* ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ * | ||
ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ (ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½) ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ||
ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ | ï؟½ï؟½ï؟½شگï؟½ï؟½ |
فهرست نظرات |
41 |
نام و نام خانوادگي: alireza -
تاريخ: 23 بهمن 91 - 16:27:54
سايت خوبي داري سعي کن بهترش کني اينم وبلاگ منه دوست داشتي يک سرس بزنwww.bargemarefat.blogfa.comاينم بنر وبلاگم دوست داشتي بزارش . يا علي مدد |
42 |
نام و نام خانوادگي: علي -
تاريخ: 29 بهمن 91 - 01:37:36
با سلام بشما عزيزان که اهل تحقيق و شک و سپس عبور از تونل شک و رسيدن به يقين هستيد..بايد خدمتتون عرض کنم قبل از بحث در مورد فرعيات همچون ازدواج و غيره از امام زمان يا مهدي بايد در مورد صحت و درستي وجود خود آن شخص بحث کنيد..متاسفانه ما مسلمانان ناخواسته و بدون نيت گاهي در باتلاق شرک فرو ميرويم بدون آنکه به قرآن مراجعه کنيم مرتبا از کتبي که هيچ دليلي ندارد که نويسنده هاي آنها اشتباه فکرنکنند دليل مي آوريم. بهتر است بگويم من هم نظري دارم البته قرآني و توحيدي نه نظر شخصي..ببينيد اول اينکه هيچ جاي قرآن به فردي بنام امام زمان يا اصلا با چنين مشخصاتي که ميشنويم و رايج است يا با نام مهدي يا غيره و اينکه غايب باشد و در آينده ظهور خواهد کردو.......اشاره اي نشده و خودمان بهتر ميدانيم در قسمتهايي که به اين مسله ربطش دادند اگر کمي در بعد و قبل آيه و ترجمه دقيق دقت کنيم هيچ ربطي ندارد و حالا ما داريم درمورد ازدواج و فرزند شخصي بحث ميکنيم که اصلا وجود ندارد چون اولا در اسلام ناب چنين چيزي نيست و دوما اعتقاد به چنين چيزي که امام زماني غايب وجود دارد و فرض کنيد فقط سه نفر در سه نقطه دنيا همزمان اين حجت را صدا بزنند و از وي کمک بخواهند پس چه فرقي بين او و خداست؟ آيا شرک نيست؟ اصلا اين مسله خاتم النبيا بودن محمد(ص) را زير سوال ميبرد..چرا بايد دسيسه ديکتاتوران را براي تفرقه و رواج شرک قبول کنيم؟ چرا فقط روايات و احاديثي که با اصل توحيد و قرآن در تضاد است شجاعانه رد نميکنيم؟ حالا به فرض هم که روايتي از بزرگترين فرد باشد؟ از کجا معلوم که صحيح باشد؟ مگر متواتر است؟ مهم اين است چيزي که با اصل قرآن منافات دارد قبول نکنيم حالا به نام هرکس..حتي بسياري از روايات از جانب امامان بزرگوار به غلو و دروغ از زبان آن عزيزان ذکر گرديده پس لطفا اسلام را شوخي نگيريد. با تشکر جواب نظر: با سلام دوست گرامي از آيات فراوان مي شود وجود امام زمان عليه السلام را ثابت كرد به عنوان نمونه مواردي را ذكر مي كنيم: 1- آيه «اولى الامر» خداوند متعال مىفرمايد: «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِى الأَمْرِ مِنْکُمْ»؛ «خدا ورسول و صاحبان امرى را که از ميان خود شماست اطاعت کنيد.»( سوره نساء، آيه 59) از آيه فوق به خوبى استفاده مى شود که در هر عصر و زمانى بايد امام معصومى در قيد حيات باشد تا او را اطاعت نماييم، اطاعتى که همانند اطاعت خداوند است. مقصود از «اولى الامر» در آيه فوق، همان صاحبان شأن وامر ونهى است، کسانى که امور مردم در اختيار آنان است و آنان غير از معصومين کسانى ديگر نيستند، زيرا آيه دلالت بر وجوب اطاعت به طور مطلق و بدون هيچ قيد وشرطى دارد، واين مستلزم عصمت آنان است، و گرنه منجرّ به تناقض مى شود، به جهت آنکه اطاعت خدا ورسول بدون هيچ قيد وشرطى واجب است، حال اگر اولى الامر معصوم نباشند ودر برخى از موارد اشتباه يا سهو و نسيان داشته باشند و در عين حال اطاعت آنها به طور مطلق واجب باشد، مستلزم تناقض در وجوب اطاعت است. نتيجه اينکه مقصود از «اولى الامر» در آيه، معصومين است که در هر زمان بايد فردى از آنها باشد تا اطاعت گردد، ودر اين زمان کسى جز امام زمان (ع) نيست. حديث معروف «ثقلين» از جمله روايات متواتراست که انطباق آيه فوق را بر اهل بيت را تأييد مى کند، زيرا پيامبر (ص) در آن حديث امر به اطاعت از کتاب وع ترت واهل بيت معصوم خود کرده که همان «اولواالامر» در آيه فوق هستند، ودر آن نيز امر به اطاعت مطلق کرده است. 2-آيه «صادقين» خداوند متعال مى فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصّادِقِينَ»؛ «اى مؤمنين! تقوا پيشه کرده وهمراه با صادقين باشيد.»