2020 August 14 - جمعه 24 مرداد 1399
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2847  »
1
کد مطلب: 13298 - عنوان: تصاویرسلاخی کودکان افغان به دست داعش
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ٠٣:١١ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٩
باید هزاره ها مسلح بشن و بعنوان نیروهای مردمی خودشون امنیت مناطقشون رو بدست بگیرن
2
کد مطلب: 13272 - عنوان: چرا بر روی مزار اهل بیت علیهم السلام گنبد و بارگاه ساخته می‌شود؟
نام و نام خانوادگی: محمدرضا - تاریخ انتشار: ٢٢:٠١ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٩
انشاء الله بارگاه مقدس امام مجتبی و ائمه بقیع را یکروز بزودی میسازیم و سر درب ورودی آن می نویسم:
لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ
یا علی مدد
3
کد مطلب: 5187 - عنوان: آيا شيعيان ، سنت هاي پيامبر را اجرا مي كنند ؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٩:١٨ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٩
در بالا اشاره کردید که آن زمان پیغمبر قلم و کاغذ خواستند ، به ایشان ندادند ، مگر پیغمبر سواد داشت.
پاسخ:
با سلام
شيعه قائل است كه پيامبر صلوات الله عليه خواندن و نوشتن مي دانستند و معني امي اين است كه به مكتب و كلاس درس نرفتند.
براي مطالعه بيشتر به لينك زير مراجعه كنيد:
موفق و مؤيد باشيد
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

4
کد مطلب: 12362 - عنوان: ترجمه کامل صحیح بخاری به زبان فارسی
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٧:٢٩ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٩
خداخیرتون بده ممنون از تلاش بی شاعبه و بی وقفه شما در جهت نشان دادن حقانیات امیرالمومنین علی علیه السلام
5
کد مطلب: 5270 - عنوان: آيا آيه تطهير شامل زنان پيامبر هم مي شود؟
نام و نام خانوادگی: ارش شاهدی - تاریخ انتشار: ١٩:٤٧ - ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 75801
من این روایت را همینطور (به طور ناقص) از سایت وااسلاماه(وبسایت تخصصی اهل سنت ایران)در مقاله حدیث ثقلین برداشتم.یعنی انهاشکل کامل روایت را ندیده بودند؟ ایا این دروغ گفتن نیست؟ ایا این گمراه کردن مردم نیست؟
پاسخ:
 با سلام
از اين طور كتمان حقائق در طول تاريخ توسط اهل سنت بسيار رخ داده است.
موفق و مؤيد باشيد
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

6
کد مطلب: 10514 - عنوان: نرم افزار نهج البلاغه نسخه سه - اندروید
نام و نام خانوادگی: ادیبی - تاریخ انتشار: ٢٣:١٣ - ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٩
با سلام
لطفا برنامه نهج ابلاغه برای آیفون هم قرار دهید .ممنون
7
کد مطلب: 5163 - عنوان: آيا صحيح است كه عزرائيل براي قبض روح رسول خدا (ص) اجازه گرفتند؟
نام و نام خانوادگی: محسن غفوری - تاریخ انتشار: ١٦:٥٤ - ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٩
با سلام
در منابع شیعه هم موضوع اجازه عزرائیل از پیامبر آمده است؟
پاسخ:
 با سلام
همين روايت در منابع شيعه هم آمده است:
الأمالي - الشيخ الصدوق - ص 349 
روضة الواعظين - الفتال النيسابوري - ص 72 
مناقب آل أبي طالب - ابن شهر آشوب - ج 1 ص 204
موفق و مؤيد باشيد
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

