2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
تهاجم عليه شيعه؛ هشدارها و راهكارها 1
کد مطلب: ٥٥١١ تاریخ انتشار: ٠٦ تير ١٣٨٩ تعداد بازدید: 5407
حبل المتین » عمومی
تهاجم عليه شيعه؛ هشدارها و راهكارها 1

تبلیغ فرهنگی، تاسیس مراکز تخصصی رصد و پاسخگویی به شبهات، دانش افزایی مادحین
حبل المتين 89/04/06

بسم الله الرحمن الرحيم

تاریخ : 89/04/06

آقاي نقوي

تهاجم عليه شيعه را در عصر حاضر، چگونه ارزيابي مي كنيد؟

استاد حسيني قزويني

بينندگان عزيز حضور ذهن دارند كه ما در هيچ عصري از عصور اسلامي، همانند عصر حاضر، مذهب شيعه را مورد تاخت و تاز دشمن نديده بوديم. خيل شبهاتي كه امروز عليه شيعه مطرح است، در گذشته سابقه نداشت. دشمنان شيعه، از تمام امكانات و ظرفيت هاي مدرن روز در راستاي تبليغ و إلقاء شبهه عليه شيعه و زير سؤال بردن فرهنگ أهل بيت (عليهم السلام) استفاده مي كنند. متأسفانه در برابر اينها، پاسخ گويي هايي كه متناسب با اين شبهات باشد، نمي بينيم.

من چند مورد را اشاره مي كنم و بينندگان عزيز دقت كنند كه وظيفه ما امروز چيست؟ آيا فقط ساختن چند مسجد و حسينيه و امثال اينها است؟ يا به تعبير آيت الله العظمي سيستاني كه چندي پيش تعدادي از شيعيان هند خدمت ايشان رسيده بودند، فرمود:

امروز بهترين كار براي شيعيان، كار فرهنگي است.

به اندازه كافي، مساجد و حسينيه داريم. ولي برنامه هايي كه جوانان را به مساجد و حسينيه ها بكشاند، كم داريم. بر عكس، برنامه هاي دشمن كه مساجد ما را از جوانان ما خالي بكنند و مانع حضور آنها در حسينيه ها شوند، زياد است.

جديدترين آماري كه بنده دارم اين است كه 40 هزار سايت اينترنتي وهابيت عليه شيعه مشغول فعاليت است. اين آمار هم در كتاب جوان شيعه پاسخ مي دهد، آمده است. بينندگان عزيز توجه داشته باشند كه 40 هزار سايت وهابيت، نياز به پاسخ گويي دارد. ما هر چه بگوييم مذهب و آيين ما حق است و مذهب شيعه برخاسته از متن قرآن و منطبق با سنت راستين نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) است. ولي تبليغات مسموم دشمن، تأثيرگذار است.

برادران و خواهران شيعه! ما هر چه حق باشيم، از حضرت علي (عليه السلام) حق تر نيستيم. حضرت علي (عليه السلام) كه مظهر و محور و مدار حق است و پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) فرمود:

علي مع الحق و الحق مع علي، يدور معه حيث ما دار.

حق همواره گرداگرد علي مي چرخد.

ولي تبليغات مسموم دودمان نحس بني أميه، به ويژه معاويه، كار را به جايي رساند كه وقتي أمير المؤمنين (عليه السلام) به شهادت رسيد و خبر شهادت أمير المؤمنين (عليه السلام) در منطقه شامات پيچيد، سؤال كردند:

علي را كجا كشتند؟ گفتند: در مسجد. سؤال كردند: علي كه نماز نمي خواند، براي چه به مسجد رفته بود.

راوي مي گويد:

من در شام، بحث جنگ بدر را مطرح كردم و يكي بلند شد از من سؤال كرد: آيا علي در جنگ بدر بود يا در خانه نشسته بود؟

يعني تبليغات دشمن، اين چنين است. به قول زمخشري:

بر بالاي 70 هزار منبر در طول 80 سال، علي را سبّ و لعن مي كردند.

عزيزان بيننده! برادران و خواهران عزيز! 40 هزار سايت اينترنتي وهابيت و 300 ماهواره وهابيت، شبانه روز عليه شيعه فعاليت مي كنند.

درباره كتاب انحرافي و ضالّه الشيعة و التصحيف، تأليف دكتر موسي موسوي، بايد بگويم كه صدام جنايت كار و خائن و جلّاد در يكي مصاحبه هايش گفته بود:

اگر 8 سال جنگ ما عليه ايران، هيچ فايده اي نداشت جز اين كه اين كتاب نوشته شود، براي ما كافي است.

همين كتاب را در سودان در سال 1386، در 8 ميليون نسخه چاپ كردند و در اختيار جوانان گذاشتند. اين كتاب سراسر إفتراء و تهمت به شيعه و اهانت به ائمه (عليهم السلام) و ناسزاگويي به مقدسات مذهبي شيعه است. اينها با اين وضع جلو مي روند. در روزنامه عكاظ، روزنامه رسمي عربستان سعودي در تاريخ 11 آذر 1381 آورده بود:

در يك سال ايام حج، دولت عربستان سعودي 10 ميليون و 685 هزار جلد كتاب كه غالبا ضد شيعي بود، به 20 زبان زنده دنيا در ميان زائران خانه خدا رايگان توزيع كرد.

