* ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ *
ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ (ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½) ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½
  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ |  ï؟½ï؟½ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ ï؟½ï؟½ï؟½شگï؟½ï؟½
تاريخ: 11 شهريور 1387 تعداد بازديد: 30984 
پاسخى بر سخنان و ادعاهاى مولوى خيرشاهى
 







بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله ربّ العالمين وصلى الله على محمد وآله الطاهرين




چندى است فيلم کوتاهى به صورت بلوتوثِ موبايل،(1) حاوى سخنان يکى از مولوى‌هاى اهل سنت به نام خيرشاهى، دست به دست مى‌شود.

اين آقاى مولوى، به بهانه دفاع از اهل سنت و خلفايشان، در سخنانى توهين‌آميز، ايرانيان را مرهون احسانات عمر مى‌داند، و از آنان مى‌خواهد پاى عمر را ببوسند، حتى پا را فراتر نهاده، مى‌گويد: «به والله قسم بايد سُم اسب حضرت عمر را ببوسند!!» و در جسارتى ديگر مى‌گويد: «هزاران امام خمينى، به والله قسم شاگرد مکتب عمر و ابوبکر هم حساب نمى‌شوند.» و...

البته سخنان اين آقاى مولوى ـ که به ضدّيت با تشيع شهره است ـ به همين فيلم خلاصه نمى‌شود و در همه سخنانش توهين و جسارت موج مى‌زند. در اين نوشته به محورهاى مطرح شده در اين سخنان مى‌پردازيم و پاسخ به ديگر سخنانش را به فرصتى ديگر موکول مى‌کنيم.





* * *




* جناب مولوى، شما در باب علم و دانش خليفه‌ى دوم جناب عمر سخن گفته‌ايد و آن را چند هزار برابر علم امام خميني(ره) دانسته‌ايد.

فرض کنيد در واقع هم همينطور باشد، ولى چگونه مى‌توانيد آن را ثابت کنيد؟

در مسند احمد بن حنبل، ج4، ص319 و در سنن ابي‌داوود، ج1، ص53 و سنن نسائي، ج1، ص60 آمده است که: در مورد کسى که يک ماه و دو ماه آب پيدا نمى‌کند خليفه گفت: «اما من نماز نمى‌خوانم تا آب پيدا کنم» يعنى مسأله تيمم را در خاطر نداشت.

در سنن کبري، ج7، ص442 و تفسير رازي، ج7، ص484 و درّالمنثور سيوطى، ج1، ص288 و کتاب‌هاى ديگر آمده است که: خليفه دوم تصميم گرفت زنى را که در شش ماهگى فرزندش متولد شده بود، سنگسار کند. حضرت علي(عليه‌السلام) با خواندن آيه‌ى «وَحَمْلُهُ وَفصالُه ثَلاثونَ شَهراً»2 ثابت کرد که مدت باردارى مى‌تواند شش ماه باشد. و عمر، آن زن را آزاد کرد و گفت: «لَولا عليٌ لَهَلَکَ عُمَر؛ اگر على نبود عمر هلاک مى‌شد.»

در تفسير ابن کثير، ج1، ص467 و درّالمنثور، ج2، ص133 و بسيارى از کتاب‌هاى ديگر دانشمندان اهل سنت آمده است که: «خليفه دوم به زيادىِ مهر زن‌ها اعتراض کرد. يکى از زنان به خليفه معترض شده و آيه «وَآتَيْتُمْ إِحْدَاهُنَّ قِنطَاراً»3 را خواند و خليفه اشتباه خود را پذيرفت» يعنى خليفه به آيه‌ى شريفه‌ى قرآن توجه نداشت.

در تفسير ابن‌جرير، ج30، ص38 و کشاف زمخشري، ج3، ص253 و درّالمنثور سيوطى، ج6، ص317 و بسيارى ديگر از کتاب‌هاى بزرگان اهل سنت آمده است که خليفه آيه‌ى شريفه‌ى «وَفَاکِهَةً وَأَبّاً»4 را تلاوت کرد و درباره‌ى معناى آن از ديگران! سؤال کرد و بعد گفت: «ما از به تکليف افتادن در فهم اين‌ها منع شديم!»

شما براى اينکه بدانيد نظر خود جناب عمر درباره‌ى علم و دانش خودش چيست، کافى است به جمله‌ى «کُلُّ النّاسِ أَعلَم مِن عُمَر» در تفسير قرطبي، ج14، ص227 و تفسير زمخشري، ج2، ص445 و تفسير سيوطي، ج5، ص229؛ و جمله‌ى «کُلُّ أَحَدٍ أَفقَهُ مِن عُمَر» در کتاب رياض النضرة، ج2، ص196 و کفايه کنجي، ص105، مراجعه کنيد.

خطبه‌ى خليفه را بخوانيد که گفت: «هر کس مى‌خواهد از قرآن سؤال کند، به نزد ابى بن کعب برود و هر کس مى‌خواهد از حلال و حرام سؤال کند، سراغ معاذ بن جبل برود و هر کس مى خواهد از واجبات سؤال کند، به نزد زيد بن ثابت برود و هر کس مى‌خواهد از مال و ثروت سؤال کند، نزد من بيايد که من خزانه‌دار مى‌باشم.» اين خطبه در سنن کبرى بيهقي، ج6، ص210 و سيره‌ى عمر ابن‌جوزي، ص87 آمده است.

همچنين به کتاب صحيح بخارى (ج3، ص151) مراجعه کنيد. در آنجا آمده است: «تمتّعنا على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلّم ونزل القرآن قال رجل برأيه ما شاء» که نشان مى‌دهد يا خليفه نظر رسول خدا(صلى‌الله عليه وآله) را نمى‌دانسته و يا نظر خود را بر نظر رسول خدا(ص) ترجيح داده است!.

در مورد علم و دانش خليفه مراجعه کنيد به: بيهقى در شعب‌الايمان و تفسير قرطبى، ج1 ص34 و ابن‌جوزى در سيره‌ى عمر، ص165 با سند صحيح از عبدالله بن عمر آورده که گفت: «تَعلّم عُمَر سورة البقرة في اثنَتي عَشرة سَنة فلمّا ختمها نَحر جزوراً؛ عمر سوره‌ى بقره را در دوازده سال! ياد گرفت و چون ختمش نمود، شترى قربانى کرد.» حالا حساب کنيد اگر يادگيرى سوره‌ى بقره ـ که کمتر از دو و نيم جزء قرآن است ـ 12 سال طول بکشد، تمام قرآن چه قدر طول مى‌کشد؟!

* همچنين آقاى مولوى، به مناسبت يادى هم از خليفه‌ى اول (ابى‌بکر) کرده‌اند و درباره‌ى علم ايشان سخن گفته‌اند.

جناب ابوبکر که بنا بر ادعاى بعضى از علماى اهل سنت، اولين! نفر و از نظر همه، جزو اولين کسانى بوده است که به رسول خدا(ص) گرويده است و حدود 20 سال در محضر شريف ايشان بوده و دو سال و اندى هم پس از ايشان بر کرسىِ خلافت نشسته و محل مراجعه‌ى همه افراد و قبائل و عشاير بوده است، تمام رواياتى که از ايشان نقل شده، فقط 142 روايت است و «درّالمنثور» از هفده هزار حديث، کمتر از ده حديث از خليفه‌ى اول نقل شده است! تازه از اين 142 حديث، مسلم و بخارى هر دو با هم تنها بر صحّت 6 روايت آن اتفاق دارند و شخص بخارى 21 روايت و شخص مسلم تنها يک عدد از اين‌ها را صحيح مى‌داند!. حالا شما مقايسه کنيد بين روايات خليفه‌ى اول و احمد بن حنبل که مى‌گويد هفتصدوپنجاه هزار حديث از پيامبر در اختيار داشتم و حافظ مسلم صاحب صحيح که مى‌گويد در نزد او سيصد هزار حديث بوده است. و نيز مقايسه کنيد با ابوهريره که تنها سه سال با پيامبر بوده است و ابن مخلّد تنها پنج‌هزاروسيصدوچند حديث از ابوهريره نقل کرده است. آن‌وقت ببينيد ادعاى جناب مولوى در مورد علم و دانش اين دو صحابه‌ى پيامبر چه قدر با آنچه علماى بزرگ اهل سنت گفته‌اند، مطابقت دارد؟

* در مسأله اهانت به خلفا و اينکه نبايد عواطف برادران اهل سنت را خدشه‌دار کرد، من هم با شما موافق هستم و همه‌ى مصلحين هم بر اين مسأله تأکيد مى‌ورزند. ولى اى کاش مسلمان‌هاى صدر اسلام نيز حساسيت شما را داشتند و از اهانت و تضعيف اصحاب پيامبر خوددارى مى‌کردند. اما متأسفانه اين‌طور نشد. شما خوب مى‌دانيد اصحاب پيامبر(ص) اهانت به خليفه سوم عثمان را به کجا کشاندند. آيا اصحاب پيامبر بر عليه خليفه شورش نکردند؟ آيا حتى آب را بر روى او نبستند؟ که به گواه تاريخ، على(ع) برايش آب فرستاد. آيا بالآخره او را نکشتند؟ آيا محمد بن ابي‌بکر که خال المؤمنين است، يکى از سردمداران مخالفان خليفه نبود؟ و آيا جناب ام‌المؤمنين عائشه، بارها مردم را عليه عثمان تحريک نکرده بود که «اقتُلوا نَعثلاً فقد کَفر؛ نعثل را بکشيد که کافر گشته است»؟5

نمى‌دانم چگونه صداقتتان را باور کنم که در يک سخنرانى هم از اهانت به خلفا و صحابه‌ى پيامبر(ص) گلايه مى‌کنيد و هم از طلحه و زبير دفاع مى‌کنيد؟! مگر همين طلحه و زبير نبودند که مردم را بر عليه خليفه سوّم شوراندند؟ مگر همين طلحه و زبير نبودند که همسران خود را در پرده نگه داشتند ولى در يک توهين آشکار به پيامبر اکرم(ص)، همسر او و دختر خليفه اول، عايشه را سوار بر شتر کرده و به ميدان جنگ کشاندند؟ مگر راه‌اندازى جنگ بر عليه خليفه‌ى چهارم از خلفاى راشدين، على(ع) و کشتن چند هزار از ياران آن حضرت و به کشتن دادن چند برابر آن از مردمانى که به‌خاطر اعتقاد به عايشه ام‌المؤمنين، به ميدان جنگ با خليفه‌ى مسلمين آمدند، بزرگترين اهانت به اسلام و خليفه‌ى مسلمين و آن اهل حلّ و عقدى که على(ع) را انتخاب کردند، نيست؟

چگونه است طلحه و زبير آزاد هستند با بيرون آوردن همسر پيامبر از خانه به پيامبر اهانت کنند، با جنگيدن با خليفه‌ى مسلمين به او و کسانى که او را انتخاب کردند اهانت کنند، بلکه به روى آنها شمشير بکشند و آنها را بکشند؛ آن وقت ديگران حق ندارند حتى آنچه را در تاريخ به وقوع پيوسته و کارهايى را که آنها انجام داده‌اند، در روزنامه‌اى بنويسند و يا در سريالى به تصوير بکشند؟

شما چرا به طلحه و زبير نمى‌گوييد: «اى کاش خنجر را به قلب ما فرو مى‌کرديد ولى مردم را بر عليه خليفه‌ى سوم تحريک نمى‌کرديد. اى کاش شما خنجر را به قلب ما مى‌کوبيديد ولى همسر پيامبر را از خانه بيرون نمى‌کشيديد و براى اهداف شوم سياسى خود از شهرت و محبوبيت او سوء استفاده نمى‌کرديد. اى کاش خنجر خود را در قلب من ملّا فرو مى‌برديد ولى بر عليه خليفه‌ى مسلمين، جنگ جمل را به راه نمى‌انداختيد.»

آقاى مولوى، آيا مى‌توانيد انکار کنيد که ده‌ها سال از زمان معاويه تا زمان عمر بن عبدالعزيز، على(ع) را در نمازهاى جمعه و منابر سبّ و لعن و اهانت مى‌کردند و اين کار توسط معاويه و به دستور او شروع شد و بقيه‌ى بنى‌اميه هم اين سنّت! را ادامه دادند؟ شما چرا به معاويه و بنى‌اميه اعتراض نمى‌کنيد که: «اى کاش خنجر خود را در قلب من ملّا و مدافع صحابه فرو مى‌کرديد ولى خليفه‌ى چهارم، داماد پيامبر(ص)، شوهر حضرت زهرا(س) و پدر حسن و حسين(ع) دو سروَر جوانان اهل بهشت را سبّ و لعن نمى‌کرديد»؟

چرا از طعنه يا بدگويى بعضى از مردم نسبت به تعداد اندکى از صحابه ناراحت مى‌شويد و از آن همه توهين‌هايى که بعد از رسول خدا(ص) به على(ع) و پاره‌ى تن رسول خدا، فاطمه زهرا(س) و صحابه‌ى بزرگى همچون ابوذر و عمار شد، ناراحت نمى‌شويد و به مسبّبين آن اعتراض نمى‌کنيد؟

چرا به حافظ محمد ابراهيم اعتراض نمى‌کنيد که داستان‌هاى تلخ بعد از رحلت پيامبر(ص) را ـ که شما و همفکرانتان بر خلاف مستنداتى که در کتب و منابع خودتان آمده اصرار داريد منکرش شويد ـ به‌صورت افتخارآميز! در قصيده‌ى خود آورده و با اين کار، آتش کينه و دشمنى را بين برادران مسلمان شعله‌ور کرده است؟ آنجايى که (در ج1 ص82 ديوانش) گفته است:

و قولةٍ لِعلي قالها عُمر  .........   اکرم بسامِعها اعظم بمُلقيها

حرّقت طرک الا ابقي عليک بها  .........  ان لم تبايع و بنتُ المصطفى فيها

ما کان غير أبي حفص يفوه بها  .........  أمام فارس عدنان و حاميها(6)

و عجيب‌تر آنکه برخى از بزرگان مصر هم از چنين شاعرى ـ با اين شعورش ـ تقدير کرده و ديوانش را مکرّر چاپ مى‌کنند!. چرا به اين شاعر و امثال آن نمى‌گوييد: «خنجر به قلب من ملاّ فرو کنيد ولى پسر عمو و داماد پيامبر و بانوى بزرگ اسلام(ع) را با شعر خود مورد اهانت قرار ندهيد و مجدداً خاطرات تلخ تاريخ را زنده نکنيد.»؟

جناب مولوى، به مردم چه بگوييم؟ صحابه‌ى پيامبر(ص) که آن شخصيت بي‌نظير را از نزديک ديده بودند. شخصيتى که قرآن خطاب به وى مى‌فرمايد: «إنّکَ لَعَلى خُلُق عَظيم» و از طرف ديگر به همه و بيش از همه به صحابه مى‌فرمايد: «ولکم في رسول الله اسوة حسنة». آن وقت همين صحابه به جان يکديگر مى‌افتند. برخى را مى‌کشند، همانگونه که عثمان را کشتند. بعضى بر عليه بعضى ديگر لشکر‌کشى مى‌کنند، آنطور که طلحه و زبير و ديگران بر عليه على(ع) اين کار را کردند. بعضى عدّه‌اى از صحابه را تبعيد مى‌کنند، آنگونه که عثمان، ابوذر (صحابى بزرگ پيامبر) را تبعيد کرد تا تنها و مظلومانه در ربذه جان باخت. برخى از صحابه صحابه‌ى ديگر را بر عليه ديگر اصحاب پيامبر(ص) تحريک مى‌کنند، همانطور که طلحه و زبير و عايشه و عمروعاص نسبت به عثمان کردند. بعضى ناسزا و سبّ و لعن را نسبت به بعضى ديگر رسمى مى‌کنند، آنگونه که معاويه نسبت به على(ع) کرد. بعضى با بعضى قهر کرده و با خدا عهد مى‌کنند که تا زنده‌اند با آن ديگرى حرف نزند آنطور که عبدالرحمن‌بن‌عوف نسبت به عثمان، خليفه‌ى سوم انجام داد.