8
کد مطلب: 5095 - عنوان: آيا فاطمه (سلام الله عليها) از شيخين راضي شد؟
نام و نام خانوادگی: آرش شاهدی - تاریخ انتشار: ٠٩:٠٣ - ٢٥ ارديبهشت ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 66009
تو از خودت چیزی نداری! سنی هستی چون بابات سنی بوده. او هم از خدوش چیزی ندارهاز پدرش گرفته! ما هم همینطور.
بیاین واقع بین باشیم.
اگر پدرانمان مسیحی بودند مسیحی بودیم یهودی بودند یهودی بودیم و ..پس اینقدر لجاجت نگنید و نگید ما راست میگیم!
از کجا می دونی؟ ماباید در مورد دین خومون تحقیق کنیم. پیامبر فرمود امت من بعداز من 73 فرقه می شوند که فقط یکی اهل بهشت است و 72 فرقه دیگر جهنمی هستند...
ما داریم به صحیح ترین کتب شما اشتناد می کنیم.
فرض کنید پدرتان شیعه بود طبعا شما همشیعهبودی.حال با فرض اینکه حق با اهل سنت است اگر در ان زمان یک سنی می امد وبه شما می گفت حق با ماست شما قبول می کردی؟ باز می گفتی حق با ماست.این یک چیز طبیعی است.
پس اینقدر اصرار و پا فشاری نکنید. به جایش تحقیق کنید. اونبکه بت پرسته باباش هم بت پرست بوده. شافعی مذهبی؟ چرا حنفی نشدی؟از کجا می دونی بابات داره درست فکر می کنه؟
شیعه برای تمامشبهاتی گه در این سالیان دراز این بالا منبری های تو مخ شما چپوندن جواب قاطع و قانع کننده از صحیح ترین کتاب های شما دارد.شده این شبهاتی که اینها مطرح می کنند را بری از یک روحانی شیعه بپرسی؟بالاخره ما هم جواب داریم! نه چون 1- تنبلی می کنی!2- دوست داری اوضاع همینطور باقی بمونه!جواب ما را هم بشنو بعد تصمیم بگیر.شبهاتی مثل:
1-اگه اینطوره چرا عمر با ام کلثوم دختر حضرت فاطمه ازدواج کرد؟
2- چرا حضرت علی اسم فرزندان خود را به اسامی خلفا نام گذاری کرد؟
3-چرا مسئله غدیر در مکه و منا که همه بودند مطرح نشد؟
4-پس چرا مردم با ابوبکر بیعت کردند؟ و...
همین عناوین را در گوگل سرچ کنید و ترجیحا تهش بنویسید ولی عصر تا مقاله همین سایت بالا بیاید.
حال من یک سوال از شما دارم مگه نمی گید همسران پیامبر هم جزو اهل بیت اند پس این روایت صحیح مسلم لابد غلطه؟
در صحيح مسلم آمده كه از زيد بن ارقم سؤال شد آيا به زنان پيامبر (ص) اهل بيت پيامبر گفته مي شود يا خير؟ پاسخ داد همسر يك مرد از اهل بيت آن به حساب نمي آيد زيرا چه بسا زني با مردي يك عمر زندگي مي كند ولي در آخر عمر طلاق گرفته و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بيت پدر محسوب مي شود:

إنّ زيد بن أرقم سئل عن المراد بأهل البيت هل هم النساء ؟ قال: لا / وأيم اللّه ، إنّ المرأة تكون مع الرجل العصر من الدهر ، ثمّ يطلّقها ، فترجع إلي أبيها وقومها.

صحيح مسلم: ج 7 ص 123، (رقم 6381)، كتاب فضائل الصحابة، باب فضائل علي بن أبي طالب (ع).
همین امروز این سوال رو از امام جماعت مسجد یا یک ماموستا بپرسید. بدانید همین شخص اگر پدرش شیعه می بود او الان یک روحانی شیعه می بود و می گفت حق با شیعه است.
2 حالت داریم1-همسران پیامبر جزو اهل بیت نیستند.2-صحیح مسلم کتابی کاملا صحیح نیست چون ما یک مثال نقض پیدا کردیم. در ضمن حواستان را جمع کنید که این روایت در پایین صفحه مورد نظر است. چون بالای همین صفحه هم روایتی با همین مضمون وجوددارد.
وانا تارك فيكم ثقلين أولهما كتاب الله فيه الهدى والنور فخذوا بكتاب الله واستمسكوا به فحث على كتاب الله ورغب فيه ثم قال وأهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي أذكركم الله في أهل بيتي فقال له حصين ومن أهل بيته يا زيد أليس نساؤه من أهل بيته قال نساؤه من أهل بيته ولكن أهل بيته من حرم الصدقة بعده قال ومن هم قال هم آل على وآل عقيل وآل جعفر وآل عباس قال كل هؤلاء حرم الصدقة قال نعم
صحيح مسلم - مسلم النيسابوري - ج 7 ص 123
در ادامه روایت به صراحت می گوید که زنان جزء اهل بیت هستند؛ اما اهل بیتی که منظور و مراد است شامل زنان نمی شود؛ بلکه شامل افرادی می شود که صدقه بر آن ها حرام است.
بعضی از حرام لقمه ها این روایت را ناقص نقل می کنند تا قال نساؤه من أهل بيته چه وهابی چه سنی.
9
کد مطلب: 13290 - عنوان: سخني با آقاي شيخ احمد عابديني
نام و نام خانوادگی: سید - تاریخ انتشار: ٠٠:٠٠ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٩
این همه با شک وتردید حرف زدن در مورد وهابی بودن احمد عابدینی هیچ وجهی ندارد . مگر باید رسما اعلام کند وهابی شده . مگر نگفتن کنایه بلیغ تر از رسا گفتنه . حجت بر همه تمام شده دادگاه روحانیت باید خلع لباسش کنه تا همه بفهمن این شخص از روحانیت شیعی نیست . مدارای بعد از این رسما خیانت به تشیع است . و من الله التوفیق
10
کد مطلب: 9266 - عنوان: معرفی عبدالرحمن ملازاده کارشناس شبکه وهابی
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٠:٠٣ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٩٩
سلام این کلپ با عنوان همخوانی ندارد
پاسخ:
 با سلام
این کلیپ بیانگر شخصیت ملازاده است و عنوان با کلیپ کاملا هماهنگ است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