در مجله تراثنا، شماره 6، صفحه 32 در مقاله موقف الشيعة من هجمات الخصوم آمده است:

طبق اعلام سفارت جمهوري اسلامي ايران در پاكستان، فقط در يك سال، 60 عنوان كتاب با 30 ميليون تيراژ بر ضد شيعه چاپ و منتشر شده است.

اينها نشان گر عمق هجمه اي است كه متوجه فرهنگ شيعه است و نشان گر سيل خروشاني است كه دشمنان شيعه از سراسر جهان عليه شيعه راه انداخته اند. روح علامه شهيد مطهري (ره) شاد كه در كتاب انقلاب اسلامي آورده است:

فرهنگ شيعه مرزهاي جغرافيايي را درخواهد نورديد. فرهنگ أهل بيت (عليهم السلام) به أقصي نقاط جهان، به گوش انسان هايي كه در دوردست ترين نقطه جهان زندگي مي كنند، خواهد رسيد. آن وقت است كه سيل عظيمي از شبهات، متوجه شيعه و فرهنگ أهل بيت (عليهم السلام) خواهد شد.

ايشان در همان سال 1358 (يعني 30 سال قبل) مي گفت:

من هم اكنون به جوانان و طلبه هاي حوزه هاي علميه و دانشجويان توصيه مي كنم از هم اكنون به فكر پاسخ گويي به شبهات باشند.

اينها مسائلي است كه اين مرد بزرك با آن فراصت ايماني كه داشت، مي ديدند.

الآن عزيزان بيننده توجه دارند كه مفتيان عربستان سعودي به جاي اين كه بيايند با مظاهر كفر و شرك استبداد مبارزه كنند و با لائيك كه در لايه هاي اجتماعي فرهنگي جامعه، هر روز گسترش پيدا مي كند و جوانان ما را از خدا و پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) و معاد فاصله مي دهد، مبارزه كنند و عليه كفر جهاني مبارزه كنند، امروز مبارزه عليه شيعه را در اولويت قرار داده اند. كتاب هايي كه عليه شيعه نوشته مي شود، يك هزارم آن عليه دشمنان قسم خورده اسلام و عليه كفر جهاني نوشته نمي شود.

آقاي دكتر بن جبرين (كه از مفتيان شماره 2 عربستان سعودي به شمار مي رفت) صراحتا اعلام مي كند:

من به 4 دليل شيعيان را كافر مي دانم.

اللؤلؤ المكين من فتاويٰ فضيلة الشيخ بن جبرين، ص39

آقاي برّاج (از مفتيان عربستان سعودي) رسماً اعلام مي كند:

اگر براي ما امكان داشته باشد، عليه شيعه، اعلان جهاد مي كنيم و قتل اينها را واجب مي دانيم.

هيئت عالي إفتاء عربستان سعودي رسماً اعلام مي كند:

شيعيان مشرك هستند؛ چون يا علي و يا حسين مي گويند.

وقتي از اينها سؤال مي شود:

آيا مي توانيم به شيعه دختر بدهيم يا از شيعه دختر بگيريم؟

مي گويند:

اينها مشرك هستند و نمي توان با مشركين ازدواج كرد.

ولي متأسفانه وقتي از همين هيئت عالي إفتاء عربستان سعودي سؤال مي كنند:

آيا مي توان با يهود و نصاريٰ ازدواج كرد؟

مي گويند:

اشكالي ندارد.

يعني واقعا جاي تأسف است! يهود و نصاريٰ كه قرآن مي فرمايد:

وَ قَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ وَ قَالَتِ النَّصَارَي الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ

يهوديان معتقدند كه عزير؛ فرزند خداست و نصاريٰ هم معتقدند كه مسيح، فرزند خداست.

سوره توبه/آيه30

مفتيان عربستان سعودي، اينها را مشرك نمي دانند و ازدواج با آنها را بلا مانع اعلام مي كنند. ولي متأسفانه شيعه را مشرك. چرا؟ چون يا علي و يا حسين مي گويند.

البته در بحث هاي آينده إن شاء ا... بيان خواهيم كرد كه مشكل اينها كجاست و درد از كجا سرچشمه گرفته است. اينها مي بينند كه حرم أمير المؤمنين (عليه السلام)، امام حسين (عليه السلام)، حضرت قمر بني هاشم (عليه السلام)، حضرت زينب كبري (سلام الله عليها) و آقا امام رضا (عليه السلام) هر روز با شكوه تر از گذشته مي شود و آمار زائرين روز به روز در گسترش است و سالانه، بيش از 30 ميليون زائر داخلي و خارجي به زيارت امام رضا (عليه السلام) مي روند. خُب امامان و پيشوايان آنها، اين چنين زائراني ندارند و سال به سال، كسي ياد پيشوايان و امامان آنها نيست. لذا اين قضيه آنها را آزار مي دهد و براي شان قابل تحمل نيست كه مردم از سراسر جهان، كنار حرم أمير المؤمنين (عليه السلام) و با ديدن حرم و گنبد با صفاي او، اشك بريزند و عشق بورزند و زندگي خود را فداي غبار حرم أمير المؤمنين (عليه السلام) بكنند. ولي اين چنين عشق بازي و اظهار علاقه به پيشوايان و خلفاي آنها نيست. لذا ناگزيزند نسبت به ساحت مقدس ائمه (عليهم السلام) جسارت كنند و افرادي را كه با اظهار عشق و علاقه، ارادت خالصانه خودشان را به ساحت مقدس ائمه (عليهم السلام) ابراز مي كنند، مشرك معرفي كنند.