با اين همه سوابقى که برخى از صحابه دارند، انصاف دهيد آيا مردم از ما و شما قبول مى‌کنند که باز هم همه‌ى آنان را مبرّاى از خطا و گناه دانسته و هيچ نقدى را بر آنان روا نشمريم و به مردم بگوييم شما حق نداريد به هيچ‌يک از کسانى که چند صباحى با پيامبر(ص) بودند و عنوان «صحابه» داشتند، بگوييد بالاى چشمتان ابرو؟

مگر شما ادّعا نمى‌کنيد پيامبر فرمود: «أصحابي کالنّجوم بأيّهم اقتدَيتُم اهتَدَيتُم؛ اصحاب من مانند ستارگان هستند به هر کدام اقتدا کنيد هدايت مى‌شويد.»7 اگر مردم به شما بگويند ما به آن صحابه‌اى که به يکديگر ناسزا گفته و صحابه‌ى ديگر را سبّ مى‌کردند، مى‌خواهيم اقتدا کنيم، چه جوابى داريد به آنها بدهيد؟

از همه بالاتر مردم به ما مى‌گويند: وقتى خود پيامبر(ص) برخى از اصحابش را لعنت مى‌کند، اين نشانه‌ى اين است که بعضىِ از اصحاب مستحق لعن بوده و لعنت کردن آنان جايز است وگرنه خود پيامبر ـ که اسوه‌ى حسنه است ـ اين کار را نمى‌کرد.

مى‌گويند: مگر پيامبر(ص) (همان‌طور که در تاريخ طبرى ج11 ص357 آمده) روزى که ابوسفيان را سواره ديد که معاويه و برادرش همراهش بودند، نفرمود: «اللّهم الْعَن الْقائِد والسائِق والراکِب؛ خدايا آنکه سواره بر مرکَب است و آنکه مرکَب را مى‌کَشد و آنکه مرکَب را به جلو مى‌راند لعنت کن»؟

بايد جواب مردم را چه داد؟ آيا بايد به دروغ به مردم گفت: اينها همه کذب است و هر چه فلان مولوى مى‌گويد راست است؟!

* قسم ياد کرده‌ايد که هزاران امام خمينى، شاگرد مکتب عمر و ابوبکر هم حساب نمى‌شوند.

هرچند اين سخن از طرف شما به‌صورت توهين‌آميز و به زعم خودتان با هدف کوچک‌شمردن امام راحل(ره) و بزرگ جلوه‌دادنِ خلفا گفته شده، ولى حقيقت هم همين است که مکتب خلفايتان نتوانسته و توان اين را هم ندارد که مُصلحانى همچون امام خمينى(قدّس سرّه) بپروراند. اگر با ديده‌اى حقيقت‌بين به تاريخ 1400 ساله بنگريد، خواهيد ديد هر جا کسى در مقابل ظلم و جور پرچم برافراشته و با جان و مال از اسلام ناب محمدّى(ص) دفاع کرده است، پرورش‌يافته‌ى مکتب اهل‌بيت(ع) بوده است، نه مکتب خلفا.

* همچون ديگر همفکرانتان ـ مخصوصاً آنهايى که اصولاً ما ايرانيان، اعم از شيعه و سنى را مجوس مى‌نامند ـ فتوحات صدر اسلام (مخصوصاً فتح ايران) را پتکى ساخته‌ايد که به‌خاطر آن بايد پاى عمر و سم اسبش را هم ببوسيم!.

عجب از شما و همفکرانتان که بوسيدن کعبه و ضريح پيامبر(ص) را شرک مى‌دانيد، آنگاه ما را صراحتاً و آشکارا دعوت به چنين شرکى مى‌کنيد؟

اگر اندک مطالعه‌ى تاريخى ـ حداقل در کتب معتبر خودتان ـ مى‌داشتيد و اوضاع اجتماعى، سياسى و فرهنگى ايرانيان را مى‌دانستيد و از چگونگى قبول اسلام از طرف ايرانيان اطلاع کسب مى کرديد، اينگونه توهين‌آميز سخن نمى‌رانديد و سُم اسب جناب عمر را به رخ ما نمى‌کشيديد و آن را جايگزين نور تابنده‌ى اسلام ـ که قلب هر انسان ستم ديده را تسخير مى‌کرد ـ نمى‌کرديد!

سخن از فتوحاتى که به اسم اسلام انجام شد و انحرافاتى که توسط برخى عوامل آن پديد آمد و ظلمها وجناياتى که بر بى‌گناهان و اسيران روا داشته شد، بسيار است که قتل‌عام مردم تسليم شده و امان داده شده‌ى شهر طميسه در جنگ گرگان توسط سعيدبن‌عاص،(8) کورکردن چشم هزار تن از ساکنان شهر انبار در جنگ ذات‌العيون توسط خالدبن‌وليد9 و گردن‌زدن اسيران در صف 22 کيلومترى در جنگ طالقان10 تنها گوشه‌اى از آن است.

جهت اطلاع بيشتر مى‌توانيد به فصلنامه‌ى تاريخ در آيينه پژوهش (وابسته به مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى(ره)) و نيز مقالات موجود در سايت مؤسسه حضرت ولى عصر(عج) به نشانى
www.valiasr-aj.com مراجعه کنيد.

* از نماز جمعه‌ها و رسانه‌ها و صدا و سيما و سريال‌ها ـ با الفاظى توهين‌آميز ـ گلايه کرده‌ايد که چرا گاهى حقيقتى از تاريخ را بيان مى‌کنند که در آن عملکرد برخى از اصحاب مورد نقد قرار مى‌گيرد؟

جناب مولوى، چاره کار اينها نيست. چاره اين کار کتب حديث و تاريخ و فقه و رجال اهل سنت است. براى از بين‌بردن نقاط ضعف برخى از صحابه، بايد دعا کرد خداوند ريشه تمام اين کتاب‌ها را از ميان بر کند! زيرا پيروان مکتب اهل بيت(عليهم‌السلام) اکثر نقاط ضعف صحابه را از ميان همين کتاب‌ها در طول تاريخ پيدا کرده‌ا‌ند. البته اين دعا هم قابل استجابت نيست، زيرا خداوند اراده کرده است که فضائل اهل بيت و نقاط ضعف کسانى که در مقابل اهل بيت(ع) بوده‌اند، در همين کتاب‌هاى اهل سنت ـ با آن همه جرح وقدح وجعل احاديثى که توسط بنى‌اميه و ديگران روا شد ـ باشد و در همه دنيا پراکنده شود تا حجت بالغه‌ى الهى بر کسانى که طالب حق و حقيقت‌اند، تمام باشد.

* اما اظهار نظر شما راجع به جمعيت 20 ميليوني!!! اهل سنت در ايران

براى اينکه براى جسارتهاى متعدّدتان ـ که بخش کوچکى از آن در اين قطعه فيلم بود ـ توجيهى دست‌وپا کنيد، مى‌گوييد 20 ميليون اهل سنت در ايران وجود دارد! ان‌شاءالله که بقيه اطلاعات شما مانند اين آمار غلط نباشد، که متأسفانه چون همه‌جا عينک تعصّبِ افراطى بر چشم نهاده‌ايد، اشتباهاتتان خيلى فراتر از اين‌هاست.

اولاً: در فرهنگ قرآنى، آنچه مطلوب و داراى ارزش است، کيفيّت است، نه کمّيت. اگر نظرى بر قرآن کريم بياندازيد خواهيد ديد خداوند متعال بارها و بارها جمعيت کم ـ داراى کيفيّت ـ را تحسين فرموده است: «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثيرَةً بِإِذْنِ اللّهِ»11 و «وَ قَليلٌ مِنْ عِبادِي الشّکُورُ»12 اما از آن طرف اکثريتِ بى‌محتوا، همواره مورد مذمّت خداوند در قرآن کريم است:

«وَما أَکْثَرُ النّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤْمِنينَ وَلَکِنّ أَکْثَرَهُمْ لايَشْکُرُونَ»13 و «وَلَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنّمَ کَثيراً مِنَ الْجِنّ‏ِ وَاْلإِنْسِ»14

شيطان گفت «وَلا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرينَ»15 و خداوند هم سخن او را ردّ نکرد، بلکه فرمود: «لأَمْلأنَّ جَهَنَّمَ مِنکُمْ أَجْمَعِينَ»(16)

برويد در قرآن شمارش کنيد ببيند چه‌قدر درباره‌ى اکثريت فرموده است: يَجْهَلوُن، فاسِقُون، لايَشکُرُون، لايُؤمِنُون، لايَسْمَعُون، لايَعْقِلُون؟

پس صِرف جمعيت فراوان از يک قوم و فرقه و مذهب، در منظر قرآن هيچ فضيلت و منقبتى به حساب نمى‌آيد، همانگونه که صِرف صحابى بودن يا هم عصر بودن با پيامبر(ص)، به خودى خود مقام و شأنيتى براى افراد ايجاد نمى‌کند و آنچه اصل است ـ و شامل صحابه هم مى‌شود ـ تقواست، «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ»17

الآن جمعيت مسيحيان دنيا بيشتر از همه اديان است ولى آيا اکثريت بودن آنها دليل بر حقانيتشان است؟ الآن اکثريت جميعت مسلمين، فرقه‌هاى مختلف برادران اهل سنت هستند. آيا اين دليلِ صحّت همه‌ى اعتقادات آنها مى‌شود؟

پس اگر 99% مردم ايران هم از اهل سنت باشند، شايد بتوان با قدرت حکومت کرد ولى با حکومت و قدرت نمى‌توان به خداوند گفت: بايد در روز قيامت آنچه را که عدّه‌اى از صحابه مى‌پسنديدند و بعد از رحلت پيامبر(ص) آن را با زور و قدرت بر جاى آنچه پيامبر فرموده بود، نشاندند بايد بپذيرى! بدون ترديد حرف آخر را خداى متعال مى‌زند، نه اقليت، نه اکثريت، نه مردم، نه مولوي‌ها، نه صحابه و نه هيچ کس ديگر.

ثانياً: با کدام مستند، ادعاى جمعيت بيست ميليونى داريد؟ و طبق چه آمار علمى هر سال چند ميليون! به جمعيت‌تان مى‌افزاييد؟ اصولاً کل جمعيت استان‌هايى که عزيزان اهل سنت در برخى شهرهاى آن اکثريت‌اند، چه‌قدر است که سهم شما بيست ميليون شود؟ به سايت‌هاى حاميان خارجى‌تان ـ همچون سايت قرضاوى ـ سرى بزنيد و ببينيد با همه‌ى بزرگ‌نمايى که دوست دارند در حقّتان انجام دهند، نتوانسته‌اند جمعيتتان را از ده درصد بالاتر ببرند.

با اين ادّعاهاى بى‌اساس و غير علمى و غير منطقى چه چيز را مى‌خواهيد ثابت کنيد؟ مگر همين شماها که تا دو سه سال قبل ادعاى جمعيت دويست هزار! نفره در تهران را داشتيد، الآن مدّعى نيستيد شهر تهران يک ميليون!! سنى دارد؟ اگر ديگران اطلاعى نداشته باشند، مردم تهران خبر دارند که فقط چند هزار نفر سنّى در شهر تهران و حاشيه‌ى آن وجود دارد و اکثرشان هم کارگران مهاجر افغان هستند.

بنابراين بيهوده زحمت نکشيد و جمعيت چهار پنج ميليونى برادران اهل سنت را با تبليغات و مظلوم‌نمايى، بيست ميليون! جلوه ندهيد. به دوستان مولوى‌تان در سيستان‌وبلوچستان هم بفرماييد: عبارت «ما اهل سنت يک‌سوم! جمعيت کشور را تشکيل مى‌دهيم» را از بخش عربىِ سايت رسمى‌شان حذف کنند تا موجب خدشه‌دار شدن آبروى خودشان و اثبات عدم صداقت‌شان نشود.

به‌جاى اينگونه سخنان کذب و مغالطه‌آميز که نتيجه‌اى جز تحريک قومى و مذهبى و ايجاد فتنه و اختلاف (که هدف اصلى دشمنان قسم‌خورده‌ى اسلام و مسلمين است) ندارد، بگذاريد مردم شريف اهل سنت (هر جمعيتى که دارند) با آرامش به زندگى‌شان بپردازند، همانگونه که هميشه همراه نظام و انقلاب بوده و حقوق شهروندى‌شان هم مانند شيعيان و پيروان ساير فرق و اديان محفوظ بوده و هست.

والسلام على من اتّبع الهدى

حوزه علميه قم

نورى

________________

1. در ابتدا حتماً عدّه‌اى اين کار را به قصد ترويج اعتقاداتشان و يا ضدّيت با نظام اسلامى نشر داده‌اند، اما مطمئناً اکثر افراد آن را نه به عنوان سخنى علمى، بکه به عنوان طنز ردّ و بدل مى‌کنند و تعدادى هم با تعجب آن را به ديگران نشان مى‌دهند که چگونه در نظام اسلامى، کسانى به اين راحتى به همه چيز جسارت مى‌کنند!.

2. سوره‌ى احقاف، آيه‌ى 15: و دوران حمل و از شير بازگرفتنش سى‌ماه است.

3. آيه‌ى 20 سوره نساء. وَإِنْ أَرَدتُّمُ اسْتِبْدَالَ زَوْجٍ مَّکَانَ زَوْجٍ وَآتَيْتُمْ إِحْدَاهُنَّ قِنطَارًا فَلاَ تَأْخُذُواْ مِنْهُ شَيْئًا أَتَأْخُذُونَهُ بُهْتَاناً وَإِثْماً مُّبِيناً؛ و اگر تصميم گرفتيد که همسر ديگرى به جاى همسر خود انتخاب کنيد، و مال فراوانى [به عنوان مهر] به او پرداخته‏ايد، چيزى از آن را پس نگيريد! آيا براى بازپس گرفتن مهر آنان‏، به تهمت و گناه آشکار متوسل مى‏شويد؟!

4. سوره عبس، آيه‌ى 30، يعنى «و ميوه و چراگاه».

5. الإمامة والسياسة ابن قتيبه، ج1، ص71 و تاريخ طبرى، ج3، ص477 و النهاية ابن‌اثير، ج5، ص79 و...

6. يعنى: گفتارى از عمر به على است که شنونده‌اش را اکرام کن و گوينده‌اش را بزرگ بشمار (که گفت): اگر بيعت نکنى خانه‏ات را آتش مى‌زنم و چيزى در آن برايت باقى نمى‌گذرام با اينکه دختر پيغمبر در آن خانه است! غير از عمر کسى نمى‌توانست به يکه‌سوار قبيله عدنان و حامى دختر پيامبر (يعنى على) چنين سخنى بگويد!.

7. فيض القدير، ج1 ص209 و مشکاة المصابيح، ج3 ص1696

8. الکامل ابن اثير، ج3، ص110

9. البداية ‌و النهاية ابن کثير، ج6، ص386

10. الکامل ابن اثير، ج4، ص545

11. سوره‌ى بقره، آيه‌ى 249: چه بسيار گروه‏هاى کوچکى که به فرمان خدا، بر گروه‏هاى عظيمى پيروز شدند.

12. سوره‌ى سبأ، آيه‌ى 13: عده کمى از بندگان من شکرگزارند.

13. سوره‌ى يوسف، آيه‌ى 103: بيشتر مردم‏، هر چند اصرار داشته باشى‏، ايمان نمى‏آورند.

14. سوره‌ى اعراف، آيه‌ى 179: به يقين‏، گروه بسيارى از جن و انس را براى دوزخ آفريديم.

15. سوره‌ى اعراف، آيه‌ى 17: و بيشتر آنها را شکرگزار نخواهى يافت.

16. همان، آيه‌ى 18: جهنم را از شما همگى پر مى‏کنم.

17. سوره‌ى حجرات، آيه‌ى 13: همانا گرامى‏ترين شما نزد خداوند باتقواترين شماست‏.


نورى
    فهرست نظرات  
201   نام و نام خانوادگي:  Momen Abdullah     -   تاريخ:  24 ارديبهشت 90 - 00:08:38
سرباز عمر
1400 سال قبل عربي كه حتي 5 جزء قرآن كريم را حفظ نبود و يا حتي تفسير آن را نمي‌دانست، نه دانشمند بود و نه حتي ادعاي دانشمندي داشت؛ كودتايي كرد و ادعاي خلافت حضرت عقل كل محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) را كرد.
نامش عمربن خطاب بود.
پدرش كافري بود كه اكنون غذايش زقوم است.
پسرانش منافق و جاني و قاتل دختركان 5 ساله شدند.

حال آيا اين نهايت خسران و زيان نيست كه بعد از 1400 سال پرچم حمايت از چنين شخصي را در دست گرفتي؟
آخر اي مرد
چرا حداقل خودت را سرباز ابن سينا نمي‌نامي؟

بازهم با تو سخن خواهم گفت انشاء‌الله تعالي.
چرا كه علت سجده تو براي عمر جهالت تو است.

يا علي
202   نام و نام خانوادگي:  يك مسلمان     -   تاريخ:  04 خرداد 90 - 19:14:35
باعرض سلام و خسته نباشيد به مدير و مجريان محترم اين سايت آقاي نوري شما ماشالله حرف از ادب شيعه ورافضه ميزنيد که امروزه براي تمام دنيا شناخته شده اند,شما توي رسانه ي مليتون به سني و اهل سنت به صورت کنايي و با الفاظ استعاره اي مانند وهابي,سلفي,اموي,غاضبان حق,...توهين ميکنيد تابرسه ايستگاهي که تولندن داريد وجناب شيطان ياري مجري کذاب اهل بيت که خداروهم خدا نميشناسه وبه مقامي ازشرک دعوت ميکند که هيچ يهودي وناصري به آن نرسيده وآن توسل به حضرت علي(رض)وساير امامان به عنوان شافي ورزاق,تواب و...که همگي ازصفات خداوندمتعال اند.مگه اين درکجاي قرآن آمده...مگه عترت اول شما اول قران نيست بعد اهل بيت؟؟ شما دم از رعايت حقوق شهروندي کردستان,اورامانات,شيراز,بندرعباس,خراسان وزاهدان وديگر مناطق سني نشين ميزنيد پس چرا توي تهران اجازه ساخت مسجد به ما نميدهيد؟درصورتيکه خودآماده ي پرداخت بودجه ي آن نيز هستيم.شما که حضرت علي(رض) و اون مهدي معدوم را خدا وپيامبر خدا ميدانيد ما خداي واحد احد راميپرستيم وحتي به شخص پيامبر(ص) نيز توسل نميجوييم.اينه عدالت...؟چراتوي رسانه ي ملي به اهل سنت شبکه نميديد مگه ماهم ايراني نيستيم؟؟عدالت؟؟چرا مسجدهايمان رادر بلوچستان ومشهد تخريب ميکنيد؟؟اينه حق شهروندي؟؟مگه آزادي بيان جزعدالته؟همين خيرشاهي که ميفرماييد چرا درزندان وتحريم وتبعيد است.کجايند مفتي زاده ها.ناصر سبحاني ها.محمد ربيعي ها...کجايند توحيدي ها,ضيايي ها,ملازاده ها...کجايند.حداقل رحم به مرتضي رادمهرها وآيت الله برقعي ها بکنيد... بله عدالت سرلوحه دين مبين اسلام بوده وهست. امام خميني که اسم انقلابشو گذاشت اسلامي,اين بي عدالتيو بارآورده توي کتاباش فتواي زناي حلال بازن سني رو ميده,توي اثارش فتواي نکاح متعه وصيغه هست چطور ميخواهد به گرد پاي اصحاب رسول برسد که پيامبر درمورد آنان ميفرمايد:اصحابي کالنجوم قبول که بيست ميليون نيستيم شماچي اگر 90درصد ايران هستيد به نام اسلام ناب ازهر صد نفرتون چند نفر نماز ميخواند؟؟شما مردم بدبخت رو به عذاب ميکشانيد همانطور که ميگيد هرکس يک اشک براي کربلا بريزه بي نماز,بي روزه,بي حج وهرواجب ديگه اي ازجانب خداوند بخشوده ميشود نمي دانم اين اسلام کجاش نابه داماد پيامبر خداشونه,مهدي که باآن ابهت اصلا توقران يه بار اسمش نيومده موعودشونه,نهج البلاغه ي دست نوشته رضي بلاتشبيه قرانشونه.اعمالشونم صبح تاشب صيغه بازي وتوهين به عمر وابوبکروعثمان...اين تفکر کجاش نابه پراز بدعت و خرافاته؟؟؟ اينم بدانيد اهل سنت نه تاريخ ونه مذهب حکم خداوندي برايش ندارد بلکه آنچه مهم است پيمودن راه محمد(ص)است...؟؟؟؟؟موفق باشيد.
جواب نظر:

با سلام
دوست گرامي
بهتر بود به جاي سخنان احساسي زدن ، کمي بحث علمي مي کرديد !
1-    گفته ايد : «وبه مقامي ازشرک دعوت ميکند که هيچ يهودي وناصري به آن نرسيده وآن توسل به حضرت علي(رض)وساير امامان به عنوان شافي ورزاق,تواب و...که همگي ازصفات خداوندمتعال اند.مگه اين درکجاي قرآن آمده...مگه عترت اول شما اول قران نيست بعد اهل بيت؟؟»!
آيا عيسي شافي نبود ، آيا چنين اعتقادي مي شود شرک ؟ آيا در قرآن رسول خدا (ص) به عنوان رازق و مغني معرفي نشده است ؟ «وما نقموا الا ان اغناهم الله ورسوله من فضله» !
2-    گفته ايد « پس چرا توي تهران اجازه ساخت مسجد به ما نميدهيد؟»
آيا شما نيستيد که مي گوييد «ان المساجد لله فلا تدعو مع الله احدا» پس چرا مسجد شيعه يا مسجد سني مي کنيد ؟ مسجد براي خدا و همه مسلمانان است و نه شيعه و نه سني ؛ اگر شما مي خواهيد بگوييد که مذهبي غير اسلامي مثل يهود و نصاري هستيد که مسجد را قبول ندارند و صومعه اي براي خود مي خواهند بحث ديگري است .
3-     مفتي زاده ها.ناصر سبحاني ها.محمد ربيعي ها...کجايند توحيدي ها,ضيايي ها,ملازاده ها...کجايند.حداقل رحم به مرتضي رادمهرها وآيت الله برقعي ها بکنيد...
بهتر بود کمي راجع به سخن خود و کساني که آنها را در کنار هم قرار داده ايد فکر مي کرديد !
مفتي زاده ، برقعي ! آيا مي دانيد برقعي هيچ گاه سني نشد و وصيت کرد که در امامزاده کن دفن شود ؟!  آقاي ملازاده هم که در مناظره با جناب دکتر قزويني ، قدرت علمي خود را نشان داد !
اما رادمهر ، آيا واقعا کسي به اسم رادمهر وجود خارجي داشته است !؟ بهتر است سري به سايت حزب الفرقان بزنيد تا خود متوجه دروغ بودن اين قضيه شويد ! البته اگر در بخش نظرات در جواب نظر ها کلمه رادمهر را جستجو کنيد ، به نتيجه جالبي بر خواهيد خورد .
4-    گفته ايد « توي کتاباش فتواي زناي حلال بازن سني رو ميده»
اين کتاب ايشان که لابد نام دارد ! لطف کنيد براي اينکه خوانندگان شما را دروغگو نپندارند ، آدرسي براي سخن خود بگوييد .
5-    گفته ايد «,توي اثارش فتواي نکاح متعه وصيغه هست چطور ميخواهد به گرد پاي اصحاب رسول برسد که پيامبر درمورد آنان ميفرمايد:اصحابي کالنجوم»
طبق روايات صحيح السند اهل سنت ، دختر ابوبکر خليفه اول و خواهر عائشه و مادر عبد الله بن زبير ، نيز ازدواج موقت مي کرده است ! بسياري ديگر از صحابه نيز ازدواج موقت مي کردند !
اما راجع به روايت اصحابي کالنجوم اجماع علماي اهل سنت بر ضعيف بودن سند آن است !
6-    گفته ايد «,مهدي که باآن ابهت اصلا توقران يه بار اسمش نيومده»
آيا اينکه اسم او در قرآن نيامده است ، يعني اصلا کسي به نام مهدي نخواهد آمد ؛ پس چرا بزرگان علماي اهل سنت و حتي وهابيت ، فتوا به صحت روايات مهدي داده اند ؟

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

203   نام و نام خانوادگي:  علي ملازاده     -   تاريخ:  15 خرداد 90 - 12:37:05
بخدا قسم مرتد شدي تو بدبخت خودتو اصلاح کن تو چه ميداني ابوبکر عمر عثمان علي کي بودند چه بزرگاني بودند برو کتابشان را مطالعه کن شفايي نظر نده برو درست فيلمهاي خيرشاهي را ببين عمر داماد علي بود پيامبر اکرم داماد ابوبکر بود قيامت نزديک است توبه کن.............منتظر نظرهاي بعدي باش
204   نام و نام خانوادگي:  يك مسلمان     -   تاريخ:  16 خرداد 90 - 19:34:59
روز به خير البته درابطه با نظري كه چند روز پيش نوشته ام بايد بگم كمي تند برخورد كرده ام بايد عفو كنيد چون ما همه انسانيم ودرضمن ادعاي ايمان و اسلام داريم پس بايد بدانيم كه(انما المومنون اخوه فاصلحوا بيم اخويكم) آنچه مهم است برادري واقعي است نه اتحادي كه خودتون توي رسانه ها بحث ميكنيد بعد يه آخوند مثل ايت الله دانشمند همه چيو رو ميكنه وعلني ميگه كه اتحادي وجود ندارد... اما جناب نويسنده !! اهل تشيع به فرض از اهل سنت اعمال و كردار و ايده و تفكرشون برتر باشه بهر حال بايد تو عمل نشون بده...بگذريم منظورم اينه كه گرفتيم علي بن ابي طالب(رض) خليفه اول شد امامت شما جاي خلافت راشده رو گرفت بعد ابوبكر و عمر و عثمان و خالدبن وليد وسعد ابي وقاص و ابو عبيده جراح وعبدالرحمن بن عوف و طلحه بن عبيدالله و زبير بن عوام و معاويه وغيره وغيره وغيره...دشمن پيامبر شدند.مگه اينا پيش پروردگار جوابگو نيستند؟؟؟ پس بايد بهشتي نباشند.ازاين طرف از حضرت علي گرفته تا يوسف گمگشته تون جانشين پيامبر شدند.مگه اسلام تغيري ميكرد؟؟؟مگه از استعمار و ظلم يهود بر دنيا چيزي كم ميشد؟؟در همين دوران حاضر چيزي جز دروغ و يهودي مابانه حاكم بود؟؟؟ آيا اسلام همين نبود كه الان هست؟؟ آخه چرا وقت خود را بر مسئله ي جانشيني و قوميت بازي واينجور چيزها تلف كرد؟؟قيامت بهمون نميگن چرا براي كربلا اشك نريختي؟؟نميپرسن چرا براي ظهور يك خيال دعا نكردي و منتظر نشدي؟؟چرا قمه وزنجير به خودت نزدي؟؟بلكه ميگن خدايت كيست؟؟؟نماز خواندي؟؟؟به تهيدستان كمك كردي؟؟از شرك به خدا دوري جستي؟؟ متاسفم براي اسلام ناب.اين حرفارو علماي ما ميزنند .دو روز بعد گم ميشن يهو جنازشو ميارن... (فاعبدالله مخلصا له الدين) براي خداي متعال عبادت كنيد نه براي مرده ها كه خودشون هم نميدونند كه بهشتي اند يا جهنمي؟؟؟اون وقت شما به عنوان تجلي خدا ازشون اسم ميبريد؟؟؟ من قصد بي ادبي ندارم چون خداوند در سوره ي انعام ميفرمايد به مقدسات هيچ گروهي توهين نكنيد...ولي بي شوخي تا كي به انتظار حضرت مهديتون هستيد...؟بابا آخه كسي كه به عقيده شما پيامبر از او اسم برده,حضرات ابراهيم و عيسي و يوسف به وي سلام رسانده اند,لابد هيچ اهميت نداشته باشد به اندازه ذوالقرنين مهمه !!خوب قرآن كه تا قيامت زنده است كامل وجامع است...در مورد اخرالزمان هم آيه توش هست.پس چرا اسم اين آقا يه بارم كه شده توي 6236 آيه قران نيامده است؟؟چنين شخص شخيصي كه خداوند براي مردم اخرالزمان تعين نموده از پيامبرم مهمتره بايد توي احاديث دنبالش باشيم؟؟؟نه جان دلم سخت در اشتباهيد.كلمه امام با اون معنايي كه شما ميگيد يكبار توي قرآن نيومده...!حالا من چطور طبق حديث ثقلين نتيجه بگيرم امام قرين قران است تا بدان چنگ بزنم؟؟؟ماشالله امام زمان با قرآن عجين شده...! به فكر قيامت باشيد.خيلي ممنون. در ضمن اگه قصد پخش نظرات رو داريد لطفا كاملشو نشون بديد نه مثل نظر قبلي!اگه ميخواهيد به سوالات هم پاسخ بديد همشونو كامل جواب بديد.
جواب نظر:

در متن نظر شما به هيچ عنوان دخل و تصرفي صورت نگرفته (البته نه نظر شما و نه نظر ساير خوانندگان (مگر مواردي همچون فحاشي و ...))

به نظرم زمان مطرح کردن اين ادعاها (چرا کامل نشان ندادي و چرا نظرم را علني نکرديد و ...) کمي گذشته و زيادي نخ نما شده است

در ضمن سؤالات (شبهات) مطرح شده ي شما ، توسط گروه پاسخ به شبهات پاسخگويي شده اند کدام سؤال شما بي پاسخ مانده بفرماييد تا مجددا پاسخگويي شوند

والسلام علي من التبع الهدي

معاونت اطلاع رساني

205   نام و نام خانوادگي:  امين آغا     -   تاريخ:  16 خرداد 90 - 21:45:05
جناب يك مسلمان
نشون دادي كه خيــــــــــــــــــــــــــــــــلي عاقلي!!!!!!!!!!

آخه نادان عصر حجري اين چه شيوه حرف زدنه؟
جاي تو بودم خودمو ميكشتم
يكي نيست از خداوند تبارك و تعالي بپرسه اين موجودات احمق موذي راز خلقتشون چيه.((إِنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ))
خدائيش دست عمر را از پشت بستي
206   نام و نام خانوادگي:  مجيد م علي     -   تاريخ:  16 خرداد 90 - 23:04:02
با سلام
جناب يك مسلمان در جواب شما انهم يك به يك .
فرموديد : اهل تشيع به فرض از اهل سنت اعمال و كردار و ايده و تفكرشون برتر باشه......چرا فرض كنيم چرا حقيقت را از زبان حضرت محمد صلي الله عليه و اله نگيريم كه فرمودند : قال تعالى ( إن الذين آمنوا وعملوا الصالحات أولئك هم خير البرية ) . لما نزلت هذه الآية قال الرسول لعلي يا علي ( ع ) هم أنت و شيعتك .

سورة البينة ، آية 7 .

والصواعق المحرقة لابن حجر ص 96 ؛ شواهد التنزيل للحاكم الحسكاني ج 2 ، ص 356 - 66 ح 1125 - 1148؛كفاية الطالب للكنجي الشافعي ص 244 و 245 و 246 ؛ المناقب للخوارزمي ص 62 و 187؛ الفصول المهمة لابن الصباغ المالكي ص 107 ؛ ينابيع المودة ـ قندوزي الحنفي ـ ص 62؛ نور الأبصار ص 71 و 102 ؛ الدرالمنثورـ سيوطي ـ ج 6 ، ص 379؛ تفسير الطبري ج 3 ، ص 146؛ تذكرة الخواص لابن الجوزي ص 18؛ فتح القدير للشوكاني ج 5 ، ص 477؛ فرائد السمطين ج 1 ، ص 156 .

فكر كنم اين كافيه باي حرفي كه زدي بيشتر هم خواستي تقديم ميكنم .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
فرموديد كه : علي بن ابي طالب<< عليه السلام >>> (رض) خليفه اول شد امامت شما جاي خلافت راشده رو گرفت بعد ابوبكر و عمر و عثمان و خالدبن وليد وسعد ابي وقاص و ابو عبيده فجراح وعبدالرحمن بن عوف و طلحه بن عبيدالله و زبير بن عوام و معاويه وغيره وغيره وغيره...دشمن پيامبر شدند.مگه اينا پيش پروردگار جوابگو نيستند؟؟؟ .........
خوب انها كه نه شيعه محمد صلي الله عليه و اله بودند نه شيعه علي عليه السلام پس تكليفشان خداوند تعيين ميكند همانطور كه مي فرمايند :
قرآن كريم ميفرمايد :
بسم الله الرحمن الرحيم
( وقفوهم إنّهم مسؤولون ) الصّافّات : 24
متوقفشان كنيد , بايد أز آنها سؤال شود .

قال رسول الله (صلى الله عليه وآله) :
( وقفوهم إنّهم مسؤولون ) عن ولاية عليّ .
متوقفشان كنيد , كه أز ولايت وبيروي أز علي سؤالشان ميكنند .

الصّواعق المحرقة : 89 النّعيم المقيم : 481
تذكرة خواصّ الأمّة : 17 نظم درر السّمطين : 109
رشفة الصّادي : 24 روح المعاني : 23/74
شواهد التّنزيل : 2/106 فرائد السّمطين : 1/باب 14
كفاية الطّالب : 120 مرآة الزّمان : 4/ورقة 207
مناقب سيّدنا علي : 57 مناقب الخوارزمي : 195
جواهر العقدين : 2/108 و 225
ينابيع المودّة : 131 – 132 و 282 و 324 و 354

ايا اين افراي را كه نام بردي ولايت علي عليه السلام را داشتند ؟؟؟؟؟
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
فرموديد كه ازاين طرف از حضرت علي گرفته تا يوسف گمگشته تون جانشين پيامبر شدند.مگه اسلام تغيري ميكرد؟ .......
جناب مسلمان حتماً شما ابو حفص ( عمر ابن خطاب ) را قبول داريد .

واه كلف بأقاربه ، ثم قال : لو استعملته استعمل بني أمية أجمعين أكتعين ويحمل بني أبي معيط على رقاب الناس ، والله لو فعلت لفعل ذلك لسارت إليه العرب حتى تقتله ، والله لو فعلت لفعل والله لو فعل لفعلوا ... .

عمر در وقت مرگش گفت : اوه او تمام فاميل هايش را بر سر کار مي آورد اگر عثمان را بعد از خودم بعنوان خليفه قرار دهم تمامي بني اميه را در رأس دستگاه حکومت قرار مي دهد و کارها و مسؤليت ها را بين آنه تقسيم مي کند و بني ابي معيط را بر گردن مردم سوار مي کند اگر او را بعد از خودم بعنوان خليفه قرار دهم همين کار را مي کند در نتيجه تمامي عرب بر عليه او شورش مي کنند تا اينکه او را به قتل مي رسانند قسم به خدا اگر او را بعد از خودم بعنوان خليفه قرار دهم همين کار را مي کند و قسم به خدا اگر عثمان اين کار را بکند تمامي عرب بر عليه او شورش مي کنند و او را به قتل مي رسانند .
( کنزالعمال ) متقي هندي کنزالعمال ج 5 ، ص 738 ، ح 14262 ، باب خلافة اميرالمومنين عثمان بن عفان و ج5 ، ص 741 ، ح 14266 ، باب خلافة اميرالمومنين عثمان بن عفان ،
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
فرموديد كه شوخي نميكنيد اما ولي بي شوخي تا كي به انتظار حضرت مهديتون هستيد...؟
قبلاً گفتم حتي اهل سنت , و ديگر اديان الهي از بودايان هندوها, زرتشت ها يهوديان و مسيحيان بنحوي منتظر مهدي ( عج ) هستند حتما يا شما وهابي و يا بهائي يا كافر ميباشيد چونكه اينها كساني هستند كه به مهدويت اعتقاد ندارند بدون شوخي
........................................................................................................................

دنبال اسم حضرت مهدي در قران ميگردي چشم و بصيرت ميخواد حتما ً فاقد ان هستي والا حتماً ان اسم را در قران كريم ميددي.

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=software&id=21

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

لبيك يا علي
207   نام و نام خانوادگي:  شاه عباس صفوي کبير (رضي الله عنه )     -   تاريخ:  16 خرداد 90 - 23:42:11
بسم رب الحيدر

سخني با جناب علي ملازاده

البته ما حضرت علي (ع) صديق اکبر و فاروق اعظم واقعي رو خوب ميشناسيم ولي يه جاي حرفت کاملا درسته ما چه ميدونيم مثلا عمر کي بود بله که نميدونيم آخه ما پدر و مادر واقعيشو نميشناسيم يعني کسي نتونسته بفهمه نحوه دنيا اومدنشو نميدونيم اصل ونسبشو نميدونيم
البته ميدونيم که نادون و ترسو بوده
سند ناداني عمر:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=2143
سند ترسوبودن عمر و ابوبکر و عثمان:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?frame=1&bank=maghalat&id=128
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ضمنا پيامبر اکرم (ص) داماد ابوسفيان هم بوده اند آيا اين دليل بر حقانيت و بزرگي ابوسفيان ميشود؟-
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
قيامت هم نزديکه . مامنتظر اونروز و محشور شدن با يعسوب دين علي (ع) بوده وشما نيز منتظر اونروز و محشور شدن با عمر باشيد ان شاالله.ما که در اين باره خيلي دعا ميکنيم توهم دعا کن.ولي يادت باشه اونجا اگه گفتن ميخاي با کدوم عمر محشور شي اسم پدر مادرشو بدوني تا بهت نشونش بدن البته اگه پيدا بشه.

الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکين بولايت علي ابن ابيطالب عليه السلام
208   نام و نام خانوادگي:  رضا مسلمان     -   تاريخ:  04 تير 90 - 16:24:38
خدايا ببين صهيونيستها چه بلايي بر سر امت بهترين انسانت آورده اند كه وهابيت نجس و خونخوار كه بنا به اعتراف خود پادشاهان سعود به خدا هم افترا مي زنند,شده اند جامعه روشنفكر اهل سقيفه!
209   نام و نام خانوادگي:  دوستار اهل بيت     -   تاريخ:  30 تير 90 - 07:35:27
جناب نا مسلمان !!!!!!!!!
تعجب مي كنم ازتو كه خودت رو يك سني دراصل ازنظر ما (وهابي) ميداني چون اصلا از روي باد معده ات سخن ميگويي؟ توي كتابهاي خودتان مهمتر بعد از قرآن !!! درباره امام زمان روايت آوردن پس كتابهاي خودتان را هم قبول نداري ؟تمام اديان ديگر آسماني كه پيامبران همچو موسي وعيسي وابراهيم وداوود و......(ع) دارنند درباره اين شخص بحث وروايت وحديث و...... دارن .ولي تو تمام اين عقايد رو هم باطل مي داني ؟! وفقط به روشنگري وروشنفكري خودت اعتماد داري وامصيبتا از اين همه فكرو تعقل ودرك بالا !!!!!!! به خدا قسم اگه تو وهم كيشانت اگر زودتر ازاين ازحكومت آل سعود وآل هاي ديگر پول ودلار نفتي را به شما داده بود ،به جاي امام زمان ظهور مي كردي ؟ ولي چون يك كمي ديرتر به دنيا آمدي راي بر انكار امام زمان برداشتيد ومخالفت با احاديث پيامبر مي نمايي .ازخدا مي خواهم هدايتت نكنه ؟چون تو وامثال تو اكه هدايت هم بشويد باز ........(ولش كن بابا ؟شيطان كه در عالم بالا بود عظمت خدارا هم ديد و ازهمه چيز خبر داشت اين شد تو چي ميخواهي بشوي؟!!!!!!!!!!).
210   نام و نام خانوادگي:  عليرضا هاشمپور     -   تاريخ:  05 مرداد 90 - 20:20:28
بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليکم و رحمة الله و برکاته

جناب يک مسلمان

شما گفتيد شيعه و رافضه

اگر شيعه باشيم و رافضه که نيکوست هم اينکه پايمان جاي پاي مولايمان است و هم رو برگردانديم از هر چه غير حق است و اين بهترين نوع ايمان است.

ان شاء الله آنچه شما جهت تحقير فرموديد نصيب ما شود و مولايمان علي بن ابي طالب عليهما السلام ما را لايق بداند و نام شيعه بر ما بنهد.ان شاء الله

اما اينکه شيعه امروز در دنيا شناخته شده است.

ما اين را مديون اهل سنت و وهابيت هستيم.

اگر وهابياني چون ملا عمر و بن لادن و ... نبودند کجا نام پاک شيعه شناخته ميشد؟!

اگر اينان نبودند کي چشم بيدار حق طلبان حقانيت شيعه را ميديد؟!

براي شناخته شدنمان از شما سپاسگزاريم.

اما اينکه ما در رسانه مليمان وهابي و سلفي و ... توهين ميکنيم اين بحثي جالب بود

تا جايي که بياد دارم علماي تراز اول اهل سنت بودند که شيعه را جهت تحقير رافضه خواندند و کور بودند

و نديدند که مولاي ما شيعيان علي بن ابي طالب عليهما السلام ما را خبر داد از اين واژه.