11
کد مطلب: 6860 - عنوان: سنت نبوي از ادعا تا اثبات (محتويات سايت sonnat.net) - جاوا و اندرويد
نام و نام خانوادگی: سید صادق هاشمی - تاریخ انتشار: ١٦:٢٢ - ١٧ ارديبهشت ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 65811
نسخه جدید نرم افزار

https://web.archive.org/web/20130805222025/http://sonnat.net/up/androyd.rar
12
کد مطلب: 6860 - عنوان: سنت نبوي از ادعا تا اثبات (محتويات سايت sonnat.net) - جاوا و اندرويد
نام و نام خانوادگی: سید صادق هاشمی - تاریخ انتشار: ١٦:١٢ - ١٧ ارديبهشت ١٣٩٩
خیلی نرم افزار خوبیه من تقریبا ثلث این برنامه رو تموم کردم ولی بالا پایین شدن صفحات توش نرم میست و اذیت می کنه
طراحی اولیشم برای گوشی قدیمی بوده
ای کاش میشد نسخه جدید اینو میزاشتید.
13
کد مطلب: 5127 - عنوان: عائشه، در چند سالگي با رسول خدا (ص) ازدواج كرده است؟
نام و نام خانوادگی: س - تاریخ انتشار: ٠٢:١٨ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٩
مطالب شما بنده را به یاد کتاب زیبای شب های پیشاور و جناب سلطان الواعظین شیرازی انداخن، به خصوص به علت مباحثه ای که در ذیل بحث صورت گرفت
خدا خیرتان بدهد، اجرتان با حضرت صاحب(عج)
14
کد مطلب: 5267 - عنوان: آيا امام علي عليه السلام خلافت خلفاء را مشروع مي دانست ؟
نام و نام خانوادگی: ارش شاهدی - تاریخ انتشار: ١٤:٢٦ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 38947
ما به آقایانی که می‌گویند: "چرا در منا و عرفات بحث غدیر مطرح نشد؟!" می‌گوییم پیغمبر اکرم در عرفات فرمودند: ایها الناس! جانشینان من دوازده نفر هستند.

صحابه نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم تمام شود و اجازه ندادند کلام رسول الله به پایان برسد. در کتاب «مسند أحمد بن حنبل» جلد 5 وارد شده است:

«لاَ یزَالُ هذا الأَمْرُ عَزِیزاً مَنِیعاً ینْصَرُونَ علی من ناواهم علیه إلی اثنا عَشَرَ خَلِیفَةً»

راوی سپس می‌گوید:

«کلِمَةً أَصَمَّنِیهَا الناس»

مردم به قدری سروصدا کردند که گوشم کر شد.

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 98، ح 20964

راوی به صراحت می‌گوید: مردم نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم را بشنوم. این روایت صحیح است. همچنین در جلد 5 صفحه 98 وارد شده است:

«لاَ یزَالُ هذا الأَمْرُ عَزِیزاً إلی اثنا عَشَرَ خَلِیفَةً فَکبَّرَ الناس وَضَجُّوا»

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 98، ح 20965

مردم به هنگام سخن گفتن رسول الله شروع به تکبیر گفتن، ضجه زدن و فریاد برآوردن کردند و نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم به گوش مردم برسد. این کار روی چه اصلی و برای چه منظوری بود؟! همچنین در کتاب «مسند أحمد بن حنبل» صفحه 99 وارد شده است:

«لَنْ یزَالَ هذا الأَمْرُ عَزِیزاً ظَاهِراً حتی یمْلِک اثْنَا عَشَرَ کلهم ثُمَّ لَغَطَ الْقَوْمُ»

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 99، ح 20974

گفتنی است «لَغَطَ» به معنای جیغ و داد کشیدن و فریاد بی‌هدف برآوردن است. اطرافیان نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم به گوش مردم برسد.

کلمه «لَغَطَ» را در نظر داشته باشید که به معنای جیغ و داد کشیدن، فریاد برآوردن و بیهوده صدای بلند کردن است. در روایت دیگر بازهم وارد شده است:

«لاَ یزَالُ هذا الدِّینُ عَزِیزاً مَنِیعاً ینْصَرُونَ علی من ناواهم علیه إلی اثنا عَشَرَ خَلِیفَةً»

راوی می‌گوید:

«فَجَعَلَ الناس یقُومُونَ وَیقْعُدُونَ»

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 99، ح 20976

مردم دائماً می‌نشستند و بلند می‌شدند و اصلاً نمی‌گذاشتند دیگران پیغمبر اکرم را ببینند، چه رسد به اینکه صدای آن بزرگوار را بشنوند. پیغمبر اکرم می‌خواستند چه بگویند؟! حضرت می‌خواستند بفرمایند که خلفای من دوازده نفر هستند.