مي توانيد كتاب فتاوي اللجنة الدائمة للبحوث العلمية و الإفتاء، جلد 3، صفحه 373 و جلد 18، صفحه 285 و 415 را ببينيد تا بدانيد اين مسائل از كجا سرچشمه گرفته است.

الآن بحث هجمه عليه شيعه، واقعا هر روز در گسترش است و فتاواي ضد اسلامي و ضد قرآني مفتيان وهابي، هر روز صادر مي شود و شيعيان را متوجه لبه تيز شمشير مفتيان قرار مي دهد.

* * * * * * *

آقاي نقوي

بهترين راه كار براي مبارزه با اين تهاجم چيست؟

استاد حسيني قزويني

سخن خيلي زياد است و با چند دقيقه نمي توان بيان كرد و بايد ساعت ها بحث كرد و همايش ها و سمينارها گذاشت و مقالات نوشته شود.

با توجه به اين كه كار من، حدود 27، 28 سال پاسخ گويي به شبهات وهابي ها بوده و مناظرات متعددي را توفيق داشتم انجام داده ام كه حدود 300 مورد مي شود و شايد اولين روحاني شيعي بودم كه در شبكه ماهواره اي المستقلة وهابيت حضور پيدا كردم و الحمد لله حقايق فرهنگ شيعه را بيان كرديم و تأثيرات خيلي خوبي هم داشت، چند نكته را براي بينندگان عزيز بيان مي كنم:

بهترين راه كار براي مبارزه با اين تهاجم گسترده:

1. تأسيس مركزي قوي و توانمند براي شناسائي و رصد كردن شبهات به روز وهابيت.

چون وهابي ها هر روز مي نشينند و جلسه مي گيرند و كنفرانس مي گذارند و شبهات جديدي عليه شيعه مي نويسند و در ماهواره و سايت هاي اينترنت تبليغ و منتشر مي كنند.

ما بايد شبهات به روز وهابيت را شناسائي و رصد كنيم و اينها را دسته بندي كنيم؛ شبهات اعتقادي، احكام، تاريخي و غيره.

2. تأسيس مراكز نيرومند پژوهشي و دعوت و استفاده از اساتيد و محققان نيرومند حوزه و دانشگاه و آماده كردن پاسخ هاي قاطع و كوبنده و مستند به اين شبهات و قرار دادن در اختيار عموم و انتشار در ماهواره ها و سايت هاي اينترنت و جزوات.

3. مركز آموزش تخصصي پاسخ گويي به شبهات و تربيت نيروهاي توانمند از ميان اساتيد حوزه هاي علميه و دانشگاه ها.

امروز متأسفانه مي بينيم كه وهابي ها، افرادي را فقط براي هجمه به شيعه تربيت كرده اند و بعضي از شبهات را كه تاريخ مصرف گذشته است، به جوانان و طلاب و دانشجويان شان آموزش مي دهند و اينها را به جان جوانان شيعه يا افرادي كه خيلي زياد علم و آگاهي وسيعي از آموزه هاي شيعه ندارند، مي اندازند.

4. برگزاري جلسات ويژه براي مداحان و مديحه سرايان است تا آنها را به مقتل صحيح آشنا كنيم و گوش زد كنيم تا از بعضي از مطالب نادرست و خلاف و غلوّ را كه دست مايه وهابيت در تهاجم عليه شيعه است، اجتناب كنند.

متأسفانه در اين سال هاي اخير مي بينيم كه بعضي از مداحان، آگاهانه يا ناخودآگاه، مطالبي را مطرح مي كنند كه وهابي ها همين مطالب را در ماهواره شان نقل مي كنند و همين مطالب مداحان را مدرك كفر و شرك شيعه اعلام مي كنند.

من در اينجا اين نكته را ضروري مي دانم كه عرض كنم:

آقايان وهابي و أهل سنت! اگر يك مداح، سخن مي گويد، سخن مداح، سخن مذهب نيست. اگر يك طلبه و يك منبري، بر بالاي منبر يا در ماهواره، سخن تندي بيان مي كند يا مطالب ضعيف يا نادرست مطرح مي كند، سخن او، سخن مذهب نيست. آنچه كه مي تواند بيان گر مذهب شيعه باشد، نظر فقهاء و علماء طراز اول شيعه است. حتي اگر يك روايتي را در كافي و من لا يحضره الفقيه و بحار الأنوار مي بينند، اين روايت نشان گر نظر مذهب نيست. چون در كتاب هاي ما، هم روايات صحيح آمده است و هم روايات ضعيف. اين فقهاء و حديث شناسان هستند كه احاديث صحيح و ضعيف، معتبر و غير معتبر را تشخيص مي دهند. اين كه در بعضي از ماهواره هاي وهابيت به صورت فلّه اي، روايتي را از كافي يا بحار الأنوار مي آورند و عليه شيعه سخن مي گويند، نشان گر عجز و بيچارگي اينهاست و نمي توانند حقايق شيعه را ببينند و گسترش شيعه و رويكرد تحصيل كردگان شان را به شيعه ببينند. همان طوري كه در بعضي از ماهواره هاي شان روايتي را از كتاب من لا يحضره الفقيه مي آورند و مي گويند:

كتاب من لا يحضره الفقيه مانند كتاب صحيح مسلم در نزد ما أهل سنت است.

