به گزارش روابط عمومي شبکه جهاني ولايت، آيتالله سيد محمدرضا مدرسي يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان و جامعه مدرسين حوزه علميه قم با آيت الله حسيني قزويني رئيس مرکز رسانه اي ولايت ديدار و گفتوگو کرد.
در ابتداي اين ديدار، آيت الله حسيني قزويني به گزارشي از روند فعاليتهاي شبکه جهاني ولايت پرداخت و آيت الله مدرسي با اشاره به خنثي سازي توطئه هاي دشمنان اسلام توسط شبکه ولايت اظهار داشت: اميدوارم خداوند متعال در اين طريق مباركي كه گام برداشتيد توفيق بيشتر به شما عنايت فرمايد، از زحمات شما متشكريم.
متن بيانات آيت الله مدرسي يزدي به شرح زير است:
در اين شرايطي كه دشمنان اسلام و قرآن براي محو اسلام و قرآن و احکام اسلام از صفحهي گيتي به انواع حيل متشبّث ميشوند، شما براي خنثي سازي اين توطئههاي فوق العاده به سهم خود کوشش ميکنيد. دشمنان اسلام از هيچ روشي براي مقابله با اسلام فروگذار نميکنند. از هر جايي و هر راهي که احتمال تأثير بدهند وارد ميشوند و عمل ميکنند و به نظر ميرسد يکي از راه ها و روزنههايي که آن ها وارد شدند و اميد زيادي به آن بستهاند و تا اندازهاي موفّق بودهاند اين است که به اسم اسلام، عليه اسلام جنگ افروزي کنند و طوايف و مذاهب مختلف اسلامي را در مقابل يکديگر قرار دهند. شيعه را در مقابل سنّي و سنّي را در مقابل شيعه قرار ميدهند. طوايف مختلف سنّي را در مقابل يکديگر قرار ميدهند و همچنين طوايف مختلف شيعه را در مقابل هم قرار ميدهند، اين از روشها و شگردهاي شناخته شدهي آن هاست و برنامه ريزيهاي چندين ده ساله در اين زمينه دارند.
تلاشي که شما ميکنيد دو فايده ي اساسي دارد:
از يکطرف از بغض هايي که دشمن سعي ميکند در دل طوايف و مذاهب مختلف نسبت به يکديگر ايجاد کند، ميکاهد. از قديم، کسانيکه دنبال قدرت بودند و منافع خودشان را در تضادّ مسلمانان با يکديگر ميديدند ـ چه افرادي که داخل سرزمينهاي اسلامي بودند و چه خارج از آن - سعي ميکردند که بين آن ها و به ويژه بين شيعه و اهل تسنّن ايجاد اصطکاک شديد بکنند، و ايجاد اصطکاک شديد به حسب طبع محقّق نميشد؛ زيرا شيعه و سنّي هر دو خداي واحد دارند، کتاب و رسول واحد دارند، کلّيات احکام واحد دارند، به يک قبله نماز ميخوانند ، در يک ماه روزه ميگيرند، پس بايد چيزهايي القاء شود و به هر طايفه نسبت داده شود تا بغض آنها را نسبت به طايفهي ديگر تحريک کنند؛ و لهذا شروع کردند به وارد آوردن اتهامات بياساس و دروغهايي که شايد هيچ شيعهاي تصوّر آن را هم در خواب نديده باشد به شيعه نسبت دادند. و چه بسا نسبتهايي را هم به اهل تسنّن ميدهند تا نفرت را بين اين دو گروه شعله ور سازند.
وقتي متوجّه شدند که شيعه چون محبّ رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و محبّ اهل بيت: است و ميگويد: ما تابع و تسليم اهل بيت هستيم هيچ سنّي اي نميتواند به آن ايراد بگيرد؛ چون اهل بيتِ پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم علاوه بر آن که از اصحاب پيامبر هستند ويژگي اهل بيت بودن را هم دارند و اهل تسنّن هم اقتدا به صحابه را قبول دارند خصوصاً صحابهاي كه اهل بيت هم باشند.
از اينجهت براي اينکه عليه اين برهان محکم شيعه اقدام کنند و دستاويزي داشته باشند بي باکانه شروع به وارد آوردن تهمتها و دروغ ها عليه شيعه کردند تا آنجا که شيعه ي موحّد و تابع اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم را به شرک نسبت دادند و با تبليغات دروغين، شيعه و کثيري از اهل تسنّن را مقابل توحيد قرار دادند و به شيعه، نسبت ضدّ توحيد و يا نسبت اعراض از صحابه و امثال اينها را ميدهند. و براي انجام چنين کاري فرضيهها درست کردند؛ مثلاً گفتند شفاعتي که شيعه به آن معتقد است، ضدّ اسلام و توحيد است. زيارتي که شيعه ميرود، ضدّ اسلام و توحيد است و يا توسّلي که شيعه به آن اعتقاد دارد، ضدّ اسلام و ضدّ توحيد است.
در طول تاريخ، قبل از ابن تيميه و پيروانش شخصِ شناخته شدهاي نبود که اين امور را ضدّ اسلام بداند. صدها سال مسلمانان بلا استثناء قائل به شفاعت بودند. صدها سال اهل توسّل و زيارت بودند و فرقي بين شيعه و سنّي در اينجهت نبود. ابن تيميه و پيروانش برنامهريزي كردند و دروغها ساختند، کتابها نوشتند، توهّمات و مغالطات درست كردند تا از سلاحي مقدّس يعني توحيد عليه تشيّع که حقيقت توحيد است استفاده كنند. اين دروغها و شبهات را شبانه روز تکرار کردند تا در عمق جان مسلمانان جايگزين گردد.
معلوم است که براي هر مسلمان، توحيد عزيزترين عقيده است و مشرک، منفورترين فرد است اينها به ناحقّ و به دروغ و به بدترين وجه، عليه شيعه و بخش عمدهاي از اهل تسنّن با برچسب شرک، تبليغ ميكنند در حالي که در واقع موحّدترين طايفه در عالَم، شيعه است .
تنزيه و توحيدي که شيعه دارد، هيچ فرقه و مذهبي ندارد؛ شيعه، تابع اميرالمومنين علي عليه السلام است که رئيس الموحّدين و امام المتّقين ميباشد؛ شيعه، تابع امام صادق و امام رضا عليهم السلام است كه خالصترين توحيد را دارند. چه توحيدي بالاتر از توحيد شيعه.
همانطوري که به امام شيعه که در محراب عبادت کشته شد، گفتند مگر نماز ميخواند، به شيعه هم ميگويند مگر موحّد است؟
کار شما در شبكهي ولايت ـ به حسب آن چه فرموديد ـ اين است که اين وسيلهي بسيار خطرناک را از دست دشمنان حقيقت بگيريد يا به حدّاقل برسانيد؛
اينها نميدانند كه دعا و خواندن معنا و انواع دارد؛ توسّل و زيارت معنا دارد؛ بقيّهي مقولات هم اينچنين است.
اختلافي هم كه بين مذاهب اسلامي در اذان و نماز و امثال اينها هست، مسائلي جزئي است و هر چه را که شيعه انجام ميدهد معمولاً يا قائل معروفي از اهل تسنّن دارد و يا مستندي قوي از مجامع روايي اهل تسنّن.
بنابراين تلاشهاي شما از يک طرف بغضها و نفرت هاي برانگيخته شده توسّط بدخواهان را از بين ميبرد و يا کاهش ميدهد و از طرف ديگر با برملا کردن دروغ هاي دروغ گويان و پاسخ به شبهههاي شيطاني، دست شياطين را از سر عقائد شيعه کوتاه ميکند و عقايد مردم اعمّ از شيعه و سنّي را از دست تطاول بدخواهان، حفظ مينمايد.
از خداوند منّان ميخواهم شما و ديگر خدمتگذاران به ساحت حقّ را توفيق و تسديد بيشتر عنايت فرمايد بمحمدٍ و آله الطاهرين.