آیا این احتمال وجود ندارد که حضرت می‌خواستند در همانجا نام امیرالمؤمنین و یازده امام دیگر را معین بفرمایند؟! چرا این افراد سروصدا به راه انداختند؟! چرا داد و بیداد کردند؟! چرا تکبیر و ضجه کردند؟! چرا نگذاشتند صدای پیغمبر اکرم به گوش صحابه برسد؟!

علمای اهل سنت ادعا می‌کنند که چرا رسول اکرم در مکه علی بن أبی طالب را به خلافت انتخاب نکردند، در حالی که این روایات گویای حقیقت است. جالب است که بنده وقتی این مباحث را بیان می‌کنم، حدیث قرطاس برایم تداعی می‌شود.

کلمه «لَغَطَ» در دو مورد آمده است؛ یک بار در قضیه خلفایی اثناعشر در عرفات و منا آمده است و بار دیگر در آخرین لحظه‌ای که پیغمبر اکرم از دنیا می‌رود درخواست می‌کنند تا کاغذ و قلم بیاورند تا چیزی بنویسند که قوم بعد از آن بزرگوار گمراه نشوند.

در کتاب «صحیح بخاری» روایتی وارد شده است که می‌نویسد:

«هَلُمَّ أَکتُبْ لَکمْ کتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ»

در این موقعیت باید مسلمانان به جای کاغذ برای پیغمبر اکرم جان می‌آوردند و می‌گفتند: یا رسول الله! ما حاضریم قلب خود را بشکافیم تا این مطالب را بر روی قلب ما بنویسید. این برخوردها چه معنایی داشت؟!

«وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَیتِ اختصموا فَمِنْهُمْ»

صحابه با یکدیگر درگیر شدند و شروع به مخالفت و مخاصمت کردند.

«أَکثَرُوا اللَّغَطَ وَالِاخْتِلَافَ»

صحابه شروع به گفتن حرف‌های لغو و بیهوده کردند.

الجامع الصحیح المختصر، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، دار النشر: دار ابن کثیر, الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا، ج 6، ص 2680، ح 6932

آن‌ها به پیغمبر اکرم نسبت هذیان دادند، همو که قرآن کریم در شأن آن بزرگوار می‌فرماید:

(وَ ما ینْطِقُ عَنِ الْهَوی إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْی یوحی)

و هرگز از روی هوای نفس سخن نمی‌گوید. آنچه آورده چیزی جز وحی نیست که به او وحی شده است.

سوره نجم (53): آیات 3 و 4

همچنین در کتاب «صحیح بخاری» در حدیث دیگری وارد شده است:

«قال عُمَرُ إِنَّ النبی غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَعِنْدَنَا کتَابُ اللَّهِ حَسْبُنَا فَاخْتَلَفُوا وَکثُرَ اللَّغَطُ»

در این روایت هم کلمه «لغَطُ» به معنای جیغ و داد بیهوده و فریاد بی‌هدف است. پیغمبر اکرم که مفتخر به:

(وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیم)

و تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری.

سوره قلم (68): آیه 4

است، فرمود:

«قُومُوا عَنِّی»

از خانه من بیرون بروید.

«فَخَرَجَ بن عَبَّاسٍ یقول إِنَّ الرَّزِیةَ کلَّ الرَّزِیةِ ما حَالَ بین رسول اللَّهِ وَبَینَ کتَابِهِ»

ابن عباس خارج شد در حالی که می‌گفت: مصیبت از زمانی شروع شد که مانع نوشتن نامه پیغمبر اکرم شدند.

الجامع الصحیح المختصر، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، دار النشر: دار ابن کثیر, الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا، ج 1، ص 54، ح 114

پیغمبر اکرم می‌خواستند چه مطالبی بنویسند؟! دوستان عزیز مشاهده کنید آقای «بدرالدین عینی» یکی از استوانه‌های علمی اهل سنت و یکی از شارحین منصف «صحیح بخاری» است.

ایشان همانند «ابن حجر» یا «قسطلانی» متعصب نیست و در «شرح صحیح بخاری» توضیحاتی می‌دهد که کاملاً روایات را شرح می‌دهد به طوری که انسان متوجه مضمون کلمات می‌شود.

«ابن حجر عسقلانی» و «قسطلانی» روایات را گزینشی توضیح داده‌اند، اما «عینی» کلمه به کلمه و حرف به حرف کتاب «صحیح بخاری» را توضیح داده است. ایشان در جلد دوم صفحه 171 می‌نویسد: پیغمبر اکرم چه چیزی می‌خواست بنویسد تا مردم گمراه نشوند؟!