اين دروغ و إفتراء است. آقاي بزرگ و محترم و جاهل و نادان! شما يك جمله از فقهاء نامدار شيعه، از سيد مرتضي (ره) و شيخ مفيد (ره) تا آيت الله العظمي خويي (ره) و مراجع فعلي پيدا كنيد كه گفته باشد تمام روايات من لا يحضره الفقيه و الكافي و تهذيب الأحكام صحيح است. دنيا بداند:

شيعه، غير از قرآن مجيد، هيچ كتابي را از اول تا آخر، تمام رواياتش را صحيح نمي داند؛ هر كتاب، روايت صحيح دارد و روايت ضعيف. روايات صحيحش براي ما معتبر و روايات ضعيفش، غير معتبر است.

لذا من هم اكنون از مداحان عزيز در داخل و خارج كشور تقاضا مي كنم:

بعضي از اشعار كه بوي غلوّ مي دهد، امروز، نقلش عليه شيعه است و قطعا آقايان حضرت ولي عصر (أرواحنا لتراب مقدمه الفداء) راضي نيست مطالبي را خلاف واقع نسبت به حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) و امام حسين (عليه السلام) و حضرت قمر بني هاشم (عليه السلام) مطرح كنيد. اينها دست مايه وهابيت در تهاجم عليه شيعه مي شود. اگر واقعا مي خواهيد مداحي كنيد، برويد مقتل هاي صحيح را مطالعه كنيد؛ مانند مقتل نفس المهموم محدّث قمي (ره).

5. برگزاري جلسات پاسخ به شبهات در مساجد، تكايا، حوزه هاي علميه، دانشگاه ها و ماهواره ها.

6. برگزاري گفتمان ديني و مناظرات علمي در حوزه هاي علميه و دانشگاه ها و ماهواره ها و دعوت از شخصيت هاي علمي شيعه و سني و وهابيت كه معتدل هستند و مؤدب صحبت مي كنند و ادبيات فرهنگ قرآني را رعايت مي كنند، تا هم شيعه سخن خود را بگويد و هم سني و هم وهابيت و مردم خود قضاوت بكنند.

7. حضوري فعال در ماهواره هاي جهاني، براي مبارزه با اين شبهات گسترده وهابيت داشته باشيم و مطرح كردن فرهنگ شيعه؛ چه در ماهواره هاي شيعه و چه در ماهواره هاي أهل سنت و وهابيت و پاسخ گويي به شبهات و إفترائات عليه شيعه.

* * * * * * *

سؤالات بينندگان

سؤال:

آيا در كتب أهل سنت درباره لدنّي يا إكتسابي بودن علوم أهل بيت (عليهم السلام) صحبتي شده است يا خير؟

جواب:

بله، در كتب أهل سنت، رواياتي به اين مضمون آمده است كه پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) فرمود:

أنا مدينة العلم و علي بابها، فمن أراد العلم فليات من بابه.

من شهر علم هستم و علي هم درب آن شهر است ... .

المعجم الكبير للطبراني، ج11، ص55 ـ المستدرك علي الصحيحين للحاكم النيشابوري، ج3، ص126 ـ أسد الغابة في معرفة الصحابة لإبن الأثير، ج4، ص22 ـ تاريخ بغداد للخطيب البغدادي، ج3، ص181 ـ كنز العمال للمتقي الهندي، ج13، ص148

يقيني است كه علوم پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله)، لدنّي است. پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) أمّي و درس نخوانده بود و آنچه كه از علوم براي مردم بيان كرده، از طرف خداوند به ايشان إعطاء شده و لدنّي بوده است. خداوند، تمام علوم اولين و آخرين را به نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) داده است، بدون اين كه نزد كسي درس بخواند. حضرت علي (عليه السلام) هم درب علم لدنّي نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) است. پس علم أمير المؤمنين (عليه السلام) هم لدنّي است و إكتسابي نيست و در تاريخ، سابقه ندارد كه أمير المؤمنين (عليه السلام)، امام حسن (عليه السلام)، امام حسين (عليه السلام)، امام صادق (عليه السلام) و امام عسكري (عليه السلام)، پاي درس استاد نشسته باشند. علوم اينها، همه اش لدنّي بوده است.

جالب اين است كه آقاي إبن أثير جزري در كتاب أسد الغابة في معرفة الصحابة از إبن عباس نقل مي كند:

لقد أعطي علي تسعة أعشار العلم و أيم الله! لقد شاركهم في العشر العاشر.

90٪ علوم در اختيار علي است و در 10٪ باقي كه در اخنيار مردم است، با آنها شريك است.

أسد الغابة في معرفة الصحابة لإبن الأثير، ج4، ص22 ـ الإستيعاب لإبن عبد البرّ، ج3، ص1104 ـ تفسير الثعالبي، ج1، ص52 ـ تهذيب الأسماء و اللغات، ج1، ص317

إبن عباس مي گويد:

و ما علمي و علم أصحاب محمد في علم علي إلا كالقطرة في سبعة أبحر.

علم من و تمام صحابه محمد در برابر علم علي، همانند يك قطره در برابر 7 دريا است.

حلية الأولياء، ج1، ص65 ـ ينابيع المودة لذوي القربي للقندوزي، ج1، ص215

* * * * * * *

سؤال:

آقاي قزويني كه گفتند اگر بخواهي نزد خدا بروي، بايد واسطه ببري، آيا كساني كه به حرم مي روند و به زبان هاي ديگر از امام شفا مي خواهند، اينجا هم واسطه مي خواهد يا خير؟

جواب:

اگر كسي خدمت ائمه (عليهم السلام) مي رود و احساس مي كند ائمه (عليهم السلام)، جداي از قدرت خداوند، قدرتي ديگر دارند و مي توانند حاجت بدهند، اين كفر است. ولي اگر كسي برود خدمت امام رضا (عليه السلام) با اين عقيده كه خداوند به او اين قدرت را داده است تا حاجت حاجت مندان را روا كند، اين نه تنها شرك نيست، بلكه عين توحيد است. مانند حضرت عيسي (عليه السلام) كه مي فرمايد:

أَنِّي أَخْلُقُ لَكُمْ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ فَأَنْفُخُ فِيهِ فَيَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُبْرِئُ الْأَكْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْيِي الْمَوْتَي بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُنَبِّئُكُمْ بِمَا تَأْكُلُونَ وَ مَا تَدَّخِرُونَ فِي بُيُوتِكُمْ

سوره آل عمران/آيه49

مرده را زنده كردن و كور مادرزاد را شفا دادن كار خدا است، ولي حضرت عيسي (عليه السلام) مي فرمايد من اين كارها را به اذن خداوند انجام مي دهم. حالا اگر كسي نزد حضرت عيسي (عليه السلام) بيايد و بگويد چشم كور مرا شفا بده، آيا اين شرك است؟ يا عين توحيد است؟ كسي كه نزد حضرت عيسي (عليه السلام) مي آيد و چشم كورش را شفا مي خواهد، عقيده دارد كه حضرت عيسي (عليه السلام) به اذن و قدرت خداوند اين امكان را دارد كه كور مادرزاد را شفا بدهد. اين نه تنها شرك و كفر نيست، بلكه عين توحيد است. يعني انسان به حضرت عيسي (عليه السلام) نگاه مي كند به عنوان مظهر تجلّي قدرت خداوند. كسي كه به حرم حضرت علي (عليه السلام) مي رود، طبق منطق قرآن معتقد است أمير المؤمنين (عليه السلام) شاهد و ناظر است:

وَ لَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَ لَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ

سوره بقره/آيه154

كسي كه با كمال وقاحت و بي حيايي مي گويند:

امام حسين و حضرت عباس مردند و تمام شد رفت.

تو مرده اي و تمام شده اي و چشمانت نابينا است و گناه، به قدري قلبت را گرفته است كه نمي تواني حقايق را ببيني و بر خلاف نصّ قرآن مي گويي پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) و امام حسين (عليه السلام) مردند و رفتند. قرآن مي فرمايد نمرده اند، ولي اين آقايان در ماهواره شان با كمال بي حيايي و وقاحت مي گويند:

پيامبر و علي و حسين و ابا الفضل مردند و رفتند.

خير، آنها زنده اند و شما وهابيت مرده ايد كه:

خَتَمَ اللَّهُ عَلَي قُلُوبِهِمْ وَ عَلَي سَمْعِهِمْ وَ عَلَي أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ وَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ

سوره بقره/آيه7

بر تمام وجود شما، آن چنان پرده هاي گناه معصيت پوشيده شده است كه جلوي پاي خودتان را هم نمي بينيد.

اگر كسي به حرم أمير المؤمنين (عليه السلام) برود كه ايشان به اذن خداوند مي تواند كور مادرزاد و شَل و چلاق را شفا بدهد، صحيح است. در تمام روزنامه ها هم آمده است كه سالانه چندين مورد در حرم آقا قمر بني هاشم و امام حسين (عليه السلام) و أمير المؤمنين (عليه السلام) و علي بن موسي الرضا (عليه السلام) بيماران و مريضان و دكتر جواب كرده ها شفا گرفته اند. حتي يكي از أهل سنت كه مادرش او را روي ويلچر گذاشت و چلاق بود و نمي توانست راه برود و به مسجد مقدس جمكران آمد و شفا گرفت.

إن شاء ا... فيلم اين قضيه را از واحد فرهنگي مسجد مقدس جمكران مي گيرم و مصاحبه اين شفايافته و مادر ايشان كه شاهد شفا گرفتن فرزندش بود را در اين شبكه جهاني ولايت پخش مي كنيم. ايشان مي گفت:

حضرت مهدي (عليه السلام) براي شما شيعيان نيست، ما أهل سنت هم عقيده داريم.

إن شاء ا... فيلم ديگر شفا يافتگان را هم در اين شبكه پخش مي كنيم تا كور شود چشم آنهايي كه نمي توانند گستره عنايت خداوند را در أهل بيت (عليهم السلام) ببينند.

* * * * * * *

سؤال:

در برخي از شبكه هاي أهل سنت يا وهابيت كه دعوت به مناظره مي كنند، چرا شما شركت نمي كنيد و ما را به كتب إرجاع مي دهيد؟ برويد تا مردم روشن شوند.