( سوره توبه، آيه 119) مقصود از «صادقين» در آيه برخى از مؤمنين است نه جميع آنان، حال اين بعض چه خصوصياتى بايد داشته باشد. از خود آيه استفاده مى شود که مقصود به صادقين کسانى هستند که صادق على الاطلاق هستند، و لذا على الاطلاق امر به اطاعت آنها شده است، تا افراد مطيع با اقتدا وهدايت از آنها به حقّ وحقيقت وسعادت نايل آيند. نتيجه اينکه: «صادقين» در آيه همان حاملان وحى وخلفاى رسول وامينان شرع وحاميان دين وائمه هدايت وچراغهاى هدايتند، کسانى که خداوند رجس وپليدى را از آنان دور کرده واز هر عيب ونقصى پاکشان کرده است. و اينان کسانى غير از اهل بيت عصمت وطهارت پيامبر: نيستند، که اوّل آنها اميرالمؤمنين على بن ابىطالب (ع) وآخر آنها مهدى (ع) است. فخر رازى از آيه فوق استفاده عصمت کرده و مى گويد: «از اين آيه استفاده مى شود که در هر زمان بايد صادقين معصوم موجود باشند...».( تفسير فخررازى، ج 16، ص 220) از امام باقر (ع) درباره آيه «اِتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصّادِقِينَ» سؤال کردم؟ حضرت فرمود: « آيانا عنى»؛ «ما را قصد کرده است.»( کافى، ج 1، ص 208) ونيز از امام رضا (ع) در ذيل آيه فوق نقل کرده که فرمود: «الصادقون هم الأئمّة»؛ «صادقين همان ائمه اند...».( همان) حاکم حسکانى حنفى به سند خود از عبداللَّه بن عمر در تفسير آيه فوق نقل کرده که مقصود از آن، محمّد واهل بيت اوست.( شواهد التنزيل، ج 1، ص 345) سبط بن جوزى از قول علما در تفسير آيه فوق نقل کرده که مقصود از آيه اين است که با على واهل بيتش باشيد.( تذکرة الخواص، ص 16 3- سوره «قدر» از سوره قدر استفاده مى شود که ملائکه، شب قدر در هر سال به جهت هر کارى بر زمين فرود مى آيند. «إِنّا أَنْزَلْناهُ فِى لَيْلَةِ القَدْرِ × وَما أَدْريکَ ما لَيْلَةُ القَدْرِ × لَيْلَةُ القَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ × تَنَزَّلُ المَلآئِکَةُ وَالرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ × سَلامٌ هِىَ حَتّى مَطْلَعِ الفَجْرِ»؛ «ما آن [قرآن] را در شب قدر نازل کرديم. وتو چه مىدانى شب قدر چيست؟! شب قدر بهتر از هزار ماه است. فرشتگان وروح در آن شب به اذن پروردگارشان براى [تقدير] هر کارى نازل مىشوند. شبى است سرشار از سلامت [و برکت ورحمت] تا طلوع سپيده.»( سوره قدر، آيه 5-1) در سوره دخان نيز به اين موضوع اشاره شده است. آنجا که مى فرمايد: «حم × وَالکِتابِ المُبِينِ × إِنّا أَنْزَلْناهُ فِى لَيْلَةٍ مُبارَکَةٍ إنّا کُنّا مُنْذِرِينَ × فِيها يُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِيمٍ»؛ «حم. سوگند به اين کتاب روشنگر. که ما آن را در شبى پر برکت نازل کرديم. ما همواره انذار کننده بودهايم. در آن شب هر امرى بر اساس حکمت [الهى] تدبير وجدا مى گردد.»( سوره دخان، آيه 4-1) ماه رمضان تا روز قيامت تکرار مى شود، ودر نتيجه ليلةالقدر نيز تا روز قيامت استمرار دارد. پس نزول ملائکه و روح نيز در هر شب قدر تکرار مى شود. سؤال اين است: ملائکه و روح که در هر سال، شب قدر بر زمين فرود مى آيند، بعد از رسول خدا (ص) بر چه کسى وارد مى شوند؟ با تأمل ودقّت پى مى بريم که در هر زمان بايد امامى کامل و معصوم وجود داشته باشد تا محلّ نزول ملائکه وروح گردد. امام باقر (ع) فرمود: «يا معشر الشيعة! خاصموا بسورة «إِنّا أَنْزَلْناهُ» تفلجوا، فواللَّه أنّها لحجّة اللَّه تبارک وتعالى على الخلق بعد رسول اللَّه (ص) وأنّها لسيّدة دينکم وأنّها لغاية علمنا. يا معشر الشيعة! خاصموا ب’«حم × وَالکِتابِ المُبِينِ...» فإنّها لولاة الأمر خاصّة بعد رسول اللَّه...»؛ «اى جماعت شيعه! با خصم خود به سوره «انا انزلناه» محاجّه کنيد که پيروز خواهيد شد، پس سوگند به خدا که اين سوره از براى حجت خداوند تبارک وتعالى بعد از رسول است. اين سوره همانا مدرک دين شما ونهايت علم ما است. اى جماعت شيعه! با آيه «حم. والکتاب المبين...» بحث کنيد؛ زيرا اين آيات اختصاص به واليان امر بعد رسول خدا دارد...».( کافى، ج 1، ص 249) و نيز فرمود: «وأيم اللَّه! إنّ من صدّق بليلة القدر، ليعلم أنّها لنا خاصّة...»؛ «به خدا سوگند، همانا هر کس تصديق کند ليلة القدر را، علم پيدا مى کند که از براى ما است...».( همان، ص 253و252، ح 9) امام اميرالمؤمنين (ع) به ابن عباس فرمود: «إنّ ليلة القدر فى کلّ سنة، وأنّه ينزل فى تلک الليلة أمر السنة وأنّ لذلک الأمر ولاة بعد رسول اللَّه (ص) فقلت: من هم؟ فقال: أنا وأحدعشر من ،صلبى أئمّة محدّثون...»؛ «همانا در هر سال ليلة القدر است، در آن شب امر يک سال نازل مىشود. براى آن واليانى است بعد از رسول خدا (ص). ابنعباس مىگويد عرض کردم: آنان چه کسانى هستند؟ حضرت فرمود: من ويازده نفر از صلب من که همگى امام ومحدثند.»( همان، ج 1، ص 248و247، ص 2) رسول خدا (ص) به اصحاب خود فرمود: «آمنوا بليلة القدر، إنّها تکون لعلىّ بن أبىطالب ولولده الأحدعشر من بعده»؛ «به ليلة القدر ايمان آورديد؛ زيرا براى على بن ابىطالب ويازده فرزند بعد از اوست.»