شما حرف ایشان را با عمل صحابه که در مقابل فرمایشات پیغمبر اکرم جیغ و داد کشیدند، قرینه قرار دهید. ایشان می‌نویسد:

«أنه أراد أن ینص علی الإمامة بعده»

پیغمبر اکرم می‌خواست امامت بعد از خود را در این نامه بنویسد.

«وقال سفیان بن عیینة: أراد أن ینص علی أسامی الخلفاء بعده حتی لا یقع منهم الاختلاف»

سفیان بن عیینه می‌گوید: پیغمبر اکرم در آخرین لحظه می‌خواست نام خلفا را بنویسد

عمدة القاری شرح صحیح البخاری، اسم المؤلف: بدر الدین محمود بن أحمد العینی، دار النشر: دار إحیاء التراث العربی – بیروت، ج 2، ص 171، ح 114

پیغمبر اکرم می‌خواست اسامی خلفای دوازده‌گانه‌ای که در مکه نگذاشتند بنویسند را در آخرین لحظه بنویسند تا دیگر «ابن کثیر»، «ابن حجر»، «ابن جوزی» و دیگران افرادی مانند یزید و معاویه و دیگران را جزء خلفاء اثنا عشر معرفی نکنند. «شهد شاهدٌ من أهلها»!!

«ابن حجر» هم همین عبارت را در کتاب «شرح صحیح بخاری» جلد اول صفحه 209 نقل می‌کند و می‌نویسد:

«أراد أن ینص علی أسامی الخلفاء بعده حتی لا یقع بینهم الاختلاف»

فتح الباری شرح صحیح البخاری، اسم المؤلف: أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل العسقلانی الشافعی، دار النشر: دار المعرفة - بیروت، تحقیق: محب الدین الخطیب، ج 1، ص 209، ح 114

«قسطلانی» هم این عبارت را در کتاب خود نقل می‌کند. «أحمد امین مصری» که یکی از دانشمندان معاصر مصری است، در کتاب «یوم الإسلام» این عبارت را نقل می‌کند و می‌نویسد:

«قد أراد الرسول فی مرضه الذی مات فیه أن یعین من یلی الأمر من بعده»

پیغمبر اکرم در آخرین لحظه زندگی می‌خواست اسامی کسانی که خلافت و امامت بعد از خود را متولی می‌شوند، بنویسد.

یوم الاسلام ، احمد امین مصری، ص 41

متأسفانه نگذاشتند پیغمبر اکرم سخن حق را مکتوب کند.
برادران شیعه این مطلب را منتشر کنید.
15
کد مطلب: 4954 - عنوان: آيا علماي اهل سنّت كلمه «مولي» در حديث غدير را به معناي امام و خليفه معني كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: آرش شاهدی - تاریخ انتشار: ١٤:٠٩ - ١٠ ارديبهشت ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 20251
ابن ابى الحدید مى گوید: از ابن عباس نقل شده که گفت: عمر بن خطاب از من پرسید: آیا پسرعمویت على بن ابى طالب باز هم به خلافت مى اندیشد؟ گفتم: بله. اى عمر بن خطاب! از پدرم درباره ادعاى پسرعمویم على پرسیدم. پدرم گفت: على در ادعاى خود صادق است. عمر بن خطاب گفت: البته از پیامبر خدا همیشه در مورد خلافت او، تکّه کلامى صادر مى شد که چیزى را به عنوان حجت ثابت نمى کرد و قاطع عذر نبود و پیامبر سعى داشت درباره خلافت على بن ابى طالب از هر فرصتى استفاده کند و حتى در حال بیمارى خواست به اسم او تصریح کند که من مانع شدم، زیرا دلم به حال اسلام سوخت. به خداى این خانه قسم، قریش دور او جمع نمى شوند و اگر او خلافت را به دست بگیرد از هر سو بر او مى شورند...(شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۱۲، ص ۲۱، چاپ بیروت، داراحیاءالتراث العربى، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم).
ابن ابى الحدید از علماى بزرگ اهل سنّت است و در شرح نهج البلاغه او، بسیارى از حقایق تاریخ صدر اسلام آمده است.
از آن چه گذشت معلوم شد که انسان گاهى با این که حق را مى داند، ولى هواهاى نفسانى و دشمنى هاى دیرینه مانع قبول حق مى گردد و چنین نیست که اگر کسى حق را دانست عمل بکند.
16
کد مطلب: 13272 - عنوان: چرا بر روی مزار اهل بیت علیهم السلام گنبد و بارگاه ساخته می‌شود؟
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ١٨:٥٢ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٩
سلام خسته نباشید. اهل سنت به احادیثی استناد می کنند در خصوص اینکه پیامبر دست بسته نماز میخوانده. برخی موارد را بیان میکنم اگر نقدی دارد بگید.

1- إنا معشر الانبیاء أمرنا بتعجیل فطرنا وتأخیر سحورنا، ووضع أیماننا علی شمائلنا فی الصلاة. این حدیث در کتاب معجم کبیر طبرانی . با تحقیق حمدی بن عبدالمجید. مکتبه قاهره چاپ 1994 میلادی. جلد 11 صفحه 199 نقل شده است.


2- رأیت النبی صلی الله علیه وسلم وضع یمینه علی شماله فی الصلاة. این حدیث در مسند احمد حنبل با تحقیق شعیب و عادل مرشد چاپ 2001 میلادی. جلد 36 صفحه 300 نقل شده است


پاسخ:
با سلام
نووی در رابطه با حدیث اول می گوید:
وأماالحديث المروى عن النبي صلى الله عليه وسلم انا معاشر الأنبياء أمرنا ان نعجل افطارنا ونؤخر سحورنا ونضع ايماننا على شمائلنا في الصلاة فضعيف رواه البيهقي هكذا من رواية ابن عباس ومن رواية ابن عمر ومن رواية أبي هريرة وقال كلها ضعيفة
المجموع - النووي - ج 6 ص 362
 
بیهقی می گوید:
هذا حديث يعرف بطلحة بن عمرو المكي وهو ضعيف
السنن الكبرى - أحمد بن الحسين البيهقي - ج 4 ص 238
در رابطه با روایت دوم عبارت وضع یمینه علی شماله فی الصلاة در مسند احمد وجود ندارد.
در رابطه با مسئله دست بسته نماز خواندن و تعارضات در فتاوا و روایات اهل سنت به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5191
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

17
کد مطلب: 4978 - عنوان: اعتراف علماي اهل سنت به تولد حضرت مهدي (عج) + تصاوير كتاب ها
نام و نام خانوادگی: آرش - تاریخ انتشار: ٠٨:٢١ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٩٩
یکی از اشکالاتی که به حدیث 12 خلیفه وارد میکنند اینه که امامان شما که به خلافت نرسیده اند؟ پاسخ دهید.
پاسخ:
با سلام
این اشکال به خاطر این است که معنی خلافت را نمی دانند.
خلیفه به معنی جانشین است؛ یعنی سد مسد آن طرف است.
یکی از شؤون پیامبر صلی الله علیه و آله است، پیامبر صلی الله علیه و آله شوؤن دیگری هم دارند؛ مثل امامت و هدایت مردم و....
پیامبر صلی الله علیه و آله زمانی که در مکه بودند حکومت نداشتند، آیا پیامبری ایشان زیر سؤال می رود؟
ائمه علیهم السلام جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله در همه شؤون هستند، شأن حکومت به خاطر غصب خلافت توسط منافقین برای اهل بیت علیهم السلام محقق نشد؛ کما این که پیامبر صلی الله علیه و اله در مکه حکومت نداشتند، این دلیل نمی شود که جانشینی ائمه علیهم السلام زیر سؤال برود.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

18
کد مطلب: 4954 - عنوان: آيا علماي اهل سنّت كلمه «مولي» در حديث غدير را به معناي امام و خليفه معني كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: آرش شاهدی - تاریخ انتشار: ١٩:٥٣ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 71018
ما به آقایانی که می‌گویند: "چرا در منا و عرفات بحث غدیر مطرح نشد؟!" می‌گوییم پیغمبر اکرم در عرفات فرمودند: ایها الناس! جانشینان من دوازده نفر هستند.

صحابه نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم تمام شود و اجازه ندادند کلام رسول الله به پایان برسد. در کتاب «مسند أحمد بن حنبل» جلد 5 وارد شده است:

«لاَ یزَالُ هذا الأَمْرُ عَزِیزاً مَنِیعاً ینْصَرُونَ علی من ناواهم علیه إلی اثنا عَشَرَ خَلِیفَةً»

راوی سپس می‌گوید:

«کلِمَةً أَصَمَّنِیهَا الناس»

مردم به قدری سروصدا کردند که گوشم کر شد.

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 98، ح 20964

راوی به صراحت می‌گوید: مردم نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم را بشنوم. این روایت صحیح است. همچنین در جلد 5 صفحه 98 وارد شده است:

«لاَ یزَالُ هذا الأَمْرُ عَزِیزاً إلی اثنا عَشَرَ خَلِیفَةً فَکبَّرَ الناس وَضَجُّوا»

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 98، ح 20965

مردم به هنگام سخن گفتن رسول الله شروع به تکبیر گفتن، ضجه زدن و فریاد برآوردن کردند و نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم به گوش مردم برسد. این کار روی چه اصلی و برای چه منظوری بود؟! همچنین در کتاب «مسند أحمد بن حنبل» صفحه 99 وارد شده است:

«لَنْ یزَالَ هذا الأَمْرُ عَزِیزاً ظَاهِراً حتی یمْلِک اثْنَا عَشَرَ کلهم ثُمَّ لَغَطَ الْقَوْمُ»

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 99، ح 20974

گفتنی است «لَغَطَ» به معنای جیغ و داد کشیدن و فریاد بی‌هدف برآوردن است. اطرافیان نگذاشتند سخن پیغمبر اکرم به گوش مردم برسد.

کلمه «لَغَطَ» را در نظر داشته باشید که به معنای جیغ و داد کشیدن، فریاد برآوردن و بیهوده صدای بلند کردن است. در روایت دیگر بازهم وارد شده است:

«لاَ یزَالُ هذا الدِّینُ عَزِیزاً مَنِیعاً ینْصَرُونَ علی من ناواهم علیه إلی اثنا عَشَرَ خَلِیفَةً»

راوی می‌گوید:

«فَجَعَلَ الناس یقُومُونَ وَیقْعُدُونَ»

مسند الإمام أحمد بن حنبل، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشیبانی، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر، ج 5، ص 99، ح 20976

مردم دائماً می‌نشستند و بلند می‌شدند و اصلاً نمی‌گذاشتند دیگران پیغمبر اکرم را ببینند، چه رسد به اینکه صدای آن بزرگوار را بشنوند. پیغمبر اکرم می‌خواستند چه بگویند؟! حضرت می‌خواستند بفرمایند که خلفای من دوازده نفر هستند.

آیا این احتمال وجود ندارد که حضرت می‌خواستند در همانجا نام امیرالمؤمنین و یازده امام دیگر را معین بفرمایند؟! چرا این افراد سروصدا به راه انداختند؟! چرا داد و بیداد کردند؟! چرا تکبیر و ضجه کردند؟! چرا نگذاشتند صدای پیغمبر اکرم به گوش صحابه برسد؟!

علمای اهل سنت ادعا می‌کنند که چرا رسول اکرم در مکه علی بن أبی طالب را به خلافت انتخاب نکردند، در حالی که این روایات گویای حقیقت است. جالب است که بنده وقتی این مباحث را بیان می‌کنم، حدیث قرطاس برایم تداعی می‌شود.

کلمه «لَغَطَ» در دو مورد آمده است؛ یک بار در قضیه خلفایی اثناعشر در عرفات و منا آمده است و بار دیگر در آخرین لحظه‌ای که پیغمبر اکرم از دنیا می‌رود درخواست می‌کنند تا کاغذ و قلم بیاورند تا چیزی بنویسند که قوم بعد از آن بزرگوار گمراه نشوند.

در کتاب «صحیح بخاری» روایتی وارد شده است که می‌نویسد:

«هَلُمَّ أَکتُبْ لَکمْ کتَابًا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ»

در این موقعیت باید مسلمانان به جای کاغذ برای پیغمبر اکرم جان می‌آوردند و می‌گفتند: یا رسول الله! ما حاضریم قلب خود را بشکافیم تا این مطالب را بر روی قلب ما بنویسید. این برخوردها چه معنایی داشت؟!

«وَاخْتَلَفَ أَهْلُ الْبَیتِ اختصموا فَمِنْهُمْ»

صحابه با یکدیگر درگیر شدند و شروع به مخالفت و مخاصمت کردند.

«أَکثَرُوا اللَّغَطَ وَالِاخْتِلَافَ»

صحابه شروع به گفتن حرف‌های لغو و بیهوده کردند.

الجامع الصحیح المختصر، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، دار النشر: دار ابن کثیر, الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا، ج 6، ص 2680، ح 6932

آن‌ها به پیغمبر اکرم نسبت هذیان دادند، همو که قرآن کریم در شأن آن بزرگوار می‌فرماید:

(وَ ما ینْطِقُ عَنِ الْهَوی إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْی یوحی)

و هرگز از روی هوای نفس سخن نمی‌گوید. آنچه آورده چیزی جز وحی نیست که به او وحی شده است.

سوره نجم (53): آیات 3 و 4

همچنین در کتاب «صحیح بخاری» در حدیث دیگری وارد شده است:

«قال عُمَرُ إِنَّ النبی غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَعِنْدَنَا کتَابُ اللَّهِ حَسْبُنَا فَاخْتَلَفُوا وَکثُرَ اللَّغَطُ»

در این روایت هم کلمه «لغَطُ» به معنای جیغ و داد بیهوده و فریاد بی‌هدف است. پیغمبر اکرم که مفتخر به:

(وَ إِنَّک لَعَلی خُلُقٍ عَظِیم)

و تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری.

سوره قلم (68): آیه 4

است، فرمود:

«قُومُوا عَنِّی»

از خانه من بیرون بروید.

«فَخَرَجَ بن عَبَّاسٍ یقول إِنَّ الرَّزِیةَ کلَّ الرَّزِیةِ ما حَالَ بین رسول اللَّهِ وَبَینَ کتَابِهِ»

ابن عباس خارج شد در حالی که می‌گفت: مصیبت از زمانی شروع شد که مانع نوشتن نامه پیغمبر اکرم شدند.

الجامع الصحیح المختصر، اسم المؤلف: محمد بن إسماعیل أبو عبدالله البخاری الجعفی، دار النشر: دار ابن کثیر, الیمامة - بیروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقیق: د. مصطفی دیب البغا، ج 1، ص 54، ح 114

پیغمبر اکرم می‌خواستند چه مطالبی بنویسند؟! دوستان عزیز مشاهده کنید آقای «بدرالدین عینی» یکی از استوانه‌های علمی اهل سنت و یکی از شارحین منصف «صحیح بخاری» است.

ایشان همانند «ابن حجر» یا «قسطلانی» متعصب نیست و در «شرح صحیح بخاری» توضیحاتی می‌دهد که کاملاً روایات را شرح می‌دهد به طوری که انسان متوجه مضمون کلمات می‌شود.

«ابن حجر عسقلانی» و «قسطلانی» روایات را گزینشی توضیح داده‌اند، اما «عینی» کلمه به کلمه و حرف به حرف کتاب «صحیح بخاری» را توضیح داده است. ایشان در جلد دوم صفحه 171 می‌نویسد: پیغمبر اکرم چه چیزی می‌خواست بنویسد تا مردم گمراه نشوند؟!

شما حرف ایشان را با عمل صحابه که در مقابل فرمایشات پیغمبر اکرم جیغ و داد کشیدند، قرینه قرار دهید. ایشان می‌نویسد:

«أنه أراد أن ینص علی الإمامة بعده»

پیغمبر اکرم می‌خواست امامت بعد از خود را در این نامه بنویسد.

«وقال سفیان بن عیینة: أراد أن ینص علی أسامی الخلفاء بعده حتی لا یقع منهم الاختلاف»

سفیان بن عیینه می‌گوید: پیغمبر اکرم در آخرین لحظه می‌خواست نام خلفا را بنویسد

عمدة القاری شرح صحیح البخاری، اسم المؤلف: بدر الدین محمود بن أحمد العینی، دار النشر: دار إحیاء التراث العربی – بیروت، ج 2، ص 171، ح 114

پیغمبر اکرم می‌خواست اسامی خلفای دوازده‌گانه‌ای که در مکه نگذاشتند بنویسند را در آخرین لحظه بنویسند تا دیگر «ابن کثیر»، «ابن حجر»، «ابن جوزی» و دیگران افرادی مانند یزید و معاویه و دیگران را جزء خلفاء اثنا عشر معرفی نکنند. «شهد شاهدٌ من أهلها»!!

«ابن حجر» هم همین عبارت را در کتاب «شرح صحیح بخاری» جلد اول صفحه 209 نقل می‌کند و می‌نویسد:

«أراد أن ینص علی أسامی الخلفاء بعده حتی لا یقع بینهم الاختلاف»

فتح الباری شرح صحیح البخاری، اسم المؤلف: أحمد بن علی بن حجر أبو الفضل العسقلانی الشافعی، دار النشر: دار المعرفة - بیروت، تحقیق: محب الدین الخطیب، ج 1، ص 209، ح 114

«قسطلانی» هم این عبارت را در کتاب خود نقل می‌کند. «أحمد امین مصری» که یکی از دانشمندان معاصر مصری است، در کتاب «یوم الإسلام» این عبارت را نقل می‌کند و می‌نویسد:

«قد أراد الرسول فی مرضه الذی مات فیه أن یعین من یلی الأمر من بعده»

پیغمبر اکرم در آخرین لحظه زندگی می‌خواست اسامی کسانی که خلافت و امامت بعد از خود را متولی می‌شوند، بنویسد.

یوم الاسلام ، احمد امین مصری، ص 41

متأسفانه نگذاشتند پیغمبر اکرم سخن حق را مکتوب کند.
19
کد مطلب: 13272 - عنوان: چرا بر روی مزار اهل بیت علیهم السلام گنبد و بارگاه ساخته می‌شود؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٥:٤٩ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٩
تا کور شود چشم دشمنان اهل بیت علیهم السلام
ان شاء الله یک حرم و گنبد و بارگاه زیبا برای ائمه بقیع علیهم السلام خواهیم ساخت ان شاء الله
20
کد مطلب: 5927 - عنوان: 40 حديث ماه مبارك رمضان؛ ثواب روزه و آداب روزه دار
نام و نام خانوادگی: ستاره - تاریخ انتشار: ٠١:٣٦ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٩
من راضی بودم.
ایشالله خدای بی شریک ازمون راضی باشه.


صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English