به ما گفتند اي شيعيانم در آينده شما را رافضه ميخوانند حال آنکه اين تحقير بر شما نيست و تصديق است.شما از باطل رو برگردانديد و به حق روي آورديد

شما و علمايتان بوديد که شيعه را مرتد ميخوانديد و ميخوانيد انچنان که کتب از قتل عام شيعه لب ريز است

بگونه اي که تيمور لنگ خود اعتراف دارد که شيعه مرتد است و واجب القتل .حال آنکه شما حتي معناي مرتد را نميدانيد

بر شما باکي نيست . جناب ابن خطاب هم مرد و معناي کلاله را نفهميد. شما نيز پيرو علم ايشان هستيد.

پس چه باک از ندانستن معناي يک لغت.
.............................................
اما در مورد شبکه اهل بيت عليهم السلام

شما گفتيد به مقام شرک ميخواند؟؟؟ شرکي که هيچ يهودي و نصراني نميخواند؟؟؟ عجيب است

آه بله بياد آوردم کدام شرک شيعه را ميگوييد

نکند منظورتان ديدن خداوند در قيامت است که مانند ماه شب 14 کامل و واضح است؟ نه نه اشتباه کردم ...اينکه در صحيح بخاري آمده است

اين را در صحيح بخاري.ج 1 . باب الصلاةابواب مواقيت الصلاة ... ح 529 ديده ام . پس شما کدام شرک را ميگوييد؟!!

آيا علماي ما ادعا کرده اند که ميتوان خدا را ديد؟!!! آري يقينا چنين ادعايي کرده اند. من خود در کتب شيعي ديده ام.

المنار ج 9 ص 145،
طبقات الکبري.ج 2 .ص 17 و 81 ,
الفرق بين الفرق . ص 313 و 335 ,
شرح مسند احمد .ج 14. ص 137 . ح 7703
شرح صحيح مسلم.ج 3.ص 5
و ....

اما نه گمانم اشتباه کردم ...اينها که کتب اهل سنت است .نه اينبار درست به خاطر اوردم

در سنن ترمذي . ج 5. حديث 3332 آمده است که پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم خدا را در عالم خواب ميديده است

اين ديگر شرک است , شيعه مشرک است ...بله؟

اين هم کتب اهل سنت است؟!!پس من چه کنم

چگونه شيعه مشرک است و همه آثار شرک در کتب اهل سنت است؟

شيخ ابواسحاق اسفرائيني را ميشناسيد؟ شيعه است؟؟؟ ايشان نيز خدا را در خواب ميديده است!!

پس چگونه شيعه به درجه اي از شرک دعوت ميکند که نه يهود بدان دعوت کرده و نه نصارا و نه اهل سنت؟!!!

البته احاديثي هم پيرامون خر سواري با مانع خداوند نيز بود که آنها را يقين داشتم شيعه نگفته, براي همين از خيرش گذشتم
..........................................................
اما پيرامون توسل

البته يقينا نبايد بدانيد و باکي نيز بر شما نيست زيرا جناب ابن خطاب نيز قرآن را نميدانست و تا پايان عمر نفهميد که شرب خمر حرام است و در حالي جان داد که نبيذ از رگ او خارج ميشد
اما ما شيعيان همواره آرام و معصوم پاسخ ميدهيم
..................................................
و اما پاسخ به شبهه توسل
گمان دارم خداوند در قرآن آيه اي پر معنا دارد
اما پيرامون توسل
از آنجا که شيعه بارها گفته و شما نه ميدانيد و نه ميفهميد تنها پاسخ تکراري را مکرر ميکنم
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=261
البته ميتوانيد با جستجوي ساده در همين سايت به پرسش خود پاسخ دهيد
بنده اين لينک را تنها جهت آشناييتان با برخي احاديث و آيات قرار دادم
..................................................................
اما اينکه اول ما اول است يا دوم و ...
الحمد لله شيعه اول تا آخرش معلوم است
اولمان رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم است و پس از آن مولايمان علي بن ابي طالب عليهما السلام
و ...
اما شما چه؟
هنوز در آن مانده ام که چرا شما را حنبلي يا شافعي يا مالکي يا حنفي ميخوانند؟
اگر شما پيرو خلفا هستيد چرا اينان؟
اگر پيرو خلفا هستيد شما را ابوبکري بايد بخوانيم يا عمري يا عثماني
يک بام و دو هوا که نميشود!!!
ميشود؟
بين ابوحنيفه تا عمر چقدر فاصله است؟!!!

آن هم با آن شلم شوروايي که بزرگتان درست کرد در ممنوعيت حديث
چگونه احکام استخراج شده است؟
راستي شنيده ام که فلان رييس مذهب اهل سنت 2 سال در شکم مادر بوده و وقتي دنيا آمده پرنده کيش ميکرده
راست است؟؟؟

ما که مکتبمان به وحي و صدر وصل است
شما کجاييد؟!!!
البته از شما بعيد نيست اين را بگوييد
جناب ابن خطاب ميگفت حسبنا کتاب الله
شما را هم کتاب خدا کافيست؟
بزرگتان اين ادعا را کرد و حتي مرد و نفهميد کلاله يعني چه.
ان شاء الله شما نيز در همين سطح ادراکيد از قرآن.
اما براستي چگونه قرآن بس بود و اثري از علمش در وجود اين شخص نبود؟
.....................................................................
اما پيرامون حقوق شهروندي
اسم شيراز آمد و بنده گفتم حالا که پاي شهرم در ميان است کمي جولان دهم
شما در زاهدان حوزه ساختيد و بمب متحرک اينطرف و انطرف ميبريد
انسان ميبريد داخل و تي ان تي بيرون مي آوريد.
بابا دست از سر تهران برداريد
راستي شما چرا در خانه هايتان صحيح بخاري نداريد؟؟؟
حيف است بياوريد بخوانيد
هر از گاهي جهت تنوع و سر حال آمدن خوب است

براي مثال در صحيح بخاري حديث 191 خواندم گفته پيامبر در يک روز با 11 همسر خود نزديکي ميکرده است.

تازه استدلال اين است که نتيجه ميشود پيامبر قواي 30 مرد را داشته

واقعا اين حديث زيبايي نيست؟ ميتوانيد بنشينيد و با خانواده بخوانيد و بخنديد
بنده که خيلي فيض بردم
ان شاء الله شما هم سعي کنيد اوقات فراغت خود را با کتاب صحيح بخاري پر کنيد
کتاب جالب و اموزنده اي هست
...........................................................
اما پيرامون مسجد و ... شما ان شاء الله وقت خود را با اين کتاب پر کنيد به جوانب خيلي فکر نکنيد.
معلوم نيست وقت خود را با کدام نوع از احاديث جعلي پر کرده اي که چنين ذهنت مخدوش شده است
ان شاء الله شما که بچه خوبي هستي و عقلت ميرسد که نبايد به پيامبر توسل کني و خلاف قرآن عمل ميکني و هم اينکه عقلت ميرسد که از ديد شما مهدي معدوم در حدود 1765 حديث در کتب شما نام و نشانش امده است و هم اينکه عقلت ميرسد با ادب حرف بزني وقت خود را به بطالت تلف نکن و بنشين و کمي صحيح بخاري بخوان
درست است همه احاديثش لطيف و شاد کننده نيست اما يقينا ميتواني از بسياري از آن استفاده مفيد کني.
......................................................................
اما پيرامون آزادي و عدالت
انسان خردمند ايران تنها حکومت شيعي ست
حال برويم سراغ حکومتهاي اهل سنت
در عربستان سعودي سعي در نسل کشي شيعه ميشود
در افغانستان و پاکستان روزي نيست که سر شيعيان بريده نشود
در عراق که شما آسايش براي کسي نگذاشتيد
آزادي بيان ميخواي؟!!!
چند نفر شيعه ميخواي که توي زندانهاي عربستان جون نداده باشن؟
همين که شب راحت سر روي بالشت ميذاري و مطمئني کسي نصف شب سر خودتو و خانوادتو نميبره خدا رو شکر کن
البته اصولا بزرگتون فرمود چون ما اکثريت هستيم پس بر حقيم
بنابرين شما از اکثريتتون استفاده کنيد و اصلا نگران آيه اکثرهم لا بعقلون نباشيد.
شما چون موحد مطلق هستيد مشکلي نداريد.
اما اسامي اينهايي که پرونديد کجايند بچه هاي محلتان بودند؟!!!
يه سر به زمين خاکي کوچه پشتي زديد؟
شايد دارن گل کوچيک بازي ميکنند و خبرتان نکرده باشند.
بررسي کنيد اگر نبودند شايد رفتند استخر
شايدم رفتن سفر زيارتي!!!
البته اگر بعد از 3 روز خبري نشد حتما با شرطه عربستان تماس بگيريد.
شايد اشتباها بمب به ايشان بسته باشد و راهي يکي از نمادهاي شرک شيعه کرده باشد
.............................................
اما پيرامون فتواي زنا با زن سني حلال است!!!
بنده مشتاقم اين فتوا را در کتاب امام خميني ببينم
هم فال است و هم تماشا!!!
پس چرا نيست؟نيست؟!!!!!!
آخ که باز علماي شما بي ربط سرايي کردند

انسان خردمند رساله امام خميني تنها 10000 تومن قيمت دارد.
حداقل براي اضافه فهم خودت که شده برو يک جلد را بخر
اصلا چرا بخري
از اينترنت دانلود کن
شنيدم جناب عمرب الخطاب نه تنها اصحابي کالنجوم بوده بلکه به کل شمس العماره ست
چنين حديثي صحيح است؟
....................................................
اما پيرامون متعه

شنيده ام که فلاني از شيوختان 99 زن صيغه داشته؟
راست است؟
آه باز فراموش کردم که شما به اندازه حضرت ابن خطاب ميفهميد و حتي معناي کلاله را نميدانيد.
مهم نيست
متعه را نيز در همين سايت جست و جو کنيد
........................................................
در پايان
با تشکر از تمامي دوستان در ضبط،پخش،تدارکات،کتاب خانه ملي اهل سنت

و با سپاس ويژه از طناز شهير حضرت استاد محمد بن اسماعيل بخاري که با کتاب خود خدمتي عظيم در راستاي پيشبرد طنز نموده است
دوستان بحث را علمي پي بگيريد و از بحث هاي خاله زنکي بپرهيزيد.
هنوز در مورد فتواي امام ميخندم و مينويسم
شاد باشيد و با سپاس از دوستمان که سبب شادي همه مومنين و مسلمين شد

والسلام علي الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه و علينا و علي عباد الله الصالحين
211   نام و نام خانوادگي:  احمد     -   تاريخ:  08 مرداد 90 - 14:46:49
چرا سايت هاي اهل سنت را فيلتر مي کنيد؟
212   نام و نام خانوادگي:  دوستار اهل بيت     -   تاريخ:  10 مرداد 90 - 07:42:58
آقا احمد در شهر مدينه در سايتي يكي از شيعيان حجازي اين متن را براي خاندان آل سعود نوشته بود.
چرا سايت هاي شيعيان را فيلتر مي کنيد؟


213   نام و نام خانوادگي:  بنده خدا     -   تاريخ:  03 شهريور 90 - 15:20:47
جنگ هفتاد ودو ملت همه را عذر بنه چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند
کل حزب بمالديهم فرحون
کيست که قضاوت کند؟ که کي راست مي گويد و کي دروغ؟
اميدوارم همه مسلمانان سعي کنند روحيه حق طلبي را درخود چنان رشد دهند که اگر حرف حقي را که 100% مخالف باور اباواجداديشان باشد بلافاصله با جان و دل پذيرا باشند.
تا آن مرحله خيلي فاصله داريم.
حقطلبي را بايد از بعضي از افراد رشد کرده در جو آزاد دموکراسي زياد گرفت.
تعصب شما را کور و کر کرده تاجائيکه تعليمات آسماني قرآن را فراموش کرده ايد که دربرابر گذشتگان خود چه موضعي اتخاذ کنيد:
ربنا اغفرلنا و لاخواننا الذين سبقونا بلايمان و لاتجعل في قلوبنا غلا للذين آمنوا
خداوند همه شما را ببخشد و من را نيز مورد رحمت قرار دهد.
براستي که دين رحمه للعالمين چه غريب افتاده!؟
فبشر عبادي الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه
برادر مسلمان همگي شما عزيزان ..... از سنندج
214   نام و نام خانوادگي:  مهدي     -   تاريخ:  04 شهريور 90 - 16:39:16
من يک سوال دارم از جماعت اهل سنت:
لطلفا مردونه پاسخ دهيد:
خود شما اهل سنت در کتابهايتان که هم رديف با قرآن ميناميد فرموده اييد:
پيامبر خدا فرمود:
«والذي نفسي بيده ان هذا و شيعته هم الفائزون». يعني: « قسم به او كه جان من در دست اوست، اين (علي) و شيعيان او، رستگاران روز قيامت هستند». (الدر المنثور ج6 ص 379 )
در همان تفسير ( الدر المنثور ج 8 ص 589) از ابن عباس (حبر امت) نقل شده است: هنگاميکه آيه ي 7 سوره بينه { إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُوْلَئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ } نازل شد، پيامبر ( صلى الله عليه وآله ) به اميرالمؤمنين علي -عليه السلام - فرمود: «هو أنت وشيعتك يوم القيامة راضين مرضيين». (النهاية ابن الأثير ج 4 ص 106 اللمعة البيضاء، ص413، حديث 1125 ; شواهد التنزيل، ج 2، ص459 ; المناقب، ص265، حديث 247
ودهها مورد ديگر
حالا جواب دهيد لطفا:
1) پس ثابت شد به اعتراف خودشما که مولا و شيعيانش رستگارند ولاغير
2)چرا به کساني که پيامبر فرموده از رستگاران هستند توهين وحمله مي کنيد؟
3)مگر حرف پيامبر خدا برهمه ما حجت نيست؟پس چرا اين که باب ميلتون نيست رد مي کنيد؟
4) چرا پيامبر فقط مولا وپيروانش را رستگار ميداند؟
منتظر پاسخم. فقط لطفا روي هوا حرف نزنيد .......با دليل بفرماييد
215   نام و نام خانوادگي:  محسن     -   تاريخ:  09 شهريور 90 - 12:12:10
BREAKING NEWS:

ايكاش فعاليتهاي جتاب مولوي خير شاهي فقط به همين ماجرا وكليپ معروف حضرت عمرو ادعاي مضحك همانطور كه گذشتن شتر از سوراخ سوزن محال است شيعه شدن يك سني محال است ختم ميشداما بنده در وبگردي كه در سايتهاي اهل سنت داشتم متوجه يك نكته بسيار جالب شدم كه اگر شما هم ببينيد متوجه ميشيد كه اين يارو رسما"شرم خورده وحيا رو قي كرده.
آقاي خير شاهي در يك حركت جالب ويك دزدي آشكارشعر معروف مداح اهل بيت مرحوم آغاسي كه راجع به حجاب سروده شده است (در خيابان چهره آرايش نكن---- از جوانان سلب آسايش نكن) را با كمي دستكاري به به نام خودشون ثبت كردن .
البته نا گفته نمونه كه ايشون به خودشون كمي زحمت دادند وفقط بيت آخر رو تغيير دادند.مرحوم آغاسي در بيت آخر شعرش ميگه:
خواهرم اي دختر ايران زمين يك نظر عكس شهيدان راببين
اما جناب مولوي فرموده اند:
خواهرم اي عاشق دين مبين يك نظر ازواج پيغمبر ببين

براي دانلود شعر خواني جناب مولوي در قسمت جستجوي گوگل عبارت سروده مولوي خيرشاهي درمورد حجاب را تايپ كنيدو وارد سايت www.aparat.com بشيد و ويدئو موزيك مورد نظر رو دانلود كنيد وبا نسخه اصلي كه مرحوم آغاسي ميخونه مقايسه كنيد.
اين حركت آقاي خيرشاهي منو ياد كتابه ادبيات فارسي دبيرستان انداخت كه توي يك حكايت راوي ميگفت: شعر دزد ديده بوديم ولي شاعر دزد نديده بوديم.خدا بيامرزكجايي كه ببيني مولوي هم شعر وهم شاعر رو باهم دزديده ويك ليوان آب هم روش سر كشيده!
علاوه بر اين مقايسه صداي زيباي مرحوم آغاسي وجناب مولاناادم رو ياد آواز بلبل وقار قار كلاغ ميندازه وجالبتر اينه كه حضار احمق هم همينجوري تحسينش ميكنن!

البته جاي تعجب نيست چون اجداد جناب مولوي خيرشاهي در ازاي دريافت چند سكه طلا تمام پيازهاي عكه رو توي مكه فروختندو حديث انا مدينه العدل وعمر بابها رو ازروي حديث انا مدينه العلم وعلي بابها جعل كردندواحاديث مضحك زير را خلق كردند:
ايمان ابوبكر به اندازه ايمان نيمي ازامت است
پيامبر اسلام(ص) فرمودند:حضرت عمر فاروق رضي الله عنه لياقت پيغمبري داشت،چنان که ترمذي و حاکم هر دو از رسول الله روايت کرده اند که فرموده اند: (لو کان من بعدي نبي لکان عمر بن الخطاب) يعني: اگر من خاتم انبياء نبودم و بعد از من پيغمبري مبعوث مي شد، آن پيغمر عمر بن الخطاب بود»

خدا رحمت كنه مرحوم آقاسي رو كه دارفاني را وداع كرد ونديد كه شعر وشاعر رو با هم دزديدن.خدا وكيلي بعضي ازدوستان بايد...باشن كه از شرمندگي بتونن سرشون رو بالا بگيرن. در پايان ميخوام از مسئولين سايت خواهش كنم اگه ممكنه لينك دانلود شعر خواني مرحوم آغاسي وجناب مولوي رو براي مقايسه بگذارند.
216   نام و نام خانوادگي:  بهروز     -   تاريخ:  12 شهريور 90 - 01:22:15
سلام واقعا براتون متاسفم ما اهل سنت هيچ وقت هيچ كتابي رو با قرآن مقايسه نميكنيم بعدشم ما فقط از رفتار وكردار رسول خدا (ص) پيروي ميكنم و پيرو قرآن هستيم بعدشم چرا اهل تشيع از خودشون سوال نميكنند چرا مراسم حج رو بايد مثل اهل تسنن نماز بخواننند چرا شما ها خدا رو فراموش كرديد ونياز ودعاي خودتون رو به درگاه كسايي ديگر مثل امام رضا وغير ميبريد(توجه كنيد كه امام رضا شخصي بسيار بسيا مومن بود) بعدشم به خلفاي راشدين توهين ميكنيد و در مراسم حج كنار قبر رسول خدا(ص) اونها (منظور حضرت عمر وابوبكر)رو زيارت ميكنيد تو رو خدا خجالت نميكشيد. . .
جواب نظر:

با سلام

دوست گرامي

بهتر است قبل از هرگونه ادعايي ، كمي در مورد سخنان اهل سنت (قبل از دوره اخير كه متوجه اشكالات فراوان بخاري و مسلم شدند) در مورد صحيح بخاري و صحيح مسلم را بخوانيد .

اما در مورد توسل ، بهتر است از خداوند سوال كنيد كه چرا در قرآن توسل را به ما ياد داد ، چرا انبيا را باب توسل مردم قرار داد ؟ چرا فرزندان يعقوب ، به پدرشان متوسل شدند ؟ چرا به مردم دستور داد از رسول خدا (ص) طلب توسل كنند و...

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

217   نام و نام خانوادگي:   موعود     -   تاريخ:  21 شهريور 90 - 02:17:40
باسلام خدمت تمام برادران
يك سوال دارم:
شما يك حديث ازبيامبرياسايرامامان براي مانقل كننين كه انهابعداز1400سال ازشهادت يك فردهرقدركه انسان بزركي باشدعزاداري كرده باشند.لطفاارجاع هم ندهيدباتشكر
218   نام و نام خانوادگي:  من     -   تاريخ:  21 شهريور 90 - 22:41:25
سلام
95درصد زنان ودختران شيعه در حالي كه خود را پيرو حضرت فاطمه مي دانند فاطمه اي كه در مقابل نابينا چهره را مي پوشاند اما پيروان دروغين امروز كه اكثرا شيعه هستند تا مي توانند خود را در معرض ديد نامحرمان قرار مي دهند وجالب اين است كه با همين حالت افتضاح در هيئت ها شركت مي كنند وخود را عزادار حسين مي دانند
219   نام و نام خانوادگي:  من     -   تاريخ:  21 شهريور 90 - 22:47:13
بهترين نظر من به شما اين است كه بهتر است اول برويد زنان ودختران بي حجاب را از كوچه وخيابان هاي شهر جمع كند بعد بياييد در مورد مسائل مذهبي بحث كند
220   نام و نام خانوادگي:  موعود     -   تاريخ:  22 شهريور 90 - 00:31:30
بنده خدا!اكربيامبرخدايايكي ازامامان زنده بودند كه همه مابه انهاتوسل ميكرديم!مشكل ماتوسل كردن به مردكان بلكه به قبرهاي انان است.البته ماحتي توسل هم نميكنيم ومعني واسطه قراردادن رانميدانيم جون علناازغيرخداكمك ميكريم،بعدازتمام مطالبمان ياعلي مينويسيم،هربجه شيعه اي بخواهدبلندشودياعلي مددميكويداين كه كمك كرفتن ازعبادالله است كه نام ان راتوسل كذاشته ايم،به مسيرحق بركرديدوشيعه واقعي اميرالمومنين باشيد.

ياالله
221   نام و نام خانوادگي:  مجيد م علي     -   تاريخ:  22 شهريور 90 - 11:01:15
با سلام جناب من چشم شما بفرماييد اول از سوريه شروع كنيم يا از تركيه و مصر , مجالس رقص و مشروب خواري در اين جوجه كشورهاي جنوب خليج فارس بمثل امارات يا قطر يا كويت ... چي انها را هم جمع كنيم يا برويم سر وقت رقاصهاي وهابي در حجاز محتله . شما امر بفرماييد چشم . ============================= و اما شما جناب موهوم بله حق با شماست از نظر علماي زنده و مرده شما پيغمبر و خلفا و .... مرده اند ولي از نظر ما انها همچنان زنده اند . مگر در قران كريم نيامده : بسم الله الرحمن الرحيم ولاتحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون . » ال عمران : 169 پس ميشود به انها توسل كرد چونكه همگي در راه خدا شهيد شدند ( حداقل ) بدون اجازه شما يا علي لبيك يا علي
222   نام و نام خانوادگي:  شاه ولايت     -   تاريخ:  22 شهريور 90 - 11:59:37
جناب من

بنده نيز با شما موافقم و اعتراف ميكنم كه وضع جامعه بسيار خطرناك است و زنان با وضعيتي كه دل امام زمان نيز خون ميشود،در اجتماع ظاهر ميشوند اما.............................

اولا ريشه تمام بدبختيهاي ما عمل نکردن به آخرين وصيت پيامبر است که نه گوش به حرف کتابش داديم و نه حرمت اهل بيتش را نگه داشتيم

تربيت شده اهل بيت و قرآن ميشود قاسم بن الحسن بن علي بن ابيطالب که در کربلا مرگ را شيرين تر از عسل ميداند در حاليکه 13 ساله است.

اسلام به ذات خود ندارد عيبي
هر عيب که هست از مسلماني ماست

مشکل جامعه ما عدم تربيت شدن و کردن طبق شيوه قرآن و اهل بيت است ولاغير

دوما هرکس مسئول کردار خويش است.
بنده چگونه ميتوانم به خانمي که در خانواده اي بزرگ شده که اسمي از زهرا(س)به گوششان نخورده و با فرهنگ اهل بيت ناآشناست بفهمانم که زهرا(س) جلوي نابينا نيز حجاب داشت؟؟؟؟؟؟؟؟

بنده چگونه به خانم دانشجويي که 18 اشکال به قرآن گرفته و معتقد است قرآن پاسخگوي نيازهاي نسل نو نيست،بفهمانم که تمام علمهايي که به تازگي کشف شده و ميشود و خواهد شد،قرآن 1432 سال پيش به آنها اشاره کرده؟؟؟؟؟؟؟؟

متاسفانه بعضي از زنان کلاس بالايي معتقدند که برهنگي کمال است

قرآن در آيه 121 سوره طه ميفرمايد وقتي آدم و حوا از دستور خداوند سرپيچي کرده و از آن درخت تناول کردند فَبَدَت لَهُما سَوآتُهُما لباسهايشان فرو ريخت

پس برهنگي کمال نيست بلکه عذاب الهي است.آيا حيوانات نيز چون لباس ندارند دليل بر متمدن بودنشان است؟؟؟؟

ما با داشتن الگويي مثل قرآن و اهل بيت که اينچنين ما را به ساحل نجات ميرسانند کجا ميرويم؟پس هر چه از قرآن و اهل بيت دور شويم نميتوانيم به سعادت و کمال برسيم

خدايا مارا با قرآن و اهل بيت زنده دار و با قرآن و اهل بيت بميران



223   نام و نام خانوادگي:  موعود     -   تاريخ:  22 شهريور 90 - 18:31:49
شديداباخانم ياآقاي من موافقم!دم ازبيروي ازاهل بيت ميزننداما...
224   نام و نام خانوادگي:  من     -   تاريخ:  22 شهريور 90 - 22:05:12
سلام
من تنها آرزوهايي كه توي اين دنيا دارم اول ديدار الله (ج) دوم اهل سنت را از چنگ دشمنان اسلام نجات دهد وسوم اين است كه حجاب اسلامي در ايران افزايش يابد مثلا در شهر هايي هم چون تهران وديگر شهرهاي بزرگ ايران وبخصوص شهر زاهدان .
من از خداوند بزرگ و متعال ميخواهم تا برادري وبرابري ميان اهل سنت واهل تشيع باشد .
ببينيد دوست عزيز جنگ وجهاد فقط در مقابل كافران ودشمنان است و در قرآن واحاديث هم گفته شده است كه كسي كه ميان مسلمانان تفرقه بياندازد هم در اين دنيا وهم در آن دنيا عذاب ميبيند وشايدشما هم شنيده باشيد .
225   نام و نام خانوادگي:  بهروز     -   تاريخ:  24 شهريور 90 - 00:10:10
سلام شما ميگويد خداوند به ما اجازه توسل داده من هم ميگويم درسته سخن شما امام توسل براي زماني هست که شخص در قيد حيات باشد. متاسفانه توسل نه که فقط در اهل تشيع باشد در اهل تسنن هم مشاهده ميشود ولي در اهل تشيع خيلي فروان است و باور عميقي به آن دارند وشما دوست عزيز(مجيد م علي) اين آيه قرآن اصلا ربطي به توسل ندارد) وخداوند فرمود از کردار وروش حضرت محمد(ص) پيروي کنيد نه توسل بجويد بعدشم توسل گناه بزرگي است چون ياري وکمک فقط از جانب پروردگار جهانيان است (سعي کنيد حق پذير باشيد)
جواب نظر:

با سلام

دوست گرامي

1-اگر توسل شرك باشد ، آيا خداوند مي‌تواند اجازه شرك دهد ؟ چون شما توسل را شريك براي خدا قرار دادن مي دانيد ، پس بايد بگوييد خداوند اجازه داده است براي وي شريك زنده قائل شويم ، اما شريك مرده خير !

2- مدرك شما براي اينكه اين جواز توسل فقط براي زمان حيات است چيست ؟ آيا دليلي براي فرق گذاشتن بين زنده و مرده از جهت توسل وجود دارد ؟

3- صحابه به مرده توسل كرده‌اند و اين مطلب با سند صحيح در كتب اهل سنت آمده است .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

226   نام و نام خانوادگي:  مجيد م علي     -   تاريخ:  24 شهريور 90 - 09:55:50
با سلام جناب مـــن ان شاء الله به ارزوهايت برسي هر چند اميد وارم منظورت از ديدار الله سبحان تعالي با چشم دل باشد چرا غير از اين ممكن نيست . بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لاَّ تُدْرِكُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ ﴿۱۰۳﴾ الانعام چشمها او را درنمى‏يابند و اوست كه ديدگان را درمى‏يابد و او لطيف آگاه است در مورد اهل سنت انشاء الله براه راست هدايت شوند و بعد ان شاء الله راه نجات پيدا كردن از ظلم دشمنان يا ميگيرند . جناب مـــن فرموديد ... قرآن واحاديث هم گفته شده است كه كسي كه ميان مسلمانان تفرقه بياندازد .. سوال چه كسي معركه جمل را راه انداخت ؟؟؟؟ نظر حضرت عالي در مقابل اين مسئله چيست ؟؟ لبيك يا علي
227   نام و نام خانوادگي:  مجيد م علي     -   تاريخ:  24 شهريور 90 - 11:29:00
با سلام
جناب موعود پرسيدي : شما يك حديث ازبيامبرياسايرامامان براي مانقل كننين ....
چشم

1 ) اسامه بن زيد مى گويد :
=================
روزى فرزند دختر پيامبر درگذشت ، دختر غم ديده آن حضرت ، اين واقعه را به پدر خبر داد و از ايشان درخواست حضور نمود . رسول خدا ( ص ) نيز به همراه سعد بن عباده ، معاذ بن جبل ، ابى بن كعب ، زيد بن ثابت و جمعى از ياران به منزل دختر غم ديده خويش رفت ، پيامبر مهربان كودك را در بغل گرفت و بشدت گريست و اشكان مبارك سرازير گشت ؛ سعد با مشاهده گريه پيامبر ، با تعجب پرسيد : چرا گريه مىكنيد؟!
رسول خدا ( ص ) در پاسخ چنين فرمود :
« رحمة يجعلها فى قلوب عباده ، انما يرحم اللَّه من عبادة الرحماء ؛ ترحم بر اين كودك است كه خداوند در دل بندگان خود رحمت قرار مى دهد ، و خداوند بندگان رحيم خود را مورد رحمت قرار مى دهد . » سنن النسائى ، ج 4 ، ص 22 ، صحيح بخارى ، ج 1، ص 223 .

