صفی الرحمن مبارکفوری (از علمای معاصر مخالفین) در مورد وقوع عصمت برای غیر انبیاء کلام جالبی دارد :
فالعصمه واجبه فی حق الأنبیاء, ممکنه فی حق غیره.
منه المنعم فی شرح صحیح مسلم،ج۴،ص۸۳ ط دار السلام
عصمت در حق انبیاء واجب است در حق غیر از انبیاء ممکن است.
وبسایت اسلام وب نیز این کلام مبارکفوری را به طور ضمنی تایید کرده است :
http://fatwa.islamweb.net/fatwa/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=192315
ملاحظه می کنید که صفی الرحمن مبارکفوری وقوع عصمتی از جنس عصمت انبیاء برای غیر انبیاء را امری ممکن می داند و به همین دلیل است که می گوییم مخالفین شیعه هرگز حق ندارند بر عقیده ی شیعه در مورد عصمت اهل بیت اشکال کنند چرا که علمای عامه تصریح کرده اند وقوع عصمت از جنس عصمت انبیاء برای غیر انبیاء هم ممکن است و شیعیان برای این تصریح علمای عامه مصادیق عینی ( دوازده امام معصوم و حضرت فاطمه سلام الله علیها) ارائه کرده اند.