جواب:

شبكه المستقلة رسماً از بنده دعوت كردند و من 2 سال پيش رفتم و 3 شب در آنجا شركت كردم و 4 نفر وهابي در يك طرف و من هم در يك طرف بودم و موضوع بحث مان، شهادت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) و هجوم به خانه ايشان بود. من از منابع أهل سنت، ده ها روايت با سند صحيح آوردم و قضيه هجوم به خانه حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) و هتك حرمت و شهادت ايشان را ثابت كردم و يك جواب هم نداشتند به من بدهند. بعضي ها جز فحاشي، چيزي در برابر من نداشتند. هم نوارش در سايت ما موجود است، هم متن عربي و فارسي اش.

در شب سوم، دو و نيم ساعت برنامه داشتيم كه 19 دقيقه به من فرصت دادند و 2 ساعت و بيست دقيقه خودشان حرف زدند. اين گونه مناظره كردن صحيح نيست. هر وقت خواستم حرف بزنم، جلوي حرف زدن مرا گرفتند و حرف مرا قطع كردند.

من رسماً به آقاي دكتر هاشمي گفتم:

بايد يك نفر بي طرف آنجا بنشيند و وقت را تقسيم بكند و يك ربع، يك سني يا وهابي حرف بزند و يك ربع هم شيعه حرف بزند.

برادر عزيزم! شما از طرف ما وكالت داريد كه هر كدام از ماهواره هاي عربي و فارسي آمادگي دارند براي مناظره به اين شكل، بنده رسماً اعلام مي كنم در هر ماهواره اي آمادگي دارم با شخصيت هاي علمي أهل سنت و وهابيت مناظره كنم؛ نه افراد ديوانه و خُل و چِل؛ با افرادي كه يا استاد دانشگاه يا حوزه علميه باشند.

در همين ماهواره اي كه بعضي ها ماهواره ظلمت (شبكه نور) ناميده اند، بنده خودم 2 بار زنگ زدم و را رئيس شبكه صحبت كردم و گفتم:

شما در اين شبكه تان، هزاران إفتراء و تهمت و دروغ عليه شيعه و علماء شيعه مطرح مي كنيد. اجازه بدهيد من هم 10 دقيقه جواب بدهم.

ولي ايشان به هيچ وجه حاضر نشد 10 دقيقه به من فرصت بدهد و گفت:

شما بعضي از شاگردان تان را بفرستيد بيايند در اينجا حرف بزنند.

بعضي از دوستان ما هم رفتند آنجا حرف بزنند، وقتي آنها احساس كردند دوستان ما توانمند هستند و مي توانند حرف بزنند، تلفن شان را قطع كردند و اجازه ندادند صحبت كنند.

* * * * * * *

سؤال:

مي خواستم بدانم با توجه به آيه 21 سوره أحزاب:

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ

غير از رسول أكرم (صلي الله عليه و آله)، چه كسي أسوه حسنه است؟

جواب:

در سوره أحزاب نيامده است كه اصحاب پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) هم مي توانند براي شما الگو باشند. در سوره ممتحنه، آيه 4 آمده است:

قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَ الَّذِينَ مَعَهُ

حضرت ابراهيم و كساني كه با ايشان هستند، اسوه حسنه براي شما هستند.

اين تفاوت ميان صحابه پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) و صحابه حضرت ابراهيم (عليه السلام) است.

هم چنين در آيه 6 سوره ممتحنه آمده است:

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِيهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآَخِرَ

* * * * * * *

سؤال:

من گله داشتم از شما كه در مبالغه هاي تان، بچه ها را بدبين مي كند. شما در مورد علم پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) صحبت كرديد. ايشان داراي علوم ديني بودند و تمام علوم ممكن را نداشتند. چون اگر داشتند، مگر ايشان تنگ نظري داشتند كه مثلا ميكروب را كشف نكردند يا عملي را انجام ندادند و كاري را انجام ندادند كه اين همه دانشمندان انجام دادند. اين نشان دهنده اين است كه ايشان داراي تمام علوم ديني بودند، نه هر علمي كه وجود دارد. مقداري موقع صحبت كردن، مبالغه نكنيد.

جواب:

نه برادر من، شما لطف كنيد برويد پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) را دوباره بشناسيد. يكي از دانشمندان غربي، كتابي نوشت به نام محمد، پيامبري كه بايد از نو شناخت و در اين كتاب، خيلي از مطالب را آورده است و من اين برادر عزيز را توصيه مي كنم حداقل از كتاب هاي مسيحيان استفاده كنند تا بدانند نظر آنها نسبت به نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) چيست. گرچه يكي از علماء شيعه به نام انصاري به آن كتاب جواب داد، چون خيلي مطالب نادرستي در آن كتاب بود و در كتاب محمد، پيامبر شناخته شده جواب ايشان را دادند.

من به اين برادرمان توصيه مي كنم مقداري شناخت شان را نسبت نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) بيشتر كنند. ما معتقد هستيم پيامبري كه ما او را به نبوت قبول داريم، خداوند، تمام علوم اولين و آخرين را به او داده است. علمي نيست كه پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) از او بي خبر باشد. أمير المؤمنين (عليه السلام) كه مي فرمايد:

أنا عبد من عبيد محمد.