( کمال الدين، ج 1، ص 281و280، ح 3)) 4- آيه بقية الله خداوند مي فرمايد: بَقِيَّةُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ هود:86(اگر با ايمان باشيد«بقية الله» براي شما خير است.) در نور الابصار آمده است: «چون (مهدي) ظهور كند، كعبه را پايگاه خويش قرار مي دهد و 313 نفر از يارانش به او مي پيوندند، آنگاه در نخستين سخن اين آيه را تلاوت مي كند «بقية الله بهتر است براي شما اگر ايمان بياوريد»، پس مي گويد: «منم بقية الله و خليفة خدا و حجت او بر شما.» مؤمن بن حسن مؤمن الشبلنجي، نورالابصار، چاپ دارالجيل، بيروت، 1409 هـ، ص 349 در اينجا نكته اي كه بايد به آن دقت كرد اين است كه روايات پيامبر صلي الله عليه و آله اهل بيت حضرت، مفسر و مبين قرآن هستند؛ زيرا خيلي از مسائل مانند ركعات نماز، خيلي از احكام حج و زكات و غيره در قرآن ذكر نشده است لذا طبق آيه «ماآتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا»« آنچه را رسول خدا براى شما آورده بگيريد (و اجرا كنيد)، و از آنچه نهى كرده خوددارى نماييد»حشر 7 و همچنين طبق آيه َ «أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاس» «ما اين ذكر [قرآن] را بر تو نازل كرديم، تا آنچه به سوى مردم نازل شده است براى آنها روشن سازى»نحل 44 . روايات پيامبر صلي الله عليه وآله معتبر است و بايد عمل شود؛ زيرا احاديث حضرت مفسر قرآن است و براي تشخيص صحت و سقم اين روايات قواعد رجالي وجود دارد كه ملاك قبولي و عدم قبولي روايات را ذكر كرده اند و چشم بسته و بدون دليل نمي شود گفت تمام كتاب ها اشتباه كرده اند. هيچ يك از مذاهب اسلامي حتي وهابيت در اصل مهدويت شكي ندارند بلكه با قاطعيت تمام به صحت روايات مهدويت درباره شخصيت و اوصاف و ظهور حضرت مهدي، اشاره كرده اند ابن تيميه در اينباره مي گويد:أن الأحاديث التي يحتج بها على خروج المهدي أحاديث صحيحة رواها أبو داود والترمذي وأحمد وغيرهم من حديث ابن مسعود وغيره احاديثي كه بوسيله آنها بر خروج مهدي احتجاج مي شود، روايات صحيح هستند كه ابو داود ، ترمذي و احمد و ديگران از ابن مسعود و غير او روايت كرده اند .ابن تيميه ، : أحمد بن عبد الحليم بن تيمية الحراني أبو العباس الوفاة: 728 ، منهاج السنة النبوية ، تحقيق : د. محمد رشاد سالم ، مؤسسة قرطبة - 1406 ، چاپ : اول ، ج 8 ص 254 . همچنان الباني محدث شهير وهابيت، انكار عقيده مهدويت را همانند انكار الوهيت خداوند دانسته است.االباني، شيخ ناصرالدين، سلسلة الاحاديث الصحيحة و شي من فقهها و فوائدها، رياض، مكتبه المعرف للنشر و التوزيع لصاحبها سعد بن عبد الرحمان الراشد، چاپ جديد، ج4 ص43 با اين حال آيا درست كه گفته شود در اسلام به مسئله امام مهدي عليه السلام اشاره نشده است؟! اما اينكه گفتيد چرا نام حضرت مهدي عليه السلام در قرآن نيامده است در اين خصوص به اين آردس رجوع كنيد درباره غيبت امام زمان عليه السلام بايد عرض شود كه غيبت و نهان زيستي، پديده اي نيست که براي اولين بار و تنها درباره آخرين حجت پروردگار روي داده باشد بلکه از روايات فراوان استفاده مي شود که تعدادي از پيامبران بزرگ الهي، بخشي از زندگي خود را در پنهاني و غيبت بوده اند و اين امر به جهت حکمت و مصلحت خدايي بوده و نه يک خواسته شخصي و يا مصلحت خانوادگي. بنابراين غيبت يکي از سنت هاي( قرآن کريم در آياتي متعدد از جمله غافر، 58؛ فتح، 23 و اسراء، 77 سخن از سنّت الهي مطرح کرده است و از مجموع اينها استفاده مي شود که مقصود از سنت الهي قوانين ثابت و اساسي الهي است که هرگز دگرگوني در آن روي نمي دهد. اين قوانين هم بر اقوام گذشته حاکم بوده است و هم بر اقوام امروز و آينده حکومت خواهد کرد. (تفسير نمونه، ج17، ص 435، با تلخيص)) غيبت در زندگي پيامبراني همچون ادريس، نوح، صالح، ابراهيم، يوسف، موسي، شعيب، الياس، سليمان، دانيال و عيسي عليهم السلام جريان يافته است و هر يک از آن سفيران الهي به تناسب شرايط سالهايي را در غيبت بسر برده اند.( کمالالدين، ج 1، باب اول تا هفتم، ص 254 تا 300). به همين دليل است که در روايات از غيبت حضرت مهدي عليه السلام به عنوان يکي از سنت هاي پيامبران ياد شده است و يکي از دلايل غيبت آن حضرت، اجرا شدن سنّت انبياءعليهم السلام در زندگي حضرت مهدي عليه السلام شمرده شده است. امام صادق عليه السلام فرموده است: به راستي که براي (امامِ) قائم از ما غيبتي است که مدت آن طولاني خواهد بود. راوي گويد: دليل اين غيبت چيست اي فرزند رسول خداصلي الله وعليه وآله؟ حضرت مي فرمايد: خداوند مي خواهد سنتهاي انبياء در غيبت هايشان درباره آن حضرت روي دهد.( بحارالانوار، ج 52، ح 3، ص 90). از سخن فوق اين نکته نيز آشکار ميشود که سخن از غيبت امام مهدي عليه السلام سالها پيش از ولادت آن بزرگوار، مطرح بوده است و پيشوايان اسلامي از پيامبر اکرمصلي الله وعليه وآله تا امام عسکريعليهالسلام از غيبت آن حضرت و بعضي از خصوصيات آن و آنچه در زمان غيبت اتّفاق خواهد افتاد، خبر داده اند و نيز وظايفي را براي مردم مؤمن در آن زمان بيان داشتهاند.( ر.ک به منتخب الاثر، فصل دوّم، بابهاي 26 تا 29، صص 312 تا 340). پيامبر اسلامصلي الله وعليه وآله فرمودهاند: مهدي عليه السلام از فرزندان من است... براي او غيبتي است و حيرتي (پريشاني) تا آنگاه که مردمان از دينهاي خود گمراه شوند پس در آن زمان ميآيد مانند شهاب ثاقب (ستارهاي روشن و تابان)؛ پس زمين را از عدل و داد پر مي کند همانگونه که از ظلم و ستم آکنده باشد.کمالالدين، ج 1، باب 25، ح 4، ص 536 اما مسئله كمك خواستن و واسطه قرار دادن ، انبياء ، امامان و صالحان به پيشگاه خداوند ريشه قرآني دارد چنانچه خداوند، در قرآن كريم ميفرمايد :يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ .مائدة، آيه35 اي كساني كه ايمان آوردهايد ، از خدا بترسيد و براي تقرب به او وسيلهاي بجوييد . اين آيه به تمامي مؤمنين دستور ميدهد كه به هر وسيلهاي كه سبب تقرب به خداوند ميشود تمسك بجويند ؛ بنابراين تقرب به خداوند بدون وسيله و واسطه امكان ندارد همچنين خداوند در آيه 64 سوره نساء ميفرمايد : وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِيمًا .و اگر آنان وقتى به خود ستم كرده بودند ، پيش تو مى آمدند و از خدا آمرزش مى خواستند و پيامبر [ نيز ] براى آنان طلب آمرزش مى كرد ، قطعاً خدا را توبه پذيرِ مهربان مى يافتند . همانطور که مشاهده مي شود رفتن به نزد رسول خدا براي طلب بخشايش در اين آيه عام است ؛ هم شامل حيات ايشان و هم بعد از مرگ ظاهري ميشود . اين آيه نشان ميدهد كه بايد براي طلب بخشش از خداوند، واسطه و وسيله آبروداري را پيدا كرد تا خداوند به خاطر او حاجات انسان را برآورده سازد . روايت فراواني نيز درباره توسل صحابه وجود دارد كه قابل انكار نيست و اگر كمك خواستن از غير خدا شرك باشد در اين صورت بايد گفت صحابه مشركند آيا چنين چيزي را قبول داريد؟ و بعضي از اين روايات نيز در كتاب هاي معتبر اهل سنت يعني صحيح بخاري و مسلم نقل شده است جهت اطلاع به اين آدرس مراجعه كنيد بنابراين توسل به غير خدا منافات با قرآن ندارد بلكه عين عمل به خود قرآن است موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات |
43 |
نام و نام خانوادگي: ali -
تاريخ: 16 اسفند 91 - 19:00:08
omid khoda bahar khahad amad.va in hame zolm az beyn khahad raft. |
44 |
نام و نام خانوادگي: هدايت الله حبيبي -
تاريخ: 25 اسفند 91 - 23:47:08
الي متي احارفيک يا مولاي؟ تاکي سرگردان غيبت توباشم مولاجان؟ |
45 |
نام و نام خانوادگي: سيد -
تاريخ: 03 فروردين 92 - 19:28:26
سلام، علي آقا که ميگه کسي به نام مهدي در قرآن نيست، من ازش سوال دارم که توي قرآن نيومده که نمازهاي يوميه را با چه کيفيت و چند رکعت بخوانيم، ميخوام بدونم علي آقا از کجا ميدونه نماز صبح دو رکعته و . . . ؟؟؟ اگه احاديث نبوي را قبول داري که نميتوني قبول نداشته باشي چون بزرگانتون قبول کردن، طبق حديث جابر و احاديث زياد ديگري بايد وجود امام زمان را قبول کني. يا حق |
46 |
نام و نام خانوادگي: منتظر -
تاريخ: 10 فروردين 92 - 11:38:58
سلام بر بنده خدا و شيعه علي (عليه السلام) خيلي خوشحال شدم که همچين وبيرو برامون معرفي کردين اميدوارم که بتونم استفاده کنم و براي ديگر دوستان همچين سايتي رو معرفي کنم. يا علي التماس دعا |
47 |
نام و نام خانوادگي: سجاد سواري -
تاريخ: 10 فروردين 92 - 23:17:22
با سلام خدمت برادراي گلم.ميخواستم بدونم اسم 313 يار امام(عج) در احاديث معتبر اورده شده يا نه؟ جواب نظر: با سلام دوست گرامي در روايات به صفات و ويژگي هاي اين 313 نفر اشاره شده است ولي نام آنها به خصوص ذکر نشده است جز برخي افراد مثل اصحاب کهف، سلمان، مالک اشتر موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات |
48 |
نام و نام خانوادگي: شمس الدين جليليان -
تاريخ: 20 ارديبهشت 92 - 00:46:37
كامنت42 موسوم به علي مامت را به وهابي تغيير بده . اين داستان و شبهه ي قديمي ذكر نشدن نام حضرت علي و ديگر معصومين را امام ششم ما ‘صادق آل محمد ‘ جواب داده اند و فرموده اند همان گونه كه در قرآن امر به نماز شده اما جزئياتش را پيامبر تبيين فرموده ‘ امامت نيز همين طور است . اگر نام علي در قرآن نيامده نام عمر و ابوبكر و عثمان هم نيامده و قرآن جز در موارد ضروري و بي خطر ‘ نام اشخاص را نياورده . كجاي قرآن گفته كه امر جانشيني رسول اكرم را با شورا مشخص كنيد . اطيعوالله و اطيعواالرسول و واولوالامر منكم - كسي كه مثل پيامبر معصوم نباشد خداوند امر به اطاعت محض از او نمي كند حالا بماند مفتيان وهابي امير قطر و ملك عبدالله را مصداق اين آيه مي دانند ... . |
49 |
نام و نام خانوادگي: حامد -
تاريخ: 05 خرداد 92 - 15:39:44
الي متي احارفيک يا مولاي؟ تاکي سرگردان غيبت توباشم مولاجان؟ تا جهنم. |
50 |
نام و نام خانوادگي: چيز چيز -
تاريخ: 06 خرداد 92 - 13:17:41
اصلا بدر نمي خورد |
51 |
نام و نام خانوادگي: milad -
تاريخ: 24 خرداد 92 - 17:27:26
با توجه به ايه قران (رسولاني بشارت دهنده و اخطار کننده، تا براي مردم، پس از آن رسولان در برابر خدا حجّتي نباشد. و خدا عزّتمند و حکيم است) حجت بن الحسن دروغ است. جواب نظر: با سلام دوست گرامي با كمي دقت خواهيد فهميد اين آيه در صدد نفي حجت هاي بعد از پيامبر صلي الله عليه و اله نيست؛ زيرا لام در «لئلا َيكون لِلنَّاسِ عَلَى اللَّه حجة بعد الرسل»، لام غرض است يعنى رسولان را فرستادم براى اينكه بر مردم حجت تمام گردد و به اين معني نيست كه بعد از پيامبران حجتي(امام ) نيست؛ بلكه در حقيقت اين آيه غرض از بعثت پيامبران را روشن مىسازد كه خداوند پيامبران را از آن جهت فرستاد تا مردم حجتى و برهاني بر خدا نداشته باشند و روز قيامت نگويند كه تكليف خود را نمىدانستيم و نگويند ما را رسولى نبود كه به ايمان دعوت كند و از شرك باز دارد و خير و شر را بيان نمايد .پس مقصود آيه اين است كه با آمدن پيامبران و تبليغ پيام الهى بر مردم حجت براى همه مردم تمام مىشود و جاى عذر و بهانه براى كسى باقى نمىماند. در حقيقت اين آيه اشاره به قاعده عقاب بلابيان دارد. طبري در ذيل اين آيه گويد: مقصود از لئلا يكون اين است كه كسي كه به خدا كافر شده است و يا كسي كه گمراه شده است ،هنگام عقاب خداوند دليلي بر عليه خدا نداشته باشد كه چرا عقابم مي كني . جامع البيان ج6 ص22 نكته ديگري كه احتمالا شما را در اين مسئله به شك انداخته است، كلمه «حجة» است. لازم به ياد آوري است كه حجت به معني برهان و دليل است كه در اين آيه هم به اين معني است نه به معني امام و يا رهبر تا بگوييم آيه حجت به معني امام را بعد از رسل نفي مي كند موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات |
52 |
نام و نام خانوادگي: رضا -
تاريخ: 01 تير 92 - 20:31:34
عالي بود ياعلي مدد اگه توانستي به وبلاگ زير بيا ونظر خودت رابنويس shiftegan1389.blogfa.com/ |
53 |
نام و نام خانوادگي: صفرپاشاپور -
تاريخ: 01 تير 92 - 23:38:50
پيشا پيش ميلادامام دوازدهم را يه تمامي شيعيان جهان تبريک ميگويم |
54 |
نام و نام خانوادگي: حميدرضا مظاهري تهراني -
تاريخ: 02 تير 92 - 17:51:17
سلام به شايستگان سلام.انکار وجود خدا از جهل است و از عقل نيست و ان خداي که خلق نمود و گستره داد هرگز به بيهوده رها نساخت انکار منجي براي بشريت هم از عقل نميباشد او هست و حي و زنده روزي که مقدر فرمان الهي باشد ظهور خواهد نمود اصلا لازمه بودنش براي بشريت اجتناب ناپذيره بايد بدانيم که پس از اخرين دين خدا براي پاسداري از ان اشخاصي از سوي پروردگار ميبايست باشند و اکنون که يازده نگهبان دين خدا در جهان مادي نيستند اخرين نفرشان براي روز موعود که در قران هم وعده اش داده شده خواهد امد و اگر بگويم نعوذ بالله چگونه انساني ميتواند با چنين عمر بلندي در زمين باشد قدرت خداوند را محدود کرده ايم خداوند قدرتش نامحدود و وراي تصور بشريست براي او هيچ کاري نشد و اما و اگر ندارد در خلقت امام زمان هم متوانيم از ژني نام ببريم که در ديگران نيست و در وجود انبياي چون خضر نبي و عيسي مسيح . خنوخ نبي و الياس نبي اين ژن طول عمر موجود ميباشد و اينگونه اگر براي ما فرسايش ساليانه هست براي ايشان اين فرسايش قرني خواهد بود خيلي ساده ميتوان پي برد که ژنتيک ايشان با ما متفاوت است و از قدرت خداوند هم اين کار دور نيست .تصور کنيد مورچه اي را در نوک انگشت خود داريم و از او بخواهيم انسان را توصيف کند ايا ميتواند به ماهيت انسان کاملا پي ببرد مسلما جواب منفيست ما هم همچون مورچه اي هستيم که ميخواهيم خداوند را توصيف کنيم و خلقتش را وصف نماييم و به او ايراد بگيريم بيايم به عجزمان در مقابل خلقت خداوند اعتراف کنيم تا در عقلمان که به ما وديعه داده لااقل شک نکنيم |
55 |
نام و نام خانوادگي: مريم حسيني -
تاريخ: 02 تير 92 - 23:30:55
السلام عليک يا مهدي فرزند پاک علي و فاطمه بيا و به وهابيت و ظلم هاي وهابيت پليد خاتمه ببخش مارا که چشم به راه امدن شکوهمند و پيروز مند تو هستيم درياب يا مهدي عده يي چشم و گوش بسته تو را انکار مي کنند گناه شان نيست لياقت درک وجود تو را ندارند بيا و بادست اهوراييت بت هاي کور و کر کننده زمانه را نابود کن و به فرياد ستم ديد گان جهان برس بيا و نشان بده که وعده خداي پاک تحقق يافتني است و خللي در ان راه ندارد دنيا را وهابيت از خدا و دين بي خبر پر کرده و با اشاعه پليدي هاي دور از تصور و بدعت هاي شرم اور دارند به ريشه اسلام تيشه مي زنند بيا و حسين گونه با فساد و پليدي زمانه مبارزه کن يا مهدي ادرکني |
56 |
نام و نام خانوادگي: نازنين -
تاريخ: 03 تير 92 - 00:20:31
ميلاد امام زمان مبارک |
57 |
نام و نام خانوادگي: عبدالله -
تاريخ: 03 تير 92 - 20:02:00
عمريست که از حضور او جا مانديم در غربت سرد خويش تنها مانديم او منتظرست تا که ما برگرديم ماييم که در غيبت کبري مانديم .اللهم عجل لوليك الفرج. ميلاد موعود مبارك. |
58 |
نام و نام خانوادگي: فرشاد -
تاريخ: 04 تير 92 - 11:22:24
دم حرچي عاشق اميرالمومنين گرم قطعا آقا اومد ولي به چشم من نيامد آقا به اين بزرگوارا حساسه قسم بدين که انشا... مياد (امام حسين(ع)/حضرت ابوالفضل(ع)/بي بي زينب(س)) |
59 |
نام و نام خانوادگي: ايمان -
تاريخ: 04 تير 92 - 18:05:58
يه سوالي هميشه ذهنم رو مشغول ميکنه. وجود خود امام زمان درش شکي نيست. ولي در مورد خانوادشون نميتونم موضوع رو هضم کنم به چند دليل 1. اگه همسر داشته باشن اونم از نوع انسان طبيعتا بايد يه زندگي با روال انساني داشته باشن. طبيعتا داشتن همسر و فرزند باعث ايجاد روابط اجتماعي شده و مسائلي به همراه داره. 2. ايا امام روابط اجتماعي ندارن، دوست صميمي، همکار و يا غيره. 3. اگر همسر و فرزند امام از نوع انسان نيست پس ميتوان گفت فقط انسانه که از جاي امام خبر نداره. خوب اين وسط تکليف کسايي که به غير انس در ارتباط هستن چي ميشه. تکليف فرزندان و همسرانشون چي ميشه؟؟؟؟؟؟ جواب نظر: با سلام دوست گرامي؛ در مورد زندگي شخصي ايشان چنانكه بيان داشتيم اطلاعي در دست نيست و نواب خاصه هم چيزي نگفته اند اما چون در اسلام به ازدواج تاكيد شده و از مجرد بودن نهي شده و همچنين در برخي روايات آمده است كه ايشان در بين ما زندگي مي كنند ولي ما ايشان را به عنوان امام نمي شناسيم ممكن و بلكه محتمل ظني است كه ايشان ازدواج كرده و همسر و فرزند دارند ولو اينكه آنها هم ايشان را به اين عنوان نشناسند. وايشان با بسياري از شيعيان مخلص و عاشقان حقيقي خود مانوس اند و از شيعيان دستگيري مي كنند ام بصورت ناشناس. موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات (1) |
60 |
نام و نام خانوادگي: ايمان -
تاريخ: 04 تير 92 - 18:37:10
ببينين، جواب شما خيلي کليه. قبول دارم که در روايات اومده و يقين دارم ايشون دربين ما زندگي ميکنن. ولي يه سوال از خود شما: شما يکي از نزديکانتون به ازدواج شخصي در مياد و به طبع شما با ايشون در ارتباط هستيد براي شما جاي سوال به وجود نمياد چرا اين آقا سنشون تغيير نميکنه و يا روال طبيعي در زندگيشون موجود نيست. خوب اگر ازدواجشون از نوع دائم باشه طبيعتا از شان امام به دور هست که تاقبل از مرگ از همسرشون جدا شن. براي همسرشون ويا فرزندانشون اين سوال ها بوجود نمياد. . البته من معمولا ترجيح ميدم به اين مسائل فکر نکنم. ولي اين سوالاتي که ممکنه براي هرکسي بوجود بياد جواب نظر: با سلام دوست گرامي؛ ما در مورد اصل ازدواج با اما و اگر صحبت مي كنيم و تنها نتيجه اي كه گرفته ايم هم ظني است حال چگونه بتوانيم چنين جزئياتي را در اين مورد بدست آوريم؟ اينگونه اطلاعات از مطالبي است كه انشا ء الله بعد از ظهور ايشان معلوم مي شود. در ثاني گفتيم ممكن است همسر احتمالي ايشان، ايشان را به عنوان امام نشناسد، طرف ديگر آن اين است كه ايشان را به اين عنوان كه امام هستند بشناسد، بُعدي نيست. حتي برخي از ابدال هم ايشان را مي شناسند و با ايشان در ارتباطند فقط براي عوام مشخص نيستند چون يكي از علل غيبت ايشان حفظ جانشان است حال اگر كسي راز نگه دار باشد و از درجه بالاي اخلاص برخوردار باشد از اين جهت مشكلي نخواهد بود. موفق باشيد گروه پاسخ به شبهات (1) |
61 |
نام و نام خانوادگي: محمد دهقان -
تاريخ: 05 تير 92 - 14:54:35
خسته نباشيد واقعا جالب بود "ان تنصروالله ينصركم و يثبت اقدامكم" |
62 |
نام و نام خانوادگي: بنده خدا -
تاريخ: 07 تير 92 - 02:09:58
امام زمان تا دوستداراني مثل شما داره دشمن نياز نداره |
63 |
نام و نام خانوادگي: ramin 699 -
تاريخ: 12 تير 92 - 17:42:46
مشکل ما زاويه ديد ما نسبت به امام زمانه(ع)(عج).امام زمان رو ما نميشناسيم.ما خدا رو نميشناسيم.با عشق نداريم؛اين خيلي مهمه.عشق نداريم... .امام زمان 1200 سالست که منتظر ماست .ما چه کار ميکنيم؟منتظرش هستيم... .چقدر احمقانه .واي بر ما. ما بايد پيش اون بريم نه اون.ولي من بدبخت اينو نمي فهمم.خدا رو بشناسيم.روي اسم الرحمن تمرکز کنيم.اين خيلي مهمه.خيلي کمکتون ميکنه.خيلي. واي بر ما منتظران |
64 |
نام و نام خانوادگي: شمس الدين جليليان -
تاريخ: 14 تير 92 - 23:13:55
امام زمان (عج) زنده و سلامت هستند و مانند آفتاب پشت ابر مومنين را هدايت مي فرمايند مهم اعتقاد قلبي و عملي به وجود مبارک ايشان است بقيه ي موارد نطير کيفيت زندگي و مجرد يا متاهل بودن آن حضرت خيلي مهم نيست . ضمنا تاکيد اسلام بر ازدواج منافاتي با مجرد بودن آن حضرت ندارد چون اولا وجود مبارک امام با مردم عادي فرق دارد ثانيا حضرت عيسي و حضرت يحيي هم مجرد و مورد ستايش خداوند بوده اند ... |
65 |
نام و نام خانوادگي: مصطفي محمدي -
تاريخ: 22 تير 92 - 13:04:21
سلام امام زمان(عج)اي کاش زودتربياي اقا دلمون خيلي برات تنگ شده اقا |
66 |
نام و نام خانوادگي: محمد -
تاريخ: 29 تير 92 - 09:23:20
اللهم عجل له وليک الفرج |
67 |
نام و نام خانوادگي: ا .... -
تاريخ: 31 تير 92 - 14:18:36
چرا اينقدر خودتون رو اذيت ميكنيد امام زمان در استان ايلام زندگي مكند به نام ... (كه رهبر معظم آنرا ميداند ) 41 سال سن دارد داراي زن و يك فرند كودك است در شركتهاي خصوصي كار ميكند كه الان هم به دليل تحريم كاشون تعطيل شده اگر خواستيد اطلاعات بيشتري را با اجازه ايشان و رهبر معظم جمهوري اسلامي با دادن نام و نشانهايي از ارتباط رهبر جمهوري اسلامي با ايشان خواهم گفت |
68 |
نام و نام خانوادگي: 14 -
تاريخ: 31 تير 92 - 14:20:37
سلام |
69 |
نام و نام خانوادگي: افشين -
تاريخ: 14 مرداد 92 - 22:06:34
با سلام اگر کميZ به وجدانمان مراجعه کنيم کاملا روشن خواهد شد که چه قدر در مواقع گرفتارZ و اضطرار به آن امام عزZيز و غاZيبمان توسل کرده و چه گرفتارZيهاييZZ که با دستان مبارک اZيشان از ما برطرف شده و وجود مبارک اZيشان غير قابل انکار است و در ثانيZ اZين همه بزرگان دZينZ ما که همگيZ به صدق قول و فعل معروفند و به تواتر بر ما ماجراها از وجود مبارک اZيشان نقل ميکنند را چه باZيد گفت و از طرفZ چگونه ميتوان قبول کرد که پروردگار حکيم ما را بدون راهبر رها کند پس بر ماست که وسوسه هايZ فتنه انگيز شياطين را با سوالات درست اشتباه نگيرZيم و به جاZي پرداختن به فرعيات غير ضروريZ Zکمي منتظر واقعZ و فعال باشيم. هر چند که اZين دست و پا زدن ها و وسوسه هايZ شياطين نيز دليل بر وجود حقيقت انکار ناپذZر امام غايب هست وگرنه براZي Zيک خيال اينهمه سرماZيه گذاريZ نميZکردند. السلام عليک Zيا ابا صالح المهديZ .(عجل ا...تعاليZ فرجه الشرZف) |
70 |
نام و نام خانوادگي: سيداحمد حسيني -
تاريخ: 15 مرداد 92 - 04:07:23
اي کاش که بيايد |
71 |
نام و نام خانوادگي: مهرداد -
تاريخ: 19 مرداد 92 - 12:42:53
باسلام.شمادوستان گرامي يكم سخت ميگيرين اگه خداوند بخواد همه ي اون جزييات ازدواج فراهم ميشه چطور پروردگاري كه 7ميليارد ادم رو مي افرينه و اونا رو به هم ربط ميده بعد نميتونه براي امام زمان يكي از بهترين افريده هاش روابطي قرار بده البته باجزييات كه ديگران ازان مطلع نشند؟؟!! مطمعنا من خدايي قويتر ازاينو ميپرستم خدايي كه ميتونه طبق روايات اگه يه روز مونده به قيامت امام زمان را دستور به ظهوربده و الي اخر..اينكه مطمعنا سختره .فقط ما بايد اماده بشيم و اماده شدن يعني انس گرفتن به انجام وظايف كه انشالله ازپسش بربيام بقيه رو خداوند حل ميكنه.با تشكر. |
72 |
نام و نام خانوادگي: فرشيد ملك حسينى -
تاريخ: 23 مرداد 92 - 23:36:08
مهم ان است كه اعتفاد به وجود مباركة اقا مان داشته باشيم و منتظر باشيم كه انشالله ظهور فرمايند .تشنه ايم به جان مباركش انشاالله خواهد امد . |
73 |
نام و نام خانوادگي: فرشيد ملك حسينى -
تاريخ: 23 مرداد 92 - 23:54:56
ما وارث تمدن گذشته ايم گر چه كنون در ابتدا ننشسته ايم بوديم خدا پرست و كنون مفتخريم كه در عهد ماضى با دگران نبودهايم كامل شديم تا كلام احمد شنيده ايم شكر خدا به مرتبه رسيده ايم آل نبى به رهبرى گزيده ايم راه خدا رو از خدا گرفته ايم بنا كنيم تمدنى به عشق انتظارمان رهى كه مى رويم رسد به افتخارمان |
74 |
نام و نام خانوادگي: مهدي بابايي -
تاريخ: 21 شهريور 92 - 09:27:11
با سلام وخسته نباشيد ميشه لطف كنيد . رواياتي از پيامبراكرم(ص) را درباره وجود شخصيتي امام رمان(عج) را بياوريد؟ چون شبكه وهابيت كلمه مدام در اين باره سخن ميگه و بطور كلي وجود همه ائمه اطهار را منكر ميشن. باتشكر جواب نظر: باسلام
دوست گرامي؛ در اين مورد مي توانيد به كتابهاي، غيبه نعماني (ره) ، غيبه شيخ طوسي(ره) كمال الدين وتمام النعمه صدوق(ره) النجم الثاقب و منتخب الاثر و... مراجعه نماييد ما در اينجا به چند روايت در اين مورد اشاره مي كنيم:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ: «الْمَهْدِيُّ مِنْ وُلْدِي، اسْمُهُ اسْمِي، وَ كُنْيَتُهُ كُنْيَتِي، أَشْبَهُ النَّاسِ بِي خَلْقاً وَ خُلْقاً، تَكُونُ لَهُ غَيْبَةٌ وَ حَيْرَةٌ حَتَّى تَضِلَّ الْخَلْقُ عَنْ أَدْيَانِهِمْ، فَعِنْدَ ذَلِكَ يُقْبِلُ كَالشِّهَابِ الثَّاقِبِ، فَيَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً.»
رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: فرزندم مهدى، نامش نام من است و كنيهاش كنيه من ، در خلقت و اخلاق شبيهترين مردم نسبت به من است ، او غيبت و حيرتى دارد كه خلق از دين خود گمراه شوند و اين وقت است كه چون شهاب ثاقب باز آيد و زمين را پر از عدل و داد كند چنانچه پر از ظلم و جور شده باشد. الصدوق، ابوجعفر محمد بن علي بن الحسين (متوفاى381هـ)، كمال الدين و تمام النعمة، ص287، تحقيق: علي اكبر الغفاري، ناشر: مؤسسة النشر الاسلامي ( التابعة ) لجماعة المدرسين ـ قم، 1405هـ . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): «كَيْفَ أَنْتُمْ إِذَا اسْتَيْأَسْتُمْ مِنَ الْمَهْدِيِّ، فَيَطْلُعُ عَلَيْكُمْ صَاحِبُكُمْ مِثْلَ قَرْنِ الشَّمْسِ، يَفْرَحُ بِهِ أَهْلُ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ.
فَقِيلَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، وَ أَنَّى يَكُونُ ذَلِكَ؟ قَالَ: إِذَا غَابَ عَنْهُمْ الْمَهْدِيُّ، وَ أَيِسُوا مِنْهُ.» رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: چگونه هستيد زمانى كه از آمدن مهدى مأيوس مىشويد؛ پس ناگهان صاحب شما همانند خورشيد فروزان ظهور مىكند؛ به طورى كه تمام اهل زمين و آسمان خوشحال خواهند شد. سؤال كردند: اى پيامبر خدا ! چه زمانى اين اتفاق مىافتد ، فرمود: زمانى كه مهدى غائب شود و مردم از او مأيوس شوند. الطبري الصغير ، أبو جعفر محمد بن جرير بن رستم (متوفاى ق5هـ)، دلائل الإمامة، ص 468، تحقيق و نشر: قسم الدراسات الإسلامية مؤسسة البعثة ـ قم ، الطبعة : الأولى، 1413 هـ. برخي از روايات رسول الله صلي الله عليه و آله از كتب اهل سنت را در كتاب «نويد امن وامان» نوشته آيت الله لطف الله صافى گلپايگانى ببينيد.
احاديث و اسناد بيشتر در مقالات زير از همين سايت:
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1) |
75 |
نام و نام خانوادگي: حامد -
تاريخ: 02 مهر 92 - 15:25:30
بنده خدا من حاج آقايي رو ميشناسم که ازدنيا رفته ودر زمان حياتشون نوه ي هفتم حضرت حجت {عج}رو ديدن. |
76 |
نام و نام خانوادگي: محمد برومند -
تاريخ: 04 مهر 92 - 21:42:08
من با نظر اون دوستمون که گفته بود اين مسئله جزو فرعيات موافقم درسته متن عالي بود دستتون درد نکنه ولي بهتره ما به مسائل اصلي بپردازيم وشرايط ظهور را فراهم کنيم فرهنگ مهدوي وياد حضرت رو شد با يک شعر گسترش بديم ولي در کل ممنون.يه وبلاگ هم بنده حقير دارم اطفا سر بزنيد ونظر خودتون رو بگيد ودوست داشتين لينک کنيد اجرتون با آقا امام زمان.التماس دعاي فرج با معرفت.آدرس:http://www.yaemam12.blogfa.com/ |
77 |
نام و نام خانوادگي: رضا -
تاريخ: 23 مهر 92 - 01:02:30
به اسم الله که حتZ ازجانداران زنده ازقران اسم برده وموراازماست جداکرده ودرک وفهم وعقل داده که باروشنZ به همه دنZانظاره کنZم.شمارابه اسمش قسم مZ دم اگه مطلبZ غZرقرآنZ باشد حتZ خواندنش گناه دارد !خداوند درقران مZ فرماZد؛ماقران راساده واسان بZان کردZم .رسوالله (ص)امام علZ وامام زمان وZZZمن تو فقط براZ رضاZ الله تلاش مZ کنZم پش چرااسم اعظم الله Zادمان رفته دارZم چZزZ رامZ نوZسم ومZ خوانZم که هZچ پاZه واثاثZ ندارد .الله اکبر |
78 |
نام و نام خانوادگي: ف.رضايي -
تاريخ: 29 مهر 92 - 22:28:04
سلام به نظر من بهتر بود خلاصه تر ميشد چون اشتياق براي خوندن هم بيشتر ميشد... ممنون بابت مطلب ارزنده.. |
79 |
نام و نام خانوادگي: صدراله محسني -
تاريخ: 23 آبان 92 - 07:01:05
اقاي من وجودم بي توباشد چون درختي که هيزم داردو حاصل ندارد دوست داريم باهمه گنه کاريمون اللهم عجل لوليك الفرج |
80 |
نام و نام خانوادگي: زهرا دهقاني -
تاريخ: 23 آبان 92 - 10:44:40
بسيار عالي بود وبهره مند شدم وپاسخ بساري از سوالاتم را باتوجه به متون به دست اوردم,ازتان سپاس گذارم. |
صفحه بعد | [1] [2] [3] [4] | صفحه قبل |