يكي ديكه از بابت محكم كاري
2 ) گريه براي حمزه عموي حضرت محمح صلي الله عليه و اله وسلم
====================================
پس از پايان نبرد احد رسول اكرم ( ص ) راهى شهر مدينه شد ، در آن هنگام زنان انصار در سوگ شهداى خويش مىگريستند . پيامبر با شنيدن مويه عزاداران ، از شهادت و غربت عمويش حمزه ياد كرد و فرمود : « و لكن حمزة لا بواكى له ؛ اما عمويم حمزة گريه كننده اى ندارد . »
پيامبر پس از اندكى استراحت ، صداى ناله زنان انصار را شنيدند كه براى حمزه مىگريستند .
ابن عبدالبر مىگويد : تا به امروز زنان انصار پيش از گريه بر مردگان خويش ، نخست بر حمزه مىگريند . الاستيعاب ، قرطبى ، ج 1 ، ص 275 ؛ مسند احمد ، ج 2 ، ص 40 ؛ شفاء الغرام ، ج 2 ، ص 347 .

باز هم ممكنه قبول نكني باشه اينهم سوميش

3 ) گريه براي جعفر ابن ابي طالب
پس از كشته شدن جعفر پسر ابى طالب در نبرد موته ، پيامبر به خانه او رفت و با حضور خويش تسلى دل خاندان او گرديد ، آن حضرت به هنگام خروج چنين فرمود : « على مثل جعفر فلتبك البواكى ؛ سزاوار است بر مثل جعفر گريستن ، پس گريه كنندگان بر همچون جعفر بگريند . » انساب الاشراف ، بلاذرى ، ج 2 ، ص 298 .

اينها را هم ممكن بگي كافي نيست باشه اين را هم بخوان .
4 ) گريه براي يكي از صحابه
================
روزى رسول خدا ( ص ) در تشييع جنازه يكى از مسلمانان حضور يافتند و عمر نيز به همراه ايشان حركت كرد . عمر تا صداى گريه زنان را شنيد برآشفت و آنان را از گريستن نهى كرد! رسول خدا ( ص ) رو به عمر كرده ، چنين فرمود :
« يا عمر! دعهُنَّ ، فان العين دامعة و النفس مصابة و العهد قريب ؛ اى عمر! كارى به آنان نداشته باش ، بگذار بگريند ، همانا كه چشم گريان است و نفس مصيبت زده است و پيوند با تازه درگذشته بسيار نزديك . » مستدرك حاكم ، ج 1 ، ص 381 ؛ مسند احمد ، ج 2 ، ص 323 ، كنز العمال ، ج 15 ، ص 621 .

6 ) گريه بر حضرت عبدالمطلب
=============
پس از درگذشت حضرت عبدالمطلب ، حضرت محمد ( ص ) بر جد عزيزش گريست ؛ ام ايمن مى گويد :
« أَنا رأيت رسول اللَّه يمشى تحت سريره و هو يبكى ؛ من پيامبر را ديدم كه در پى جنازه عبدالمطلب راه مىرفت در حاليكه مى گريست .» تذكرة الخواص ، ص 7 .

7 ) - گريه بر حضرت ابوطالب
============
درگذشت حضرت ابوطالب ، عموى با ايمان و حامى عزيز پيامبر ، نيز بر آن حضرت بسيار گران آمد ، حضرت على ( ع ) مى فرمايد :
چون خبر رحلت پدرم ابوطالب را به پيامبر دادم ، ايشان گريست و آنگاه فرمود : « اذهب فاغسله و كفّنه و واره غفراللَّه له و رحمه ؛ او را غسل دهيد و كفن كنيد و به خاك بسپاريد ، خداوند او را بيامرزد و مورد رحمت خويش قرار دهد . » الطبقات الكبرى ، ابن سعد ، ج 1 ، ص 123 .

8 )- گريه بر حضرت آمنه
==============
روزى پيامبر ( ص ) قبر مادر عزيز خود آمنه را در ابواء زيارت كرد . به گفته مورخان ، آن حضرت در كنار قبر مادر گريست و همراه خود را نيز به گريستن انداخت . المستدرك ، ج 1 ، ص 357 ؛ تاريخ المدينة ، ابن شبّه ، ج 1 ، ص 118 .

9 ) - گريه بر ابراهيم
============
ابراهيم تنها پسرى بود كه در مدينه نصيب رسول خدا ( ص ) شد ، اما در يك سالگى درگذشت و پدر را در غم فقدان خويش به سوگ نشاند . پيامبر اكرم ( ص ) در ماتم فرزندش گريست ، و در برابر پرسش ياران كه از علت گريه پيامبر بر مرده جويا شده بودند ، چنين پاسخ فرمود :

« تدمع العينان و يحزن القلب و لانقول مايسخط الربّ ؛ اشك چشم جارى مىشود و دل غمگين مى گردد ، ولى سخنى كه خدا را به سخط و غضب آورد بر لب نمى آورم . » العقد الفريد ، ج 3 ، ص 19 .
10 ) - گريه بر فاطمه بنت اسد
فاطمه بنت اسد ، همسر حضرت ابوطالب و مادر حضرت على ( ع ) ، در نزد پيامبر بسيار محبوب بود ، همو در سرپرستى رسول خدا ( ص ) بسيار اهتمام ورزيد . چون فاطمه در سال سوم هجرى درگذشت ، پيامبر كه او را همچون مادر خويش مى دانست از رحلت اش بسيار اندوهناك شد و گريست ، مورخان مى گويند : « صلّى عليها و تمرغ فى قبرها و بكى ؛ پيامبر بر او نماز خواند و در قبرش خوابيد و بر او گريست . » ذخائر العقبى ، ص 56 .

11 ) - گريه بر ياران
===========
فقدان برخى از ياران همراه ، نيز قلب پيامبر را مى آزرد و اشك مباركش را جارى مى ساخت ؛ رسول خدا ( ص ) در حالى كه بر مرگ عثمان بن مظعون مى گريست ، بر پيكر بى جان او بوسه زد . « ان النبى قبّل عثمان بن مظعون و هو ميت و هو يبكى » . المستدرك على الصحيحين ، ج 1 ، ص 261 ؛ السنن الكبرى ، ج 3 ، ص 407

12 ) گريه بر سعيد ابن مسيب
=================
سعيد بن مسيب ، به هنگام فوت رسول گرامى اسلام ، شهر مكه از شدت ناله و گريه مردم به لرزه درآمد . « لما قبض النبى( ص ) ارتجت مكة بصوت » . اخبار مكة ، فاكهى ، ج , ص 80 .
--------------------------------------------------------------------------

حالا ممكنه بگي اين احاديث به اهل سنت چه ربطي دارد .
عايشه چي قبولش داري يا نه :
عايشه مىگويد :
========
« پس از فوت رسول خدا ( ص ) برخواستم و ( در سوگ پيامبر ) به همراه ساير زنان بر صورت و سينه مى زديم . » « و قمتُ التدم ( اضرب صدرى ) مع النساء و اضرب وجهى ) . السيرة النبوية ، ج 4 ، ص 305 .

حالا ممكنه بازهم بگي نه فقط و فقط عمر اوست كه ميتواند حكم الهي را قبول كند يا رد بمثل متعه كه قبول نكرد يا صلاه تراويح را كه بنيان گذاشت .
باشه اينهم از جناب عمر همانكه بهش ميگويند ابن حطاب .
گريه عمر ابن حطاب
===========
چون خبر مرگ نعمان بن مقرن را به عمر بن خطاب دادند ، او در سوگ وى دست بر سر گزارد و برايش گريه كرد . المصنف ابن أبى شيبة ، ج 3 ، ص 175

اگر بازهم قبول نكردي بگو تا من بحالت گريه كنم بـــــاشه .

ابوبكر را اصلاُ نگو براي اينكه هميشه گريان بود .

بر گرفته از خود همين سايت وزين

لبيك يا علي


228   نام و نام خانوادگي:  موعود     -   تاريخ:  24 شهريور 90 - 18:43:18
ديدارالله!!!به نظرت ميشه؟؟؟اماوقتي توكتاباشون درموردنعوذبالله خرسواري خدامينوسندحق دارند كه اميد به ديدارخداان هم دردنياباشند.
229   نام و نام خانوادگي:  موعود     -   تاريخ:  24 شهريور 90 - 22:37:43
برادرم جناب مجيدم علي!ابرايم من بكوييد تعريف شرك ازنظرشماجيست؟مامعتقديم كه درشب قدرامام زمان مقدرات سال آينده ي ماراتععين ميكند!ايأ اين كارخداست ياامام زمان؟دردنيايمان كه هنكام مشكلات به ائمه متوسل مي شويم اخرت هم شفاعت انها.ميشودبكوييد كارخداجيست؟شماميكوييد:(مدرك شمابراي اين كه ميكوييدتوسل مربوط به زمان حيات است جيست؟) جواب:مدرك شمابراي توسل به امامان شهيدياسايرامامزاده هاكه شهيدهم نيستندجيست؟درضمن نام ديكران راتغييرندهيدفكركنم كارخوبي نباشد. ميكوييدصحابه به مردكان توسل ميكردنداين شايد براي اهل سنت دليل باشدامابراي مانيست جون مامعتقدبه عصمت صحابه نيستيم براي ماسخن امامانمان حجت است بكوييدكه اين بزركواران جه زماني به قبرهامتوسل شده اندماهم ميشويم.منتظرباشيد.
230   نام و نام خانوادگي:  بهروز     -   تاريخ:  24 شهريور 90 - 23:43:05
سلام نميدانم منظور شما از توسل چيست اما منظور من از توسل به شخص زنده اين است كه آن شخص كه فردي با ايمان وبا خدا هست مي تواند براي ما دعا كند و طلب آمرزش وعفو كند كه شايد خداوند به واسطه آن شخص رحمتي براي توسل كنند حاصل كند اما كسي كه فوت ميكند اصلا در اين جهان در ارتباط نيست مگر به اجازه خداوند بزرگ وتنها خداوند است كه به فرياد بدگان ناسپاسش ميرسد (خداوند از رگ گردن به ما نزديكتر است پس چرا دست به دامان مردگان ميشويم واي بر ما . . .)
جواب نظر:

با سلام

دوست گرامي

1- نوشته‌ايد خداوند از رگ گردن به ما نزديك‌تر است پس از خود وي بخواهيم ، خوب آيا با اين سخن شما توسل به زنده بي معني نمي‌شود ؟

2- اگر توسل به زنده فايده دارد ، توسل به مرده نيز مي‌تواند به اذن خداوند همان فايده را بدهد .

3- علماي اهل سنت اقرار كرده‌اند كه صداي ما به مردگان مي‌رسد ، و روح آنها شنونده سخنان ما است .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

231   نام و نام خانوادگي:  دوستدار اهل بيت     -   تاريخ:  26 شهريور 90 - 08:03:33
درجواب :
224 نام و نام خانوادگي: من - تاريخ: 22 شهريور 90 - 22:05:12
سلام
من تنها آرزوهايي كه توي اين دنيا دارم اول ديدار الله جل الجلاله دوم اهل شيعه را از چنگ دشمنان اسلام نجات دهد وسوم اين است كه حجاب اسلامي در ايران وكشور هاي عربي افزايش يابد مثلا در شهر هايي هم چون تهران وديگر شهرهاي بزرگ ايران وبخصوص شهر زاهدان وكشورهاي مصر وتونس وشهرهاي حجاز و كشور كويت وامارات وقطر وعمان وسوريه و لبنان واردن ويمن وليبي و كشورهاي مالزي وپاكستان وافغانستان وهند وبنگلادش و سريلانكا وفليپين وسنگاپور وازهمه مهمتر شهر هاي بزرگ مانند قاهره ورياض وصنعا ودمشق والجزيره وطرابلس وكويت ودوحه وابوظبي و....(يك كشور دربرابر چند كشور .خدا اول كل را درست كند تا برسد به جزء)
من از خداوند بزرگ و متعال ميخواهم تا برادري وبرابري ميان اهل سنت واهل تشيع باشد .وعلما ازروي هوا وهوس ودلارهاي نفتي حرفي نزنندوبا تعصب صحبت نكند.وآيه هاي قرآن واحاديث را اشتباه وباب ميل خودشان تفسير وترجمه نكنند.
ببينيد دوست عزيز جنگ وجهاد فقط در مقابل كافران ودشمنان است و در قرآن واحاديث هم گفته شده است كه كسي كه ميان مسلمانان تفرقه بياندازد هم در اين دنيا وهم در آن دنيا عذاب ميبيند وشايدشما هم شنيده باشيد . وبدانيد خدا جنگ وجهاد را درمقابل كافران ودشمنان قرارداده است وبدانيد كه هركسي بيگناهي را بكشد و با كسي كه كلمه شهادتين را بگويد مسلمان است جنگ كند واگركسي چنين كسي را بابستن مواد منفجره به خودش بكشد كافر ومشرك است وبايد در روز قيامت جواب خدا ورسول اورا بدهد .آيا كشتن مسلمان مسلماني است مگراينكه ...ولش كن بابا بسه ديگه نرود ميخ آهني درسنگ ؟؟؟؟؟؟؟
( بهتر نيست وقتي دعا ميكني براي همه دعا كني )
232   نام و نام خانوادگي:  مجيد م علي     -   تاريخ:  27 شهريور 90 - 09:29:01
با سلام

جناب بهروز متشكرم از نظر شما ايه مذكور :

بسم الله الرحمن الرحيم
ولاتحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون . » ال عمران : 169

در جواب اقاي موعود بود خصوصاً وقيكه براي تمامي شيعيان ثابت شده است كه تمامي معصومين بغير از حضرت مهدي صلوات الله عليه شهيد راه الله سبحان تعالي شده اند و از بهترين شهدا ميباشند و با اين ايه قراني ميتوان ثابت كرد كه انها نه تنها زنده اند بلكه در پيشگاه الهي ميباشند و چون جناب موعود زنده بودن را شرط توسل قرار داده بودند .

اما اين ايه را چه ميفرماييد :

بسم الله الرحمن الرحيم
وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ .ال عمران ( 103)
و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد

سوالي از شما اين ريسمان خدا چيست ؟؟؟
يك راهنمايي براي شما ميكنم :

قال الإمام جعفر الصّادق (عليه السلام) :
نحن حبل الله الذي قال : (واعتصموا بحبل الله ..) .
ما ريسمان خدا هستيم كه فرمود : ( به ريسمان خدا چنگ بزنيد ...) .

منابع أز كتب أهل تسنن :

اسعاف الراغبين : 109
جواهر العقدين : 2/96 و 126
رشفة الصادي : 24
شواهد التنزيل : 1/130 – 131
الصواعق المحرقة : 90
الكشف والبيان : 2/ورقه 17
مفتاح النجا : ورقه 7
نور الابصار : 112
ينابيع المودة : 132 و 327 و 356

لبيك يا علي
233   نام و نام خانوادگي:  محسن     -   تاريخ:  27 شهريور 90 - 10:43:31
سلام . من واقعا تعجب مي كنم از اهل بدعت . آخه برادران عزيز سني ، شما كه دم از حق پذير بودن مي زنيد ، بعد از اين همه آيه و روايت و حديث كه دوستان شيعه جهت پاسخگويي به سئوالات شما ارائه مي كنن ديگه چرا باز از مكتب خودتون دفاع مي كنيد ؟ حاضرم قسم بخورم هيچكدوم از شما كتابهاي طراز اول خودتون مثل صحيح بخاري و ... رو حتي يكبار هم كامل نخوندين . اگه خونده بودين متوجه مي شدين كه مذهب شيعه كاملا بر حقه . چند تا شيعه سراغ دارين كه سني شده باشن ؟
اما در عوض بسيارند سني هايي كه نور حقيقت به دلشون تابيد و شيعه شدند . جهت اطلاع شما لينكي از ليست سني هايي كه شيعه شدند رو مي ذارم براتون . مخصوص برادران سني . البته دوستان شيعه هم بخونن بد نيست .
http://shia-irani.blogfa.com/post-17.aspx
234   نام و نام خانوادگي:  موعود     -   تاريخ:  28 شهريور 90 - 00:24:23
جناب مجيد!كريه كردن ياعزاداري براي فردي كه تازه ازدنيارفته است كه اشكالي ندارد! خداشاهداست كه همه احاديث راكه نوشته بوديدجندين بارخوانده وحفظ بودم.
235   نام و نام خانوادگي:  مجيد م علي     -   تاريخ:  29 شهريور 90 - 10:44:42
با سلام
جناب موهوم
گفتي كه اين احاديث را حفظي . ان شاء الله دروغ نگفته باشي .
اين را يك بار ديگر با دقت بخوان

گريه براي حمزه عموي حضرت محمح صلي الله عليه و اله وسلم
====================================
پس از پايان نبرد احد رسول اكرم ( ص ) راهى شهر مدينه شد ، در آن هنگام زنان انصار در سوگ شهداى خويش مىگريستند . پيامبر با شنيدن مويه عزاداران ، از شهادت و غربت عمويش حمزه ياد كرد و فرمود : « و لكن حمزة لا بواكى له ؛ اما عمويم حمزة گريه كننده اى ندارد . »
پيامبر پس از اندكى استراحت ، صداى ناله زنان انصار را شنيدند كه براى حمزه مىگريستند .
ابن عبدالبر مىگويد : تا به امروز زنان انصار پيش از گريه بر مردگان خويش ، نخست بر حمزه مىگريند . الاستيعاب ، قرطبى ، ج 1 ، ص 275 ؛ مسند احمد ، ج 2 ، ص 40 ؛ شفاء الغرام ، ج 2 ، ص 347 .

ابن عبدالبر مىگويد : تا به امروز زنان انصار پيش از گريه بر مردگان خويش ، نخست بر حمزه مىگريند . الاستيعاب ، قرطبى ، ج 1 ، ص 275 ؛ مسند احمد ، ج 2 ، ص 40 ؛ شفاء الغرام ، ج 2 ، ص 347 .

ابن عبدالبر مىگويد : تا به امروز زنان انصار پيش از گريه بر مردگان خويش ، نخست بر حمزه مىگريند . الاستيعاب ، قرطبى ، ج 1 ، ص 275 ؛ مسند احمد ، ج 2 ، ص 40 ؛ شفاء الغرام ، ج 2 ، ص 347 .


أبو عمر يوسف بن عبد الله بن محمد بن عبد البر بن عاصم النَمَرِيّ الأندلسي، القرطبي المالكي، المعروف بابن عبد البر (368 هـ - 463هـ)،
يعني 350 سال تازه از دنيا رفته ميباشد .


لبيك يا علي
236   نام و نام خانوادگي:  عليرضا ن     -   تاريخ:  29 شهريور 90 - 14:53:23
سلام آقاي محسن
حالا اين يکي رو دقت کن ، از آنجايي که دوستان اهل سنت براي کتاب صحيح بخاري و صحيح مسلم اعتبار فوق العاده اي قائل هستند، من يک رويت از صحيح مسلم را بازگو مي کنم و آن را با قرآن و دليل علمي بررسي مي کنم.
در صحيح مسلم گفته شده است که پيامبر از کنار گروهي که مشغول تلقيح(گرده پاشي) بردرخت خرما بودند گذشت و کار آنها را مشاهده کرد و به آنها گفت: اين کار را نکنيد بهتر است ، اگر اين عمل را انجام ندهيد ، خرما بهتر خواهد بود. فرمان پيامبر را مسلمانان اجرا نمودند، در نتيجه اين شد که خرماي آن سال خراب شد.
روز ديگري پيامبر از نخلستان گذشت و خرماهاي خراب شده را مشاهده کرد که به خاطر عدم گرده پاشي همه فاسد شده بودند. سوال فرمود:خرماهاي شما چرا خراب شده است؟ عرضه داشتند: شما فرمان داديد که گرده پاشي نکنيد، خرماهاي شما بهتر مي شود ، ما نيز گرده پاشي نکرديم، خرماي ما فاسد شد. پيامبر فرمود: شما کار دنياي خود را از من بهتر مي دانيد ، شما امور دنياي خود را از من آگاه تريد.(صحيح مسلم، کتاب الفضائل، باب ما قاله شرعاً دون من معايش الدنيا علي سبيل الراي، جلد7ص95حديث139-142)
حالا بررسي اين روايت با قرآن:
خداوند در آيه 3سوره رعد مي فرمايد: و او کسي است که زمين را گسترد و در آن کوهها و نهرهايي قرار داد و در آن از تمام ميوه ها دو جفت آوريد، شب را بر روز مي پوشاند، در اينها آياتي است که براي گروهي که تفکر مي کنند.
خب همانطور که ميبينيد در اين آيه خداوند به پيامبرش مي گويد: از تمام ميوه ها دو جفت آفريد.( فعلاً اين جا رو داشته باش)
مي دانيم که همه درختان از جمله نخل خرما، نر و ماده دارند و نخل ماده است که ميوه مي دهد، درخت خرماي نر خوشه اي دارد که صاحبان نخلستان خوشه هاي نر را چيده و روي درخت خرماي ماده اي که تازه خوشه داده مي افشانند، تا گرده هاي موجود در خوشه نر، روي خوشه ماده بنشيند، بدين وسيله است که ميوه خرما به وجود مي آيد، بزرگ مي شود و شيرين مي گردد، و گر نه خراب خواهد شد و ميوه خرما به وجود نمي آيد، اين مطلب را همه مردماني که در سرزمين هاي خرما خيز زندگي مي کنند، مي دانند و چيزي نيست که بر کسي پنهان بماند، حالا با توجه به آيه 3سوره رعد و اين مطلب درباره به وجود آمدن ميوه درخت خرما اين حديث را بررسي کنيم.
آيا اين قرآن بر حضرت محمد صلي الله عليه و آله نازل شده است يا نه؟ اگر نازل شده است چطور پيامبر نمي داند که در قرآن خداوند به ايشان مي فرمايد: از تمام ميوه ها دو جفت آفريديم. آيا اين حديث اين نتيجه را نمي دهد که پيامبر با عمل خود اثبات کرده است که مردم در کارهاي دنيايي از پيامبر آگاهترند.
لطفاً يک سري به مناطق گرمسير خودمان مثل کرمان يا خوزستان يا اصلاَ مدينه بزنيد و از يک نوجوان بپرسيد که يک درخت خرما را چگونه بارور مي کنند ، خواهيد ديد که کاملاً مساله تلقيح و گرده پاشي را مي داند، و نيز مي فهمد که بدون اين کار درخت ميوه نمي دهد.
من نمي دونم پيامبر که خود عرب بود و در سرزمين خرما زندگي مي کرد ، چطور اين مساله ساده را نمي دانسته است( آيه 3سوره رعد را در نظر بگير)
تا حالا کسي از اهل سنت پيدا نشده است که در اين گونه احاديث اشکال کند ، هيچ دانشمندي در اينها خدشه وارد نکرده است چرا؟ چون در صحيح مسلم آمده است.
اما جاعلان اصلي با اين روايت کوشيده اند تا شخصيت پيامبر را از يک انسان عادي هم پايين تر بياورند ، تا اولاً سخن او که بيان اسلام است از اعتبار ساقط شود و ثانياً خلفاي بعدي با او قابل قياس باشند.
اما مکتب ما يعني اهل بيت عليهم السلام برخلاف مکتب اهل سنت که همه احاديث بخاري و مسلم را صحيح مي دانند، تمام احاديث کتب اربعه را صحيح نمي دانند، قديمي ترين و نامي ترين و مشهورترين کتاب از کتب اربعه ، کتاب کافي شيخ کليني است که محدثان مکتب اهل بيت از مجموع16199حديث آن تقريباً 9485حديثش را ضعيف شمرده اند.
237   نام و نام خانوادگي:  مجيد م علي     -   تاريخ:  29 شهريور 90 - 20:30:00
با سلام
در ادامه نظر قبلي اين را هم اضافه كنم . حديث اوردم با اين مضمون :
)- گريه بر حضرت آمنه
==============
روزى پيامبر ( ص ) قبر مادر عزيز خود آمنه را در ابواء زيارت كرد . به گفته مورخان ، آن حضرت در كنار قبر مادر گريست و همراه خود را نيز به گريستن انداخت . المستدرك ، ج 1 ، ص 357 ؛ تاريخ المدينة ، ابن شبّه ، ج 1 ، ص 118 .

================================================================================

جناب موهوم اين يكي را هم خوب بخوان .
اين موضوع مربوط به بعد از هجرت ميباشد و فوت حضرت امنه سلام الله عليها حد اقل 48 تا 50 سال قبل از اين زيارت فوت كرده بودند اين را چه ميگويي . نكنه ايشان هم تازه از دنيا رفته بود ؟؟؟؟؟

بجاي زياد زور زدن و گشتن دنبال اراجيف انسانهاي ضالين و مطالعه قدري فـــــــــــــــــــــــــــكر كنيد , براي دنيا و اخرت خودتان بهتر است .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ &#64831;&#1777;&#1783;&#64830; { الحديد }
به راستى آيات [خود] را براى شما روشن گردانيده‏ايم باشد كه بينديشيد

لبيك يا علي
238   نام و نام خانوادگي:  موعود     -   تاريخ:  30 شهريور 90 - 02:40:26
سوالي ازبرادران سايت داشتم:مدتي است كه به نوعي شيعه شده ام.البته هنوزدربعضي مواردنظيرتوسل شبهاتي دارم امانمازم رامانندشماميخوانم واحساس خوبي بعدازنمازبه من دست ميدهد.اماسوالم اين است نمازهايي راكه قبلاواشتباه خوانده ام راجه كاركنم؟لطفازودباسخ دهيد
جواب نظر:

با سلام

دوست گرامي

در اين زمينه به سايت مرجع تقليد خود مراجعه نماييد . البته تمامي مراجع ، نمازهايي را كه اهل سنت ، قبل از تشيع طبق دستورات مذهب خود خوانده‌اند ، مجزي مي‌دانند .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

239   نام و نام خانوادگي:  موعود     -   تاريخ:  31 شهريور 90 - 01:24:03
خوب من كريه كردن برامام حسين راقبول كردم.البته درزمان جاهليتم!!!نيزوقتي داستان شهادت حسين ابن علي راميشنيدم نميتوانستم خودم راكنترل كنم.امادرموردسينه زني وزنجيرزني جه؟ ازشماهم(مجيدم علي) تشكرميكنم جون من تازه شيعه شده وشبهاتي درذهن دارم كه اميدوارم رفع شوند.درضمن من براي اولين بارقسم خوردم تاباوركنيدمن درحال حفظ جزء29قران هستم وكارحفظ قرانم داردتمام ميشود وكلازيادحديث حفظ ميكنم اماراستش دراين مورد زيادتوجه نكرده بودم.
240   نام و نام خانوادگي:  بهروز     -   تاريخ:  31 شهريور 90 - 19:46:36
سلام
جناب مجيد م علي گريه كردن درست اما گريه كردن بعد از 10قرن به خدا دور از عقل بايد كريه كنيم به حال خودمان كه چه دارد به سرمان مي آيد كه راه و روش رسول خدا(ص) را داريم فراموش ميكنيم كه عدالت خلفاي راشدين رو داريم فراموش ميكنيم خدا به ما وشما رحم كند . . .




  صفحه بعد [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7]   صفحه قبل

آموزش رجال | مناظرات | فتنه وهابيت | آرشيو اخبار | آرشيو يادداشت | پايگاه هاي برتر | گالري تصاوير | خارج فقه مقارن | درباره ما | شبکه سلام |  ارتباط با ما