من بنده اي از بندگان محمد هستم.

الكافي للكليني، ج1، ص90

مي گويد:

من به راه هاي آسمان آگاه ترم تا به راه هاي زمين.

چه رسد به نبي مكرم (صلي الله عليه و آله). اين كه نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) چيزي اختراع يا كشف نكرد، مگر در زمان پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله)، امكان اختراع و كشف بود. شما يكي از دانشمندان زمان پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) را نام ببريد كه چيزي را اختراع يا كشف كرده باشد. پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) آمده بود مردم را از بت پرستي و شرك و كفر نجات دهد. دكتر گوستاو لبون فرانسوي در كتابش مي گويد:

ما اروپائيان خجالت مي كشيم كه بگوييم اگر تمدن مسلمانان نبود، تمدن ما اروپائيان، 300، 400 سال به تأخير مي افتاد. مسلمانان بودند كه ما را از توحش بيرون آوردند و دانشگاه بزرگي در بغداد تأسيس كردند و هر يك از جوانان اروپايي كه در اين دانشگاه قبول مي شد، افتخار مي شد و به خود مي باليد و بيمارستان بزرگ بغداد كه توسط مسلمانان درست شده بود، پادشاهان و نخست وزيران و بزرگان سراسر جهان كه بيمار مي شدند، براي معالجه به بيمارستان مسلمانان در بغداد مي رفتند.

اينها سوابق اسلامي است و همه اش از بركت علوم محمد و آل محمد (صلوات الله عليهم أجمعين) است. حتي در تاريخ آمده است:

يكي از شاگردان امام صادق (عليه السلام) به نام جابر بن حيّان در سال 120 هجري برق را كشف كرد و در داخل چاه، در اثر گذر آب، چيزي را كشف كرد كه نور مي داد.

ولي امكان اين را كه بتواند اين نور را به مردم برساند و مردم از آن كشف استفاده كنند، نبود. اين امكانات، الآن هست. ما قاطعانه مي گوييم كه پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله)، تمام علوم اولين و آخرين را داشتند و هيچ علمي نيست كه پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) از آن بي خبر باشد. اين كه نتوانستند بگويند، قابل نبوده است.

پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) آمده است براي اينها از بهشت و نعمت هاي إلهي و حور و قصور و صفا و صميميت مي گويد، ولي عرب مي گويد:

آيا در بهشت، جنگ و دعوا و آدم كشي هست؟

پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) مي فرمايد:

در بهشت، جاي اين گونه كارها نيست و جاي صفا و صميميت است.

آن شخص مي گويد:

اين بهشتي كه در آن جنگ و كشتار نباشد، به درد ما نمي خورد.

لذا اين نه تنها مبالغه نيست، بلكه عقل و فكر ما بشر، به علمي كه خداوند به پيامبر أكرم (صلي الله عليه و آله) داده، نمي رسد. أمير المؤمنين (عليه السلام) فرمود:

نزهونا عن الربوبية و قولوا فينا ما شئتم و لن تبلغ عقولكم علي ما آتانا الله من فضل.

ما را از مقام ربوبيت پايين بياورد و در مقام و فضل ما هرچه مي خواهيد بگوييد و هرگز عقل هاي شما به آنچه كه خداوند به ما داده، نمي رسد.

آنچه كه ما از علوم نبي مكرم (صلي الله عليه و آله) و ائمه (عليهم السلام) مي گوييم، به عقل قاصر خودمان است و به هيچ وجهي علم و عقل بشر به آن جايگاه رفيعي كه ائمه أطهار (عليهم السلام) داشته اند، نخواهد رسيد.

* * * * * * *

* * * * * * *

* * * * * * *

««« و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته »»»



Share
1 | نو شيعه | Iran - Shiraz | ٢٣:٢٤ - ١٠ مرداد ١٣٨٩ |
يا علي
2 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢١:٣٤ - ١٤ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام
امروز در سايت سني نيوز ديدم اقاي مولوي حيدري از جناب ايت الله دكتر قزويني درخواست مناظره كرده اند , ان شاء الله بزودي شاهد ان خواهيم بود .
اما شرايطي را كه اعلان كرده بودند برايم بسيار عجيب بود .
1 ) گفته بودند كه مناظره بايد با خود اقاي دكتر قزويني باشد . البته ولي بشرگ اينكه سطح علمي جناب مولوي مناسب باشد اگر جناب دكتر قزويني تشخيص دادند كه اقاي حيدري از نظر ايشان در سطحي باشيد كه قابل قبول باشد و حتي بالاتر از حد مورد قبول هم باشد حتماً جناب دكتر قبول ميكنند .
2 ) ايشان گفته اند كه : مرجع حل اختلاف قرآن كريم باشد كه مورد اتفاق طرفين است حرف شما غير قابل قبول است بشرط اينكه از احدايث صحيح در مورد شاُن نزول و احاديث صحيح الاسناد مورد توافق هر دو مذهب استفاده شود چرا كه طبق حديث موثق حضرت محمد صلي الله عليه و اله فرمودند “لاتجتمع امتى على الخطا” امتم بر خطا اتفاق نمى كند،
3 ) گفتيد كه مناظره بايد به زبان عربي باشد خوب جناب مولانا عبدالله حيدري فهميديم كه عربيتان خوب است , اقاي قزويني را هم كه ميدانيم عربيشان خيلي خوبه ( در شبكه الم 3 قله ) مناظره ايشان را شاهد بوديم , اما اكثريت مردم ايران چي خصوصاً جماعت بلوش ( كيف نحن العرب يقول ) چي ابا انها نبايد بفهمند كه شما چي ميگوئيد .
در ضمن چرا گفتيد كه ....براي اولين بار در تاريخ معاصر اهل سنت ايران يكي از علماي اهل سنت .....
مگر اون لندني اراجيف گو ( البته اين عبد الشيطان ملحد زاده لندني با صحبتهاش جاي هيچگونه عذري نگذاشته و الا من از اين ديونه نوكر صفت ناصبي وهابي بهتر از اين ذكر شرش را ميكردم ) يادتان رفته ؟؟؟؟
يا انكه وقتيكه با جناب مولوي عبدالمجيد مرادزهي را فراموش كرديد ؟؟؟
اما در مورد جايزه 50 ميليون توماني ايشان , اثبات مشروعيت امامت از ايات قراني بسيار اسان است , اول شما اثبات كنيد كه اين پنجاه ميليون تومان را از كجا اوردي تا بفهميم حلال است يا حرام ( اگر از وهابيون ملحد باشد همين الان اين فتوا را از من داشته باشيد كه اين پول حرام در حرام است اين ناصبيان يهودي زاده يهودي صفت ) مورد تائيد من نيستند پولشان بمثل گوشت خوك ميماند ( اولين فتواي من در اين مورد تا برايتان ثابت شود اگر بخواهم ميتوانم فتوا بدهم بهتر از وهابيون و انرا از نظر شرعي اثبات بكنم ) در ثاني چگونه ثابت بكنم كه خودتو بخواب نزديد چونكه اونوقته كه نشنيدم خواب بودم ..
بهر حال من يكي كه منتظر اين مناظره هستم .
شرايط پخش هم بايد مورد موافقت قرار بگيرد چرا كه از نظر من شبكه نور يك شبكه اجنبي است بمثل رنگارنك . پارس , و,,,, بي بي سي

يا علي
3 | محب علي | Pakistan - Karachi | ٢٠:٣٧ - ٠١ مهر ١٣٨٩ |
آقاي قزويني! شما اگر راست مي‌گوييد که توانايي اينو داريد در مقابل استدلال‌هاي قوي علماي اهل سنت ايستادگي کنيد، چرا نمي‌ريد تو کانال صفا با شيخ عرعور مناظره کنيد. زيرا ايشان هميشه علما و مراجع شيعه را به مبارزه مي‌طلبد. اما کسي پيدا نمي‌شود که جواب ايشون رو بده و آبروي شيعه رو حفظ کنه.
4 | momen abdullah | Malaysia - Cyberjaya | ١٦:٣٩ - ٠٣ مهر ١٣٨٩ |
جناب محب عمر (شماره 3)! عمر چطور؟ عمر مناظره بلد بود؟ لطفا يکي از مناظرات عمر و دانشمندان ديگر اديان را براي ما ذکر بفرما. يا علي
5 | ططططط | Iran - Khorramshahr | ١٣:٠٠ - ١٨ مرداد ١٣٩٠ |
استاد قزويني استاد دروغ و سفسطه ومغلطه بازي است.
6 | فقغقثغث | Iran - Khorramshahr | ١٣:٠٤ - ١٨ مرداد ١٣٩٠ |
momen abdullah شما ظاهرا حضرت عمر را نمي شناسيد.
عزيز چيزي نگي بهتر حداقل بت نمي گن ابله
7 | ابولولو | Iran - Khorramshahr | ٢٢:٠٨ - ١٨ مرداد ١٣٩٠ |
کامنت 3 جناب محب عمر

جناب شيخ عرعور فعلا سرش خيلي شلوغه چون بايد تشريف دادگاه در مورد اتهاماتي که به ايشون وارد شده (عمل قوم لوط و سنت عمر ) مناظره کنه
8 | مجيد م علي | United States - Fremont | ٢٢:٤٥ - ١٨ مرداد ١٣٩٠ |
با سلام

جناب مكرر ط .يا فقغقثغث چرا خوب گوش نمي دهي حضرت ايت الله دكتر قزويني دامه بركاته مرتب ميگه كه """" بخاري اين را گفت مسلم انرا گفت يا فلان عالم اهل سنت اينرا گفت يا فلان اهل سنت انرا گفت حالا اگر اونها اهل دروغ كلك سفسطه و ملغطه باز بودند به استاد قزويني ربطي ندارد . در حقيقت اون بدبختها ( علماي اهل سنت عمر ) پي رو سنت ابوبكر عمر كه حضرت امير المومنين مولاي متقيان انها را دروغگو و خائن وحيله گر ميخواند بودند .
اما اينكه گفتي """ دوست و برادر عزيزمان جناب استاد momen abdullah اينكه ظاهراُ عمر را نمي شناسند صحيح است ايشان باطناً عمر را خيلي خوب مي شناسند
اين شما هستيد كه نه ظاهراً و نه باطناً عمر راميشناسيد پس بهتر است چيزي نگويي والا بهت ميگويند ابله

لبيك يا علي
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها