر شده است که از پيامبر است اما در خصوص جليبيب شخص خود او مورد نظر نبوده است والا اگر از جمله پيامبر هميشه اين را برداشت کنيم که هر وقت حضرت بگويد کسي از من است اين دلالت بر فضيلت بکند، در اين صورت خيلي افراد که در دين پيامبر بدعت ايجاد کردند و دين حضرت را تغيير دادند و پيامبر گفت از من هستند ، بري مي شوند و در حقيقت تاييد کار بد آنها مي شود؟!!
مسلم رواتي را در اين خصوص چنين نقل مي کند :
لَسَمِعْتُهُ يَزِيدُ فيقول إِنَّهُمْ مِنِّي فَيُقَالُ إِنَّكَ لَا تَدْرِي ما عَمِلُوا بَعْدَكَ فَأَقُولُ سُحْقًا سُحْقًا لِمَنْ بَدَّلَ بَعْدِي
صحيح مسلم ج 4 ص 1793
در اين روايت که در خصوص به جهنم بردن اصحاب است پيامبر در کنار حوض مي گويد اينها از من هستند آيا اين گفته دلالت بر اين دارد که انها ادمهاي خوب و مورد تاييد پيامبر است ؟!!
همچنين اگر واقعا بگوييم مراد از آن چيزي که در خصوص جليبيب وارد شده است مانند همان چيزي است که در خصوص حضرت علي عليه السلام است در اين خصوص بايد به لوازم اين حرف نيز پايبند بود که کارهاي جليبيب را کلا تاييد کرده است در روايت صحيح آمده است جليبيب اهل شهوت و چشم چران بود تا آنجا که داخل بر زنان مي شد و با آنها اختلاط مي کرد و با آنها بازي مي کرد تا آنجا که برخي از صحابه زنان خود را مي ترسانيدند که مبادا با او هم کلام بشوند
احمد روايت معتبري را چنين نقل کرده است
عن أبي بَرْزَةَ الأَسْلَمِىِّ ان جُلَيْبِيباً كان امْرَأً يَدْخُلُ على النِّسَاءِ يَمُرُّ بِهِنَّ وَيُلاَعِبُهُنَّ فقلت لامرأتي لاَ يدخلن عَلَيْكُمْ جليبيب فإنه إن دخل عَلَيْكُمْ لأَفْعَلَنَّ وَلأَفْعَلَنَّ
مسند أحمد بن حنبل ج 4 ص 422
هيثمي گويد:
رواه أحمد ورجاله رجال الصحيح
مجمع الزوائد ج 9 ص 368
با اين وجود آيا مي شود پذيرفت که پيامبر گفته باشد او از من ومن از او هستم ؟!! اگر نيز گفته باشد آيا مي شود چنين برداشت کرد که مراد پيامبر همان چيزي است که در خصوص حضرت علي و امام حسين گفته است؟!! آيا برداشتي برخي از اين جمله دارند تاييد کار خلاف جليبيب نيست
پس اين مقايسه اصلا درست نيست
در خصوص مطلب بعد نيز درباره اشعريون نيز بايد بگوييم آنجا نيز شارحين اين روايت گفته اند مراد از اين جمله «هُمْ مِنِّي وأنا مِنْهُمْ» اطلاق نيست بلکه پيامبر فرمود آنها در برخي از کارها با من متفقند و مانند طعام و غير مثل من هستند
وأراد به المبالغة في اتصالهم في الطريق واتفاقهم على الطاعة ، وكلمة : من ، هنا تسمى بمن الاتصالية أي : هم متصلون بي فيما ذكرناه ، وهوطرف حديث قد وصله البخاري في الشركة في الطعام
عمدة القاري شرح صحيح البخاري ج 18 ص 30 بدر الدين محمود بن أحمد العيني الوفاة: 855هـ ، دار النشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
2 | الف | Germany - Essen | 19:50 - 23 بهمن 1393 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
حال اگر بگویند روایت مربوط به امام هم مثل اشغریون تخصیص داشته شما چه میگویید.یا مثل روایت جلییب که میتواند منظور از آن بخشی از مسایل مربوط به امام باشد

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در بخش نظرات به اين مطالب پاسخ داده شده است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :