* ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ *
ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ (ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½) ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½شگï؟½ï؟½
تاريخ: 29 آبان 1386 تعداد بازديد: 112707 
آيا يك خانم شيعي مي تواند با يك فرد سني ازدواج كند ؟
گروه شيعه  

سؤال كننده :‌ سوده اميني

توضيح سؤال :

با سلام

يكي از مسائلي كه اخيرا توسط گروهي از برادران اهل سنت بر روي سايتي فرانسوي زبان مطرح شده بود اين بود كه مخصوصا شيعيان ايراني ازدواج با سنيها را ممنوع اعلام كرده اند .  آيا فقهاي شيعه اين امر را مجاز دانسته اند ؟ لطفا نظر تني چند از اين بزرگان را اعلام بفرمائيد ؟

با تشكر .

پاسخ :

اما در بين اهل تسنن فتواي به حرمت ازدواج اهل برخي فرق با فرق ديگر مطرح شده است :

حرمة الزواج الحنفي من الشافعية

قال الشيخ أبو حفص في فوائده :

لا ينبغي للحنفي أن يزوّج بنته من رجل شافعيّ المذهب . وهكذا قال بعض مشايخنا ولكن يتزوج بنتهم . زاد في البزازية تنزيلا لهم منزلة أهل الكتاب .

البحر الرائق لابن نجيم المصري ، ج2 ، ص80 .

سزاوار نيست که حنفي دخترش را به مردي از شافعي دهد-اينچنين گفته اند بعضي از اساتيد ما – ولي دختر از شافعي ها مي توان گرفت. در بزازيه گفته است جون ايشان مانند اهل کتابند!!!

اما در بين شيعه چنين مطلبي به عنوان حکم اولي موجود نيست و بلکه فتواي به جواز داده شده است :

ولعله أشار بذلك إلى ما في النكاح من عدم جواز تزويج المخالف المؤمنة مخافة على دينها فلا يكون كفوا لها ولكنه كما ترى ، لا يصلح بمجرد ذلك للخروج عن مقتضى العمومات جنسا ونوعا

جواهر الكلام - الشيخ الجواهري - ج 22 - ص 338

شايد كه اين مطلب اشاره دارد به عدم جواز ازدواج زن شيعه با مرد سني بخاطر ترس بر دينش پس سني کفو شيعه نيست . اما اين مطلب اشکال دارد ونمي توان به مجرد آن از عمومات ( روايات وادله مجوز ازدواج با اهل تسنن) خارج شد.

إلا إذا قلنا بحرمة تزويج المؤمنة من المخالف ، لأخبار دلت على ذلك ... لكن الأقوى عدم التحريم .

كتاب المكاسب - الشيخ الأنصاري - ج 3 - ص 592

مگر اينکه بگوييم جايز نيست زن شيعه با مرد سني ازدواج کند چون رواياتي داريم ... اما اقوي ( فتوي) عدم تحريم است .

سؤال 1681 : المشهور أنه يكره تزويج الإمامية من المخالف ، ولهذا فالعلماء في الخليج ( حفظهم الله ) يمتنعون من اجراء العقد بينهما فلعل ذلك يكون رادعا للفتاة أو أهلها عن المضي في هذا الأمر ، والذي يحصل في بعض الأحيان أنهما يصران على التزويج من بعضهما البعض أو أن الولي يشترط أن يكون العقد عند أحد علماء الإمامية ، ومع ذلك العالم يرفض والولي يصر على ذلك ، وقد تحصل المعصية مع مواصلة الرفض فما هو برأيكم الحل المناسب ؟

التبريزي : ما ذكره المشهور من علمائنا حكم لتزويج المؤمنة نفسها من المخالف بعنوانه الأولي ، وأما بالنظر إلى بعض العناوين خصوصا ملاحظة أمر أولادها مستقبلا ، فاللازم أن لا تقدم على أمر يخرج معه أولادها عن ولاية أهل البيت ( سلام الله عليهم ) إلى ولاية غيرهم فضلا عما إذا كان خوف من لحوقها بنفسها بولاية غيرهم قبل أولادها ، والله العالم .

بيان جواب سوال: مشهور (كراهت ازدواج زن شيعي با مرد سني ) حکم اوّلي است ( يعني ازدواج في نفسه حرام نيست ومکروه است) اما بانظر به بعضي از مطالب مخصوصا وضعيت آينده دختر ( حفظ جان ودين وي در آينده) لازم اين است که عملي انجام ندهد که موجب خروج اولادش از ولايت اهل بيت گردد. چه برسد که خودش از شيعه بودن دست بردارد .

اين مطلب علت فتواي تمامي علمايي است ( که بخاطر وضع موجود جامعه  وفشار هايي که بر دختران شيعه از طرف شوهران اهل تسنن ويا خانواده آنان وارد شده است که حتي در بسياري موارد صدمات جسمي شديد ودر بعضي موارد صدمات جاني بر ايشان وارد آورده است ) ازدواج با برادران اهل تسنن را براي دختران شيعه جايز نمي دانند .

اکنون به بعضي از فتاوا اشاره مي نماييم:

1- آية الله العظمي خامنه اي:

سايت ايشان در بخش پرسشهاي متداول قسمت ازدواج و طلاق :

ازدواج با مرد سنى

س: ازدواج زن شيعه با مرد سنى چه حکمى دارد؟

ج) اگر خوف انحراف از مذهب نباشد، مانعى ندارد.

2- آية الله العظمي مکارم شيرازي :

http://www.makaremshirazi.org/persian/modules.php?name=es&p=2&id=104

سوال:  آيا من كه دختري شيعه هستم ميتوانم با پسري سني كه معتقد به خدا و پيامبران مي باشد و حضرت علي را "فردي" بزرگ مي داند و براي همه امامان احترام قائل است، اما به مسئله امامت آنطور كه ما اعتقاد داريم، معتقد نيست جايز است؟ بايد متذكر شوم كه احترام به تمامي امامان مي گذارد به عنوان افراد خاص.

جواب: احتياط اينست كه با آنها ازدواج نكنيد چرا كه تكليف فرزندان شما فردا از نظر مذهب مبهم خواهد بود.

3- آيةالله العظمي فاضل لنکراني رحمه الله:

 جامع المسائل ج1 ص416 مسائل متفرقه ازدواج:

http://lankarani.ir/far/bok/view.php?ntx=037020#415

سؤال 1568 :آيا جايز است دختر شيعه به شوهر سنّي داده شود؟

جواب: بهتر است از اين كار اجتناب شود.

4- آية الله العظمي نوري همداني:

استفتائات ج1 احکام نکاح وطلاق

http://www.noorihamedani.com/noori/home.asp?Languageurl=1&Pageurlnumber=403&zone=0&location=none&idnumber=107#20

 س ‏668: آيا ازدواج زن يا مرد شيعه با زن يا مرد سنى جايز است، يا خير؟

 ج: اگر مطمئن است كه هويت مذهبى خود را حفظ مى‏كند جائز است.

5- آية الله العظمي سيستاني:

بخش سوالها وجوابهاي سايت ازدواج دائم:

http://www.sistani.org/local.php?modules=nav&nid=5&cid=757

سؤال: 1ـ آيا ازدواج يك دختر شيعه با مرد سنى جايز است؟

2ـ در صورت جواز آيا نسل او سيّد باقى مى ماند يا از سيد بودن خارج مى شود؟

3ـ اگر مرد سنى شيعه شود و والدين او سنى باقى بمانند در آنصورت چطور ؟

پاسخ: 1ـ چنانچه بترسد كه بر اثر ازدواج با او به گمراهى بيفتد جايز نيست.

2ـ به هر حال چون شوهر سيد نيست نسل او نيز سيد (يعنى از بنى هاشم) نيستند.

3ـ در اين صورت مانعى ندارد

6- آية الله العظمي تبريزي رحمه الله: http://www.tabrizi.org/

جهت مشاهده متن استفتاء به سايت al-shia (لينک فوق) مراجعه و پس از انتخاب لينک fehrest.htm  آيتم «نکاح» را کليک نماييد

سئوال 1474 ـ آيا ازدواج با كسى كه بر يكى از فرق اسلامى است ,صحيح است ؟

جواب بسمه تعالى چنانچه آن غير شيعه محكوم به كفر نباشد , ازدواج دختر شيعه با او صحيح است , لكن اگر خوف ضلالت و گمراهى باشد بايداجتناب شود , واللّه العالم .

7- آية الله العظمي گرامي:

http://www.gerami.org/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=9

سؤال : ‌85 ـ آيا جايز است دختر شيعه به شوهر سنى داده شود ؟

جواب : ‌چون معمولاً خوف زوال عقيده است جايز نيست تكليفاً ،گرچه باطل نيست وضعاً .

8- آية الله العظمي مظاهري :

رساله توضيح المسائل احکام ازدواج ، کساني که ازدواج با آنها حرام است:

http://almazaheri.ir/Farsi/Index.aspx?TabID=0604&SectionNum=389&ChapterNum=133&ChapterName=ازدواج&BookNum=43&BookName=رساله%20توضيح%20المسائل-%20احکام&CompileNum=21&CompileName=در%20زمينه%20فقه

مسأله  - مرد شيعه مى‏تواند با زن سنّى ازدواج كند و همچنين زن شيعه مى‏تواند به عقد سنّى درآيد ولى سزاوار نيست كه اين كار عملى شود.

9- آية الله العظمي محقق کابلي:

http://www.mohaqeq.org

س : 1256 - آيا ازدواج شيعه با سني غير متعصب جايز است؟

ج : بله، البته كراهت دارد اما اگر خوف انحرات داشته باشد جايز نيست.

10- آية الله العظمي سيد محمد صادق روحاني:

http://www.rohani.ir/estefta/ans.php?stfid=1775&subid=&merg=1

سؤال: آيا زن شيعه اثناعشرى مى‏تواند با مرد مسلمان سنى ازدواج كندياخير؟

جواب: ج: هو العالم؛ بلى مانعى ندارد.

11- آية الله العظمي سيد محمد حسيني شاهرودي:

استفتائات : احکام نکاح ، کساني که ازدواج با آنها حرام است ، ناصبى و وهابى و سنى:

http://www.shahroudi.com/Portal.aspx?pid=71243&Cultcure=Persian&CaseID=33986&CategoryID=6572

سؤال 808 : آيا ازدواج زنهاى شيعه با سنى و وهابيها جايز است ؟ اگر در منطقه اى همسر شيعه براى آنها يافت نشود آيا از آن محل مهاجرت كنند يا با مرد سنى ازدواج كنند ؟ بر فرض ازدواج آيا اگر بطريقه مخالفين عقد خوانده شود صحيح است يا لازم است بطريقه شيعه عقد خوانده شود ؟

جواب : اما نسبت به وهابى ها و مطلق ناصبى ها كه دشمن اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) مى باشند ازدواج با آنها حرام است و نجس مى باشند ، بلكه از كافر و سگ نجس ترند ، لكن اگر وهابى اتفاقاً دشمن اهل بيت (عليهم السلام) نباشد حكم ساير سنى ها را دارد و اما ساير سنى ها كه ناصبى نيستند ، پس ازدواج با آنها كراهت شديد دارد و على الاظهر حرام نيست و زن بايد مطمئن باشد كه شوهر در ديانت او تأثير نخواهد كرد و اگر از آن محل بيرون شود و با شيعه ازدواج نمايد بسيار خوب است و على اى حال بايد به طريق شيعه عقد نمايد .

 

 


    فهرست نظرات  
441   نام و نام خانوادگي:  بهار مقدم بخواند     -   تاريخ:  05 مهر 92 - 22:21:07
سلام خانم بهار مقدم من هشت سال پيش با پسر سني خارجي آشنا شدم بعد از بحث هاي طولاني روزي به من گفت که شيعه شده و اين باعث شد که من حتي به مهريه هم فکر نکم و تمام شرايطش رو بپذيرم و باهاش کاملا با رضايت ازدواج کنم اما بعد زد زيرش و به همه گفت من دروغ گفتم که اون اظهار به شيعه شدن کرده که هيچ به من مي گفت من مرد هستم من بايد تو رو به دين خودم بکشم حالا که اينکار رو نمي کنم توهم پرو نباش هي بحث مي کني که من رو عوض کني . به بچه هام هم اموزه هاي غلط خودش رو و وضو گرفتن خودش رو ياد مي داد سر انتخاب اسم براي بچه هم که غوغايي شد ولي به حمد لله موفق نشدند اسم خلفاي غاصبينشون رو روي پسرم بذارن حالا هم بعد از گذشت اين همه سال حدود يه ماهه که از هم جدا شديم بحمد لله بچه هام پيش خودم موندن ولي باز هم عمرم رو از دست رفته مي دونم هر وقت مشهد ميرم در برابر امامم خجالت زده مي ايستم و مي گريم از اينکه به کسي دلبسته بودم که به ولايت او اعتقادي نداشت امام رضا منو ببخش
442   نام و نام خانوادگي:  سينا     -   تاريخ:  17 مهر 92 - 13:50:38
امت واحده رسول الله به چه روزي افتاده.بعد از 1400 سال سر چيزي دعوا ميکنند که اون مسئله باعث قتل و انفجار و تکفير و تمسخر توسط ديگران بشه.
نه اهل سنت همون اسلام رسول الله هست اهل تشيع.و دين را به نفع خود فرقه فرقه ميکنند.
هر کسي خودش رو حق ميدونه.
تعصب باعث کوري ميشه.
443   نام و نام خانوادگي:  ناشناس     -   تاريخ:  25 مهر 92 - 21:21:11
جناب سينا
آخر اعتقاد و باوري خارج از اسلام و قرآن را با دروغ و نيرنگ و تحريف و کلک و جعل سند و قسم ناحق و بزور و اجبار و نعره زدن و تهديد کردن .......تا اينکه آن را به اسلام آويزه کردن مسخره نيست ؟؟؟ آيا خنديدن حداقل عکس العمل در مقابل چنين کارهاي سفيهانه اي نيست ؟؟؟؟
444   نام و نام خانوادگي:  زانکو هورام     -   تاريخ:  01 آبان 92 - 00:55:26
من به بحث مذهبي و ديني شما دوستان اصلا کاري ندارم ولي ازتون خواهش ميکنم انقد جرأت داشته باشيد اسم خودتون رو بيان کنيد نه اسم شخصيت هاي بزرگ رو که به خاطر چرت و پرت گفتناتون بهشون توهين نشه .تورو خدا خجالت نميکشي خودت رو پشت اسم سلطان صلاح الدين ايوبي سردار رشيد که در جنگ هاي صليبي پرچم دار اسلام بود مخفي کردي گنده تر از دهنت حرف ميزني ؟ من از همه دوستاني که از مطالبي که خودش رو با اسم صلاح الدين ايوبي کورد معرفي کرده ناراحت شدن معذرت مي خوام اگر ميخوايد نقدش کنيد از شماره پستش استفاده کنيد نه اسمش بست 250 و257 و ....
445   نام و نام خانوادگي:  زانکو هورام     -   تاريخ:  01 آبان 92 - 01:10:39
اقا يا خانومي که پست شماره 253 فرستادي محض اطلاعت تنها بخشي از کوردها سني و عمري هستن بيشترشون شيعه جعفري هستن پس بفهم اگه دلت از يه جاي ديگه پره به مليت توهين نکن قرار نيس که هرکي کورد باشه سني باشه .دوس ندارم اينجا جوابت رو بدم که به آذري زبون هاي عزيز توهين نشه ولي اگه شعور داشتي هيچ وقت نمي امدي بخاطر احترام گذاشتن متقابل به هيچ مليتي توهين کني
446   نام و نام خانوادگي:  کيوان     -   تاريخ:  04 آبان 92 - 08:51:01
به نظر من زماني جايز است مرد سني با زن شيعه ازدواج کند که اورا اول هدايت کند به سني در غير اينصورت حرام است
447   نام و نام خانوادگي:  حديث     -   تاريخ:  13 آبان 92 - 12:25:43
هر دو مسلمانيم پ اشکالي نداره
اين بحث و جدلا مال هزارو اندي سال قبل
وما هيچکدوم از اون سالها نيومديم
آدم مسلمون باشه،مومن باشه،واسه اهل بيت احترام قايل باشه ديگه شيعه و سني نداره که
تبعيت کورکورانه درست نيست

448   نام و نام خانوادگي:  سردار     -   تاريخ:  18 آبان 92 - 20:06:05
من نمي خوام نظر بدم ولي مذهب شيعه اصلا وابدا درست نيست وشامل دين اسلام نمي شه اگه مي خواهيد مسلمان شويد منظورم مذهب شيعه است به عربستان سفر کنيد وبفهميد که اسلام در انجا سرچشمه مي گيرد وحال نشانه اسلام شدن را ببيني
449   نام و نام خانوادگي:  شيما     -   تاريخ:  19 آبان 92 - 13:36:10
سردار شما همون نظر ندي کسي نميگه زبون نداري!!!
450   نام و نام خانوادگي:  bisetareh     -   تاريخ:  19 آبان 92 - 13:59:29
سردار
به چه جهت شيعه از اسلام نيست توي نظراتم بخون براتون از سوتي سايت عربستان گذاشتم که حضرت علي وشيعيانش برتين بندگان خدايند؟
اگر وهابي هستي وشيعه را قبول نداري ماشما رانجس ميدانيم چون خدا راجسم ميدانيد وبه مقبره اهل بيت جسارت ميکنيد
راستي قرآن ميخواني که الان عربستان را درحال کنوني سر چشمه اسلام ميداني
پس نظرت در باره اين آيه چيه
« شماييد(اعراب) که خوانده مي شويد تا در راه خدا انفاق کنيد ولي از شما کس هست که بخل مي ورزد و اگر روي بگردانيد خدا گروهي ديگر جز شما را به جاي شما آرد که همچون شما سست ايمان و بخيل نباشند.» سوره محمد 38
سيوطي در کتاب «درالمنثور» از ابي هريره نقل کرده است، وقتي اين آيه نازل شد از پيامبر پرسيدند که اين قوم چه کساني هستند؟ در آن هنگام سلمان در کنار پيامبر بود. پيامبر بر شانه ي سلمان دست نهاد و گفت: آن قوم، سلمان و مردم او هستند که اگر دين در ثريا هم باشد بدان دست مي يابند.
وآيه اي ديگر درباره ما
«اي کساني که ايمان آورده ايد هرکس از شما که از دين خويش برگردد زودا که خداوند گروهي را بياورد که آن ها را دوست دارد و آن ها نيز او را دوست دارند، با مومنان نرم و خاکسارند و بر کافران سرکش در راه خدا جهاد مي کنند و از سرزنش هيچ سرزنش کننده اي نمي ترسند. » مائده 54
بيضاوي در کتاب خود ذکر کرده است که وقتي عده اي از پيامبر پرسيدند که آن ها کدام گروه هستند، پيامبر گفت: آن گروه، سلمان و مردم فارس هستند .
وآيه اي ديگر
«آن ها (اعراب) کساني بودند که ما به آن ها کتاب و فرمان و نبوت عطا کرديم. پس اگر آنان کافر شوند، ما قومي را که هرگز کافر نخواهند شد، بر آنان مي گماريم.» انعام 89
عمر از پيامبر پرسيد: اي رسول خدا اين قوم چه افرادي هستند؟ پيامبر فرمود: به خدا سوگند آنان سلمان و قوم او مي باشند.
آيه اي درباره ي اعراب وعربستاني که شما ميگي داره توش اسلام ميجوشه
« آن ها (اعراب) چون سودي يا سرگرمي اي ببينند، بيدرنگ به دنبال آن مي روند و تو را (پيامبر) تنها مي گذارند.» جمعه 11
دين ايراني ها چيه؟ تشيع
حالا ديدي شيعه اسلام ناب محمدي است وعربستان کافرستان
ياعلي
451   نام و نام خانوادگي:  ي دختر     -   تاريخ:  20 آبان 92 - 16:16:36
اگه شيعه درست بود جمعيت شون الان از ميان مسلمانان جهان 10درصد نبود. در صورتي كه 90درصد مسلمانان جهان اهل سنت هستن. همين حكومت شيعي ايران و نگاه كنيد كه چه گندي زده!!!!!!!!!!!!!!
452   نام و نام خانوادگي:  عباس     -   تاريخ:  20 آبان 92 - 16:38:41
جناب سردار!!! اگه نميخواستي نظر بدي پس چرا نظر دادي ؟؟؟!!!!
بله نشانه اسلام در از بين بردن تمام نشانه هاي اسلامي و آثار رسول الله صلي الله عليه و اله و سلم و به جاي آن ساخت برج شيطان توسط يک يهودي کاملا پيداست .
اسلام مورد علاقه تو و خليفه دومتان در شرب خمر اولي الامر ملعون شما (ملک عبدالله يهودي ) با سران يهود و نصاري کاملا پيداست .
اسلام مد نظرت از فتاواي مضحک مفتيان مفت گويتان ،از خوردن چلپاسه و گربه گرفته تا زواج ميسار و جهاد الزنا کاملا پيداست .
اسلام عمري مورد علاقه تو از همجنس بازي و لواط مفتيان و علمايتان که به حمد الله تعالي اين روز ها يک به يک رو ميشود پيداست .
برايت توصيه اي دارم ؛ به حجاز محتله سفر کن و ديگه بَرنگرد تا هر روز جلوه هاي بيشتري از اسلام عمري برايت آشکار شود شايد روزي به حقيقت بردي.
453   نام و نام خانوادگي:  محسن از کلاله     -   تاريخ:  21 آبان 92 - 10:56:00
با سلام:
همه چي به نفع شيعه است شيعه بايد مظلوم باشد تا شيعه بودنش ثابت شود طرف حسابم شما سني ها هستيد شما که دم از مسلماني مي زنيد چرا شما بريدن سر مسلمانان را جايز مي دانيد نگاه کنيد تو کشورهاي متحجر و عقب مانده و بي غيرتي که دنباله رو امريکايي ها هستند و جرات ندارن حرفي بزنند مثل پاکستان و افغانستان و کشورهاي عربي بريدن سر شيعه را مجاز مي دادنند و هر روز در عراق صده ها نفر کشته مي شوند کجاي قرآن گفته سر انساني را ببريد حتي يهودي و يا مسيحي اينها که مسلمانند شما از اسلام حرفي نزنيد شما غدير را تکذيب مي کنيد و مي گوييد رسول خدا دست علي را براي اينکه او را دوست داشته باشند دستش را بالا برد شما و وجدانتان خودتان باور مي کنيد تو گرماي چنديدن درجه هزاران نفر را رسول خدا جمع کند و بگويد علي را دوستش داشته باشد مگه علي را دوست نداشتند مردم علي فاتح خيبر داماد رسول خدا همسر حضرت زهرا را بعدشم با يک آيه قراني ثابت مي کنم علي جانشين است آيات متعددي از قرآن کريم بر شأن، عظمت، خلافت و امامت آن بزگوار دلالت دارد که، به برخي از آنها اشاره مي‌کنيم.

1- يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله يعصمک من الناس ان الله لا يهدي القوم الکافرين، اي پيامبر! آنچه از طرف پروردگارت برتو نازل شده است، کاملاً به مردم برسان و اگر نکني رسالت او را انجام نداده‌اي، و خداوند تو را از خطرات [احتمالي] مردم نگاه مي‌دارد، و خداوند جمعيت کافران را هدايت نمي‌کند. (مائده/67).وحشت و نگراني پيامبر(ص) براي خود و جان خود نبوده است. بلکه براي کارشکني‌ها و مخالفتهاي احتمالي منافقان بوده که نتيجة آن براي مسلمانان خطرات يا زيانهايي به بار مي‌آورد. ببينيد اين آيه با آيه هاي قبلي و بعدي هيچ ربطي ندارد پس بفهميد که مسئله مهمي بوده.شما استناد مي کنيد به آيه شورا پس شورا چي ؟مگر ابوبکر شما با شورا آمد تو کتابهاي خودتان هم هست مگر عمرجانتان با شورا آمد ابوبکر او را جانشين خود کرد مگر عثمانتان با شورايي شش نفره اي که عمر خودش تعيين کرد جانشين نشد مگر علي خودش خليفه شد يا مردم منافق رفتند در خانه او گفتند که ما منحرف شديم تازه مگر مي شود زبانم لال رسول خدا بعد خودش کسي نگذارد که جامعه مسليمن دچار اختلاف شوند تازه خود شما به منجي عالم بشريت اعتقاد داريد که از نسل پيامبر است اعتقاد ضمني داريد ولي خودتان را بي خيالي زديد مي گوييد هنوز به دنيا نيامنده مگر شما به عمر دوهزار ساله حضرت نوع اعتقاد نداريد بعضي از وهابي هاي سني مذهب شما مي گويند امام يعني پس چرا بعد از امام آخر شما امامي ديگر نيامد آخه بي سوادها پس چرا بعد از رسول خدا پيامبر ديگه اي نيامد اين هم همينه ديگه بعدشم وضعيت شمارو تو کشورهاي عربي مي بيينم همشون پادشاه پادشاه يعني چي رسم قديمي تان هر کس با زور آمد خليفه است هر چند هزاران نفر را بکشد و سر پيچي از آن ممنوع مثل يزيد که امام حسين چون بر خليفه مسليمن سر پيچي کرد بچه هاي او و خودشو بکشند و همراهانشان را به اسيري ببرند پسر پيامبر را .والسلام
454   نام و نام خانوادگي:  bisetareh     -   تاريخ:  25 آبان 92 - 18:17:07
يه دختر
تنهايي گفتي يا از کسي کمک گرفتي؟
اگر دلايل شما باشد پس مسيحي شو چون مسيحيت از اسلام پيروان بيشتري دارد
طبق گفته شما در طوفان حضرت نوح اشتباه شد مومنين غرق شدند وکفار زنده ماندند چون انها بسيار بيشتر از نجات يافتگان بودند
عجب دلايلي خوب به بتاشون رفتند که منطق نداشتند
ياعلي مدد
455   نام و نام خانوادگي:  اسلام     -   تاريخ:  26 آبان 92 - 12:36:49
سلام قابل توجه کساني که ميگن اگه با سني ازدواج کني بايد تمام مراسماتتو تنهايي انجام بدي ميخواستم بگم من ي دختر شيعه ام با ي مرد سني ازدواج کردم اين آقا تمام مراسمات منو همراهي ميکنه از لباس مشکي پوشيدن محرمش تا نذري دادنو شب احيا ء بيدار موندنو....... اينم بدونين پنج انگشت مثل هم نيستن بايد طرفتو بشناسي همونطوري که اونا تو مذهبشون آدماي بي فکر دارن مام تاو مذهبمون آدماي بيفکر نيست هردو مسلمونن هردو تابع خداو پيغمبر و کتاب و اماماو دينشوننن البته مسئله وهابيت کاملا جداس اصلاً اونا رو نبايد حساب کرد
456   نام و نام خانوادگي:  مير احمد محمدي     -   تاريخ:  29 آبان 92 - 12:26:37
من با نظر خانم حديث که پست شماره 447 رو گذاشتند کاملا موافقم
457   نام و نام خانوادگي:  حيدر اميرالمومنين     -   تاريخ:  30 آبان 92 - 23:47:34
سر صحبتم با سني ها هستش که چه قدر در مورد مذهبي که دارن تحقيق کردن که عمر چه فتواهاي اشتباهي که نداده که حتي خودتون هم تعجب مي کنينفقط کافيه بريد بخونين .کتاب شب هاي پيشاوور رو هم بخونين بد نيست که عالم شيعه توي اون کتاب چقدر با دليل و مدرک صحبت مي کنه ولي علماي سني در جواب ايشون ميگن که مگر مي شود که عمر . . . ..ببينيد تعصب رو بزاريد کنار .ان شا الله اون روز مياد که معلوم ميشه شيعه بر حق هست.نه اين که ما بيايم مردم رو تو جامعه ببينيم و بگيم مذهب شيعه اين طوريه.شيعه درسته ولي ما آدما با اعمال و کارهاي اشتباهمون که اين شامل سني ها هم ميشهو سني ها فکر نکنن که کارشون درسته.بعضي ها ميگن سني ها نمازخونن.زمان امام حسين (ع) هم همه حج مي رفتن و نماز مي خوندن ولي همون هايي که حج مي رفتن . نماز مي خوندن فاجعه کربلا رو ايجاد کردن.پس شماها فکر نکنين که نماز خونيد و در نتيجه آدم خوبي هستين.شماها که ميگين ما اهل بيت رو مي پرستيم نه خدا رو بايد اين حرف رو بهتون بگم که شماها هستيد که در نمي زاريد در حرم حضرت رسول(ص) کسي ضريح رو بوس کنه و متبرک بشه ولي محل عبادت عمر رو که مي بينين ديوانه ميشين و متوسل ميشين.به قول يه نفري که مي گفت :در نظر بگير که دو نفر هستن و يکي توي دستش يه گردو داره و اون يکي يه تيکه الماس کوچيک و هر دو دستشون رو مشت کردن و اوني که گردو داره به اوني که الماس داره ميگه که تو هيچي نداري و دستت خاليه ولي اوني که الماس داره که خودش ميدونه چه چيز با ارزشي داره .صد البته اوني که هدايت مي کنه خداست و در آيه قرآن هم اومده که پيامبر تو هر چقدر در هدايت مردم تلاش کني نميتوني مگر اين که من بخوام اون ها رو هدايت کنم.الحمدلله که خدا مارو شيعه آقا اميرالمومنين حيدر قرار دادو بالاخره روزي ميرسه که شما ها مي فهمين که از چه افرادي حمايت مي کردين.اون هايي هم که ميگن شيعه اين طوريه و اون طوريه اشکالي نداره.هر کي دوست داره توي مذهب سني بمونه و يا زرتشتي و يا هر چيز ديگه و اصلاً به ما ضرري نمي رسه.اون قدر بگين شيعه بده و از مذهب خودتون طرف داري کنين تا ببينيم آخرش ما بر حقيم يا شما.کاري که ما بايد انجام بديم اينه که نفسمون رو پاک نگه داريم تا ان شا الله آقا امام زمان ظهور کنن و گوش به فرمان آقا.توصيه من به افرادي که شيعه هستن و ميخوان با سني ازدواج کنن اينه که اهل بيت مهم تر از عشق هاي زميني هستن.عشق اصلي عشق به خدا و اهل بيته و ازدواجي که منو به اهل بيت نرسونه مي ريزمش دور.عشق است شيعه هارو فقط به خاطر آقا اميرالمومنين حيدر(ع)
458   نام و نام خانوادگي:  کريمي     -   تاريخ:  01 آذر 92 - 10:49:36
شماره 451- ي دختر ، شما که فرمودين چون شيعه ده درصد جمعيت مسلموناس همين نشونه ي بر حق بودنشون نيس؛ کدوم عقل سليمي قبول داره اکثريت نشونه حقانيته، اکثرهم لايعقلون، شما که حسبنا کتاب الله هستيد هر از گاهي لطف کنيد به آيات قرآن هم نگاهي بندازيد.
459   نام و نام خانوادگي:  مسلمان     -   تاريخ:  08 آذر 92 - 03:34:26
اسلام بعد از رسول الله(صلوات الله عليه) از 2 چيز تبعيت ميكنه كه اين دو تا قيامت مكمل يكديگرند و بدون هم نميتونن كامل باشن. اول) قرآن كه كلام خداوند است و دوم) سنت صحيح پيامبر(صلوات الله عليه) مي باشد كه سنت شامل:الف ) اعمال پيامبر ب) گفته ها و رهنمودهاي پيامبر (احاديپ نبوي)ج- تقرير(آن اعمال و اقوال از پيامبر نيست و خود ايشان انجام نداده اند ولي اصحاب ايشان انجام داده و حضرت رسول صلوات الله عليه مخالفت و ممانعت نكردن) مي باشد مثلا در مورد سنت پيامبر اين مثال رو ميشه اورد كه قرآن فرموده نماز بخوانيد و زكات بدهيد ولي در هيچ جاي قرآن نيامده چطوري نماز بخونيم و يا اينكه نماز صبح چند ركعته يا اينكه زكات را چطوري و به چه ميزان پرداخت بكنيم اين حضرت پيامبر صلوات الله عليه بودن كه اين آيات رو تفسير كردن و به اصحاب خودشان نشون دادن چگونه عبادت و بندگي خدا رو بجا بيارن و چگونه به فرامين خداوند جل جلاله در قرآن عمل كنن .در مورد صحابه جليل القدر و اهل بيت رسول الله صلوات الله عليه(كه شامل: همسران پيامبر(امهات المومنين)،اولاد پيامبر، آل علي، ال جعفر ، آل عباس، آل عقيل ) هم سفارش شده تا به انها احترام فراوان بگذاريم و تا قيامت از انها به نيكي ياد كنيم در خصوص معاد نيز هيچ شك و شبهه اي نداشته باشيم كه روزي قيامت كبري بر پا خواهد شد و به رسالت و پاكي كليه انبياء الهي سلام الله عليهم اجمعين اعتقاد راسخ داشته و بين هيچ كام از آن بزرگوارم فرق نگذاريم همچنين به كليه كتب الهي و ملائكه الهي اعتقاد داشته باشيم اوامر الهي را به بهترين شكل انجام و از نواهي الهي بپرهيزيم ،از كليه خرافات و شركيات و بدعتها و انحرافات 100% پرهيز شود . اين از اصول دين مبين و برحق اسلام است ازدواج با كسي كه به اين اصول معتقد و پايبند باشد(به هر نام و به هر مذهب) جايز و در غير اينصورت ناجايز و ممنوع مي باشد
460   نام و نام خانوادگي:  محمد عبدلملکي     -   تاريخ:  08 آذر 92 - 12:53:29
با سلام من نميخوام ب هيچ مذهبي توهين بشه من يک پسر سني هستم ميخواستم بگم انقد تفرقه بين هم نندازين ما هر دو مسلمانيم اين که دين سني درست يا شيعه باس خدا تعيين کنه ن منو شما،ي سوال داشتم ميخوام با ي دختر شيعه ازدواج کنم مشکلي با دينش ندارم موسي با دين خودش عيسي با دين خودش ايا ميتونم يا نه؟دختر سيد هم هست
461   نام و نام خانوادگي:  parnian     -   تاريخ:  10 آذر 92 - 10:46:18
سلام
ميخواستم بدونم که چطوريه که يه سني ميتونه سيد باشه؟
جواب نظر:
با سلام
دوست گرامي
عده زيادي از سادات در اثر ظلم و جور حکام گذشته به کوهستانها و مناطق صعب العبور مي رفتند تا دست حکومت به آنها نرسد لذا برخي از اين سادات به ايران و مناطق کوهستاني از جمله کردستان رفتند تا جان خويش را نجات بدهند اما عده اي از آنها وقتي به اين سرزمينها وارد مي شدند تدريجا و در نسلهاي بعدي به مذهب مردمان اين ناحيه که مثلا سني بودند ، در مي آمدند هرچند برخي از اين سادات نيز به مذهب اهل بيت باقي مي ماندند و بديهي است با چنين شرايطي سادات به علت خفقان موجود از امام فاصله مي گرفتند و اين فاصله در نسلهاي بعدي آنان را از شيعه بودن دور مي کرد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
462   نام و نام خانوادگي:  محسن رضايي     -   تاريخ:  13 آذر 92 - 16:32:50
آهاي ي دختر بدون که برتري به کثرت نيست سوره مائده آيه 100 رو بخون تا بفهمي ،؟؟
463   نام و نام خانوادگي:  ي دختر     -   تاريخ:  16 آذر 92 - 15:35:58
بهتره شما هم كه انقد ادعا ميكنيد حسبنا كتاب الله هستيد از اول تا آخر قران و بخونيد تا بفهميد چيزي در مورد امامت توش نيست و حتي اسم يك نفر از اماماتون برده نشده. و اينكه در قران فرموده غير از الله را به ياري نخوانيد و شما شيعه هاي مشرك هميشه بندگان خدارو به ياري مي خونيد.
جواب نظر:
با سلام
کاربرگرامي
اولا:حسبنا کتاب الله حرف شماست نه ما. لطفا در انتساب چنين چيزها دقت کنيد و سعي کنيد مطالعاتتان را در اين خصوص بالا ببريد تا گرفتار تهمت زني نشويد.جهت اطلاع خوب است بدانيد: برخي از اصحاب صبح روز شهادت پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله  گرد بستر آن حضرت جمع شدند. پيامبر (ص) فرمودند: «اتوني بدوات و قرطاس اکتب لکم کتابا لن تضلوا بعده ابدا‌». يعني: قلم و کاغذ بياوريد تا نامه اي براي شما بنويسم که بعد از من هرگز گمراه نشويد، عمر گفت: ان النبي غلبه الوجع و عندکم کتاب الله، حسبنا کتاب الله يعني: بيماري بر پيامبر غلبه کرده است – کنايه از اينکه نمي داند چه مي گويد – و نزد شما کتاب خداست و کتاب خدا ما را بس است. (صحيح بخاري باب کتابه العلم من کتاب العلم: 1/22 - صحيح البخاري، ج 7 ص 9، کتاب المرضى باب قول المريض قوموا عنى و ذهبي هم دارد که اين شعار خوارج بوده است بلکه شيعه با تمسک به آيات قرآن مانند وأنزلنا إليك الذكر لتبين للناس ما أنزل إليهم معتقد به سنت در کنار قرآن است
ثانيا: شما هم لطف کنيد تا آخر قرآن بخوانيد و براي ما ثابت کنيد که در کجاي قرآن از امامت پيامبر صلي الله عليه و اله سخن گفته شده است؟! مگر شما معتقد به امامت پيامبر (ص) نيستيد از کجا امامت حضرت را اثبات مي کنيد؟! مگر ابوبکر امام شما نيست چرا نام زيد بخاطر يک مسئله فقهي در قرآن آمده است اما نام ابوبکر ذکر نشده است آيا ابوبکر مقامش از زيد در نزد شما کم مي باشد؟!
ثالثا : اگر خواندن غير خدا شرک است پس بايد  خليفه اول شما بعد از وفات پيامبر صلي الله عليه و اله،حضرت را خواند پس مشرک است؟! بخاري نقل مي کند: ثُمَّ بَكَى فقال بِأَبِي أنت يا نَبِيَّ اللَّهِ . صحيح البخاري  ج 1   ص 418
عبد الله بن عمر بعد از رحلت رسول گرامى اسلام صلى الله عليه وآله استغاثه به آن حضرت داشته است آيا کار شرکي انجام داده است؟!
شما شيعيان را به خاطر توسل به انبياء و اولياي الهي مشرک مي‌دانيد و اين کار را قبر پرستي مي‌دانند؛ اما بنابر منابع معتبر اهل سنت،اگر توسل به قبر شرک باشد؛ اولين کسي که مشرک مي‌شود، عائشه دختر ابوبکر است...
دارمي در سنن خود مي‌نويسد:بَاب ما أَکْرَمَ الله تَعَالَى نَبِيَّهُ صلى الله عليه وسلم بَعْدَ مَوْتِهِ 93 -  حدثنا أبو النُّعْمَانِ ثنا سَعِيدُ بن زَيْدٍ ثنا عَمْرُو بن مَالِکٍ النُّکْرِيُّ حدثنا أبو الْجَوْزَاءِ أَوْسُ بن عبد اللَّهِ قال قُحِطَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ قَحْطًا شَدِيدًا فَشَکَوْا إلى عَائِشَةَ فقالت: انْظُرُوا قَبْرَ النبي صلى الله عليه وسلم فَاجْعَلُوا منه کووا إلى السَّمَاءِ حتى لَا يَکُونَ بَيْنَهُ وَبَيْنَ السَّمَاءِ سَقْفٌ قال فَفَعَلُوا فَمُطِرْنَا مَطَرًا حتى نَبَتَ الْعُشْبُ وَسَمِنَتْ الْإِبِلُ حتى تَفَتَّقَتْ من الشَّحْمِ فَسُمِّيَ عَامَ الْفَتْقِ.
باب کرامت‌هايي که خداوند به پيامبرش بعد از وفات آن حضرت داده است:اوس بن عبد الله مي‌گويد : مردم مدينه دچار قحطي شديدي شدند؛ پس به عائشه شکايت کردند، عائشه گفت: به قبر رسول خدا (ص) رو بياوريد، و پنجره‌هايي از آن به سوي آسمان بگشاييد؛ به طوري که بين قبر آن حضرت و آسمان سقفي نباشد. راوي گويد: مردم همين کار را انجام دادند ؛ پس باران فراواني باريد؛ تا جايي که گياهان روييد و شترها آن قدر چاق شدند که از شدت چربي ترک برداشتند، به حدي که آن سال را سال ترکيدن ناميدند .سنن الدارمي ، ج 1، ص227،دار المغني للنشر والتوزيع
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
464   نام و نام خانوادگي:  مسلمان     -   تاريخ:  19 آذر 92 - 05:21:35
با سلام به دوستان عزيز. به اعتقاد اهل سنت به هيچ قبري توسل صورت نگرفت و فقط مردم نماز خواندند،حضرت عباس (زضي الله عنه) عموي بزرگوار نبي اكرم (ص) امامت نماز را به عهده گرفتند چون حضرت عمر(رضي الله عنه) به ايشان گفتند در زمان حيات رسول الله(صل الله عليه وآله ) ما به ايشان پناه ميبرديم و حال كه ايشان در ميان ما نيستند شما امامت نمائيد و پس از نماز طلب باران درهاي رحمت الهي باز و باران باريد و هيچ كس متوسل به قبر رسول اكرم(ص) نشد.. توسل به قبر شرك است و فقط در سه چيز ميشود توسل جست 1-توسل به دعاي انسان زنده نه آتكس كه از بين ما رفته (مثل انبياء،اولياء و صالحين و... در زمان حياتشان مثل پسران حضرت يعقوب عليه السلام از پدرشان)2-توسل به اسماء الهي مثه گفتن يا الله،يا رحمن،يا ارحم الراحمين ،يا تواب و يا رحيم و ...مثلا بگويد: يا تواب و يا رحيم گناهان مرا عفو كن 3- توسل به اعمال نيك صالح مثل نماز، روزه ،حج و زكات و غيره، شخص ابتدا كار نيك و حسنه ايي (نماز حاجت يا روزه يا صدقه و يا ...) انجام داده و پس از آن دعا كند و از خداوند طلب حاجت كند .
جواب نظر:
با سلام
دوست گرامي
اولا: ازحرف هاي شما مشخص است که شما نه تنها از اهل سنت نيستيد بلکه داريد به اهل سنت دروغ و تهمت مي زنيد؛ زيرا آنها معتقد به توسل هستند به عنوان نمونه حرف أبو الفرج عبد الرحمن بن علي بن محمد بن الجوزي را نقل مي کنيم که  در کتاب صيد الخاطر صفحه 78 مي گويند: كثر ضجيجي من مرضي و عجزت عن طب نفسي فلجأت إلى قبور الصالحين و توسلت في صلاحي فاجتذبني لطف مولاي بي إلى الخلوة على كراهةمني..
بسيار مي شد که ، ناله ام از بيماريم بلند مي شد و ازبهبود نفسم مأيوس وعاجز مي شدم ، به قبور صالحين  پناه ميبردم و براي بهبودم  به آنها متوسل مي شدم و لطف پروردگار را در خلوت به خودم جلب مي کردم
شما توسل را بدون دليل اساسي سه قسم کرديد و از آن نتيجه گرفتيد که غير اين موارد شرک است   در حالي است که در جاي جاي کتب بزرگان اهل سنت مي بينيم که: خداوند را به جاه و مقام پيامبر(صلي الله عليه وسلم) سوگند داده اند،  از جمله:إمام النسائي  در السنن الكبري -: صحيح، اللهم إني أسألك وأتوجه إليك بنبيي محمد، نبي الرحمة، يا محمد إني أتوجه بك إلى الله أن يقضي لي حاجتي…
 ابن ماجه نيز  عن عثمان بن حنيف نقل مي کند که گفت:  اللهم إني أسألك وأتوجه إليك بمحمد نبي الرحمة، يا محمد إني أتوجه بك إلى ربي في حاجتي
ابن عقيلي در  التذكرة گويد : وكان يقول فى زيارة النبي صلى الله عليه وسلم "  يا محمد إني أتوجه بك إلى ربى  "
سيوطي در تاريخ الخلفاء گويد: و أسأل الله تعالى أن يقبضنا إلى رحمته قبل وقوع فتنة المائة التاسعة ! ! بجاه محمد صلى الله عليه و سلم و صحبه أجمعين آمين
واقدي در فتوح الشام گويد:أسألك بجاه محمد النبي صلى الله عليه وسلم إلا ما جعلت لنا من امرنا فرجا ومخرجا
ابن خلدون نيز در تاريخ ابن خلدون - گويد: ونتوسل إليه بجاه نبيه الكريم أن يرزقنا ايمانا دائما وقلبا خاشعا وعلما نافعا ويقينا صادقا ودينا قيما والعافية من كل بلية وتمام العافية ودوام العافية والشكر على العافية والغنى عن الناس وان يحسن عاقبتنا في الامور كلها
بنابراين آيا حاضريد به اين علماي خودتان بگوييد مشرک هستند؟!
ثانيا: اگر توسل بر قبر پيامبر صلي الله عليه و اله  حرام بود، چرا وقتي که بلال به قبر حضرت متوسل شد ، عمر مانع از کار او نشد آيا عمر اگاه به حلال و حرام نبود ؟! آيا عمر کار شرک آلود را تاييد کرد؟! آيا اين حرف شما اهانت به فهم عمر نيست؟! بنابراين اگر شما خود را از اهل سنت مي دانيد بهتر است حداقل به عقايد آنها احترام بگذاريد؟
 ثالثا: ترک کردن يک چيزي دلالت بر حرمت و کراهت ندارد بلکه حرمت و کراهت هر چيزي نياز به دليل دارد لذا در جريان توسل عمر به عباس و ترک توسل به پيامبر، اين دليل بر حرمت نمي شود همچنانکه صحابه به اسماء و صفات خدا توسل نکردند آيا  مي شود گفت چون آنها ترک چنين توسلي کردند، پس توسل به صفات و اسماء الهي حرام است؟! 
 موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
465   نام و نام خانوادگي:  پZمان     -   تاريخ:  19 آذر 92 - 12:47:58
عامو صدا نده ، فقط شZعه ، اللهم عجل لولZک الفرج
466   نام و نام خانوادگي:  سني     -   تاريخ:  20 آذر 92 - 16:15:14
شما شيعه ها حسبنا كتاب الله نيستيد پس مسلمان نمي باشيد ديگه, چون مسلمان پيرو قرآن نه چيز ديگه.
جواب نظر:
با سلام
دوست گرامي
اين سخن شما را حمل بر بي اطلاعي شما مي کنيم؛ چون اعتقاد داشتن به حسبنا کتاب الله، شعار خوارج است همچنانکه ذهبي گفته است: ولم يقل حسبنا كتاب الله كما تقوله الخوارج تذكرة الحفاظ  ج 1   ص 3
همچنين اين اعتقاد که فقط قرآن کافي است و نياز به جيز ديگر نيست نشان از ضلالت و گمراهي است چون خود علماي اهل سنت گفته اند اگر کسي به روايت را ترک کند و فقط به قرآن بچشسبد او گمراه است:  وقال أيوب السختياني إذا حدث الرجل بالسنة فقال دعنا من هذا حدثنا من القرآن فاعلم أنه ضال مضل
الآداب الشرعية والمنح المرعية ، اسم المؤلف:  الإمام أبي عبد الله محمد بن مفلح المقدسي الوفاة: 763هـ ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - بيروت - 1417هـ - 1996م ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : شعيب الأرنؤوط / عمر القيامالآداب الشرعية  ج 2   ص 292
 شما خود را مسلمان واقعي مي دانيد و يکي از نشانه هاي مسلمان نماز است مي شود بگوييد از کجاي قرآن برداشت کرديد که نماز چند رکعت است؟!  آيا شما نماز ميت مي خوانيد اگر اين نماز را قبول داريد مي شود بگوييد اين نماز در کجاي قرآن ذکر شده است؟! پس مگر مي شود بدون سنت فقط به قرآن اکتفاء کرد؟!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
467   نام و نام خانوادگي:  سعيده     -   تاريخ:  20 آذر 92 - 22:02:11
در پاسخ به همه ي کسايي که ميگن شيعه يا سني بودن مهم نيست.همين که خدا و پيامبر و قرآن رو قبول داري به اهل بيت احترام بذاري کافيه!!!پس چرا پيامبر فرمودن:اي علي،تو و شيعيانت خير البريه هستيد.اين روايت که تو کتاباي خود اهل سنت اومده از جمله تاريخ طبري که احتمالا آدرس دقيقش توي همين سايت هم هست.
پس معلومه که خيلي فرق ميکنه که آدم شيعه باشه يا سني.
قضاوت با خودتون!
468   نام و نام خانوادگي:  اميد ايراني     -   تاريخ:  24 آذر 92 - 05:49:28
*بسم الله الرّحمن الرّحيم*
با تشکر فراوان از جميع علماي شيعه بخصوص علما و دست اندرکاران سايت حضرت ولي عصر عليه السلام(عج)
الحمد لله آقايون وخانوماي مخالف مذهب شيعه با ادله ي قرآني و روائي محکم و متقنِ جمع آوري شده توسط همگي شما برادران يا خواهران متولي يا مهمان در اين سايت مبارک، هزار هزار براه راست هدايت مي شوند و ديگر شبهه، سؤال يا مشکلي نمانده که برايشان بي جواب مانده باشد.
حال وقت هدايت کردن خانواده ي محترم مخالفين توسط خود ره يافتگان است که مطالعه يا سواد آنچناني ندارند؛ و سپس نوبت هدايت کردن مولوي ها و مولاناها توسط خانواده هاي محترم شماست. همان ها که قرن ها شما را به اشتباه انداخته بودند و بجاي آنکه قدري بخودشان زحمت پاسخ به سؤالات مذهبي بدهند براحتي حکم قتل شيعيان و مستبصرين(مخالفيني که شيعه شده اند) بي گناه را صادر مي کردند يعني با کمال تأسف صورت مسئله را پاک مي کردند؛ و حالا يهو غافلگيرانه که اصلاً فکرش را هم نمي کردند گرفتار عصر ارتباطات شده اند و اينجوري با اين وضع فجيع برايشان آبروريزي شده است. بله، ماه پشت ابر نمي ماند.
ان شاء الله ظهور آ قا امام زمان(ع) قريب الوقوع است و فرصت زيادي باقي نمانده تا همگي ما خودمان را قابل کنيم.
و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته
469   نام و نام خانوادگي:  يه پسر     -   تاريخ:  25 آذر 92 - 16:01:37
جناب 468 سوره کوثر رو تو قرآن نديدي؟؟؟؟
470   نام و نام خانوادگي:  سيما     -   تاريخ:  27 آذر 92 - 20:15:28
سلام. من شيعه هستم و به مذهبم ميبالم.
اما سني هاي عزيز دو نکته رو بگم که متوجه بشيد سني ساختگيه:
اول اينکه ژمين هيچگاه از حجت خدا خالي نميمونه از اول خلقت. پس اگه مذهب سني رو قبول کنيم يعني بعد مرگ جناب عثمان ديگه حجتي وجود نداره.
دوم اينکه ايه بلغ انزل اليک رو يادتون رفته حتما. به پيامبر وحي شد که جانشين خودش رو مشخص کن.
سوم اينکه ايا ميشه علي باشه و ابوبکر جانشين پيامبر بشه. واقعا خنده داره!
471   نام و نام خانوادگي:  اميد ايراني     -   تاريخ:  29 آذر 92 - 11:04:16
*بسم الله الرّحمن الرّحيم*
«ما کوثر را به تو عطا کرديم. پس براي پروردگارت نماز بخوان و قرباني کن، که بدخواه تو خود ابتر است.»
اي آقا پسر 469 ، درود بر تو گل پسر محترم که يادآور "خير کثير" شدي!
احتمالاً اغلب مسلمانان اين سوره ي گرامي را که در مورد حضرت فاطمه ي زهرا عليها السّلام مي باشد، ديده و خوانده اند. علماي بسياري بنا بر ادله ي محکم عقلي و نقلي ثابت کرده اند که اين سوره و اعطاي خير کثيري که خداي تعالي به حضرت محمّد رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم منت نهاده است در شأن مبارک دختر ايشان است. حتي عقل سليم يک انسان عادي نيز با توجه به شأن نزول سوره به همين موضوع پي مي برد. روايات بسيار زيادي رسيده که سوره ي مورد نظر در پاسخ کسي(پدر "عمرو بن العاصي" ملعون از نظر ما و رضي الله عنه از نظر مخالفين!) نازل شده که رسول خدا صلّي الله عليه وآله و سلّم را به اجاق کوري زخم زبان زد و اين زخم زبان هنگامي بود که حضرت قاسم(ع) و حضرت عبدالله(ع) دو فرزندان رسول خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم از دنيا رفتند. خداي تعالي هم با اين سوره، حضرت محمّد رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم را خوشدل ساخت که در وجود مبارک حضرت فاطمه ي صديقه عليها السّلام «خير کثير» نهفته است.
فرزندان حضرت فاطمه ي مرضيه عليها السّلام ذريّه ي رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم هستند، و اين خود يکي از خبرهاي غيبي قرآن کريم است، چون همانطور که مي بينيم خداي تعالي بعد از درگذشت آن حضرت برکتي در نسل آن جناب قرار داد، به طوري که در همه ي عالم هيچ نسلي معادل آن ديده نمي شود، آن هم با آن همه بلاها که مخالفين بر سر ذريه ي آ ن جناب آوردند و گروه گروه از ايشان را کشتند؛ سلام خدا بر آن شهيدان باد.
و السّلام عليکم و رحمة الله و برکاته
472   نام و نام خانوادگي:  اميد ايراني     -   تاريخ:  29 آذر 92 - 11:09:38
*بسم الله الرّحمن الرّحيم*
«ما کوثر را به تو عطا کرديم. پس براي پروردگارت نماز بخوان و قرباني کن، که بدخواه تو خود ابتر است.»
اي آقا پسر 469 ، درود بر تو گل پسر محترم که يادآور "خير کثير" شدي!
احتمالاً اغلب مسلمانان اين سوره ي گرامي را که در مورد حضرت فاطمه ي زهرا عليها السّلام مي باشد، ديده و خوانده اند. علماي بسياري بنا بر ادله ي محکم عقلي و نقلي ثابت کرده اند که اين سوره و اعطاي خير کثيري که خداي تعالي به حضرت محمّد رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم منت نهاده است در شأن مبارک دختر ايشان است. حتي عقل سليم يک انسان عادي نيز با توجه به شأن نزول سوره به همين موضوع پي مي برد. روايات بسيار زيادي رسيده که سوره ي مورد نظر در پاسخ کسي(پدر "عمرو بن العاصي" ملعون از نظر ما و رضي الله عنه از نظر مخالفين!) نازل شده که رسول خدا صلّي الله عليه وآله و سلّم را به اجاق کوري زخم زبان زد و اين زخم زبان هنگامي بود که حضرت قاسم(ع) و حضرت عبدالله(ع) دو فرزندان رسول خدا صلّي الله عليه و آله و سلّم از دنيا رفتند. خداي تعالي هم با اين سوره، حضرت محمّد رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم را خوشدل ساخت که در وجود مبارک حضرت فاطمه ي صديقه عليها السّلام «خير کثير» نهفته است.
فرزندان حضرت فاطمه ي مرضيه عليها السّلام ذريّه ي رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم هستند، و اين خود يکي از خبرهاي غيبي قرآن کريم است، چون همانطور که مي بينيم خداي تعالي بعد از درگذشت آن حضرت برکتي در نسل آن جناب قرار داد، به طوري که در همه ي عالم هيچ نسلي معادل آن ديده نمي شود، آن هم با آن همه بلاها که مخالفين بر سر ذريه ي آ ن جناب آوردند و گروه گروه از ايشان را کشتند؛ سلام خدا بر آن شهيدان باد.
و السّلام عليکم و رحمة الله و برکاته
473   نام و نام خانوادگي:  فاطمه     -   تاريخ:  04 دي 92 - 16:34:38
بسم الله الرحمن الرحيم.وصلي الله علي محمد و اله الطيبين الطاهرين.
عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه عزيزان مسلمان.
خواهرم!كه با عنوان ي دختر كامنت گذاشتيد.عرض سلام و ادب دوباره خدمت شما.
خواهرم!اولا بايد دليل بيارين كه شيعه فقط 10% رو تشكيل ميده....
ثانيا!مگه حق بودن به تعداد جمعيته؟خداي مهربون تو قرآن ميفرمايد كه=بندگان شكر گزار من اندكند.....
آيا ميبينيد كه اكثر مردم جهان پيرو شيطان شدن؟آيا اين مطلب باعث ميشه بگين كه شيطان بر حقه؟
و درباره نكته آخر شما خواهر عزيز.....نميشه انكار كرد كوتاهي مسئولان رو...اما نميشه خوبي ها را هم انكار كرد!....ولي اين مطلب به شيعه و غير شيعه مربوط نيست....بلكه در اكثر حكومت ها كوتاهي هست.....اين يك مسئله خيلي جديه.....مسئول ها به گوش باشن كه در قيامت مسئولن!....همه ما در آينده دين و كشورمون نقش داريم يعني مسئوليم!
و اما اينكه الحمدا....ما مانند خيلي ها ادعاي اسلام رو نميكنيم و بعدش نميريم كه با اوباما بنشينيم!
در ظلم ستيزي ايران همين بس كه دربرابر نفوذ و تجاوز بيگانه صبر و پايداري كرد....و يادتون نره كه رهبر ظلم ستيزي يك روحاني شيعه بود....
درتاريخ تشيع فرهنگ ظلم ستيزي و شهادت طلبي بسيار پررنگه!
خواهرم!چرا براي اثبات حقانيتتون دليل از قرآن و سنت نميارين؟و چرا بحث جمعيت رو پيش ميكشين؟
والسلام عليكم و رحمت الله و بركاته.
474   نام و نام خانوادگي:  عاشق سينه چاك امامم علي(ع)     -   تاريخ:  04 دي 92 - 17:05:20
_يوم ندعوا كلّ اناس بامامهم_(اسرا’/71)
_و كلّ شيء احصيناه في امام مبين_(يس/12)
_يا ايّها الّذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرّسول و اولي الامر منكم....._(نسا’/59)
_انّما وليكم الله و رسوله والّذين امنوا الّذين يقيمون الصلات و يوتون الزكات و هم راكعون_(مائده/55)
_انّما انت منذر و لكلّ قوم هاد_(رعد/7)
_و اعتصموا بحبل الله جميعا و لا تفرّقوا_(آل عمران/103)
اين مطلب رو براي خواهرم كه باعنوان ي دختر كامنت گذاشته بودن و همه عزيزاني كه ميگن امامت در كجاي قرآن هست گذاشتم....
اين عزيزان به ما بگن كه=
اولي الامري كه اطاعت از آنها كنار اطاعت از سيدنا و حبيبنا رسول الله_صلي الله عليه و آله و سلّم_ هست چه كساني هستند؟
يعني چي =روزي را كه هرگروهي را با امامشان فرا ميخوانيم؟
حبل الله كيست؟
هادي اين امت كيست؟
امام مبين كيست؟
مومنان كه ولي ما هستند و نماز برپا ميدارند و هنگام ركوع زكات ميدهند چه كساني هستند؟
475   نام و نام خانوادگي:  شمس الدين جليليان     -   تاريخ:  07 دي 92 - 18:27:13
451 ي دختر : اولا جمعيت شيعه يا سني دليل بر حقانيت هيچ کدام نيست در قرآن زياد داريم تعابيري نظير اکثرهم لايعقلون و ... ثانيا شيعه به هنگام رحلت پيامبر و کودتاي سقيفه بني شيطان فقط سه نفر بوده اند : سلمان ، ابوذر و مقداد اين سه نفر سابقون هستند حالا بعدا عمار و حذيفه هم در جايگاه بعد از آن بزرگواران قرار گرفته اند که مجموعا به تعداد انگشتان يک دست هستند در حالي که جمعيت مسلمانان در مکه و مدينه و يمن و قبايل پراکنده شايد نزديک به نيم ميليون نفر بوده باشد چون وقتي سپاه اسلام يکصدوبيست هزار نفر (جنگجو ) داشته عقل آدمي حکم مي کند که جمعيت مسلمانان خيلي کم نبوده . حالا اگر سواد داري يک تناسب برقرار کن خواهي فهميد جمعيت شيعه زياد شده يا اهل بدعت .
476   نام و نام خانوادگي:  مرتضي ترک متعصب     -   تاريخ:  09 دي 92 - 09:34:57
سلام خدمت همه دوستان عزيز شيعه و سني کوچيک همتونم هستم جريان جالبي بگم من و ي دختر کرد سني عاشق هم شديم اول نميدونست شيعه ام اخه من مطالعه دارم و فقه شافعيم کلمل ميدونم بعد مدتي بهش گفتم خيلي عصبي شد گفت چرا از اول نگفتي شيعه اي الان که عاشقت شدم ميگي عقايدمو گفتم کامل شنيد ولله اخرش گفت عقايدتو کامل قبول دارم چون من اهل مطالعه هستم از سنيها زياد ميدونم و توهين هرگز نميکنم و پيرو خدام به نظر من تعصب رو بايد گذاشت کنار بعد ميبيني چقدر شيعه و سني با هم اتفاق نظر دارن اون خانم اگه روز اول ميفهميد شيعه ام اصلا ب حرفام گوش نميداد ولي وقتي شنيد خودشم لذت برد و گفت تو اين چند وقت که منو ميشناسه خيلي از اخلاق و رفتارم خوشش اومده گفت خيلي پسر سني ديده که واقعا اسما مسلمونا ولي ادماي پستين ولي گفت تو شيعه اي ولي اصلا چيز بدي ازم نديده ما البته به هم نرسيديم ولي تو مدتي که با هم بوديم حتي ي بارم به مشکل مذهبي نخورديم من الان سني هاي شافعي رو خيلي دوست دارم با افراطيها کاري ندارم مطمئنم واقعيتها نه از شيعه نه از سني کامل بيان نميشه والا ميديدي چقدر وحدتمون بيشتر ميشه من خيلي جاها شده طرف بهم توهين کرده حتي الکي بعضيا واقعا مريضن ولي من سريع گفتم من کوچيکتم خاک پاتم برخورد خوب کردم طرف سريع ازم معذرت خواهي کرده به قران راست ميگم بيش از ده بار تو زندگيم پيش اومده هميشه اخلاق خوب و احترام ادما رو جذب ميکنه نه توهين و بدرفتاري کوچيک همتونم داداشا و ابجياي گلم موفق باشيد
477   نام و نام خانوادگي:  عثمان حنفي     -   تاريخ:  11 دي 92 - 19:20:02
آدم يه حرفايي رو ميبينه که واقعا در شان و منزلت نيست متاسفم
478   نام و نام خانوادگي:  حامد     -   تاريخ:  12 دي 92 - 12:56:37
ميخواستم از سني هاي عزيز درباره اظهار نظر وهابي ها (که خودشونو سني ميدونن)توضيح بدن:
1- کجا پيغمبروقرآن دستور به جهاد نکاح داده که اينها دادن.
2- اينها مارو متهم ميکنن به اينکه چون از امام شفا وغيره ميخواين پس کافر هستين در صورتي که در قرآن آمده که اصحاب حضرت عيسي(ع) وفرزندان حضرت يعقوب از ايشان خواستند که از خدا برايان طلب بخشش کنه پس با توجه به سخنان شما اينها نعوذ ب... کافر هستند.
3- باتوجه به وجدانتون آيا دشمنان اسلام از ايران هراس دارند يا از کشورهايي مانند عربستان وقطر و...
479   نام و نام خانوادگي:  عاشق رسول الله(ص)و آل رسول الله(ع)     -   تاريخ:  12 دي 92 - 19:08:40
بسم الله الرحمن الرحيم و صلي الله علي محمد و آله الطيبين الطاهرين.
عرض سلام و ادب و ارادت خدمت همه....شيعه و سني....
يکي از سخنان اشتباهي که بين ما رسم شده جمله=((عيسي به دين خود و موسي به دين خود))هست!
نه خير!تمامي پيامبران و انبياء _سلام الله عليهم_ يک چيز ميگويند......مگه نعوذبالله يکي چيزي ميگه و ديگري چيز ديگه؟
البته منظور اصلي بنده از اين سخن برادرم آقا محمد بودن....
والسلام عليکم و رحمت الله و برکاته.
480   نام و نام خانوادگي:  زهرا     -   تاريخ:  12 دي 92 - 19:25:10
بسم الله الرحمن الرحيم.
اللهم ص علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
اشهدان لا اله الا الله...اشهدان محمد رسول الله .....و اشهدان اميرالمومنين عليا ولي الله....
عرض سلام و ادب خدمت عزيزان شيعه و سني و خلاصه همه گراميان....
برادر يا خواهر محترم شماره ((459)).....آقا يا خانم مسلمان....سلام و رحمت خدا بر شما.
در رابطه با كامنت شما دوست محترم ....ميخواستم كه به چند نكته اشاره كنم=
1)قطعا هيچ كسي در اين كه اطاعت از مولايمان رسول خدا_صلوات الله عليه و آله و سلم_واجب و مايه هدايت و رحمت است....شكي نداره...
آيات قرآن كريم هم همين مطلب رو تاييد ميكنه=
_قل ان كنتم تحبّون الله فاتّبعوني يحببكم الله و يغفرلكم ذنوبكم والله غفور رحيم_(آل عمران/31)
ترجمه=بگو= اگر خدا را دوست داريد از من پيروي كنيد تا خدا هم شما را دوست بدارد و گناهان شما را ببخشايد والله غفور رحيم.
2)نافرماني از سخنان رسول(صلي الله عليه و آله و سلم)مايه شقاوت است...
_و من يعص الله و رسوله و يتعدّ حدوده يدخله نارا خالدا فيها و له عذاب مهين_
ترجمه=و كسي كه خدا و رسولش را نافرماني كند و از حدود الهي تجاوز كندخداوند او را داخل آتش ميكند و براي هميشه در آتش خواهد بود و براي اوست عذابي اهانت آميز و خوار كننده.




  صفحه بعد [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]   صفحه قبل

آموزش رجال | مناظرات | فتنه وهابيت | آرشيو اخبار | آرشيو يادداشت | پايگاه هاي برتر | گالري تصاوير | خارج فقه مقارن | درباره ما | شبکه سلام |  ارتباط با ما